Jump to content

Linux, OS X & Windows


Crypteq

Recommended Posts

Omdat Apple niet meer dan een hoop gebakken lucht is dat niet veel meer is dan een nieuw product wat 3 maand later 1000 maal beter word gedaan door een Philips. Het enige waar Apple goed in is in trendsetten.

Toch wel leuk dat Apple bij hun computers er bekent om staat weinig kinderziektes te hebben, vooral in het os.

OSX wordt niet ontwikkeld zoals Windows Vista werd ontwikkeld. Windows Vista werd helemaal van de grond af aan gebouwd. De enige echte "fouten" die Vista had waren waren simpelweg luie fabrikanten die weigerden hun drivers aan te passen voor Vista. (Vista werkt heel anders vergeleken met XP). Daarnaast was het gewoon prima.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    37

  • wesley123

    28

  • Hayte

    24

  • GolfG60

    22

Hoe kan een Mac OS kwetsbaarder zijn dan een Windows PC?

Omdat Apple niet meer dan een hoop gebakken lucht is dat niet veel meer is dan een nieuw product wat 3 maand later 1000 maal beter word gedaan door een Philips. Het enige waar Apple goed in is in trendsetten.

Waarom snap ik je antwoord niet als ik eerst naar mijn vraag kijk?

Link to comment
Delen op andere websites

Wesley, je moet ook niet te counter-fanboyig zijn. Nu kraak je OSX af op dingen die prima zijn :puh: OSX is gebouwd op (een gratis) gemodificeerde FreeBSD kernel. Dat werkt allemaal prima.

Met OSX is op zich niets mis, als je ook graag een baksteen onder het koppelingspedaal van je Porsche legt. (Niet dat Windows gebruikers ook het maximale uit hun computer halen, dus voor de meeste mensen is OSX redelijk geschikt).

Link to comment
Delen op andere websites

Wesley, je moet ook niet te counter-fanboyig zijn. Nu kraak je OSX af op dingen die prima zijn :puh: OSX is gebouwd op (een gratis) gemodificeerde FreeBSD kernel. Dat werkt allemaal prima.

Zulke dingen bestrijd je altijd door zelf 1000 keer zo erg te zijn :D Anyway nu ik weet dat het op de FreeBSD kernel is gebouwd(welke ik ook niet geinstalleert kreeg in VMWare, hoe toevallig) snap ik de prijs voor een Mac al helemaal niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Wesley, je moet ook niet te counter-fanboyig zijn. Nu kraak je OSX af op dingen die prima zijn :puh: OSX is gebouwd op (een gratis) gemodificeerde FreeBSD kernel. Dat werkt allemaal prima.

Zulke dingen bestrijd je altijd door zelf 1000 keer zo erg te zijn :D Anyway nu ik weet dat het op de FreeBSD kernel is gebouwd(welke ik ook niet geinstalleert kreeg in VMWare, hoe toevallig) snap ik de prijs voor een Mac al helemaal niet.

Nou nee, dat laat je alleen maar als een debiel overkomen :bier:

Vuur bestrijd je namelijk niet met vuur, dat maakt het juist erger, en dat maakt je ook niet beter.

Je komt haast over al een 14 jarige die er niet tegen kan dat iemand wat beters heeft of iets beter vindt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Anyway nu ik weet dat het op de FreeBSD kernel is gebouwd(welke ik ook niet geinstalleert kreeg in VMWare, hoe toevallig) snap ik de prijs voor een Mac al helemaal niet.

OsX heeft inderdaad veel overeenkomsten met FreeBSD. Maar dat zie je juist terug in de prijs, aangezien OsX slechts €40,- kost.

Link to comment
Delen op andere websites

Wesley, je moet ook niet te counter-fanboyig zijn. Nu kraak je OSX af op dingen die prima zijn :puh: OSX is gebouwd op (een gratis) gemodificeerde FreeBSD kernel. Dat werkt allemaal prima.

Zulke dingen bestrijd je altijd door zelf 1000 keer zo erg te zijn :D Anyway nu ik weet dat het op de FreeBSD kernel is gebouwd(welke ik ook niet geinstalleert kreeg in VMWare, hoe toevallig) snap ik de prijs voor een Mac al helemaal niet.

De prijs? Ik snap het ook niet. Mac gebruikt hardware van Foxconn. En Foxconn kun je niet echt topkwaliteit noemen. De lonen van de medewerkers zijn ook niet al te dik, vele hebben zelfmoordpogingen gedaan.

Voor zover Apple's vriendelijkheid voor het milieu en mensen aan de andere kant van de wereld.

@ Teh_Ninja:

Mac OSX op zich kost weinig. De hardware van je gemiddelde Mac kost weinig. De cases zijn standaard en van gemiddelde kwaliteit. Dus waarom is het totaalplaatje zo gigantisch?

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Anyway nu ik weet dat het op de FreeBSD kernel is gebouwd(welke ik ook niet geinstalleert kreeg in VMWare, hoe toevallig) snap ik de prijs voor een Mac al helemaal niet.

OsX heeft inderdaad veel overeenkomsten met FreeBSD. Maar dat zie je juist terug in de prijs, aangezien OsX slechts €40,- kost.

De prijzen mag je niet vergelijken, als je het mij vraagt. Windows verdient meer geld met het OS zelf, en kan er dus meer voor vragen. Apple verdient het meeste geld met zijn systemen welke een belachelijke prijskaart hebben, en aangezien zijn OS maar op gelimiteerde systemen kan werken zou het stupide zijn om er te veel geld voor te vragen.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Teh_Ninja:

Mac OSX op zich kost weinig. De hardware van je gemiddelde Mac kost weinig. De cases zijn standaard en van gemiddelde kwaliteit. Dus waarom is het totaalplaatje zo gigantisch?

De cases van gemiddelde kwaliteit? Ik zie nauwelijks andere merken met dezelfde kwaliteit cases. En degene die er zijn kosten evenveel.

Link to comment
Delen op andere websites

Anyway nu ik weet dat het op de FreeBSD kernel is gebouwd(welke ik ook niet geinstalleert kreeg in VMWare, hoe toevallig) snap ik de prijs voor een Mac al helemaal niet.

OsX heeft inderdaad veel overeenkomsten met FreeBSD. Maar dat zie je juist terug in de prijs, aangezien OsX slechts €40,- kost.

Nou dan snap ik het nog minder waarom een Mac 2 keer zoveel kost als een pc met betere hardware.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou nee, dat laat je alleen maar als een debiel overkomen :bier:

Vuur bestrijd je namelijk niet met vuur, dat maakt het juist erger, en dat maakt je ook niet beter.

Je komt haast over al een 14 jarige die er niet tegen kan dat iemand wat beters heeft of iets beter vindt. ;)

Een goede discussie als deze is prima, maar ga elkaar niet persoonlijk aanvallen. Dat is totaal niet nodig om een ander te overtuigen.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Teh_Ninja:

Mac OSX op zich kost weinig. De hardware van je gemiddelde Mac kost weinig. De cases zijn standaard en van gemiddelde kwaliteit. Dus waarom is het totaalplaatje zo gigantisch?

De cases van gemiddelde kwaliteit? Ik zie nauwelijks andere merken met dezelfde kwaliteit cases. En degene die er zijn kosten evenveel.

Made in China. Waarom moet dat veel kosten?

Nou dan snap ik het nog minder waarom een Mac 2 keer zoveel kost als een pc met betere hardware.

Een deel zit in de behuizing, een deel in het scherm(Apple gebruikt enkel hoge kwaliteit schermen) etc.

LG staat algemeen bekend als goedkoop.

Link to comment
Delen op andere websites

Made in China. Waarom moet dat veel kosten?

Gebruikte materialen en productieproces. Een unibody is veel duurder om te produceren dan een aan elkaar geschroefde behuizing.

LG staat algemeen bekend als goedkoop.

LG zal ook wel meerdere lijnen schermen hebben. Kijk eens naar een iMac scherm en vergelijk die eens met een goedkoop scherm. Qua helderheid, kijkhoek, kleurweergave etc. is het scherm van een iMac echt veel beter. Natuurlijk is Apple niet de enige die dat soort schermen gebruikt, maar bij andere merken betaal je dan ook heel wat voor een scherm met die kwaliteit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...