Jump to content

Linux, OS X & Windows


Crypteq

Recommended Posts

  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    37

  • wesley123

    28

  • Hayte

    24

  • GolfG60

    22

Oja een dikke koeler op je grafische kaart en cpu werken slechter dan iets zo compact mogelijk achter een beeldscherm droppen. Bestaan elfjes bij jou ook?

En in welke Aldi pc vind je die dikke koeler?

In elke pc die je bij de aldi koopt zul je een grotere koeler vinden dan dat je ooit in een iMac zult kunnen proppen.

Een trage pc, een instabiele pc, verdwenen bestanden, verplaatste bestanden, rare effecten, een onbruikbaar systeem, spam mail etc.

Nope. Meeste moderne virussen hebben deze symptomen niet meer. Het doel van het virus is immers achter gegevens zoals bank gegevens te komen. De kans op slagen voor die virussen is dus veel groter als je ze niet merkt.

Jij hebt gelijk, dan zit je met rogue software, welke claimen dat je pc is geinfecteert en je 'dwingen' hun av te kopen, deze stukken software geven meestal die dergelijke software.

Waar jij op doelt heeft niks te maken met een virus, maar gewoon met gehackete sites en als een site niet gehacked is dan gebruiken ze wel een domeinnaam en maken ze de site na. zo zul je bijvoorbeeld een goede kans hebben dat als je rbobank.nl typt je op een nagemaakte site terecht komt.

Oja een dikke koeler op je grafische kaart en cpu werken slechter dan iets zo compact mogelijk achter een beeldscherm droppen. Bestaan elfjes bij jou ook?

Heb jij uberhaupt wel verstand van koeling?

Trek je Xbox 360 eens uit een en laat hem eens zonder die witte koelkap lopen, guess what, hij koelt super slecht.

Zo'n iMac heeft vast 'tunnels' er doorheen lopen wat je koeling erg verbeterd, ook eens afgevraagd dat sommige kasten die toeter hebben op de zijkap/cpu fan?

Ik ken geen enkele aftermarket koeler die dat heeft, verder word het ook niet eens meer gebruikt en kwam het alleen nog af en toe voor bij Athlons of Sempron cpu's, meer niet.

Verder klopt wat ji zegt ook al niet.

http://www.appleinsider.com/print/07/08/09/design_details_and_teardown_photos_of_apples_new_imacs.html

hierin is de iMac uit elkaar gehaadl en is te zien dat ze soortgelijke koeling gebruiken als je in laptops vind.

Deze cpu's zijn naar alle waarschijnlijk dus gewoon mobile versies van de i5, alleen heeft intel met hun deal de M wss weg gekrast op de cpu's

Link to comment
Delen op andere websites

In elke pc die je bij de aldi koopt zul je een grotere koeler vinden dan dat je ooit in een iMac zult kunnen proppen.

Dit is dus een domme opmerking die nergens op slaat.

Ik ken geen enkele aftermarket koeler die dat heeft, verder word het ook niet eens meer gebruikt en kwam het alleen nog af en toe voor bij Athlons of Sempron cpu's, meer niet.

Verder klopt wat ji zegt ook al niet.

http://www.appleinsider.com/print/07/08/09/design_details_and_teardown_photos_of_apples_new_imacs.html

hierin is de iMac uit elkaar gehaadl en is te zien dat ze soortgelijke koeling gebruiken als je in laptops vind.

Deze cpu's zijn naar alle waarschijnlijk dus gewoon mobile versies van de i5, alleen heeft intel met hun deal de M wss weg gekrast op de cpu's

Ik heb hier ook nog een Intel staan met toeter.

Daarnaast heb ik wat forums afgezocht en onder zware omstandigheden worden ze 70 graden en hoor je ze niet tot heel zachtjes, toch netjes voor een 'compacte pc in een scherm'.

Aftermarket pc's worden net zo warm of zelfs warmer ;) met hun dikke vette koelers :schater:

Daarnaast, om te zeggen wat ik zei dat het niet klopte, kun je het beste nog even lezen, er staat toch duidelijk 'vast'.

Link to comment
Delen op andere websites

Daarnaast heb ik wat forums afgezocht en onder zware omstandigheden worden ze 70 graden en hoor je ze niet tot heel zachtjes, toch netjes voor een 'compacte pc in een scherm'.

Aftermarket pc's worden net zo warm of zelfs warmer ;) met hun dikke vette koelers :schater:

Hé, dat klinkt als iets wat ik eerder heb gehoord. OOOH JA, een laptop. Je weet wel, zo'n mobiel ding wat ongeveer evenveel kost als een iMac voor ongeveer dezelfde specs, maar waar je veel meer mee kan. Onder andere mobiel zijn. En dan heb je nog minder kabels! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Daarnaast heb ik wat forums afgezocht en onder zware omstandigheden worden ze 70 graden en hoor je ze niet tot heel zachtjes, toch netjes voor een 'compacte pc in een scherm'.

Aftermarket pc's worden net zo warm of zelfs warmer ;) met hun dikke vette koelers :schater:

Hé, dat klinkt als iets wat ik eerder heb gehoord. OOOH JA, een laptop. Je weet wel, zo'n mobiel ding wat ongeveer evenveel kost als een iMac voor ongeveer dezelfde specs, maar waar je veel meer mee kan. Onder andere mobiel zijn. En dan heb je nog minder kabels! :tu:

Oh ja, zo'n ding dat na 5 minuten oververhit raakt als je er zware dingen mee doet :tu:

Ohja, en je hebt evenveel kabels, of ontvangt die van jou stroom uit de lucht? of heeft ie een zonnepaneel?

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Daarnaast heb ik wat forums afgezocht en onder zware omstandigheden worden ze 70 graden en hoor je ze niet tot heel zachtjes, toch netjes voor een 'compacte pc in een scherm'.

Aftermarket pc's worden net zo warm of zelfs warmer ;) met hun dikke vette koelers :schater:

Hé, dat klinkt als iets wat ik eerder heb gehoord. OOOH JA, een laptop. Je weet wel, zo'n mobiel ding wat ongeveer evenveel kost als een iMac voor ongeveer dezelfde specs, maar waar je veel meer mee kan. Onder andere mobiel zijn. En dan heb je nog minder kabels! :tu:

Oh ja, zo'n ding dat na 5 minuten oververhit raakt als je er zware dingen mee doet :tu:

Ohja, en je hebt evenveel kabels, of ontvangt die van jou stroom uit de lucht? of heeft ie een zonnepaneel?

Een laptop die na 5 minuten oververhit raakt? :7 Nog nooit van een accu gehoord? :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

Oh ja, zo'n ding dat na 5 minuten oververhit raakt als je er zware dingen mee doet :tu:

Ohja, en je hebt evenveel kabels, of ontvangt die van jou stroom uit de lucht? of heeft ie een zonnepaneel?

Je moet ook geen zware dingen doen met een laptop óf iMac. Aangezien ze waarschijnlijk dezelfde processors hebben en zelfde vorm van koeling zal je net zo veel met ze kunnen doen. Ook is er een nieuwe uitvinding geweest, een "accu". Hiermee kan je zonder draadjes laptoppen. Dat is niet exclusief voor iPods/Pads/Macbook's hoor :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hé, dat klinkt als iets wat ik eerder heb gehoord. OOOH JA, een laptop. Je weet wel, zo'n mobiel ding wat ongeveer evenveel kost als een iMac voor ongeveer dezelfde specs, maar waar je veel meer mee kan. Onder andere mobiel zijn. En dan heb je nog minder kabels! :tu:

Geef mij die link naar die 21,5" dan maar :tu: .

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet ook geen zware dingen doen met een laptop óf iMac. Aangezien ze waarschijnlijk dezelfde processors hebben en zelfde vorm van koeling zal je net zo veel met ze kunnen doen. Ook is er een nieuwe uitvinding geweest, een "accu". Hiermee kan je zonder draadjes laptoppen. Dat is niet exclusief voor iPods/Pads/Macbook's hoor :)

Och ja, stomme ik, die accu's blijven ook eeuwig vol he.

Blijkbaar gaat het een iMac wel goed af omdat ze 'maar' 70 graden worden, daar kunnen laptops een puntje aan zuigen met hun uitvallen omdat hij al 110 graden is :tu:

Vergeet niet dat bij een laptop de koeling onder zit, en bij een iMac achter en alle lucht kunnen aanzuigen die ze maar willen.

Link to comment
Delen op andere websites

Tijd voor een quotestorm en gefuck met quote tags!

PC hardware + Windows kun je ook wel vergelijken met een Mac. Hardware en software heb je allebei nodig :)

Alleen een stabiele configuratie, niet een goedkoop OEM systeem. Denk eerder aan prebuilt Azerty. Dat Windows erop zit, en niet veel meer.

ikt, jouw verhaal zegt vooral meer over jouzelf als gebruiker dan over het besturingssysteem. Als een gemiddeld persoon een pc koopt wordt hij gelijk doodgegooid met antivirussoftware, 'want voordat je het weet ben je zwaar de lul'. Jij bent dan al slim genoeg om daar over heen te kijken, maar een gemiddeld persoon gelooft ook alles wat een verkoper zegt. Ook je hele punt over configuratie en onderhoud is niet voor een gemiddeld persoon weggelegd.

Dat is de schuld van de verkopers/OEM mensen. Ik kan ook een Mac zaak beginnen en alles aanpassen. Apple heeft het wel oké aangepakt met het HFS+ bestandssysteem, dat defragmenteert automatisch.

Als je een Mac hebt dan steek je je muis en toetsenbord erin en het werkt meteen. Geen pop-ups en installatie meldingen, niks. Qua navigatie is elk OS wennen maar als je er een tijd mee hebt gewerkt merk je dat alles in het voordeel van de gebruiker is. Het hele gezeur met drivers is er niet. Wil je bijvoorbeeld een dvd branden dan doe je dat niet met software van andere partijnen. Nee, dat zit al in het totaalpakket van Mac. Het design, waar spec-rukkers altijd over vallen, maakt het wel een fijne gebruikerservaring.

Bij Windows niet dan? PS/2 werkt altijd en als je geen pre-XP gebruikt, zitten toetsenborddrivers etc er allemaal op. Videokaarten worden automatisch herkend en bij de eerstvolgende update routine automatisch geüpdate. Dat softwaredeel? WMP kan hendig CD's branden. WMM kan DVD's maken en branden. Windows 7 kan ook .iso bestanden branden. Dus wat is in dit opzicht mis met Windows?

Het zorgeloze gebruik maakt het fijn om mee te werken voor iedereen. Geen meldingen, pop-ups en vervelende menu's, enz. Dus of je nu een doorgewinterde gebruiker bent of een leek dat maakt niet zo uit. Toen ik laatst Windows opnieuw installeerde kreeg ik meteen meldingen van een PC rondleiding, software van 3e partijen, anti-virus gezeur, drivers, automatische updates en nieuw gevonden hardware. Prima, als je niet fijner gewend bent...

Windows Security Center is een bitch, daarmee ben ik het eens. Automatische updates? Klik simpelweg 1 keer op aanbevolen instellingen en hij update automatisch. Je hoeft zelf niet eens te checken op updates. Nieuw gevonden hardware? Tenzij je een oud USB gamepad van een goedkoop merk zoals Medion uit 2005 uit je kast gebruikt zit je niet zo met drivers. Voor de rest kan Windows via Windows Update makkelijk vinden wat hij moet gebruiken, en dat installeren. Mijn webcam van Philips installeert hij vanzelf. Een printer? Ook vanzelf.

[...]

Nogmaals, Apple's zijn niet duurder. Er zijn in het verleden al genoeg vergelijkingen gemaakt, en die vergelijkingen worden nog steeds gemaakt. Het is niet eerlijk om een Apple te vergelijken met een goedkope prijsvechter. Bij Apple weet je dat de hardware die er in zit top kwaliteit in. Misschien zijn de specs van die Aldi pc hetzelfde, maar dat betekent niet dat hij even goed is. Elke producent heeft betere en slechtere batch'es. Daarnaast word in zo'n Aldi pc bezuinigd op kasten, voedingen en koeling.

Waarom vergelijken Mac gebruikers dan toch een Mac met een Dell? Daarnaast gebruikt Apple hetzelfde spul als de rest. Top kwaliteit, niets daarvan. Hardware is hardware. Intel = Intel. AMD = AMD. Die bedrijven zullen liever hun topproducten apart verkopen.

[...]

Eigenlijk zeg je het al. Je hebt het nooit getest. Zelf heb ik hier van windows 98 tot en met 7 en alles daartussen gehad, enkele Linux distro's en nu dus OsX. En OsX is qua gebruiksgemak verreweg het beste.

Dat is dan jouw mening. De eerste 10 minuten op een Mac had ik evenveel moeite mee als de eerste 10 minuten op Linux.

[...]

Dan wil ik niet weten hoeveel virussen je hebt. Zeggen dat je ze niet merkt betekent niet dat ze er niet zijn. Het is voor een virus maken immers veel handiger als je niks van het virus merkt.

Precies 0. Hoe ik dat weet? Ik heb speciaal voor jou weer MSE/Avast/AVG erop gedaan, met MBAM gescanned en NetLimiter weer opgestart.

Macs zijn trouwens wel oké, net zoals een automatisch geschakelde Audi oké is. Duurder maar makkelijker in gebruik.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken geen enkele aftermarket koeler die dat heeft, verder word het ook niet eens meer gebruikt en kwam het alleen nog af en toe voor bij Athlons of Sempron cpu's, meer niet.

Verder klopt wat ji zegt ook al niet.

http://www.appleinsider.com/print/07/08/09/design_details_and_teardown_photos_of_apples_new_imacs.html

hierin is de iMac uit elkaar gehaadl en is te zien dat ze soortgelijke koeling gebruiken als je in laptops vind.

Deze cpu's zijn naar alle waarschijnlijk dus gewoon mobile versies van de i5, alleen heeft intel met hun deal de M wss weg gekrast op de cpu's

Ik heb hier ook nog een Intel staan met toeter.

Gefeliciteerd! Dat is er eentje van minimaal 2-3 jaar oud, bewijs je mijn punt maar even :)

Daarnaast heb ik wat forums afgezocht en onder zware omstandigheden worden ze 70 graden en hoor je ze niet tot heel zachtjes, toch netjes voor een 'compacte pc in een scherm'.

Aftermarket pc's worden net zo warm of zelfs warmer ;) met hun dikke vette koelers :schater:

Leuk dat je dat zegt maar je kunt net zo hard uit je nek lullen, bewijs het eens dat aftermarkets regelmatig warmer dan 70 graden worden. Jij zegt dat je forums hebt afgezocht, waarom kun jij die links dan niet plaatsen ter bewijs?

Als jou pc warmer dan 70 word doe jij iets niet goed. Daarbij schakelen de AMD cpu's zich rond de 70 graden uit ter beveiliging en klokt een Intel zich al eerder terug ter bescherming. Even voor de duidelijkheid, een Athlon is niet kapot te krijgen maar is wel mooi op 70 graden beveiligd, dus dat aftermarket pc's regelmatig warmer dan 70 graden worden is al dikke onzin.

Het is wel duidelijk dat je een Mac fanboy bent of niet? allerlei verschijnselen die ik nog nooit heb gezien of uberhaupt van heb gehoord, een 3cm dikke pannenkoek dat beter zou koelen dan een enorme kast met fans erin en een enorm koelblok en ga zo maar door, als je dan toch daarmee wilt komen toon dan wat bewijs.

Heb zelf wat gezocht, die 70 graden van jou loopt eerder richting de 80. Om precies te zijn, mijn broertjes 2 jaar oude laptop die op de meest vieze plekken staat word neit warmer dan 65 graden.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=395331

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=755238

Ook lees ik al in deze 2 topics dat de Macs zo rond de 60 graden zweven, nou mijn pc met totaal geen airflow in de kast is 40 graden, mij telt dat dat een verschil is van 20 graden.

Algemeen bekend is dat 60 graden voor gewoon webbrowsen voor een gewone pc(de mac is toch vergelijkbaar met een gewone pc, eigen woorden) veels te warm is, zelfs voor in de zomer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...