Jump to content

Linux, OS X & Windows


Crypteq

Recommended Posts

ik stap volgende keer sowieso weer over op windows. ik vind os x mac zo kut. je kan er bijna niks op instaleren.

ik wil een beetje gta gaan modden en programma's daarvoor instaleren op me apple computer. maar dat lukt niet echt he.

ben toch zo wat aan een nieuwe pc toe. dat word lekker weer een windows pc.

Bootcamp...

echt alles is kut op os x mac. je moet dingen naar de prullenbak slepen om te verwijderen.

Command+Delete.

kopieeren en plakken is anders.

I.p.v. ctrl+c/v is het command+c/v.

om programma's te instaleren moet je eerst je hd map openen en dan je programma erin slepen. dat laatste is nog het ergste.

Bij een goed geprogrammeerde installer hoef je alleen maar het ene icoontje naar de ander te slepen. Voor de rest niks.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    37

  • wesley123

    28

  • Hayte

    24

  • GolfG60

    22

Macs zijn nog steeds vreslijk overpriced ;) Qua bouwkwaliteit doen ze niets onder aan normaal spul, maar ze zijn ook niets beter. Een Core i5 is en blijft een Core i5. Vroeger zou je gelijk kunnen hebben, misschien was een PowerPC processor toch beter dan een x86 processor. Maar nu is het allemaal hetzelfde.

Ik moet persoonlijk ook toegeven dat Apple het mooi heeft gedaan met de iMac. Maar HP en Medion hebben het ook knap gedaan met kun all-in-one touchscreen computers. Niet alle genieën werken bij Apple ;)

Klopt, voor de hardware die je ervoor krijgt zijn ze ook overpriced, maar je betaald toch grotendeels voor dat appeltje erop.

Als je het zo beargumenteert kan ik mij er wel in vinden. :)

Meneer zegt dat dit een troll topic is, dat wij Mac liefhebbers ruzie aan het zoeken zijn maar komt dat wel met dit soort spotprentjes en opent de persoonlijke aanval door anderen fanboys te noemen. Mijn complimenten Gijsso.

Macs zijn nog steeds vreslijk overpriced ;) Qua bouwkwaliteit doen ze niets onder aan normaal spul, maar ze zijn ook niets beter.

Ooit aan de behuizing van een Mac gevoeld? Er zijn maar weinig laptops zou robuust als de Macbook (Pro). En de laptops die dat zijn(Lenovo T series b.v.) kosten (ongeveer) net zoveel.

Je zegt het zelf al.

Wist je trouwens dat Mac OSX op zich maar ~$40 kostte, terwijl de goedkoopste Windows tegen de ~$95 zit. In een totaalpakket kost een Mac toch meer dan een vergelijkbare Windows laptop.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou als ik dat zo lees dat je alles overal heen moet slepen bla bla bla heb ik weinig behoefte aan een mac. Waar slaat het uberhaupt op dat je bij de installatie(op een ongebruikte, verse harde schijf) partities moet maken en deze ook als actief moet instellen, maar dat laatste niet eens te doen is bij het schijvenprogramma?

Waar slaat daarbij ook het taalgebruik op? Sinds wanneer maak je een nieuwe harde schijf door de harde schijf te deleten? Zo staat het wel in het installatie programma. Dit gebeuren heeft een naam en het heet formatteren, niet de schijf wissen.

Daarbij snap ik ook niet waarom je om iets te isntalleren je dit eerst moet doen door het programma naar een of ander vaag ding te slepen? waarom kan je niet gewoon dubbelklikken?

Hoe meer ik het lees hoe meer vind ik het nergens op vind slaan en begrijp ik ook compleet waarom er bijna geen virussen voor de mac zijn, het is te makkelijk omdat de meeste mac gebruikers complete debielen zijn(daarom kan je ook amper iets instellen) en gewoon mar rakelings wat klikken. Dat is natuurlijk voor de makes niet erg uitdagend. Het zou mij ook niks verbazen als een Mac zo lek is als een rieten mandje. Het enige geluk dat Apple tot nu toe heeft is het kleine markt aandeel en er niemand is die gek genoeg is om zijn tijd te verspillen aan een virus schrijven op de mac, wat je ten eerste al in windows moet doen en ten tweede je ook niet eens goed kunt uittesten door het onnozele gebruik van compatibiliteit.

Wij Windows gebruikers mogen gelukkig zijn met dergelijie virussen, het houdt ons besturings systeem up to date en ons zelf veilig. Stel dat Microsoft nooit een lek had gedicht, dan was privacy nu waarschijnlijk een volledige grap geweest.

Voor zover ik weet heeft een Mac zelden updates en komen deze gewoon in een vorm van een nieuwe versie van het OS.

Dit is bij Linux hetzelfde, maar linux is daarbij een erg goed beveiligd OS en ook voornamelijk bedoeld voor snel gebruik en servers. Een Linux bevalt weinig aan te doen, voor zover ik weet heb je als je de pc probeert vanaf buiten af te besturen standaard al weinig rechten om iets te doen, administratieve dingen kun je dan al wel vergeten.

Verder is een gebruiker standaard een gewone gebruiker, kortom als gebruiker kun je dingen installeren en een paar dingen instellen, maar jij kunt niet drivers installeren en dergelijke, daarvoor heb je speciale rechten nodig die je alleen via de terminal kunt verkrijgen, en ook alleen wanneer het hele OS niet is geboot. Kortom, jij kunt alleen als Administrator bezig zijn door dit toe te passen via de Terminal als je daar direct naar hebt geboot, anders kun je het vergeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Je zegt het zelf al.

Wist je trouwens dat Mac OSX op zich maar ~$40 kostte, terwijl de goedkoopste Windows tegen de ~$95 zit. In een totaalpakket kost een Mac toch meer dan een vergelijkbare Windows laptop.

Wat zeg ik zelf al? En een Windows licentie kost een grote fabrikant echt geen $95,- gok ik zo.

Nou als ik dat zo lees dat je alles overal heen moet slepen bla bla bla heb ik weinig behoefte aan een mac.

Ik zal eens painten(ik zit nu achter mijn game pc.)

installeri.jpg

Het enige wat je hoeft de doen is het doosje(oranje) naar het grijze vlak(de HDD) te slepen.

Hoe meer ik het lees hoe meer vind ik het nergens op vind slaan en begrijp ik ook compleet waarom er bijna geen virussen voor de mac zijn, het is te makkelijk omdat de meeste mac gebruikers complete debielen zijn(daarom kan je ook amper iets instellen)

Klikkie. Hoe weinig waarde ik er ook aan hecht, onderzoek wijst dus toch anders uit.

Voor zover ik weet heeft een Mac zelden updates en komen deze gewoon in een vorm van een nieuwe versie van het OS.

Fout. Ik krijg zeer regelmatig de melding dat ik weer mag updaten.

Verder is een gebruiker standaard een gewone gebruiker, kortom als gebruiker kun je dingen installeren en een paar dingen instellen, maar jij kunt niet drivers installeren en dergelijke, daarvoor heb je speciale rechten nodig die je alleen via de terminal kunt verkrijgen, en ook alleen wanneer het hele OS niet is geboot. Kortom, jij kunt alleen als Administrator bezig zijn door dit toe te passen via de Terminal als je daar direct naar hebt geboot, anders kun je het vergeten.

De keren dat ik drivers (voor externe hardware) moest installeren kon ik dit gewoon met een installer doen.

Link to comment
Delen op andere websites

ik stap volgende keer sowieso weer over op windows. ik vind os x mac zo kut. je kan er bijna niks op instaleren.

ik wil een beetje gta gaan modden en programma's daarvoor instaleren op me apple computer. maar dat lukt niet echt he.

ben toch zo wat aan een nieuwe pc toe. dat word lekker weer een windows pc.

Bootcamp...

echt alles is kut op os x mac. je moet dingen naar de prullenbak slepen om te verwijderen.

Command+Delete.

kopieeren en plakken is anders.

I.p.v. ctrl+c/v is het command+c/v.

om programma's te instaleren moet je eerst je hd map openen en dan je programma erin slepen. dat laatste is nog het ergste.

Bij een goed geprogrammeerde installer hoef je alleen maar het ene icoontje naar de ander te slepen. Voor de rest niks.

maar goed. het kan makkelijker. nooit meer een apple pc voor mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Propaganda :schater: Wat probeer ik dan te doen? Apple gebruikers om naar Windows over te stappen? Dan zou je reclame ook onder 'propaganda' kunnen classificeren. Moet ik m'n woordenboekje weer eens openslaan en voor jou eens opzoeken wat de definitie van propaganda is? Vooruit, ik doe het wel eventjes.

Als reclame product A idealistisch afschildert en product B zwart maakt is het inderdaad propaganda.

Euh, maak ik Windows idealistisch? Nee, ik zeg gewoon duidelijk dat Apple producten gewoon veel duurder zijn dan Windowsproducten voor wat je aan prestaties krijgt. Een rationeel mens denkt dat hij waar wilt voor zijn geld. En meestal gaan prestaties dan ook voor looks die je gewoon niet gebruikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Daarbij snap ik ook niet waarom je om iets te isntalleren je dit eerst moet doen door het programma naar een of ander vaag ding te slepen? waarom kan je niet gewoon dubbelklikken?

Als je een programma download, open je gewoon de .dmg (gewoon zelfde handeling als .exe). Er opent een venster met de installatie file, readme e.d. Je klikt gewoon op de installatie file en volgt gewoon net als op een windows-pc de installatieprocedure. Daarna is hij klaar en staat hij gewoon in je programma map.

Naast deze manier heb je inderdaad ook nog een andere manier en dat is slepen. Wanneer je een programma download, open je weer de .dmg. In plaats van de installatiefile krijg je nu een venster met het icoon van het programma zelf én daaronder in hetzelfde venster een snelkoppeling naar je programmamap. Het enigste wat je hoeft te doen is dat programma-icoontje 100px naar het onderstaande icoontje te slepen. Hij zet hem daarna gewoon in je programmamap. Niks installatie, dus als je het zo bekijkt werkt het nog handiger dan Windows. Als je dit omslachtig vind dan weet ik het ook niet meer..

Voor zover ik weet heeft een Mac zelden updates en komen deze gewoon in een vorm van een nieuwe versie van het OS.

Als je er vrij weinig van weet, roep het dan ook niet. Apple brengt voldoende updates uit voor het systeem.

echt alles is kut op os x mac. je moet dingen naar de prullenbak slepen om te verwijderen.

Goh en hoe doe jij dat op een Windows? Rechtermuisknop? Misschien moet je dat ook maar eens op een mac proberen. Anders heb je nog altijd Command-Delete. Goh wat kut zeg..

kopieeren en plakken is anders.

Zo he, en daarvoor zal je al zeker geen mac nemen?

maar goed. het kan makkelijker. nooit meer een apple pc voor mij.

Sorry hoor, maar die punten die jij noemt zijn zo simpel als wat uitgewerkt op een Mac. Als je er al bij die simpele dingen niet uitkomt... En dan roepen dat Apple voor mensen is die niet met Windows kunnen werken omdat dat te moeilijk is voor ze...

Link to comment
Delen op andere websites

Euh, maak ik Windows idealistisch? Nee, ik zeg gewoon duidelijk dat Apple producten gewoon veel duurder zijn dan Windowsproducten voor wat je aan prestaties krijgt. Een rationeel mens denkt dat hij waar wilt voor zijn geld. En meestal gaan prestaties dan ook voor looks die je gewoon niet gebruikt.

Jij doet dat niet, het plaatje dat je postte wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Klikkie. Hoe weinig waarde ik er ook aan hecht, onderzoek wijst dus toch anders uit.

Iemand die daar waarde aan hecht mag zichzelf wel na laten kijken...

Ontopic:

Zelf werk ik hoofdzakelijk met Windows met daarnaast linux (mint)

Ik heb ook eens met OS X gewerkt, maar ik vind het vergeleken bij Windows of linux niet fijn werken.

Ik kan maar niet wennen aan de shell, ik vind het gewoon niet fijn werken.

Ook wil ik zelf alles zelf kunnen instellen en dat moet het OS niet voor mij doen!

Want volgens mij kan je in OSX zelfs niet de (standaard) theme aanpassen, dus je zit altijd met dat lelijke grijs opgescheept :{

Verder de programma's die ik gebruik die draaien simpelweg niet op OSX.

En als ik snel wil browsen of muziek/video wilt kijken dan start ik Linux mint op (dualboot)

Sommige zitten hier wel te propageren dat Mac beter is dan windows Maar het is jou mening. (wat je niet overigens kan vergeleijken, mac = hardware, windows = software. OSX = software, vergelijk OSX dan met windows ;) , niet mac met windows)

Kom eens moet goede argument waarom bijvoorbeeld ik over zou moeten stappen van Windows of linux naar OS X.

Want wat er nu gepost word zijn allemaal fangirl reacties (Ja, ook aan de windows kant )

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

Sommige zitten hier wel te propageren dat Mac beter is dan windows Maar het is jou mening. (wat je niet overigens kan vergeleijken, mac = hardware, windows = software. OSX = software, vergelijk OSX dan met windows ;) , niet mac met windows)

Mac is ook Macintosh OsX. Dus het kan wel degelijk op software slaan.

Kom eens moet goede argument waarom bijvoorbeeld ik over zou moeten stappen van Windows of linux naar OS X.

Want wat er nu gepost word zijn allemaal fangirl reacties (Ja, ook aan de windows kant )

Ik heb geen idee wat jij met je computer doet en wilt, dus ik kan ook niet zeggen waarom je over zou moeten stappen.

Ikzelf was zat van Windows, vanwege virussen, en instabiliteit, voornamelijk blue screens. En ja, ik had een goede virusscanner, drukte niet zomaar op elk linkje, installeerde geen dubieuze software en defragmenteerde mijn schijf regelmatig. Toen ben ik gaan kijken bij Linux. Ik heb meerdere distro's geprobeerd. Maar bij elke kwam ik hetzelfde probleem tegen, mijn (onboard) netwerk kaart kreeg ik niet werkend. Hoeveel 3rd party drivers ik ook probeerde, het werkte niet. En dan houd het toch wel op. Dus ben ik overgestapt naar Mac. Geen gekloot met drivers meer en betere stabiliteit. Het feit dat ik minder software kan draaien neem ik voor lief, hoewel ik tot nu toe niks mis.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus jij geeft het al op bij defragmenaties en virussen? Het was dus niks hardwarematigs? Had je überhaupt de BSoD code in Google geduwt?

Ik heb nog geen enkele BSoD gehad in deze jaar-oude Windows installatie, maar 2 virussen die meteen netjes werden tegengehouden door Avira, en Avira en MBAM geven allebei geen virussen aan. De enige twee problemen wat ik heb met deze pc is dat mijn flut Razer tikbord soms haakt en bugt en dat ik ongeveer een maandje geleden mijn pc niet aankreeg. Waarom weet ik nog steeds niet, al werkte hij wel weer toen ik hem van het stroomnet afhaalde en er weer opzette.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus jij geeft het al op bij defragmenaties en virussen? Het was dus niks hardwarematigs? Had je überhaupt de BSoD code in Google geduwt?

Ik heb nog geen enkele BSoD gehad in deze jaar-oude Windows installatie, maar 2 virussen die meteen netjes werden tegengehouden door Avira, en Avira en MBAM geven allebei geen virussen aan. De enige twee problemen wat ik heb met deze pc is dat mijn flut Razer tikbord soms haakt en bugt en dat ik ongeveer een maandje geleden mijn pc niet aankreeg. Waarom weet ik nog steeds niet, al werkte hij wel weer toen ik hem van het stroomnet afhaalde en er weer opzette.

De BSOD code heb ik in Google gegooid ja, de uitkomst er van weet ik al lang niet meer. Het punt is dat ik er op die manier geen zin meer in had. Als ik mijn PC opstart moet hij het doen. Bij Windows was dit dus niet altijd het geval. Dus wat deed ik? Overstappen. Ik had geen idee of het beter zou worden op Apple, maar het was het proberen waard. En tot nu toe bevalt het me prima.

Link to comment
Delen op andere websites

BSoD's zijn vrijwel altijd het resultaat van zelf gemaakte fouten, heeft niks met heet OS te maken, ook een slap excuus.

Als jij constant last had van virussen en BSoD's maar niet zomaar op elk linje klikte dan doe jij toch echt iets fouts, sowieso is malware altijd een product van een fout die jij zelf maakt, het is geen kankercel die plots ineens op je pc verschijnt. Dat is dus een erg slap excuus waarom wij zouden overstappen, aangezien wij wel gewoon Windows kunnen gebruiken zonder last van malware en BSoD's te hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

BSoD's zijn vrijwel altijd het resultaat van zelf gemaakte fouten, heeft niks met heet OS te maken, ook een slap excuus.

Als jij constant last had van virussen en BSoD's maar niet zomaar op elk linje klikte dan doe jij toch echt iets fouts, sowieso is malware altijd een product van een fout die jij zelf maakt, het is geen kankercel die plots ineens op je pc verschijnt. Dat is dus een erg slap excuus waarom wij zouden overstappen, aangezien wij wel gewoon Windows kunnen gebruiken zonder last van malware en BSoD's te hebben.

Ik moet voor school dagelijks samenwerken met anderen. Ook al klik ik niet op op die links, en download ik niet van alles, zij doen dat vaak wel. Een virusscanner helpt dan al veel tegen de virussen die ik bij die gedeelde bestandjes mee krijg, het filtert lang niet alles.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet voor school dagelijks samenwerken met anderen. Ook al klik ik niet op op die links, en download ik niet van alles, zij doen dat vaak wel. Een virusscanner helpt dan al veel tegen de virussen die ik bij die gedeelde bestandjes mee krijg, het filtert lang niet alles.

Dan nog steeds, het is gewoon eigen schuld, niet Windows zijn schuld

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...