Jump to content

De grens tussen racisme en vrijheid van meningsuiting


Nissan

Recommended Posts

En als je in een aflevering zo een dikke censuur balk met een dom woord midden in het scherm ziet dan verpest dat ook gewoon de aflevering voor mij en ik weet zeker dat dat ook geld voor veel andere mensen. :duh:

Dat is juist het mooie aan die aflevering, door de censuur laten ze zien hoe achterlijk het is.

Ja oké, maar soms heb ik zin in dikke southpark humor inplaats van achterlijke censuren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    11

  • Dr.Oppai

    9

  • Nissan

    8

  • Amfetamientje

    7

Ik ben niet tegen meningsuiting, maar als het over homoseksualiteit gaat, vind ik het al te ver gaan. Ik ben zelf Turks, dus ook moslim. Ik kan der zelf ook niks aan doen als ik homo's of dat soort dingen niet mag, want ik vind het niet normaal.

Verder boeit het me niet als iemand Christelijk of Joods is, want in de Koran staat dat we respect moeten hebben op alle geloven (ik weet dat het niet word waargenomen), zelfs de satanisme. ;)

@Hieronder: Omdat ik wil laten zien dat ik daar gewoon respect mee heb of vindt je dat ook niet kunnen?

Normaal is zo'n relatief begrip, je kunt het in verschillende contexten zien. Als je een mening geeft, geef dan goede argumenten, in plaats van drogredenen.

Zelf heb ik meer respect voor homoseksuelen, dan voor gelovigen. Ten eerste omdat je er zelf niet voor kiest om homoseksueel te zijn, terwijl je er zelf wel voor kiest om gelovig te zijn. Ten tweede, omdat de homoseksuelen veel meer voor hun kiezen krijgen dan gelovigen wat betreft racisme, vijandelijke meningen, of hoe je het maar wilt noemen. Homoseksuelen hebben ook nog eens minder vooroordelen over geloven, seksualiteit, en dergelijken. Dit onder anderen doordat er voor ieder geloof homoseksuele aanhangers te vinden zijn.

ps, voor Ottoman 47 en Thegodfather91: Is trouwens de Nederlandse taal echt zo moeilijk op dit forum? Een enkel foutje zie ik nog wel door de vingers, maar jullie berichten overtreffen alle berichten hier. Het is namelijk het satanisme, en wordt hoort in jouw tekst geschreven te worden met dt. ook is het respect hebben voor alle geloven in plaats van respect hebben op alle geloven of respect met iets hebben. Het woordje der klopt overigens ook niet, dit zou er moeten zijn. De Koran hoort trouwens sowieso met een hoofdletter geschreven te worden, of je daar respect voor hebt of niet. Dat was den weer een puntje waar ik Thegodfather91 op wil aanspreken, bij wie ik dan ook weer verschillende spelling- en taalfouten zie opduiken (let er dan vooral op dat namen als Mohammed en Southpark ook met een hoofdletter geschreven moeten worden). Maar aangezien dat een onderwerp is waar niet over gediscussieerd wordt hier, zal ik er vanaf nu niets meer over zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet tegen meningsuiting, maar als het over homoseksualiteit gaat, vind ik het al te ver gaan. Ik ben zelf Turks, dus ook moslim. Ik kan der zelf ook niks aan doen als ik homo's of dat soort dingen niet mag, want ik vind het niet normaal.

Verder boeit het me niet als iemand Christelijk of Joods is, want in de Koran staat dat we respect moeten hebben op alle geloven (ik weet dat het niet word waargenomen), zelfs de satanisme. ;)

@Hieronder: Omdat ik wil laten zien dat ik daar gewoon respect mee heb of vindt je dat ook niet kunnen?

Normaal is zo'n relatief begrip, je kunt het in verschillende contexten zien. Als je een mening geeft, geef dan goede argumenten, in plaats van drogredenen.

Zelf heb ik meer respect voor homoseksuelen, dan voor gelovigen. Ten eerste omdat je er zelf niet voor kiest om homoseksueel te zijn, terwijl je er zelf wel voor kiest om gelovig te zijn. Ten tweede, omdat de homoseksuelen veel meer voor hun kiezen krijgen dan gelovigen wat betreft racisme, vijandelijke meningen, of hoe je het maar wilt noemen. Homoseksuelen hebben ook nog eens minder vooroordelen over geloven, seksualiteit, en dergelijken. Dit onder anderen doordat er voor ieder geloof homoseksuele aanhangers te vinden zijn.

ps, voor Ottoman 47 en Thegodfather91: Is trouwens de Nederlandse taal echt zo moeilijk op dit forum? Een enkel foutje zie ik nog wel door de vingers, maar jullie berichten overtreffen alle berichten hier. Het is namelijk het satanisme, en wordt hoort in jouw tekst geschreven te worden met dt. ook is het respect hebben voor alle geloven in plaats van respect hebben op alle geloven of respect met iets hebben. Het woordje der klopt overigens ook niet, dit zou er moeten zijn. De Koran hoort trouwens sowieso met een hoofdletter geschreven te worden, of je daar respect voor hebt of niet. Dat was den weer een puntje waar ik Thegodfather91 op wil aanspreken, bij wie ik dan ook weer verschillende spelling- en taalfouten zie opduiken (let er dan vooral op dat namen als Mohammed en Southpark ook met een hoofdletter geschreven moeten worden). Maar aangezien dat een onderwerp is waar niet over gediscussieerd wordt hier, zal ik er vanaf nu niets meer over zeggen.

Gast sorry hoor, lekker boeiend dat word met dt moet worden geschreven en wanneer niet.

En ik vond Koran meer opvallen omdat de K vetgedrukt was.

Over die namen heb je gelijk maar is dat nou iets om dat op te merken?Ik zal er wel weer een warn voor krijgen maar wat ben jij een mierenneuker zeg.

En ik ben niet erg goed in spelling dus voor sommige woorden kan dat kloppen en het is ook wel eens zo dat ik een foutje maak omdat ik snel type en dat soms wel even over het hoofd zie.Zo schrijf ik "dat" wel eens als "dta" .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet tegen meningsuiting, maar als het over homoseksualiteit gaat, vind ik het al te ver gaan. Ik ben zelf Turks, dus ook moslim. Ik kan der zelf ook niks aan doen als ik homo's of dat soort dingen niet mag, want ik vind het niet normaal.

Verder boeit het me niet als iemand Christelijk of Joods is, want in de Koran staat dat we respect moeten hebben op alle geloven (ik weet dat het niet word waargenomen), zelfs de satanisme. ;)

@Hieronder: Omdat ik wil laten zien dat ik daar gewoon respect mee heb of vindt je dat ook niet kunnen?

Het is me al vaker opgevallen dat je gewoonweg niet kan discussiëren met moslims, ze zien de gelovige Hitler nog liever staan dan een homo. Pure discriminatie. Het woord van een moslim is in mijn ogen minderwaardig aan iemand die niet iemand discrimineert omdat hij/zij homo/lesbisch is. Een moslim die met argumenten discussieert wat betreft homoseksualiteit, het is even zeldzaam als een overwinning van de Rode Duivels, zo blijkt..

Wanneer het er over gaat? Nou: Je ziet een Turk en je begint meteen dingen te zeggen als; "Wat een ganster." En dat zonder dat je diegene kent.

Een goed argument kan ik niet bedenken voor racisme, maar wel voor discriminatie(al dan niet tegen moslims). "Ik kan moslims niet uitstaan omdat ze homo's/lesbiennes niet kunnen uitstaan." Met iemand die racist is opschieten is in mijn ogen even moeilijk als opschieten met iemand die discrimineert, lijkt me best logisch? Ik ben hetero btw..:puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

ps, voor Ottoman 47 en Thegodfather91: Is trouwens de Nederlandse taal echt zo moeilijk op dit forum? Een enkel foutje zie ik nog wel door de vingers, maar jullie berichten overtreffen alle berichten hier. Het is namelijk het satanisme, en wordt hoort in jouw tekst geschreven te worden met dt. ook is het respect hebben voor alle geloven in plaats van respect hebben op alle geloven of respect met iets hebben. Het woordje der klopt overigens ook niet, dit zou er moeten zijn. De Koran hoort trouwens sowieso met een hoofdletter geschreven te worden, of je daar respect voor hebt of niet. Dat was den weer een puntje waar ik Thegodfather91 op wil aanspreken, bij wie ik dan ook weer verschillende spelling- en taalfouten zie opduiken (let er dan vooral op dat namen als Mohammed en Southpark ook met een hoofdletter geschreven moeten worden). Maar aangezien dat een onderwerp is waar niet over gediscussieerd wordt hier, zal ik er vanaf nu niets meer over zeggen.

Nu we toch gaan mierenneuken, het is South Park, ipv Southpark, en het is spellings- ipv spelling. En nog iets, mensen die niet in god geloven schrijven het zonder hoofdletter, echter is het wel een naam, en zou het dus automatisch ook met een hoofdletter moeten worden geschreven.

Valt het jullie trouwens ook op dat wanneer je effe Engels praat tegen iemand anders (doe ik vaak met Stephan, Napster12 op het Forum), dat mensen dan zeggen dat je Nederlands moet praten. Maar wanneer mensen Turks gaan praten zegt niemand iets...

Link to comment
Delen op andere websites

Ja oké, maar soms heb ik zin in dikke southpark humor inplaats van achterlijke censuren.

Dat is net het mooie, tussen die dikke South Park-humor weten de makers toch nog wat wijsheid te proppen en dat kunnen ze op een bepaalde reden wel best goed, ze tonen maar eens hoe absurd het wel is.

MP: mooi voorbeeldje, er zit waarheid in inderdaad...

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Vrijheid van meningsuiting bestaat niet, als er echte vrijheid was om je mening te uiten dan mocht je alles zeggen wat in je op komt, dus ook discrimineren/beledigen. Volgens de Nederlandse wet is dat verboden. Ik kan dat geen vrijheid van meningsuiting noemen.

.... maar ze ons (blanken) wel gelijk racisten noemen als we iets zeggen als "leer beter Nederlands". ....

Ik noem dat geen racisme..

"ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras"

Om eerlijk te zijn noem ik dat dus ook geen discriminatie. Het kan hooguit wat beledigend overkomen voor een persoon, maar ik vat het echt niet op als racisme.

Link to comment
Delen op andere websites

Vrijheid van meningsuiting bestaat niet, als er echte vrijheid was om je mening te uiten dan mocht je alles zeggen wat in je op komt, dus ook discrimineren/beledigen. Volgens de Nederlandse wet is dat verboden. Ik kan dat geen vrijheid van meningsuiting noemen.

Mee eens. Wat mij betreft mag iedereen alles zeggen wat in hem op komt zonder daarbij te hoeven vrezen voor een celstraf oid. Als iemand zegt dat homo's bijvoorbeeld verkeerd zijn dan moet diegene dat vooral zeggen, maar dan zeg ik op mijn beurt dat het een mongool is.

Link to comment
Delen op andere websites

En dat mohammed gecensureerd word op tv in southpark is een schande!Je ziet Boedha coke snuiven en daar klaagt niemand over en mohammed staat daar alleen maar dus dat is sowieso al niet beledigend en die moet weer gecensureerd worden :duh: belachelijk dit.

Moslims zijn nou eenmaal mensen die niets kunnen hebben, geen gevoel voor humor hebben en altijd op hun teentjes getrapt zijn. Als je iets doet waar moslims het niet mee eens zijn... ... moet je dood. (En het liefst gepaard met zo veel mogelijk pijn.) Voor moslims is dit de normaalste zaak van de wereld: Mensen die hun religie in een negatief daglicht zetten mogen niet leven en worden gemarteld en gedood. Maar dat is toch iets dat wij, nuchtere Hollanders, nooit zullen begrijpen.

Zoals al eerder in dit topic is gezegd over South Park: Zij laten op een humoristische manier zien hoe belachelijk de Islam is. Het zijn echt 2 top afleveringen! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

En dat mohammed gecensureerd word op tv in southpark is een schande!Je ziet Boedha coke snuiven en daar klaagt niemand over en mohammed staat daar alleen maar dus dat is sowieso al niet beledigend en die moet weer gecensureerd worden :duh: belachelijk dit.

Moslims zijn nou eenmaal mensen die niets kunnen hebben, geen gevoel voor humor hebben en altijd op hun teentjes getrapt zijn. Als je iets doet waar moslims het niet mee eens zijn... ... moet je dood. (En het liefst gepaard met zo veel mogelijk pijn.) Voor moslims is dit de normaalste zaak van de wereld: Mensen die hun religie in een negatief daglicht zetten mogen niet leven en worden gemarteld en gedood. Maar dat is toch iets dat wij, nuchtere Hollanders, nooit zullen begrijpen.

Ik ken een hoop Moslims die wel gevoel voor humor hebben en je zegt dat álle moslims niets kunnen hebben?!! Heb je dan alle moslims op de wereld ooit ontmoet?

Link to comment
Delen op andere websites

En dat mohammed gecensureerd word op tv in southpark is een schande!Je ziet Boedha coke snuiven en daar klaagt niemand over en mohammed staat daar alleen maar dus dat is sowieso al niet beledigend en die moet weer gecensureerd worden :duh: belachelijk dit.

Moslims zijn nou eenmaal mensen die niets kunnen hebben, geen gevoel voor humor hebben en altijd op hun teentjes getrapt zijn. Als je iets doet waar moslims het niet mee eens zijn... ... moet je dood. (En het liefst gepaard met zo veel mogelijk pijn.) Voor moslims is dit de normaalste zaak van de wereld: Mensen die hun religie in een negatief daglicht zetten mogen niet leven en worden gemarteld en gedood. Maar dat is toch iets dat wij, nuchtere Hollanders, nooit zullen begrijpen.

Ik ken een hoop Moslims die wel gevoel voor humor hebben en je zegt dat álle moslims niets kunnen hebben?!! Heb je dan alle moslims op de wereld ooit ontmoet?

Maar ze vinden wel allemaal dat mohammed niet afgebeeld mag worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ze vinden wel allemaal dat mohammed niet afgebeeld mag worden.

Hoe weten wij dat nou zo zeker? Heb jij al elke moslim(a) zijn zegje horen doen over dergelijk onderwerp?

De dingen die jullie nu ophalen komen van een paar vooraanstaande (wat extremere) moslims, die hun eigen gedacht uitkramen en niet zo zeer in naam van hun volk praten. Je kan het een beetje vergelijken met een dictatuur, maar dat is niet zo in elk moslimland... dit gebeurt voornamelijk in Iran en de zijnen.

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

En dat mohammed gecensureerd word op tv in southpark is een schande!Je ziet Boedha coke snuiven en daar klaagt niemand over en mohammed staat daar alleen maar dus dat is sowieso al niet beledigend en die moet weer gecensureerd worden :duh: belachelijk dit.

Moslims zijn nou eenmaal mensen die niets kunnen hebben, geen gevoel voor humor hebben en altijd op hun teentjes getrapt zijn. Als je iets doet waar moslims het niet mee eens zijn... ... moet je dood. (En het liefst gepaard met zo veel mogelijk pijn.) Voor moslims is dit de normaalste zaak van de wereld: Mensen die hun religie in een negatief daglicht zetten mogen niet leven en worden gemarteld en gedood. Maar dat is toch iets dat wij, nuchtere Hollanders, nooit zullen begrijpen.

Zoals al eerder in dit topic is gezegd over South Park: Zij laten op een humoristische manier zien hoe belachelijk de Islam is. Het zijn echt 2 top afleveringen! :tu:

:clown: nog steeds even kortzichtig he?

Er zijn zat moslims die wél tegen een grapje kunnen, alsjeblieft zeg :').

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ze vinden wel allemaal dat mohammed niet afgebeeld mag worden.

Hoe weten wij dat nou zo zeker? Heb jij al elke moslim(a) zijn zegje horen doen over dergelijk onderwerp?

De dingen die jullie nu ophalen komen van een paar vooraanstaande (wat extremere) moslims, die hun eigen gedacht uitkramen en niet zo zeer in naam van hun volk praten. Je kan het een beetje vergelijken met een dictatuur, maar dat is niet zo in elk moslimland... dit gebeurt voornamelijk in Iran en de zijnen.

Volgensmij geld voor alle moslims dat je mohammed niet mag afbeelden.(of je nou mensen ervoor gaat vermoorden of dat je het alleen maar een min punt van de aflevering vind)

Link to comment
Delen op andere websites

Volgensmij geld voor alle moslims dat je mohammed niet mag afbeelden.(of je nou mensen ervoor gaat vermoorden of dat je het alleen maar een min punt van de aflevering vind)

Volgens mij niet :7 .

Zo dat is even een mooi stukie gediscussiëer zeg :sigaar: .

Je kan gewoon niet alles gaan veralgemenen, zo gaat het niet. Ik kan hier een voorbeeld over geven, misschien niet zo gewild maar ja... Kijk vorig jaar, ene Karsten Tate (ben niet zeker over de naam :$ ) rijdt door een hele menigte om daarna op een monument tot stilstand te komen op de moment dat de Koninklijke familie voorbij komt gereden. Wilt dat dan zeggen dat elke Nederlander in zijn auto springt en dit even gaat nadoen? Neen, want dan zou er geen menigte staan... In ieder geval, het werkt zo een beetje overal, een of andere mongool verneukt iets en dan denken ineens een helehoop mensen dat zijn 'rasgenoten' dat ook allemaal in zich hebben, een beetje kortzichtig zeker?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...