Jump to content

Vriend(in)


Klotskop

Recommended Posts

Heyhey,

ik denk dat ik wel kan aannemen dat de meesten op dit forum onder de categorie jongeren vallen, vandaar dat dit me een leuke plek lijkt om deze vraag zo te stellen.

Zoals veel jongeren vaak te horen krijgen van (groot)ouders, als ze met hun 13e, 14e of 15e hun eerste vriendje of vriendin krijgen, dat ze nog eigenlijk wel een beetje te jong zijn voor echte liefde. Dat hoor je met 16 á 17 jaar nog steeds zo aan en waarschijnlijk heb je tegen die tijd al heel lang besloten daar niet op in te gaan. Wat ik me nou eigenlijk afvroeg is, is het wel zo dat er een lijn kan worden vastgesteld van "ohh, als je zo oud bent kun je 't wel begrijpen" (nee, natuurlijk niet, als je het mij vraagt), en of het gevoel van liefde uberhaupt wel echt begrepen wordt.

Brand los, ik denk dat dit wel een mooie discussie worden gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

inderdaad. dit kan wel een mooie discussie worden :D

wat ouders zeggen, dat je er te jong voor bent, snap je soms zelf helemaal niet als je ouders dat zeggen. ikzelf werd een paar dagen geleden gedumpt door mijn vriendin, terwijl in de dag ervoor we elkaar vertelden dat we elkaar nooit kwijt wilden etc.

nu wil ik geen vriending meer tot ik wat ouder ben (nu ben ik 13). ik heb al teveel ondervonden dat liefde nu niet blijft duren als je jong bent, maar je hebt uitzonderingen!

mvg,

Ice

Link to comment
Delen op andere websites

Me zusje is 13 en gaat ook al achter de jongens aan, maar oh my god, wat een dom kind..

Ze hoort ergens vandaan komen dat een jongen me zusje wel mooi vond (in vergelijking met andere meisjes) denkt ze direct dat hij op haar verliefd is en dan word me zusje opeens ook verliefd op die jongen...

Zei mag wel eens een voorlichtings cursus volgen, zei weet er nog echt nix van..

Link to comment
Delen op andere websites

Me zusje is 13 en gaat ook al achter de jongens aan, maar oh my god, wat een dom kind..

Ze hoort ergens vandaan komen dat een jongen me zusje wel mooi vond (in vergelijking met andere meisjes) denkt ze direct dat hij op haar verliefd is en dan word me zusje opeens ook verliefd op die jongen...

Zei mag wel eens een voorlichtings cursus volgen, zei weet er nog echt nix van..

Mss is het jou taak als oudere broer om haar zo'n dingen uit te leggen?

Link to comment
Delen op andere websites

Het is eigenlijk niet zo raar als ze het zeggen, want de meeeste liefdes op die leeftijd (zeg 12-13) lopen snel op de klippen. Er zijn niet veel relaties die echt lang duren die op zo'n jonge leeftijd zijn begonnen denk ik. Maar je moet inderdaad zelf beslissen wanneer je er klaar voor bent, want andere mensen zullen echt niet voelen wat jij voelt.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...