Jump to content

Che Guevara


Amfetamientje

Recommended Posts

Che Guevara

Ik zou graag willen weten waarom deze racist/massamoordenaar/hypocriete communist zo'n held is in de ogen van zo veel (kapitalistische) mensen?

Als deze verheldering kan komen van iemand die zo'n shirt maar al te lief draagt...

Che+Guevara+Shirt.jpeg

...zou ik het nog meer op prijs stellen.

Of is zo'n shirt juist bedoelt als statement voor het geval dat Che vanuit de hel naar boven kijkt:

"Dus jij probeert koste wat het kost het Communisme in te voeren Che? Hier, voortaan wordt jouw hoofd gebruikt voor de meest pure kapitalistische doeleinden die je maar kunt bedenken".

Dat zou ik dan weer wel kunnen begrijpen.

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat hij een rebel was en mensen vinden het zogenaamd stoer om een shirt te dragen van hem omdat het dan voor hunzelf zogenaamd betekent dat hun ook rebels zijn enz. En dat terwijl die gassies gewoon met een mac donalds milkshake in hun mik lopen samen met hun dure nike's Niet echt zo heel erg communistisch allemaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat hij een rebel was en mensen vinden het zogenaamd stoer om een shirt te dragen van hem omdat het dan voor hunzelf zogenaamd betekent dat hun ook rebels zijn enz. En dat terwijl die gassies gewoon met een mac donalds milkshake in hun mik lopen samen met hun dure nike's Niet echt zo heel erg communistisch allemaal.

Ja, zou denk ik dus ook. Diegene waar Che zo op tegen was, dragen nu allemaal zijn spullen. :?

Maar ruimdenkend als ik dan weer ben(/probeer te zijn) kan ik het me niet voorstellen dat er zo veel mensen dit doen, dan moet er toch een logische verklaring voor zijn?

Of is dat weer mijn eeuwige valse vertrouwen in de mensheid?

Link to comment
Delen op andere websites

respect voor hem

Ik vind het nou zo fijn he dat jij zo'n sterk onderbouwde mening geeft!

Het is mij ook gelijk allemaal duidelijk wat betreft Che en het beeld dat ik eerst bij hem had is nu compleet veranderd, Bedankt!

Laten we hier allemaal vanaf nu een voorbeeld aan nemen en Musii42's post als Template gebruiken voor komende discussies.

Volgens mij sta ik morgen op als een compleet ander mens, nogmaals bedankt!

Ja, respect voor die vent die een paar miljoen mensen afknalde. Valt me nog mee dat er nog niemand met Heil Hitler in zijn sig rondloopt. Komt ten slotte op hetzelfde neer.

Ik vind het ook een goed idee om vanaf nu dan maar met Mao als Avatar rond te gaan lopen, ook zo'n "held".

Link to comment
Delen op andere websites

Che Guevara

Ik zou graag willen weten waarom deze racist/massamoordenaar/hypocriete communist zo'n held is in de ogen van zo veel (kapitalistische) mensen?

Als deze verheldering kan komen van iemand die zo'n shirt maar al te lief draagt...

Che+Guevara+Shirt.jpeg

...zou ik het nog meer op prijs stellen.

Of is zo'n shirt juist bedoelt als statement voor het geval dat Che vanuit de hel naar boven kijkt:

"Dus jij probeert koste wat het kost het Communisme in te voeren Che? Hier, voortaan wordt jouw hoofd gebruikt voor de meest pure kapitalistische doeleinden die je maar kunt bedenken".

Dat zou ik dan weer wel kunnen begrijpen.

Alvast bedankt!

Ach, Bush en Obama hebben ook bloed aan hun handen. Zij worden over het algemeen ook niet als massamoordenaars gezien, maar dat ligt er maar aan waar je vandaan komt. Islamieten zouden Bush en Obamen snel als oorlogsmisdadigers bestempelen terwijl westerlingen dat niet zouden doen. En om diezelfde reden zijn er communisten die Che Guevara als een held beschouwen. Er zijn ook mensen die met hakenkruizen rondlopen en Hitler een fantastische kerel vinden. Dat ligt er maar net aan uit wat voor een milieu je komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, Bush en Obama hebben ook bloed aan hun handen.

Bush & Obama hebben niet met eigen handen mensen neergeschoten die slechts een andere visie hadden over het land.

Bush & Obama zijn democratisch verkozen.

Bush & Obama zorgen niet voor 10x zoveel gevangen tov hun voorganger (ironisch dan he, zo'n vrijheidsstrijder-status)

Bush & Obama zijn geen racisten (of doen in ieder geval geen racistische uitspraken).

Bush & Obama handelen niet volgens "hun gelijk", je kan daar gewoon campagne voeren tegen hen als je het niet met ze eens bent.

Nu ben ik veel te wazig om eigenlijk dit bericht te moeten typen maar ik kon het natuurlijk weer niet laten :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Kan dit beter geen communisme topic worden ;)?

Communisme is in de basis een goed idee, maar het is verkeerd uitgevoerd. Als er vragen zijn leg ik het wel uit :)

Bewerkt: door Metal-Bullets
Link to comment
Delen op andere websites

Ach, Bush en Obama hebben ook bloed aan hun handen.

Bush & Obama hebben niet met eigen handen mensen neergeschoten die slechts een andere visie hadden over het land.

Bush & Obama zijn democratisch verkozen.

Bush & Obama zorgen niet voor 10x zoveel gevangen tov hun voorganger (ironisch dan he, zo'n vrijheidsstrijder-status)

Bush & Obama zijn geen racisten (of doen in ieder geval geen racistische uitspraken).

Bush & Obama handelen niet volgens "hun gelijk", je kan daar gewoon campagne voeren tegen hen als je het niet met ze eens bent.

Nu ben ik veel te wazig om eigenlijk dit bericht te moeten typen maar ik kon het natuurlijk weer niet laten :clown:

Punt is dat elke bevolkingsgroep daar andere ideeën over heeft. De Afghanen vinden Obama en Bush moordenaars. De Amerikanen vinden Hussein en Binladen dictators/moordenaars. Er zijn neo-nazi's die Hitler een toffe kerel vinden en de rest van de wereld vindt hem een van de meest vreselijke personen uit de geschiedenis.

En op diezelfde manier zijn er ook mensen die Che Guevara een toffe gozer vinden, een vrijheidsstrijder, een held. Terwijl andere dat juist weer niet vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Punt is dat elke bevolkingsgroep daar andere ideeën over heeft. De Afghanen vinden Obama en Bush moordenaars. De Amerikanen vinden Hussein en Binladen dictators/moordenaars. Er zijn neo-nazi's die Hitler een toffe kerel vinden en de rest van de wereld vindt hem een van de meest vreselijke personen uit de geschiedenis.

En op diezelfde manier zijn er ook mensen die Che Guevara een toffe gozer vinden, een vrijheidsstrijder, een held. Terwijl andere dat juist weer niet vinden.

Ok, ondertussen ben ik weer een beetje nuchter en hoop ik wel iets zinnigs te kunnen zeggen :7.

Ik had dit topic niet geopend om Che te flamen maar om mensen eens wat bewuster te maken over de dingen die zij aanhangen.

Het is gewoon ontzettend hypocriet om als kapitalist iets te vereren dat eigenlijk tegen alles is waar jij voor staat.

Dat dit topic zoveel ophef zou veroorzaken had ik ook niet echt verwacht :7

Link to comment
Delen op andere websites

http://en.wikipedia.org/wiki/Che_Guevara_in_popular_culture

Che Guevara staat symbool voor een rebbel, het was vooral populair in de jaren 60 / 70 onder jongeren die gewoon hun ouders wilde pesten, niet omdat ze het wilde of er iets van begrepen, maar omdat het niet is wat hun ouders wilde.

Ik bedoel, je hebt er wel een punt, de heer Guevara was niet erg vrolijk bezig, nog beter, een potentieel gevaar voor het leven wat wij fijn vinden (kort door de bocht: waarbij we zelf mogen kiezen wat we in de winkel kopen, niet de regering).

Wat overigens wel zo is, en dat moet iedereen toegeven, het is een geweldige foto. Iedereen kent het beeld, dat is wat elke fotograaf / zeefdrukker zou willen bereiken. De foto is allang veel krachtiger dan het onderwerp.

(ik heb geen spullen van Che Guevara B.T.W.)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, respect voor die vent die een paar miljoen mensen afknalde. Valt me nog mee dat er nog niemand met Heil Hitler in zijn sig rondloopt. Komt ten slotte op hetzelfde neer.

Daar ben ik het niet mee eens. Hitler heeft meer mensen vermoord.

Bewerkt: door jimmiefitz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...