Jump to content

Xbox 360 HDMI vraag


Scarface92

Recommended Posts

Beste leden,

Ik heb thuis nog een aantal kabels liggen die bij m'en Xbox 360 Elite zitten. Nu weet ik dat er op de Elite ook een HDMI aansluiting zit met de bijbehorende kabels, alleen zou ik echt niet weten hoe ik die kabels kan aansluiten. Ik game nu nog op AV maar zou graag op HDMI willen overstappen, het enigste nadeel is dat ik niet weet hoe alles in elkaar zit. Zou iemand mij hier op een duidelijke manier uitleg over kunnen geven?

Ook zou ik graag het verschil willen weten tussen HDMI en Component, welke kan ik het beste gebruiken en wat is de mooiste solutie? Ik vraag dit omdat ik er echt totaal geen verstand van heb, alvast bedankt voor de benodigde uitleg.

mvg,

GrandTheftTwano

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan je Xbox aansluiten door middel van een HDMI kabel. De ene kant stop je in je xbox, de andere kant stop je in je HD TV waar een HDMI slot vrij is. Dat is alles. Het geluid wordt ook meegezonden via de HDMI kabel. Je xbox detecteerd automatisch je HDTV en zal dan ook gaan werken op HD resolutie.

HDMI is beter dan Component, want component is analoog en HDMI is digitaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Sprunk slaat een stap over, namelijk kijken of HDMI überhaupt mogelijk is, aangezien je zegt nog op AV te werken (hier neem ik dus Tulp mee aan, dus geen RGB). Kijk eens op de achterkant van je tv, en kijk of je daar een aansluiting ziet waar HDMI of RGB[/acryonym] bij staat.

EDIT; acronyms willen niet fatsoenlijk werken...

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

De linker kabel in dat plaatje is de HDMI kabel. Zegmaar die met de dunne uiteinden. Die plug je gewoon in je Xbox en in je TV en je bent klaar. HD beeld, 7.1 geluid, alles word door die ene kabel geloodst.

Die rechter is dus Component, maar die zou ik niet gebruiken als ik jouw was. De maximale resolutie is bij component dacht ik PAL (768x576) tegenover 1280x720 via HDMI. Het signaal via HDMI is dus scherper en veel makkelijker aan te sluiten.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Die rechter is dus Component, maar die zou ik niet gebruiken als ik jouw was. De maximale resolutie is bij component dacht ik PAL (768x576) tegenover 1280x720 via HDMI. Het signaal via HDMI is dus scherper en veel makkelijker aan te sluiten.

Succes!

Component RGB kan maximaal 1080i aan, dat is dus effectief 720P. HDMI ondersteund natuurlijk de volle 1080p, oftewel 1900x1080.

Laat maar.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

HDMI kan net als RGB Full HD aan, dus 1080P

Oké, wist ik niet.

Toch is HDMI beter want het is een digitaal signaal t.o.v. het analoge component signaal. Tevens kun je via RGB geen geluid mee sturen en is het ingewikkelder aan te sluiten. Ik zou dus gewoon HDMI pakken.

Link to comment
Delen op andere websites

Oké, wist ik niet.

Toch is HDMI beter want het is een digitaal signaal t.o.v. het analoge component signaal. Tevens kun je via RGB geen geluid mee sturen en is het ingewikkelder aan te sluiten. Ik zou dus gewoon HDMI pakken.

Je ziet geen verschil. Daarnaast zit bij een component kabel altijd nog een audio aansluiting in de vorm van 2 tulpstekkers, dus audio gaat ook prima en is helemaal niet lastig.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel wat lastiger, omdat je wat licht nodig hebt om te kijken welke kleur stekker in welke input moet.

Maar het lijkt me verstandiger om te wachten of GTT deze mogelijkheid wel heeft, met betrekking tot de mogelijkheden van zijn tv.

Link to comment
Delen op andere websites

Je ziet geen verschil. Daarnaast zit bij een component kabel altijd nog een audio aansluiting in de vorm van 2 tulpstekkers, dus audio gaat ook prima en is helemaal niet lastig.

Ja, maar lees zijn posts eens. Hij weet niet eens wat het allemaal betekend. Laat hem nou maar gewoon HDMI gebruiken, dat is van alle opties het meest eenvoudig aan te sluiten.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor jullie antwoord heren, heb nu de HDMI aansluiting gepakt maar kan ik dan ook gewoon de AV kabel erin laten zitten?

Weet overigens nu wel hoe alles een beetje in elkaar steekt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

De AV aansluiting kan er gewoon uit als je de HDMI aansluiting hebt aangesloten. Alles, ook het geluid, gaat nu via de HDMI kabel.

Via component heb je 3 tulpstekkers voor video en 2 voor audio. Met HDMI kan dat allemaal dor 1 kabel, dus is alles meteen netjes weggewerkt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...