Jump to content

Adobe Flash


Ferre

Recommended Posts

Steve Jobs vindt Adobe Flash maar niks en voorspelt dat de, in zijn ogen verouderde en buggy, technologie aan zijn eind komt. Wat vind jij van Flash en hoe sta je tegenover HTML5?

Zelf vind ik dan Flash weinig voordelen heeft op het internet. Veel videosites maken er gebruik van, maar voor de rest vind ik het overbodig. Websites volledig in Flash moeten lang laden en zijn langzaam. Veel bandsites bevatten veel Flash. Zoek ik de tourdata van een band dan bekijk ik dat liever op Last.fm dan op de moeizame website van de band zelf. Websites ontworpen zonder Flash zijn vele malen sneller en je kunt normaal deeplinken. Daarnaast heb ik een hekel aan geanimeerde flash banners.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de Flash players op bijvoorbeeld Youtube of Dailymotion maar niks, en hoop dat ze snel de HTML5 video gaan gebruiken. Die dingen blijven haken op je pagina en zijn soms traag. Het enige waar ik het voor zou gebruiken zijn van die spelletjes, maar meer ook niet. Hopelijk stapt iedereen snel over van IE naar iets anders, of de meeste sites moeten de ballen hebben gewoon op HTML5 over te stappen en geen support meer te bieden voor browsers die dat niet ondersteunen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf geen problemen met Flash. En ik zie dan ook geen rede in waarom we ineens op HTML5 moeten overstappen. Overigens moet je alles wat Adobe en Steve Jobs over elkaar zeggen met een hele grote korrel zout nemen. Die 2 zijn als water en vuur, als xbox en playstation, als jood en nazi etc. en proberen elkaar zoveel mogelijk zwart te maken en alle problemen op elkaar te af te schuiven.

Link to comment
Delen op andere websites

Mij boeit het niet, maar HTML 5 lijkt mij wel hendig. Steve Jobs mag zijn waffel houden, Apple-gebruikers zijn voor het merendeel gigantische noobs die niets van computertechniek afweten. Maar HTML5 lijkt mij wel een goede vervanging voor Flash. Flash is welliswaar handig, maar vereist ook ontiegelijk veel processorkracht om iets lekker af te willen spelen. Niet handig met sites en reclames. Maar ook weer onhandig van HTML5 lijkt mij de beveiliging: Alles kan bijvoorbeeld geladen worden, en als je HTML5 blokt, kun je niet meer op sites, waar je vroeger wel op kon met NoScript. Dus ja, het wordt afwachten voor mij. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Websites ontworpen zonder Flash zijn vele malen sneller en je kunt normaal deeplinken.

Met Flash kun je ook deep linken hoor, maar dat terzijde. ;)

Flash staat bekend om zijn animatie's en zijn flashy mogelijkheden. Toch kun je goed via Flash subtiele design mogelijkheden verwerken. Je moet maar eens op The FWA kijken, wat de pro's van Flash bakken. :) Het gaat niet om Flash zelf, Flash is alleen een platform om het in te ontwikkelen en het erin te laten bewegen. De designer bepaald hoe het eruit komt te zien, je kan het zo simpel houden als je zelf wilt.

Zelf ben ik geen Flash liefhebber. Soms maak ik bepaalde elementen in Flash, maar ik ben geen voorstander voor een volledige website in Flash.

Zeker nu iedereen bezig is met jQuery. Daar kun je verschillende effecten nabootsen, wat net op Flash lijkt.

Zelf verheug ik me op de komst van HTML5 en ik hoop dat browsers gaan samenwerken, om eens voor altijd dat gehang tussen compatible browsers te doorgronden.

Flash zal niet zo snel verdwijnen, vooral omdat ze het ook gebruiken voor Flash Games en animatietechnieken, maar er zal een rush komen op HTML5 applicatie's. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...