Jump to content

Linux, OS X & Windows


Crypteq

Recommended Posts

Ik heb geen EFI dus de specifieke zooi weet ik niet. Maar het lijkt me dat het voor de gebruiker hetzelfde gaat als met BIOS drivers, alleen is het "achter de schermen" anders geregeld.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    37

  • wesley123

    28

  • Hayte

    24

  • GolfG60

    22

Fout! Mac draait gewoon op normale hardware (Voornamelijk Intel). Vroeger ja, in de jaren 80, draaiden Macs op IBM PowerPC processoren. Maar dezer dagen is Mac OSX gewoon een erg veredelde alternatieve versie van UNIX, waar Linux ook op draait. Geen wonder dat OSX alleen al zo goedkoop is, het is gewoon een soort paralelle Linux.

ja idd het is mogelijk ja, alleen niet supported. De Macs die worden erkocht draaien allemaal op dezelfde cpu's en soms is er voor een achterlijke prijs een verouderde kaart kopen(ik zag een jaartje geleden ofzo het op internet, optioneel een HD2600 erin voor 200 extra, een kaart die 2 jaar ervoor nog geen 100 euro meer waard was).

Link to comment
Delen op andere websites

Fout! Mac draait gewoon op normale hardware (Voornamelijk Intel). Vroeger ja, in de jaren 80, draaiden Macs op IBM PowerPC processoren. Maar dezer dagen is Mac OSX gewoon een erg veredelde alternatieve versie van UNIX, waar Linux ook op draait. Geen wonder dat OSX alleen al zo goedkoop is, het is gewoon een soort paralelle Linux.

ja idd het is mogelijk ja, alleen niet supported. De Macs die worden erkocht draaien allemaal op dezelfde cpu's en soms is er voor een achterlijke prijs een verouderde kaart kopen(ik zag een jaartje geleden ofzo het op internet, optioneel een HD2600 erin voor 200 extra, een kaart die 2 jaar ervoor nog geen 100 euro meer waard was).

Mac OSX met een paar aanpassingen draait op alles. Wat Apple doet is gewoon regelrechte diefstal. Daarom vind ik mensen die Mac kopen en Macs aanprijzen voor hun 'kwaliteit' de grootste oetlullen ooit. Ze weten er niets over, en gaan nog doen alsof ze beter weten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Licht eraan waarvoor je het gebruikt.

Ik heb windows XP home en Knoppix (Linux distro), maar ik wil ubuntu installeren maar de cd die ik heb gebrand doet het niet ofzo, kan iemand me daarmee helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik gebruik nu een aantal maanden OS X en vind het toch wel lekker werken. Het werkt allemaal lekker soepel en het is ook een stuk gebruiksvriendelijker dan Windows 7. Op mijn Macbook stond nog OS X Tiger (10.4), maar voor 29 euro kon ik legaal upgraden naar de nieuwste versie, Snow Leopard (10.6). Als je vanaf een oudere versie wilt upgraden, moet je 41 euro betalen voor het hele pakket. Dat is heel wat anders als bij Microsoft, daar kost het je al gauw 100 euro voor een upgrade van Vista naar 7 Home Premium en zelfs 180 euro voor Ultimate.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Wij hebben thuis een macbook pro en een Imac en ik moet zeggen dat ik die een stuk fijner vind dan de windows pc's die we hebben. Ik vind het gewoon makkelijker werken en ik game ook niet geweldig veel. Ook ziet het er een stuk mooier uit vind ik. Ik zou zelf ook wel een apple willen, maar daar heb ik op dit moment gewoon geen geld voor. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf gebruik ik Windows 7 op mijn laptop en desktop, en nu zit ik tijdelijk op een Windows XP-pc. Als gaming-os vind ik XP een tikkie beter, maar als het gaat om gebruiksvriendelijkheid staat 7 toch een stuk voor.

Ik denk zelf dat ik binnenkort een Mac mini ga kopen. Simpelweg omdat ik die wil gebruiken om een portable-pc wil hebben en ik Snow Leopard gewoon een geweldige OS vind. En nee, ik heb geen geld voor een iMac. Een Mac mini is gewoon klein, handig en overal om mee te nemen, zonder dat je met toeters en bellen moet gaan sjouwen.

Ohja, ik heb laatst Ubuntu 10.04 op mijn virtuele machine gebruikt. Ik moet zeggen dat dat mij beviel. Prima OS voor een gemiddelde computergebruiker die wat soms op Word zit en zit te surfen. Ik denk dat ik heb op een tripleboot ga draaien op mijn laptop.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik nu een aantal maanden OS X en vind het toch wel lekker werken. Het werkt allemaal lekker soepel en het is ook een stuk gebruiksvriendelijker dan Windows 7. Op mijn Macbook stond nog OS X Tiger (10.4), maar voor 29 euro kon ik legaal upgraden naar de nieuwste versie, Snow Leopard (10.6). Als je vanaf een oudere versie wilt upgraden, moet je 41 euro betalen voor het hele pakket. Dat is heel wat anders als bij Microsoft, daar kost het je al gauw 100 euro voor een upgrade van Vista naar 7 Home Premium en zelfs 180 euro voor Ultimate.

Leuk dat jij er zo blij mee bent, maar ik vind OS X voor geen meter beter werken :7 Dat het goedkoper is vind ik niet raar, er is meestal bijna niets toegevoegd in de nieuwe versie en een groot deel van het OS hebben ze van het internet gehaald.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat jij er zo blij mee bent, maar ik vind OS X voor geen meter beter werken :7 Dat het goedkoper is vind ik niet raar, er is meestal bijna niets toegevoegd in de nieuwe versie en een groot deel van het OS hebben ze van het internet gehaald.

Dat er niets word toegevoegd klopt klopt niet. Er word altijd wel weer wat 'nuttigs' toegevoegd, of bugs e.d. gefixt.

Maar met hun software hoeven ze eigenlijk geen geld te verdienen, want ze verdienen op de hardware ipv de software.

Ikzelf vind OS X ook niet fijn werken. Maarja dat is ieder zijn eigen mening.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat jij er zo blij mee bent, maar ik vind OS X voor geen meter beter werken :7 Dat het goedkoper is vind ik niet raar, er is meestal bijna niets toegevoegd in de nieuwe versie en een groot deel van het OS hebben ze van het internet gehaald.

Dat er niets word toegevoegd klopt klopt niet. Er word altijd wel weer wat 'nuttigs' toegevoegd, of bugs e.d. gefixt.

Maar met hun software hoeven ze eigenlijk geen geld te verdienen, want ze verdienen op de hardware ipv de software.

Ikzelf vind OS X ook niet fijn werken. Maarja dat is ieder zijn eigen mening.

Ik mijn mening zijn ze meer op Windows gaan lijken, ze maken een nieuwe versie van het OS die slechter is dan de vorige. En dat er goeie dingen toegevoegd worden kan best zijn, maar ze zijn meestal niet supergroot en dus niet veel geld waard. Ik vind het trouwens belachelijk dat Mac users denken dat hun OS zoveel stabieler is dan Windows. Want dat is maar een fabeltje hoor :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik nu een aantal maanden OS X en vind het toch wel lekker werken. Het werkt allemaal lekker soepel en het is ook een stuk gebruiksvriendelijker dan Windows 7. Op mijn Macbook stond nog OS X Tiger (10.4), maar voor 29 euro kon ik legaal upgraden naar de nieuwste versie, Snow Leopard (10.6). Als je vanaf een oudere versie wilt upgraden, moet je 41 euro betalen voor het hele pakket. Dat is heel wat anders als bij Microsoft, daar kost het je al gauw 100 euro voor een upgrade van Vista naar 7 Home Premium en zelfs 180 euro voor Ultimate.

Het kan aan mij liggen, maar jij betaalde 30 euro voor een Service Pack. Niet voor een geheel nieuw OS, nee, wat nieuwe leuke features en bug fixes. Een Service Pack. Hoeveel kostte dat ook alweer bij een Windows pc...?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik nu een aantal maanden OS X en vind het toch wel lekker werken. Het werkt allemaal lekker soepel en het is ook een stuk gebruiksvriendelijker dan Windows 7. Op mijn Macbook stond nog OS X Tiger (10.4), maar voor 29 euro kon ik legaal upgraden naar de nieuwste versie, Snow Leopard (10.6). Als je vanaf een oudere versie wilt upgraden, moet je 41 euro betalen voor het hele pakket. Dat is heel wat anders als bij Microsoft, daar kost het je al gauw 100 euro voor een upgrade van Vista naar 7 Home Premium en zelfs 180 euro voor Ultimate.

Het kan aan mij liggen, maar jij betaalde 30 euro voor een Service Pack. Niet voor een geheel nieuw OS, nee, wat nieuwe leuke features en bug fixes. Een Service Pack. Hoeveel kostte dat ook alweer bij een Windows pc...?

een uurtje van je tijd :7

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan aan mij liggen, maar jij betaalde 30 euro voor een Service Pack. Niet voor een geheel nieuw OS, nee, wat nieuwe leuke features en bug fixes. Een Service Pack. Hoeveel kostte dat ook alweer bij een Windows pc...?

Tja, daar kies je natuurlijk zelf voor. Bij XP was het noodzaak om die Service packs te installeren want die dichtten belangrijke gaten in de beveiliging, voor Mac OS X bestaan überhaupt bijna geen virussen. En het is qua hoeveelheid nieuwe features en verbeteringen niet te vergelijken met een service pack, eerder met de overgang van Vista naar 7, aangezien dat ook niet bijzonder veel nieuwe features bracht en vooral de gebruiksvriendelijkheid verbeterde, de performance verbeterde en grafisch er op vooruit ging.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...