Jump to content

Bezuinigingen


Wesley

Recommended Posts

Er moet bezuinigd worden op de koninklijke familie en de hypotheekrenteaftrek. De koninklijke familie is gewoon grote bullshit. Nergens voor nodig.

Inderdaad, ik las eens dat maxima voor zoveel duizenden euro's aan diamanten had gekocht in een ver land. Dat zijn dus al vliegkosten + kosten voor diamanten. Beter geef je het dan meteen terug aan de staat. :bonk:

Niet op ontwikkelingssamenwerking. Daar werkt mijn vader. En het is belangrijk dat we nog steeds arme landen blijven helpen.

Als we zelf in geldnood zitten lijkt me dat niet een prioriteit.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Gijsso

    7

  • flippie13

    6

  • hielkeh

    4

  • Wesley

    3

En die controle wie er wel of niet veel belasting moet betalen is geheel gratis?

Als jij goed had gelezen, dan had je gezien dat ik zei dat het wel een kleine investering is, maar dat betaalt zich tientallen malen vaker terug dan wat je erin hebt gestopt.

Bron? Berekening? Aan feiten die je uit je duim zuigt heb je niks

Boerenverstand.

Guess what? Mijn boerenverstand verteld me dat je er 10 keer meer in stopt dan dat je terug verdient :D

Kom met feiten/argumenten, zo kom je nergens.

Link to comment
Delen op andere websites

linkse subsidies.

Wil je dat verder uitbouwen? Welke subsidies enz.?

Afbouwen subsidies op kerkkoren, orkesten, theaters etc.

Niet op ontwikkelingssamenwerking. Daar werkt mijn vader. En het is belangrijk dat we nog steeds arme landen blijven helpen.

Ik wil niet stoppen met ontwikkelingssamenwerking, ik wil het alleen met minder geld efficiënter doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Er moet bezuinigd worden op de koninklijke familie en de hypotheekrenteaftrek. De koninklijke familie is gewoon grote bullshit. Nergens voor nodig.

Niet op ontwikkelingssamenwerking. Daar werkt mijn vader. En het is belangrijk dat we nog steeds arme landen blijven helpen.

Jij hebt wel uitspraken op niveautje 10 zeg...

De koninklijke familie is wel ergens nuttig voor, onze relaties met andere landen te versterken en/of goed te houden, zonder het koninklijk huis had Nederland, een land met relatief weinig vijanden, wel meer vijanden gehad.

En op ontwikkelingssamenwerking vooral niet bezuinigen omdat je vader daar werkt? Denk je nou echt dat alle 16 miljoen Nederlanders dat een goed punten om het te houden? :duh: Bij het koninklijk huis werken ook andere mensen, ook vaders, maar die mogen van jou wel werkloos komen te zitten?

Link to comment
Delen op andere websites

- Subsidie's die nergens goed voor zijn

- Efficienter omgaan met ontwikkelingsgeld

- Elke maand alle declaratie's van alle ambtenaren per gemeente natrekken

- Meer doen, minder bureaucratie. Bureaucratie kost nou eenmaal geld

- Bezuinigen op gevangenissen. Gevangenissen worden gesloten omdat het te duur is.

Maak het dan goedkoper, bijv. door de gedetineerden geen flatscreen in hun cel te geven.

En nog véél meer.. :clown:

Bewerkt: door Grove St.
Link to comment
Delen op andere websites

De koninklijke familie is wel ergens nuttig voor, onze relaties met andere landen te versterken en/of goed te houden, zonder het koninklijk huis had Nederland, een land met relatief weinig vijanden, wel meer vijanden gehad.

Dat wel, maar onnodige uitgaven zoals die diamanten zijn alles behalve nodig, en we hoeven niet die hele familie te onderhouden he, laat ze werken voor hun geld. Ik snap wel dat we het deel betalen dat later Nederland gaat leiden, maar kom op...

Link to comment
Delen op andere websites

De koninklijke familie is wel ergens nuttig voor, onze relaties met andere landen te versterken en/of goed te houden, zonder het koninklijk huis had Nederland, een land met relatief weinig vijanden, wel meer vijanden gehad.

Dat wel, maar onnodige uitgaven zoals die diamanten zijn alles behalve nodig, en we hoeven niet die hele familie te onderhouden he, laat ze werken voor hun geld. Ik snap wel dat we het deel betalen dat later Nederland gaat leiden, maar kom op...

ja, oke, daar geef ik je gelijk in.

Die Diamanten waren totaal nutteloos, evenals de andere vakantiehuizen die ze gekocht hebben. IK vind het redelijk om hun één huis te betalen (wel paleis inc. crew), maar dat ze de rest zelf moeten betalen, denk hierbij aan levensmiddelen, vakantie's, diamanten, auto's, benzine ens.

Link to comment
Delen op andere websites

De koninklijke familie is wel ergens nuttig voor, onze relaties met andere landen te versterken en/of goed te houden, zonder het koninklijk huis had Nederland, een land met relatief weinig vijanden, wel meer vijanden gehad.

Ik snap wel dat we het deel betalen dat later Nederland gaat leiden, maar kom op...

Het punt is dat de koningin ons land niet leid. Ze knipt linten door, bezoekt anderen landen en ondertekent af en toe een wet, wat ze overigens eigenlijk niet eens kan weigeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Bezuinigen op asielzoekers en integratie. Ik snij hier dan wel een heel gevoelig onderwerp aan, maar ik vind dat het nodig is. Het kost relatief veel en het levert niet zo veel op. Zo mogen best komen als het beter gaat, maar nu heeft ons eigen land met onze eigen mensen de prioriteit.

Link to comment
Delen op andere websites

Er moet bezuinigd worden op de koninklijke familie en de hypotheekrenteaftrek. De koninklijke familie is gewoon grote bullshit. Nergens voor nodig.

Niet op ontwikkelingssamenwerking. Daar werkt mijn vader. En het is belangrijk dat we nog steeds arme landen blijven helpen.

Jij hebt wel uitspraken op niveautje 10 zeg...

De koninklijke familie is wel ergens nuttig voor, onze relaties met andere landen te versterken en/of goed te houden, zonder het koninklijk huis had Nederland, een land met relatief weinig vijanden, wel meer vijanden gehad.

En op ontwikkelingssamenwerking vooral niet bezuinigen omdat je vader daar werkt? Denk je nou echt dat alle 16 miljoen Nederlanders dat een goed punten om het te houden? :duh: Bij het koninklijk huis werken ook andere mensen, ook vaders, maar die mogen van jou wel werkloos komen te zitten?

Kom op. Het koninklijk huis heeft alleen maar een symbolische functie. Denk je nou echt dat

Andere landen vijand zouden worden als de koningin er niet was?

Link to comment
Delen op andere websites

Er moet bezuinigd worden op de koninklijke familie en de hypotheekrenteaftrek. De koninklijke familie is gewoon grote bullshit. Nergens voor nodig.

Niet op ontwikkelingssamenwerking. Daar werkt mijn vader. En het is belangrijk dat we nog steeds arme landen blijven helpen.

Jij hebt wel uitspraken op niveautje 10 zeg...

De koninklijke familie is wel ergens nuttig voor, onze relaties met andere landen te versterken en/of goed te houden, zonder het koninklijk huis had Nederland, een land met relatief weinig vijanden, wel meer vijanden gehad.

En op ontwikkelingssamenwerking vooral niet bezuinigen omdat je vader daar werkt? Denk je nou echt dat alle 16 miljoen Nederlanders dat een goed punten om het te houden? :duh: Bij het koninklijk huis werken ook andere mensen, ook vaders, maar die mogen van jou wel werkloos komen te zitten?

Kom op. Het koninklijk huis heeft alleen maar een symbolische functie. Denk je nou echt dat

Andere landen vijand zouden worden als de koningin er niet was?

Misschien wel door de politieke acties die Nederland uitvoert (Kuch, Wilders met Fitna? kuch).

En ontwikkelingssamenwerking is ook niet bepaald belangrijk hoor, doet eigenlijk hetzelfde als het koningshuis (met andere landjes vrienden worden)

Link to comment
Delen op andere websites

Boerenverstand.

En @GwnHugo: Alleen maar omdat je pa er werkt mag het niet worden afgeschaft? Natuurlijk wilt iedereen dat het op zijn punt niet bezuinigd mag worden, maar het moet gewoon wel. Nederland geeft .8% van zijn BNP uit aan ontwikkelingshulp, dat is meer dan de EU norm. Ik zeg dat we dan aan de norm houden maar we gaan er niet overheen. het scheelt toch weer iets van 1 miljard. Overal kun je die kleintjes vandaan halen.

Volgens jou moet het koningshuis blijven en moet de ontwikkelingshulp verminderd worden. Liever zo'n koningshuis dan arme landen helpen? Dat is namelijk wat JIJ zegt. Verder zie ik geen reden om te bezuinigen, er is geen crisis zolang men werk heeft(dus de meeste mensen voelen niks van de zogenaamde crisis). Maargoed, bezuinigen dus? Ik vind het koningshuis ferm overdreven, het heeft geen enkele waarde. Lang leve een republiek, 1 man of vrouw die een land vertegenwoordigt en niet 20 profiteurs die leven van ons belastinggeld. Je hebt maar 1 man of vrouw nodig als koning, president, of what the f**k dan ook. Waarvoor dienen die andere 19 dan? Het getal 20 is willekeurig gekozen hoor.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Verder zie ik geen reden om te bezuinigen, ....

Nederland heeft een gigantische staatsschuld van vele miljarden, en dat moet volgens de Europese unie worden weggewerkt. Daarom praten er ook zoveel politieke partijen over bezuinigen.

Link to comment
Delen op andere websites

Verder zie ik geen reden om te bezuinigen, ....

Nederland heeft een gigantische staatsschuld van vele miljarden, en dat moet volgens de Europese unie worden weggewerkt. Daarom praten er ook zoveel politieke partijen over bezuinigen.

Het zou handig zijn om dat in de hoofdpost te vermelden, als je bedenkt dat 13 % van dit forum Belg is..Ik lees veel kranten, maar ik heb nog nooit over een staatsschuld gelezen hoor.

Hij is een Belg, dus hij snapt het niet echt wat wij hier meemaken.

Ik snap het wel, ik wist het alleen niet. Als er in de hoofdpost niks staat over staatsschuld, ga ik daar -als Belg zijnde- niet aan denken gezien het feit dit het eerste is wat ik erover hoor. Best logisch. Trouwens denk ik niet dat jullie iets merken van de crisis, staatsschuld is namelijk niet jullie probleem hoor. Een land kan niet van z'n mensen eisen om elk 2000 euro te betalen. Ik herhaal wat ik al eerder zei tot dit ontkracht wordt: Mensen met werk hebben geen last van de crisis. Nu ik wel weet van die gigantische staatsschuld, kom ik uit op volgende (haalbare) mogelijkheden(gezien het feit het koningshuis afschaffen niet zal gebeuren, of toch niet zonder boe of ba):

- Politiekers worden ongelofelijk betaald, haal die lonen naar omlaag(want zij zijn het toch die jullie lonen altijd naar beneden trekken hé..).

- Haal de pensioenen naar beneden. Ik ken mensen die pensioenen hebben van 2500 euro door gewoon leerkracht te zijn, sorry, maar dat vind ik onaanvaardbaar. Door niks te doen 2500 euro verdienen? Kom op zeg! :7

- Stempelaars(doppers noemen we dat hier) zo vlug mogelijk aan een job helpen.

- Er moet dringend iets veranderen aan het aantal agenten dat wordt ingezet bij voetbalmatchen, bij sommige matchen zijn alle lonen bijeen gerekend miljoenen..:{ Een oplossing zoals bij Ajax - Feyenoord is heel goed, de supporters hebben het er zelf naar gemaakt!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...