Jump to content

Bezuinigingen


Wesley

Recommended Posts

Verder zie ik geen reden om te bezuinigen, ....

Nederland heeft een gigantische staatsschuld van vele miljarden, en dat moet volgens de Europese unie worden weggewerkt. Daarom praten er ook zoveel politieke partijen over bezuinigen.

Het zou handig zijn om dat in de hoofdpost te vermelden, als je bedenkt dat 13 % van dit forum Belg is..Ik lees veel kranten, maar ik heb nog nooit over een staatsschuld gelezen hoor.

Ga je dan eerst maar even verdiepen in dit onderwerp voordat je allerlei argumenten plaatst. Als er bezuinigingen aan zitten te komen dan komt dat niet zomaar. Ga je eerst maar even daar wat in verdiepen dus voordat je vanalles gaat typen.

Hij is een Belg, dus hij snapt het niet echt wat wij hier meemaken.

Ik snap het wel, ik wist het alleen niet. Als er in de hoofdpost niks staat over staatsschuld, ga ik daar -als Belg zijnde- niet aan denken gezien het feit dit het eerste is wat ik erover hoor. Best logisch. Trouwens denk ik niet dat jullie iets merken van de crisis, staatsschuld is namelijk niet jullie probleem hoor. Een land kan niet van z'n mensen eisen om elk 2000 euro te betalen. Ik herhaal wat ik al eerder zei tot dit ontkracht wordt: Mensen met werk hebben geen last van de crisis.

We gaan er niks van merken? Dat dacht ik dus wel. Een belastingverhoging is bijvoorbeeld zoiets waar ik dus niet op zit te wachten. Tevens zegt de SP dat ze belasting willen verhogen van 52% naar 65%, voor mensen met een hoog inkomen, ook wel de brede schouders van Nederland genoemd. Lijkt me geen slim plan van de SP, je wilt die brede schouders van Nederland niet kwijt raken. Als ik zo'n hoog belasting moest betalen, dan ging ik wel lekker emigreren naar een ander land, waar je niet zo'n hoog belasting hoeft te betalen. Vaag plannetje van de SP..

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Gijsso

    7

  • flippie13

    6

  • hielkeh

    4

  • Wesley

    3

- Politiekers worden ongelofelijk betaald, haal die lonen naar omlaag(want zij zijn het toch die jullie lonen altijd naar beneden trekken hé..).

De balkende norm ligt, naar mijn weten, ergens bij 170duizend bruto op jaarbasis, dat betekend dat dit het hoogste loon is bij alle politieke instanties. Ik zelf vind dit wel redelijk, het is namelijk een belangrijke taak.

- Haal de pensioenen naar beneden. Ik ken mensen die pensioenen hebben van 2500 euro door gewoon leerkracht te zijn, sorry, maar dat vind ik onaanvaardbaar. Door niks te doen 2500 euro verdienen? Kom op zeg! :7

Incorrect.

Je pension wordt berekend door je middelloon, al je lonen die je in je hele leven hebt verdient en daarvan het gemiddelde te nemen, dat is dan je pension. Hiervan krijg je echter maar een X aantal procenten, 1 3/4 procent per jaar. Dit houd in dat als je 40 fulltime jaren hebt gewerkt, je 70% van je Middelloon als pension krijgt, als je 30 jaar hebt gewerkt is dat 30 x 1 3/4 = 52.5% van je middelloon. Je bepaald zelf je eigen pensioen door hard te werken, hier kan de regering niets aan doen (behalve die 1 3/4 % op jaarbasis naar beneden gooien, maar das nak)

- Er moet dringend iets veranderen aan het aantal agenten dat wordt ingezet bij voetbalmatchen, bij sommige matchen zijn alle lonen bijeen gerekend miljoenen..:{ Een oplossing zoals bij Ajax - Feyenoord is heel goed, de supporters hebben het er zelf naar gemaakt!

Volgens mij zijn ze in de 2de kamer al aan het overleggen of de voetbalclubs de eventuele politie kosten niet zelf moeten betalen. Als ze dit niet doen is alle schade op hun rekening. Maar hierdoor moet je er wel meer rekening houden dat de prijs van een voetbal kaartje wel omhoog gaat, waar gegarandeerd andere klachten over zullen komen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Mijn meningen over deze discussie,

Betreft pensioenen zou ik zeggen; afblijven,alle hard werkende mensen verdienen een goed pensioen op hun oude dag. En ook vind ik het plan om de AOW naar 67 te verhogen een uiterst slecht plan! Ik snap dat er iets gedaan moet worden maar je laat 65 op 65, als je langer door wilt werken mag dat en dat moet beloont worden maar als je wil stoppen stop je op je 65e.

Wat mij goede plannen lijken zijn; bezuinigen betreft het koningshuis en de publieke omroep.(NL 1,2&3) Eigenlijk vind ik dat het koningshuis helemaal afgeschaft moet worden maar dat terzijden, het koningshuis is gewoon te duur en dat moet gewoon stoppen. De publieke omroep krijgt teveel geld en dat kan een stuk minder, ze kunnen het ook met veel minder geld.

Wat er ook gebeurd ze moeten van de pensioenen afblijven en hardwerkende mensen niet nogmeer laten betalen! (Belastingen omlaag inplaats van omhoog!)

Mvg,

Wijst

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad. Ze hoeven niet meer belastingsgeld te heffen als ze niet zoveel zouden spenderen. Voor hoeveel miljoen heeft Maxima laatst ookalweer juwelenprul gekocht? Hoeveel miljoen steekt in dat kasteel van Beatrix waar ze op haar oude dag moet gaan zitten?

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad. Ze hoeven niet meer belastingsgeld te heffen als ze niet zoveel zouden spenderen. Voor hoeveel miljoen heeft Maxima laatst ookalweer juwelenprul gekocht? Hoeveel miljoen steekt in dat kasteel van Beatrix waar ze op haar oude dag moet gaan zitten?

Een miljoen meer of minder merk je echt niet in de begroting hoor. Bij de slooppremie zijn ze ook met flink wat tonnen overheen gegaan. Dus dat valt nog wel mee. En in mijn ogen levert ons koningshuis veel meer op dan dat het kost. Ooit op een dag zal het worden afgeschaft, maar dat zal pas gebeuren als de hele EU een natie wordt (geloof me, dat gaat gebeuren, of je het leuk vindt of niet).

Link to comment
Delen op andere websites

Wat lees ik hier, Belgie geen staatsschuld! Belgie heeft een hogere staatsschuld dan Nederland >_<.

Op het einde van de rit is het heel simpel, het geld moet ven ergens komen ... en dat zal zijn van mensen die eigendom hebben, grondlasten die stijgen en noem zo maar op. Ik heb het hier wel over Belgie, hoe ze het in Nederland zullen doen heb ik geen weet van.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...