Jump to content

Linux, OS X & Windows

Recommended Posts

Geplaatst:

Dan nog steeds, het is gewoon eigen schuld, niet Windows zijn schuld

Dan ligt het inderdaad niet aan Windows. Maar alsnog is het dan een voor mij slecht bruikbaar of zelfs onbruikbaar os.

• Reacties 205
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Teh_Ninja

37

• wesley123

28

• Hayte

24

• GolfG60

22

Geplaatst:

Dan nog steeds, het is gewoon eigen schuld, niet Windows zijn schuld

Dan ligt het inderdaad niet aan Windows. Maar alsnog is het dan een voor mij slecht bruikbaar of zelfs onbruikbaar os.

Dus omdat jij gewoon niet in kan zien of iets een virus is is Windows een slecht OS? Alsof als er 10000 virussen waren voor de mac deze beter bruikbaar was...

Geplaatst:

Dus omdat jij gewoon niet in kan zien of iets een virus is is Windows een slecht OS? Alsof als er 10000 virussen waren voor de mac deze beter bruikbaar was...

Als een os zo kwetsbaar is, ook al is het van buiten af, dan is het voor mij niet goed bruikbaar. Als er voor Osx allemaal virussen zouden komen zou dat dus ook onbruikbaar zijn.

Geplaatst:

Als een os zo kwetsbaar is, ook al is het van buiten af, dan is het voor mij niet goed bruikbaar. Als er voor Osx allemaal virussen zouden komen zou dat dus ook onbruikbaar zijn.

Het enige kwetsbare aan een heel OS is de gebruiker, wat jij nu doet is werkelijk gewoon een slap voorbeeld nemen waarom Windows zo slecht is, als Microsoft het OS een stuk minder kwetsbaarder zou maken zou je er niks meer op kunnen doen. Elke mogelijkheid in het OS brengt een stukje kwetsbaarheid met zich mee, Een Mac OS is net zo kwetsbaar.

Geplaatst:

de icentre winkel waar ik mijn mac heb gekocht zegt. dat er geen virussen kunnen komen op een mac.

dat komt omdat je er bijna niks op kan instaleren. ik baal er echt zo van.

je heb hier zulke goede tutorials om te leren modden. en dan kan ik er niks mee.

gelukkig is mijn mac al weer een paar jaar oud. kijken hoe het economish loopt. dan koop ik gewoon netjes weer een windows pc.

Geplaatst:

Het enige kwetsbare aan een heel OS is de gebruiker, wat jij nu doet is werkelijk gewoon een slap voorbeeld nemen waarom Windows zo slecht is, als Microsoft het OS een stuk minder kwetsbaarder zou maken zou je er niks meer op kunnen doen. Elke mogelijkheid in het OS brengt een stukje kwetsbaarheid met zich mee, Een Mac OS is net zo kwetsbaar.

Hoe kan een Mac OS kwetsbaarder zijn dan een Windows PC?

Als er voor de Mac zeer weinig virussen bestaan en voor Windows juist heel veel?

En 99/100 virussen die verspreidt worden voor Windows zijn bedoeld?

de icentre winkel waar ik mijn mac heb gekocht zegt. dat er geen virussen kunnen komen op een mac.

je heb hier zulke goede tutorials om te leren modden. en dan kan ik er niks mee.

gelukkig is mijn mac al weer een paar jaar oud. kijken hoe het economish loopt. dan koop ik gewoon netjes weer een windows pc.

Zoals eerder al gezegd heb je programma's zoals Bootcamp als je Windows programma's wilt gebruiken.

Daarnaast, je kan genoeg installeren voor een Mac, maar de programma's die je vaak in Windows gebruikt kun je niet altijd gebruiken, maar vaak is er een alternatief aanwezig.

Daarnaast, Klik

Waar zit je probleem dan nog?

Geplaatst:

Als er voor de Mac zeer weinig virussen bestaan en voor Windows juist heel veel?

Zoals eerder al gezegd heb je programma's zoals Bootcamp als je Windows programma's wilt gebruiken.

Daarnaast, je kan genoeg installeren voor een Mac, maar de programma's die je vaak in Windows gebruikt kun je niet altijd gebruiken, maar vaak is er een alternatief aanwezig.

Daarnaast, Klik

Waar zit je probleem dan nog?

Bootcamp kan alleen gedraaid worden op een Mac met Snow Leopard, en Snow Leopard kan alleen gedraaid worden op een Intel mac, en de Intel mac is pas kort geleden uitgebracht (hoelang geldeden weet ik niet meer) en hij zegt dat zijn mac alweer een paar jaar oud is, kans is dus groot dat hij nog geen Intel proccessor heeft

Ikzelf heb nu een mac, en ik vind het het beste werken, Op school gebruiken wij Windows, en dat vind ik echt vreselijk. Niks werkt er, er word altijd bullshit mee gedaan en het loopt altijd vast. Linux daarintegen vind ik ook erg goed werken, Simpel, ziet er goed uit en er zijn veel versies

Geplaatst:

Bootcamp kan alleen gedraaid worden op een Mac met Snow Leopard, en Snow Leopard kan alleen gedraaid worden op een Intel mac, en de Intel mac is pas kort geleden uitgebracht (hoelang geldeden weet ik niet meer) en hij zegt dat zijn mac alweer een paar jaar oud is, kans is dus groot dat hij nog geen Intel proccessor heeft

Ikzelf heb nu een mac, en ik vind het het beste werken, Op school gebruiken wij Windows, en dat vind ik echt vreselijk. Niks werkt er, er word altijd bullshit mee gedaan en het loopt altijd vast. Linux daarintegen vind ik ook erg goed werken, Simpel, ziet er goed uit en er zijn veel versies

Hmm, in dat linkje staat: 'Ja, dat kan. Sinds de overgang van Apple op Intel-processors in 2006,'.

Dus blijkbaar gebruiken ze al een tijdje Intel CPU's.

Geplaatst:

Hmm, in dat linkje staat: 'Ja, dat kan. Sinds de overgang van Apple op Intel-processors in 2006,'.

Kort geleden dus (4 jaar is kort)

Geplaatst:

Ja, je kan een kaalgevreten Windows XP wat op 98 lijkt ook echt vergelijken met Vista/7 wat op hedendaagse pcs zit, hé. En op het gebied van computers is vier jaar best lang. Vier jaar geleden is nog de tijd van dual cores enzo.

Geplaatst:

Kort geleden dus (4 jaar is kort)

4 jaar is in een mensen leven weinig, maar op pc gebied is 4 jaar erg veel.

In die 4 jaar wordt zoveel nieuwe dingen ontwikkeld, 4 jaar geleden waren de X2 en Core 2 Duo's de shit, nu zijn ze niks meer want de sixpackers zijn er al een + half jaar.

Geplaatst: (bewerkt)

Ja, je kan een kaalgevreten Windows XP wat op 98 lijkt ook echt vergelijken met Vista/7 wat op hedendaagse pcs zit, hé. En op het gebied van computers is vier jaar best lang. Vier jaar geleden is nog de tijd van dual cores enzo.

Dat valt mij ook op, ze gaan de hedendaagse OS X vergelijken met XP :7

Doe het dan eerlijk en vergelijk het met OSX uit 2001, dan zal je zien dat OSX toen ook niet erg bijzonder was.

Doe het eerlijk en vergelijk het gewoon met Windows 7.

En zoals al eerder gezegd is, het grootste probleem is diegene die achter de computer zit.

Als je steeds BSOD's en virussen heb dan doe je wel iets heel erg fout.

@GolfG60

Kijk dat er amper virussen zijn voor OSX betekent niet dat dat het OS zo lek al een vergiet kan zijn.

Voor virusmakers loont het simpelweg niet om virussen te maken voor die paar % die OS X gebruiken.

Je gaat virussen maken voor het OS die het meest gebruikt word, dat is gewoon logisch ;)

En verder kunnen er genoeg fouten in OSX zitten wat een beveiliging risico is, maar dat die niet zijn ontdekt.

Ik herinner me nog een artikel over een "hacker" die concludeerde dat OS X makkelijker te hacken is dan Windows (ga de bron opzoeken)

Bewerkt: door BC7
Geplaatst:

Ik herinner me nog een artikel over een "hacker" die concludeerde dat OS X makkelijker te hacken is dan Windows (ga de bron opzoeken)

Dat was bij Pown2Own. De Apple werd door een lek in Safari als eerst gehackt, kort daarna werd Vista gehackt. Linux daarentegen kregen ze maar niet gehackt.

Geplaatst:

Omdat Apple niet meer dan een hoop gebakken lucht is dat niet veel meer is dan een nieuw product wat 3 maand later 1000 maal beter word gedaan door een Philips. Het enige waar Apple goed in is in trendsetten.

Zoals ik al zei, waarom zou een virusmaker uberhaupt een virus voor de mac schrijven? Met een windows virus heb je zo al een miljoen geinfecteerde gebruikers, bij de Mac heb je er slechts 20.

En dat je bij een Windows pc veel sneller geinfecteerde gebruikers is omdat driekwart computerwereld er op draait, bij de mac is dat echt achterlijk klein waardoor het verspreiden al snel zal sterven.

Geplaatst:

Omdat Apple niet meer dan een hoop gebakken lucht is dat niet veel meer is dan een nieuw product wat 3 maand later 1000 maal beter word gedaan door een Philips. Het enige waar Apple goed in is in trendsetten.

Toch wel leuk dat Apple bij hun computers er bekent om staat weinig kinderziektes te hebben, vooral in het os.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...