Jump to content

De grens tussen racisme en vrijheid van meningsuiting


Nissan

Recommended Posts

In het verleden zijn deze begrippen al vaak gebotst. Ik heb rondvraag gedaan (een dag of 3) en was eigenlijk wel benieuwd naar wanneer jullie iets vrijheid van meningsuiting vinden, of het racisme is. We hebben deze discussie op school al eens aangekaard en het blijkt zelfs dat merendeel van de allochtonen bij ons op school niet eens de correcte betekenis van het woord kennen, maar ze ons (blanken) wel gelijk racisten noemen als we iets zeggen als "leer beter Nederlands". Vandaag had een stel turken bijna de ogen uitgekrabt van mij en een vriend van mij :cab: .

Ik wil graag jullie mening weten, maar ga niks roepen zoals in het god topic ook al gebeurd, graag beargumenteerdo om te voorkomen dat je afgezeken word...

Gaat uw gang mijne heren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    11

  • Dr.Oppai

    9

  • Nissan

    8

  • Amfetamientje

    7

Ik ben niet tegen meningsuiting, maar als het over homoseksualiteit gaat, vind ik het al te ver gaan. Ik ben zelf Turks, dus ook moslim. Ik kan der zelf ook niks aan doen als ik homo's of dat soort dingen niet mag, want ik vind het niet normaal.

Verder boeit het me niet als iemand Christelijk of Joods is, want in de Koran staat dat we respect moeten hebben op alle geloven (ik weet dat het niet word waargenomen), zelfs de satanisme. ;)

@Hieronder: Omdat ik wil laten zien dat ik daar gewoon respect mee heb of vindt je dat ook niet kunnen?

Bewerkt: door Ottoman 47
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet tegen meningsuiting, maar als het over homoseksualiteit gaat, vind ik het al te ver gaan. Ik ben zelf Turks, dus ook moslim. Ik kan der zelf ook niks aan doen als ik homo's of dat soort dingen niet mag, want ik vind het niet normaal.

Verder boeit het me niet als iemand Christelijk of Joods is, want in de Koran staat dat we respect moeten hebben op alle geloven (ik weet dat het niet word waargenomen), zelfs de satanisme. ;)

Waarom zet je koran met een dikgedrukte hoofdletter k?

OT:Ik zelf vind dat je vrij ver mag gaan met dit soort dingen,als je het niet wilt horen dan luister je maar niet.

Ik moet zeggen dat ik het niet zo op moslims heb(druk ik eigenlijk wel zacht uit) en soms treed ik ook de grens over van mening en racisme maargoed.

Ook als ze ergens tegen me zeggen dat ze me een gierige graf kaaskop ben dan vind ik nog dat ze dat mogen zeggen ookal vind ik het niet leuk maar dan luister ik er gewoon niet naar.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is geen mening, dat is iemand uitschelden, en iemand uitschelden gebeurt alleen als je van binnenuit iemand kapot wil maken. Daarom pik ik zulke dingen dus niet.

Ja daar heb je wel gelijk in ja.

Maar toch mijn mening is wel dat je ver mag gaan hiermee.

Link to comment
Delen op andere websites

en het blijkt zelfs dat merendeel van de allochtonen bij ons op school niet eens de correcte betekenis van het woord kennen

Zoek jij dan ook maar eens het verschil tussen racisme en discriminatie op. :clown:

Ik ben zelf Turks, dus ook moslim. Ik kan der zelf ook niks aan doen als ik homo's of dat soort dingen niet mag, want ik vind het niet normaal.

Wat een argument, hulde! :bonk:

Zelf denk ik niet dat je 1 duidelijk antwoord kan geven op deze vraag, maar Hans Teeuwen komt aardig in de beurt:

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf denk ik niet dat je 1 duidelijk antwoord kan geven op deze vraag, maar Hans Teeuwen komt aardig in de beurt:

[Filmpie]

Best grappig, met gosdienst bespraken we dit thema deze week ook en om weer zoiets duidelijk te maken gebruikte de leraar dit filmpje... Hij heeft inderdaad op vele vlakken gelijk, ook al is het niet hetgene als die vrouwen willen horen. Vrijheid van Meningsuiting... ach ik denk niet dat er veel mensen gaan zijn die er echt een correcte definitie op gaan kunnen plakken, gewoon omdat het wat verschilt per persoon. De één vindt iets volledig normaal terwijl een ander het aanstootgevend vindt. Er zijn nu éénmaal verschillen tussen mensen, dat creëeert nu éénmaal dergelijke problemen. Maar waar worden die problemen dan echt door veroorzaakt? Misschien is het het onverdraagzaam zijn en het niet bekritiseerd willen worden van meerdere partijen, weer zoiets menselijk. Vrijheid van meningsuiting is voor mij het kunnen 'spotten' met anderen, maar dat dan ergens op kunnen baseren en niet lukraak dingen uit hun contest gaan halen en ergens bij plaatsen. We zullen nu éénmaal moeten leven met meningsverschillen en verschillende culturen en hun kritiek op ons. Als we dat niet doen... wat geeft ons dna het recht om hen te bekritiseren, kritiek geven is zo moeilijk niet, iets doen met de kritiek die je krijgt is nuttiger.

Lange tekst, wat heeft dit met Vrijheid van Meningsuiting te maken? Wel veel van dergelijke onderwerpen kunnen worden nagetraceerd naar en centraal probleem. De trots van de mens, het niet willen toegeven aan de ander... Maar daar zullen wel andere meningen over bestaan.

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Vrijheid van meningsuiting is voor mij het kunnen 'spotten' met anderen

Zoals Mohammed afbeelden in South Park?

mohammedy.jpg

EDIT @ hieronder;

Ja, dat vond ik wat netter.

Dat andere deel deed er toch niet echt toe.

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

Vrijheid van meningsuiting is voor mij het kunnen 'spotten' met anderen

Zoals Mohammed afbeelden in South Park?

Je reageert op een halve zin... maar de makers van South Park hadden wel een punt, Mohammed kwam nooit ergens in beeld :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Vrijheid van meningsuiting is voor mij het kunnen 'spotten' met anderen

Zoals Mohammed afbeelden in South Park?

Je reageert op een halve zin... maar de makers van South Park hadden wel een punt, Mohammed kwam nooit ergens in beeld :puh: .

is hij echt in beeld gebracht dan of was het net als die family guy aflevering dat hij ook in de aflevering zelf gecensureerd werd?

Link to comment
Delen op andere websites

Vrijheid van meningsuiting is voor mij het kunnen 'spotten' met anderen

Zoals Mohammed afbeelden in South Park?

Je reageert op een halve zin... maar de makers van South Park hadden wel een punt, Mohammed kwam nooit ergens in beeld :puh: .

is hij echt in beeld gebracht dan of was het net als die family guy aflevering dat hij ook in de aflevering zelf gecensureerd werd?

In een oude aflevering is hij een keer ongecensureerd afgebeeld, in de nieuwe niet.

mohammed-in-south-park--127185223488968200.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet tegen meningsuiting, maar als het over homoseksualiteit gaat, vind ik het al te ver gaan. Ik ben zelf Turks, dus ook moslim. Ik kan der zelf ook niks aan doen als ik homo's of dat soort dingen niet mag, want ik vind het niet normaal.

En waarom dan niet? Wat is er anders aan homo's?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet tegen meningsuiting, maar als het over homoseksualiteit gaat, vind ik het al te ver gaan. Ik ben zelf Turks, dus ook moslim. Ik kan der zelf ook niks aan doen als ik homo's of dat soort dingen niet mag, want ik vind het niet normaal.

En waarom dan niet? Wat is er anders aan homo's?

Je kan het anders vinden omdat de meerderheid natuurlijk gewoon een relatie heetf met het andere geslacht.

Ik ben overigens niet tegen homo's maar ik vind het wel best vies als ik eerlijk mag zijn :puh: .

En dat mohammed gecensureerd word op tv in southpark is een schande!Je ziet Boedha coke snuiven en daar klaagt niemand over en mohammed staat daar alleen maar dus dat is sowieso al niet beledigend en die moet weer gecensureerd worden :duh: belachelijk dit.

Dat moslims ze niet mogen afbeelden wilt niet zeggen dat niet-moslims zich er aan moeten houden.

En als je in een aflevering zo een dikke censuur balk met een dom woord midden in het scherm ziet dan verpest dat ook gewoon de aflevering voor mij en ik weet zeker dat dat ook geld voor veel andere mensen. :duh:

Gewoon uitzenden dus!

Link to comment
Delen op andere websites

En als je in een aflevering zo een dikke censuur balk met een dom woord midden in het scherm ziet dan verpest dat ook gewoon de aflevering voor mij en ik weet zeker dat dat ook geld voor veel andere mensen. :duh:

Dat is juist het mooie aan die aflevering, door de censuur laten ze zien hoe achterlijk het is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...