Jump to content

GTA IV; Eigen auto's maken


JeffA1989

Recommended Posts

Heey

ik weet niet waar ik het moet posten dit bericht.

Ik dacht ik ga GTA IV maar weer eens spelen, maar

Ik zag op internet van die leuks mods, dat je auto's in je eigen spel kan toevoegen.

Dus nu is de vraag;

Welke programma's heb ik hier voor nodig,

waar vind ik wat tutorials.

Ik weet namelijk een paar leuke auto's maar die kan ik nergens vinden op internet.

zoals de;

- Bugatti EB110

- Mercedes-Benz C216

- Spyker C12 Zagato

gr. jeff

alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Een car mod bestaat meestal uit een .wft(model) en een .wdf(textures) files.

Je moet met het programma sprakIV vehicles.ide open en de .wft & .wdf files importeren. En dan op rebuild en save klikken. De weg wijst zichzelf als je het programma ziet:)

Bewerkt: door Luzhin2.4
Link to comment
Delen op andere websites

Alle 2 fail... Voor 3dsmax is er nog geen goed werkend ongebugged import/export script voor GTA IV modellen, en hoewel Sketchup gratis is, Sketchup + GTA Iv = no go, dit geeft gebuggede modellen, waarschijnlijk is ook hiervoor geen import/export script gemaakt, dus dat gaat niet werken.

Zmodeler is hierbij het enige programma waarmee echt goede GTA IV mods te maken zijn. Ook dit programma moet je registeren, maar kost veel minder dan 3dSMax(Zmodeler kost 60 euro, 3dSMax kost volgens mij minstens 10 keer zo veel)...

Maar er zijn natuurlijk ook manieren om dit gratis te doen, daar mogen we je echter niet mee helpen want dat is illegaal :N

In het tutorial forum vind je uitleg over hoe het programma werkt. Verwacht niet dat je binnen een maand ook maar iets nuttigs ingame hebt staan. Modding is iets dat je moet leren zoals je leerde schrijven. Er gaat veel tijd overheen, maar het is wel heel leuk om te doen vind ik zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Nice, en vliegen? En de coll? lukt dat?

alles werkt me deur en jah hij vliegt zzoals je ziet doet de verlichting het ook :puh:

nog wta kleine foutjes eruit aan het halen enkel

BTW dit is geen model spawn en attach dit is echt een vervanging voor ene voertuig

Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik je files die nodig zijn voor de mod?

Werkt het in multiplayer?

Werkt niet in multiplayer omdat je de handling.dat aanpast

maar wel in single player en dit is trouwens voor de mod GTA iv Real Flying Action

als deze klaar is komt er nog een jumbo geconverteerd naar voertuig etc ( als je lief bent mag je deze alvast hebben. )

nog wat plaatjes

gtaiv2010041003575149.th.png

gtaiv2010041003580751.th.png

gtaiv2010041003585595.th.png

Bewerkt: door KiLLerBoy_001
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 5 maanden later...

Alle 2 fail... Voor 3dsmax is er nog geen goed werkend ongebugged import/export script voor GTA IV modellen, en hoewel Sketchup gratis is, Sketchup + GTA Iv = no go, dit geeft gebuggede modellen, waarschijnlijk is ook hiervoor geen import/export script gemaakt, dus dat gaat niet werken.

Zmodeler is hierbij het enige programma waarmee echt goede GTA IV mods te maken zijn. Ook dit programma moet je registeren, maar kost veel minder dan 3dSMax(Zmodeler kost 60 euro, 3dSMax kost volgens mij minstens 10 keer zo veel)...

Maar er zijn natuurlijk ook manieren om dit gratis te doen, daar mogen we je echter niet mee helpen want dat is illegaal :N

In het tutorial forum vind je uitleg over hoe het programma werkt. Verwacht niet dat je binnen een maand ook maar iets nuttigs ingame hebt staan. Modding is iets dat je moet leren zoals je leerde schrijven. Er gaat veel tijd overheen, maar het is wel heel leuk om te doen vind ik zelf.

nou ik heb 3ds max wel gratis ik heb hem gedownload en het is geen trial versie er zat een crack bij alleen ik kan geen voertuigen maken voor gta sa hij inporteert geen dff en hij kan het ook niet in dat bestand type opslaan ik moet het tussen de lijst toevoegen maar ik weet niet waar ik dat kan vinden:(

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...