Jump to content

Trainingsprogramma voor fietsen.


MJ_Forever

Recommended Posts

Daarom moet je ook sprinten en joggen, dus niet lopen of stilstaan. Anders krijg je last van je darmen.

Maar als je het goed uitvoert is het echt niet slecht hoor.

Dus jij wilt twee minuten sprinten, één minuut joggen, twee minuten sprinten etc.? Succes met volhouden.

Ja dat is het idee, niet dat ik het wil. Als je het volhoud is het een goede manier van trainen, maar ik weet zelf dat ik het niet vol houd. Daarom raad ik in mijn 1e post ook aan om gewoon duur training te gaan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MJ_Forever

    14

  • Teh_Ninja

    8

  • Visser23

    5

  • MidnightMayhem

    2

Sowieso was het handiger geweest als je eerder was begonnen. In 1 week kan je je conditie niet echt verbeteren. Wel een beetje hoor. Maar je hoeft niet een geweldige conditie te hebben om 40 km te fietsen.

Ik weet het dat ik eerder moest begonnen.

Ik wil gewoon die 40 km (met een gezamenlijke pauze) uitfietsen zonder dat ik daarna helemaal uitgeput ben.

Ik vermoed dat de groep ongeveer met een snelheid van +- 25 km zal rijden.

Zal ik het aankunnen als je weet dat ik met een boekentas van meer dan 5 kilo ongeveer 2 km rijd in 7 minuten op mijn topsnelheid. Die dag moeten we een rugzak met zwemgerief meedoen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je je conditie wilt verbeteren, moet je elke dag een stuk rennen/fietsen en elke dag een stukje meer rennen/fietsen om het zo op te bouwen. Het is slim om voor het sporten niet te veel te eten.

Bizar want op sites van wielrenners lees ik dat het belangrijk is goed te eten voor je gaat rijden. Mueslirepen, spaghettieslierten met bruine suiker,... Vooral koolhydraten en niet te veel vet.

Link to comment
Delen op andere websites

Eet minstens een uur voor je gaat sporten niks, en drink enkel water in dit uur. Doe elke dag oefeningetjes van 2 minuten lopen - 1 minuut rust - 2 minuten lopen enzovoort... Tot je zo ongeveer 10 minuten hebt gedaan. Naarmate je voelt dat dit beter wordt, doe je bv. 3 minuten lopen ipv 2. Want wat is er nu beter dan je eigen gevoel? Die trainingsprogramma's pushen je alleen maar. Nog een goeie raad: stop er niet mee na de sportdag. Blijf dit doen. Wordt fitter en sportiever. Ik spreek uit eigen ervaring. ;)

Probeer tijdens de sportdag enkel water te drinken, misschien een klein beetje Aquarius.

Eet de dag ervoor vooral gezond, en 2 tot 4 stukken fruit.

Zal ik doen, bedankt voor de hulp ;)

Ik eet elke dag een rauwe wortel is dat ook goed?

Ps. ik zal een appel of banaan meedoen om op te eten in de pauze van de fietstocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Eet minstens een uur voor je gaat sporten niks, en drink enkel water in dit uur. Doe elke dag oefeningetjes van 2 minuten lopen - 1 minuut rust - 2 minuten lopen enzovoort... Tot je zo ongeveer 10 minuten hebt gedaan. Naarmate je voelt dat dit beter wordt, doe je bv. 3 minuten lopen ipv 2. Want wat is er nu beter dan je eigen gevoel? Die trainingsprogramma's pushen je alleen maar. Nog een goeie raad: stop er niet mee na de sportdag. Blijf dit doen. Wordt fitter en sportiever. Ik spreek uit eigen ervaring. ;)

Probeer tijdens de sportdag enkel water te drinken, misschien een klein beetje Aquarius.

Eet de dag ervoor vooral gezond, en 2 tot 4 stukken fruit.

Die 2 minuten rennen, 1 minuut joggen is een High Intensity Interval Training(HITT).

Voor mensen zonder conditie raad ik die echt af, als je hem goed wil doen is het echt slopend.

Als je hem wilt doen:

5 minuten warming up.

2 minuten sprinten.

1 minuut joggen.

Dat doen tot je 20 minuten hebt zonder warming up.

Cooling down!!!

Als dat te zwaar is zou je ook 1 minuut sprinten-1 minuut lopen/joggen kunnen doen.

Als HITT te zwaar is kan je beten voor een duur training gaan, van 30 tot 60 minuten.

Edit: Deze dingen gelden trouwens ook voor fietsen, zwemmen, roeien enz.

En als je buiten wil gaan hardlopen raad ik je aan goede schoenen te kopen.

Die HITT kan ik best aan, vorig jaar in de turnles hadden we dat eens gedaan. 2 minuten lopen, 1 minuut wandelen, 4 minuten lopen, 2 minuten wandelen, 6 minuten lopen, 3 minuten wandelen, zelfs 8 minuten lopen, 4 minuten wandelen. Hierbij kreeg ik het soms moeilijk. Ik heb ook gehoord van een bepaalde ademtechniek met je mond en neus die je dan steeds moet afwisselen. Kent iemand deze volgorde?

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso was het handiger geweest als je eerder was begonnen. In 1 week kan je je conditie niet echt verbeteren. Wel een beetje hoor. Maar je hoeft niet een geweldige conditie te hebben om 40 km te fietsen.

Ik weet het dat ik eerder moest begonnen.

Ik wil gewoon die 40 km (met een gezamenlijke pauze) uitfietsen zonder dat ik daarna helemaal uitgeput ben.

Ik vermoed dat de groep ongeveer met een snelheid van +- 25 km zal rijden.

Zal ik het aankunnen als je weet dat ik met een boekentas van meer dan 5 kilo ongeveer 2 km rijd in 7 minuten op mijn topsnelheid. Die dag moeten we een rugzak met zwemgerief meedoen.

Je rijd dan ong. 17 km/h. Als dat echt je max is kan je die 40km met 25km/h wel vergeten :7 .

Edit: ''Die HITT kan ik best aan, vorig jaar in de turnles hadden we dat eens gedaan. 2 minuten lopen, 1 minuut wandelen, 4 minuten lopen, 2 minuten wandelen, 6 minuten lopen, 3 minuten wandelen, zelfs 8 minuten lopen, 4 minuten wandelen. Hierbij kreeg ik het soms moeilijk. Ik heb ook gehoord van een bepaalde ademtechniek met je mond en neus die je dan steeds moet afwisselen. Kent iemand deze volgorde?''

Ik heb het idee dat dat niet een echte HITT was. Anders kon je die 2km wel wat sneller fietsen waarschijnlijk.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

De basis begint met fietsen.

Dit doe je door te fietsen naar school in plaats van de auto/bus/tram/trein/etc. Hoe lang mag je over de 40km doen? Ongeveer 2u? Dan moet je een aardig tempo hebben, 2 en een half uur moet zeker lukken voor 40km. Zorg voor een flesje cola onderweg en je haalt het wel.

Ik zelf fiets elke dag 16/18km naar school en daar doe ik 1uur over. Houd wel rekening met de wind. Dat maakt het wat lastiger en dan moet je meer kracht hebben dan conditie.

Ik citeer van het infoblad:

9u30: start fietstocht

12u30: einde fietstocht, picknick in Sunparks.

Dus als je goed kan tellen, heb je 3u de tijd. (Pauze meegerekend)

Maar die uren op het blad zijn gegokt hé, langer erover doen of korter het maakt niet uit, iedereen moet gewoon meekunnen + de begeleiders :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso was het handiger geweest als je eerder was begonnen. In 1 week kan je je conditie niet echt verbeteren. Wel een beetje hoor. Maar je hoeft niet een geweldige conditie te hebben om 40 km te fietsen.

Ik weet het dat ik eerder moest begonnen.

Ik wil gewoon die 40 km (met een gezamenlijke pauze) uitfietsen zonder dat ik daarna helemaal uitgeput ben.

Ik vermoed dat de groep ongeveer met een snelheid van +- 25 km zal rijden.

Zal ik het aankunnen als je weet dat ik met een boekentas van meer dan 5 kilo ongeveer 2 km rijd in 7 minuten op mijn topsnelheid. Die dag moeten we een rugzak met zwemgerief meedoen.

Je rijd dan ong. 17 km/h. Als dat echt je max is kan je die 40km met 25km/h wel vergeten :7 .

Edit: ''Die HITT kan ik best aan, vorig jaar in de turnles hadden we dat eens gedaan. 2 minuten lopen, 1 minuut wandelen, 4 minuten lopen, 2 minuten wandelen, 6 minuten lopen, 3 minuten wandelen, zelfs 8 minuten lopen, 4 minuten wandelen. Hierbij kreeg ik het soms moeilijk. Ik heb ook gehoord van een bepaalde ademtechniek met je mond en neus die je dan steeds moet afwisselen. Kent iemand deze volgorde?''

Ik heb het idee dat dat niet een echte HITT was. Anders kon je die 2km wel wat sneller fietsen waarschijnlijk.

Zoals ik zei, rijd ik dan met een boekentas, zonder boekentas ben ik 2 minuten sneller

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we zeggen een pauze van 15 min ?

40/2.75=14.55 km/h. Moet toch wel lukken?

Tuurlijk.

Ps. we zijn geen kleuterklas hoor, we kunnen wel 20 halen, en de snelheid blijft niet steeds gelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Sjongeuh maak er een kroegentocht van :sigaar:

Als je niet gewoon bent van zo een dingen te doen en geen conditie hebt kan je toch niet verwachten op een week plots in topconditie zijn en even 40 km te gaan rijden :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Sjongeuh maak er een kroegentocht van :sigaar:

Als je niet gewoon bent van zo een dingen te doen en geen conditie hebt kan je toch niet verwachten op een week plots in topconditie zijn en even 40 km te gaan rijden :bonk:

Is dat dan zo moeilijk om die 40 km. uit te rijden?

De dikste persoon uit de klas (130 kg!!) doet ook mee aan die fietstocht en ziet het voor de volle 100% zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Sjongeuh maak er een kroegentocht van :sigaar:

Als je niet gewoon bent van zo een dingen te doen en geen conditie hebt kan je toch niet verwachten op een week plots in topconditie zijn en even 40 km te gaan rijden :bonk:

Is dat dan zo moeilijk om die 40 km. uit te rijden?

De dikste persoon uit de klas (130 kg!!) doet ook mee aan die fietstocht en ziet het voor de volle 100% zitten.

ik heb geen conditie dusja ik zou dat zeer moeilijk vinden, maarja in Nederland heb je wel zo geen heuvels zoals in Belgie.

En ik lees hier dat je aan 25 km/h wilt fietsen, dan heb je toch wat conditie nodig hoor :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Sjongeuh maak er een kroegentocht van :sigaar:

Als je niet gewoon bent van zo een dingen te doen en geen conditie hebt kan je toch niet verwachten op een week plots in topconditie zijn en even 40 km te gaan rijden :bonk:

Is dat dan zo moeilijk om die 40 km. uit te rijden?

De dikste persoon uit de klas (130 kg!!) doet ook mee aan die fietstocht en ziet het voor de volle 100% zitten.

ik heb geen conditie dusja ik zou dat zeer moeilijk vinden, maarja in Nederland heb je wel zo geen heuvels zoals in Belgie.

En ik lees hier dat je aan 25 km/h wilt fietsen, dan heb je toch wat conditie nodig hoor :puh:

Ik begrijp er de ballen van. Ik kan makkelijk 25 km halen en het zo houden (afhankelijk van de wind)

En er zit iemand in mijn klas met supergrote spierbundels, gaat veel mee op legerkampen, is krachtpatser,... ik heb hem horen zeggen dat hij 2 km in 5 minuten kan afleggen. Ik kan dat ook aan zijn tempo, en jullie zeggen dat ik traag fiets :s. Jullie berekenen waarschijnlijk de gemiddelde sneleid foutief.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...