Jump to content

Trainingsprogramma voor fietsen.


MJ_Forever

Recommended Posts

Eet minstens een uur voor je gaat sporten niks, en drink enkel water in dit uur. Doe elke dag oefeningetjes van 2 minuten lopen - 1 minuut rust - 2 minuten lopen enzovoort... Tot je zo ongeveer 10 minuten hebt gedaan. Naarmate je voelt dat dit beter wordt, doe je bv. 3 minuten lopen ipv 2. Want wat is er nu beter dan je eigen gevoel? Die trainingsprogramma's pushen je alleen maar. Nog een goeie raad: stop er niet mee na de sportdag. Blijf dit doen. Wordt fitter en sportiever. Ik spreek uit eigen ervaring. ;)

Probeer tijdens de sportdag enkel water te drinken, misschien een klein beetje Aquarius.

Eet de dag ervoor vooral gezond, en 2 tot 4 stukken fruit.

Lopen valt helemaal niet te vergelijken met fietsen. Als je loopt gebruik je andere spieren dan wanneer je fietst. 3 jaar geleden ofzo kon ik heel goed lopen(vooral uithouding), maar 5 km na elkaar fietsen was een enorme opgave voor mij. 40 km valt trouwens niet te onderschatten, maarja, het ligt er ook aan welk parcour je doet, of het hellingen heeft en al dan niet een mountainbikeparcour is(meestal zwaar). Het ligt ook aan de gemiddelde snelheid van de groep natuurlijk.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MJ_Forever

    14

  • Teh_Ninja

    8

  • Visser23

    5

  • MidnightMayhem

    2

Eet minstens een uur voor je gaat sporten niks, en drink enkel water in dit uur. Doe elke dag oefeningetjes van 2 minuten lopen - 1 minuut rust - 2 minuten lopen enzovoort... Tot je zo ongeveer 10 minuten hebt gedaan. Naarmate je voelt dat dit beter wordt, doe je bv. 3 minuten lopen ipv 2. Want wat is er nu beter dan je eigen gevoel? Die trainingsprogramma's pushen je alleen maar. Nog een goeie raad: stop er niet mee na de sportdag. Blijf dit doen. Wordt fitter en sportiever. Ik spreek uit eigen ervaring. ;)

Probeer tijdens de sportdag enkel water te drinken, misschien een klein beetje Aquarius.

Eet de dag ervoor vooral gezond, en 2 tot 4 stukken fruit.

Lopen valt helemaal niet te vergelijken met fietsen. Als je loopt gebruik je andere spieren dan wanneer je fietst. 3 jaar geleden ofzo kon ik heel goed lopen(vooral uithouding), maar 5 km na elkaar fietsen was een enorme opgave voor mij. 40 km valt trouwens niet te onderschatten, maarja, het ligt er ook aan welk parcour je doet, of het hellingen heeft en al dan niet een mountainbikeparcour is(meestal zwaar). Het ligt ook aan de gemiddelde snelheid van de groep natuurlijk.

Ze hebben gezegd op een gewone baan, de snelheid van de groep gok ik op +- 25 km/u.

Link to comment
Delen op andere websites

MINIVERSLAG FIETSTOCHT

In het algemeen ging het vlotjes. 2 leerlingen zijn tegen een paaltje gereden met de fiets en iemand anders kreeg zomaar een bloedneus. Dan moest de begeleidster een apotheek zoeken en dat duurde 20 minuten. We kregen ongeveer 4 kleine pauzes van 5 minuten om iets te drinken enzo.

De laatste kilometers kreeg ik het moeilijk. De wind deed irritant, m'n knieën deden pijn,...

Dit was mijn megaverslag :D

Wat jullie niet weten, is dat ik in het weekend 500 sit-ups gedaan heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang heb je er uiteindelijk over gedaan?

40 kilometer lijkt mij echt een lullig afstandje, ik rijd normaal naar school (8 kilometer) in iets meer dan 20 minuten met niet teveel tegenwind, dus dan zou ik die afstand in 1 uur en 40 minuten non stop gereden moeten hebben. En dat hou ik makkelijk vol, ik ben laatst in 19 minuten naar het station 10KM verderop gefietst omdat ik een trein moest halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang heb je er uiteindelijk over gedaan?

40 kilometer lijkt mij echt een lullig afstandje, ik rijd normaal naar school (8 kilometer) in iets meer dan 20 minuten met niet teveel tegenwind, dus dan zou ik die afstand in 1 uur en 40 minuten non stop gereden moeten hebben. En dat hou ik makkelijk vol, ik ben laatst in 19 minuten naar het station 10KM verderop gefietst omdat ik een trein moest halen.

9u45 zijn we vertrokken en om 12u15 terug aangekomen op de vertrekplaats.

Dat lijkt lang maar we hebben enkele pauzes gehouden en door een jongen die een bloedneus kreeg moest de begeleidster naar de apotheek en dat duurt 15 minuten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...