Jump to content

Nieuwe PC samenstellen


Spongzbobbah

Recommended Posts

Hai, ik ben van plan om een nieuwe PC te kopen en ik heb een computer samengesteld op Azerty, maar ik wil nog wat computerkenners vragen of die onderdelen wel bij elkaar passen of dat er misschien iets aan aangepast moet worden. En zal deze pc goed genoeg zijn voor hardcore spellen als Battlefield Bad Company 2 en van die heavy dingen? Alvast bedankt. SAMENSTELLING

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Spongzbobbah

    41

  • Hayte

    13

  • Sprunk

    10

  • Kryziek

    9

Hij lijkt mij wel goed.

Ik zou zelf wat meer HD ruimte nemen, maar dat moet je zelf weten :puh:

Maar ik neem maar 320gb omdat ik een externe harde schijf heb van 1 terrabyte, dus daar zal ik al mijn muziek en films en mijn documenten enzo op droppen en mijn programma's installeren op die 320gb.

Zijn julile zeker dat alles ok is? En dat de specs wel heavy kunnen spelen?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik zou aanpassen:

- De 965 vervangen met de 955, en dan zelf gewoon handmatig in het BIOS de Multiplier met 1 omhoog gooien. Zo heb je eigenlijk een 965, maar het scheelt wat extra tientjes.

- De HDD vervangen voor een F3 model, die zijn sneller

- EDIT: één kit van 4 GB weglaten. 4 GB is momenteel meer dan genoeg.

Voor de rest is het een zeer mooi systeem. Al de huidige games, m.u.v Metro 2033 dan, kun je maxen op dit systeem.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

ligt het aan mij of komt die pc nu gewoon duur uit?

Maar mijn ouders zullen die betalen, ik mag de onderdelen kiezen zolang het maar niet té duur word.

Dus jullie zeggen dat alles klopt? Dat er niets ontbreekt aan de pc en dat alles past op die moederbord enzo?

Link to comment
Delen op andere websites

Een of andere persoon boven mij postte dat een F3 model sneller werkt, zouden jullie me er 1 kunnen aanwijzen op Azerty en die het liefst iets als 320gb groot is? Want ik zou niet weten waar ik zou moeten zoeken op die immense website. Alvast bedankt.

EDIT: Die Sprunk editte en ik zag het nu pas dat ik het ook kon. Nee, ik blijf bij die 8gb, het is op de kosten van mijn ouders en het gaat lekker snel.

Bewerkt: door Spongzbobbah
Link to comment
Delen op andere websites

Ja ;)

Prachtig.

Dus dit is mijn lijst. LIJST

Hopelijk nemen jullie mij niet in de zeik en is alles compatibel met elkaar en met Windows 7 en past alles met elkaar en moederbord enzovoort.

@BOVEN ME: Nou, als je iets doet, doe het dan goed. Ik wil gewoon dat mijn PC waard is voor zijn geld, als ik het koop, moet 'ie ook geen slechte zijn. Ik wil eigenlijk zover als mogelijk uitbreiden met mijn RAM maar dat gaat mijn kosten te boven dus neem ik maar 8gb, daar zal alles wel met een piece of cake op draaien. Toch?

Bewerkt: door Spongzbobbah
Link to comment
Delen op andere websites

En dit noemen je ouders niet té duur?

Ik zou, als je zeker voor zo'n overkill ding als een 5870, in ieder geval voor de "normale" en goedkopere versie gaan. Persoonlijk zou ik twee 5770'jes gedaan. Ook zou ik een Asus moederbord nemen, zijn over het algemeen beter voor overklokken (ik neem aan dat je wilt overklokken, vanwege het gekozen moederbord en koeler) en als laatste van die 8GB 4GB maken, omdat 8 gewoon nutteloos is.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

En dit noemen je ouders niet té duur?

Ik zou, als je zeker voor zo'n overkill ding als een 5870, in ieder geval voor de "normale" en goedkopere versie gaan. Persoonlijk zou ik twee 5770'jes gedaan. Ook zou ik een Asus moederbord nemen, zijn over het algemeen beter voor overklokken (ik neem aan dat je wilt overklokken, vanwege het gekozen moederbord en koeler) en als laatste van die 8GB 4GB maken, omdat 8 gewoon nutteloos is.

Mijn ouders vinden er ook genoeg van dat de oude PC alsmaar raar deed.

Nou, mijn games en films moeten netjes draaien, daarom die kaart, ik ga niet overklokken alhoewel ik wel zo'n 4 ventilatoren in de behuizing zelf heb en dan nog een CPU-koeler en ook nog de videokaart die zichzelf koelt enzovoort. Want bij mijn vorige computer (ik zit nu op mijn MacBook Pro) Wou ik een simpel spelletje spelen als Battlefield 2 en hij speelde nog geen minuut en freezede dan door de hitte en ik had niets anders te doen dan mijn PC te herstarten, ik ben dat beu en daarom wil ik dat nooit meer dus daardoor zo'n behuizing en die koeler. En waarom is 8gb nutteloos? Dat werkt toch, als ik een snikje wiskundig begaafd ben, 2x zo snel als de 4gb?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...