Galiorix Geplaatst: 10 mei 2010 Rapport Geplaatst: 10 mei 2010 (bewerkt) als ik een snikje wiskundig begaafd ben, 2x zo snel als de 4gb? Hoeveelheid RAM heeft niks met snelheid te maken. Als jouw computer toevallig 4GB RAM heeft en die van mij 3GB, dan kickt mijn computer nog altijd de aars van jouw computer. Dat is nog steeds als jouw computer 8GB heeft en die van mij nog steeds 3GB. Tenzij je super geheugen extensieve programma's gaat draaien zoals videobewerkings programma's en 3D modelling programma's, heeft het geen zin om 8GB RAM te hebben, dat krijg je never nooit vol, zelfs al had je het graag. Pure geld verspilling. Besides, computer logica is niet wat het lijkt. Stel: je hebt een systeem met 1 processor maar upgrade daarna naar een moederbord met 2 processors en deze zijn exact hetzelfde als de processor die je hiervoor had. Jij zou denken: die zijn samen 2x zo snel als die ene processor alleen, maar dat is in de meeste gevallen niet eens het geval. Simpele logica toepassen is dus niet echt handig bij computers. Bewerkt: 10 mei 2010 door Galiorix Reageren
Spongzbobbah Geplaatst: 10 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 mei 2010 (bewerkt) als ik een snikje wiskundig begaafd ben, 2x zo snel als de 4gb? Hoeveelheid RAM heeft niks met snelheid te maken. Als jouw computer toevallig 4GB RAM heeft en die van mij 3GB, dan kickt mijn computer nog altijd de aars van jouw computer. Dat is nog steeds als jouw computer 8GB heeft en die van mij nog steeds 3GB. Tenzij je super geheugen extensieve programma's gaat draaien zoals videobewerkings programma's en 3D modelling programma's, heeft het geen zin om 8GB RAM te hebben, dat krijg je never nooit vol, zelfs al had je het graag. Pure geld verspilling. Besides, computer logica is niet wat het lijkt. Stel: je hebt een systeem met 1 processor maar upgrade daarna naar een moederbord met 2 processors en deze zijn exact hetzelfde als de processor die je hiervoor had. Jij zou denken: die zijn samen 2x zo snel als die ene processor alleen, maar dat is in de meeste gevallen niet eens het geval. Simpele logica toepassen is dus niet echt handig bij computers. Maar ik heb liever te veel RAM dan een gewone hoeveelheid. En ik wil heavy dingen als Ableton en Photoshop enzo op het zelfde moment draaien alsof ik in een tas koffie draai, gewoon om te zeggen dat ik wel een kickass PC wil. Dat is 'ie toch? Bewerkt: 10 mei 2010 door Spongzbobbah Reageren
Galiorix Geplaatst: 10 mei 2010 Rapport Geplaatst: 10 mei 2010 ]Maar ik heb liever te veel RAM dan een gewone hoeveelheid. En ik wil heavy dingen als Ableton en Photoshop enzo op het zelfde moment draaien alsof ik in een tas koffie draai, gewoon om te zeggen dat ik wel een kickass PC wil. Dat is 'ie toch? Het is best pauper om te zeggen dat je een kickass PC hebt als je er van dat goedkope RAM spul in gooit. Maarja, het is je eigen keuze, jij wilt geld door het putje flikkeren, gaat uwe gang. Reageren
Spongzbobbah Geplaatst: 10 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 mei 2010 (bewerkt) ]Maar ik heb liever te veel RAM dan een gewone hoeveelheid. En ik wil heavy dingen als Ableton en Photoshop enzo op het zelfde moment draaien alsof ik in een tas koffie draai, gewoon om te zeggen dat ik wel een kickass PC wil. Dat is 'ie toch? Het is best pauper om te zeggen dat je een kickass PC hebt als je er van dat goedkope RAM spul in gooit. Maarja, het is je eigen keuze, jij wilt geld door het putje flikkeren, gaat uwe gang. Heey flikker, kunt u mij een RAM aanbevelen die beter is dan mijn 8gb? Gaat uwe gang.Sorry voor de aanspreking, maar zou jij mij wat kunnen aanbevelen? Thx. Bewerkt: 10 mei 2010 door Spongzbobbah Reageren
Sprunk Geplaatst: 10 mei 2010 Rapport Geplaatst: 10 mei 2010 (bewerkt) Neem gewoon een kitje 2 x 2 GB Kingston Hyperx DDR3 1333. Dat is één van de betere sets en voldoet prima. Overigens mag het wel wat vriendelijker hoor. Niet iedereen waardeerd het om aangesproken te worden met flikker. EDIT@ Hieronder: Waarom DDR3 1600 als de processor maximaal DDR3 1333 ondersteund? Bewerkt: 10 mei 2010 door Sprunk Reageren
Galiorix Geplaatst: 10 mei 2010 Rapport Geplaatst: 10 mei 2010 (bewerkt) Heey flikker, kunt u mij een RAM aanbevelen die beter is dan mijn 8gb? Gaat uwe gang. Sorry voor de aanspreking, maar zou jij mij wat kunnen aanbevelen? Thx. Tuurlijk: =1&product[232977]=1&product[262841]=1&product[243016]=1&product[7517]=1&product[235982]=1&product[227078]=1&product[11889]=1&product[250162]=1&product[245679]=1&product[38853]=1&product[212040]=1"]Klik Dit zou ik doen. BTW: heb je een goed geluidssysteem? Zo ja, houd die geluidskaart maar anders is dat ook een waste of money. En flikker is nog altijd iets anders als flikkeren, ik snap niet wat dat voor reden is om mij uit te schelden. Niet dat mij dat iets doet, just saying. Bewerkt: 10 mei 2010 door Galiorix Reageren
Thundercover Geplaatst: 11 mei 2010 Rapport Geplaatst: 11 mei 2010 De volgende posts mogen wel op een vriendelijkere toon. Elkaar aanspreken met de forumnamen is meer dan genoeg; gescheld hoeven we hier niet te zien. Wees niet zo'n kort lontje, maar haal eerst even adem en tel tot tien, voordat je een post plaatst. Reageren
Spongzbobbah Geplaatst: 12 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2010 Sorry zeg, ik wist niet dat een luttelig grapje zo hard zou kunnen aankomen.. Anyways, ik heb gezocht naar een andere ram; zo'n Kingston HyperX dinges, die personen boven me zeggen dat de RAM die ik nu heb brol is. But my question is; is dit (6gb) beter en werkt het sneller dan 2 van deze 'brol' (8gb)? En ik ben aan het denken om mijn kickass geluidskaart die ik ga kopen te veranderen naar dit, maar is die compatibel met Windows 7? Want ik zie nergens Windows 7 staan ofso.. Alvast bedank ik u. (: Reageren
Kryziek Geplaatst: 12 mei 2010 Rapport Geplaatst: 12 mei 2010 (bewerkt) Is hij wel hoor (met W7 die geluidskaart) Bewerkt: 12 mei 2010 door Kryziek Reageren
Spongzbobbah Geplaatst: 12 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2010 Is hij wel hoor (met W7 die geluidskaart) Wat bedoel je nu, dat de geluidskaart compatibel is met Windows 7? En hoe zit het met de RAM? Merci. Reageren
Hayte Geplaatst: 12 mei 2010 Rapport Geplaatst: 12 mei 2010 (bewerkt) Gast, ga gewoon voor 4GB. Dat is niet te weinig, niet te duur, wanneer mogelijk kan je als het goedkoper is wat meer nemen, maar nu is meer gewoon über overkill als je luttele dingen als gamen gaat doen. En die geluidskaart is wel compatible met W7, alleen verwacht ik geen grote verbeteringen, en zal je er geen steek aan hebben als je geen fatsoenlijke speakers hebt. Bewerkt: 12 mei 2010 door Hayte Reageren
Spongzbobbah Geplaatst: 12 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2010 Gast, ga gewoon voor 4GB. Dat is niet te weinig, niet te duur, wanneer mogelijk kan je als het goedkoper is wat meer nemen, maar nu is meer gewoon über overkill als je luttele dingen als gamen gaat doen. En die geluidskaart is wel compatible met W7, alleen verwacht ik geen grote verbeteringen, en zal je er geen steek aan hebben als je geen fatsoenlijke speakers hebt. Nee ik wil liever toch wel 6 of meer, maar zou je alsjeblieft even willen kijken naar mijn vraag? En ik snap dat btw niet van die overkills enzo. Reageren
Kryziek Geplaatst: 12 mei 2010 Rapport Geplaatst: 12 mei 2010 Overkill bijv. is dat je 6gb neemt, en het zwaarste programma wat jij gaat draaien maximaal 4 gb gebruikt. Dus zijn die 2 gb totaal nutteloos. Correct me if im wrong Reageren
Galiorix Geplaatst: 12 mei 2010 Rapport Geplaatst: 12 mei 2010 Gast, ga gewoon voor 4GB. Dat is niet te weinig, niet te duur, wanneer mogelijk kan je als het goedkoper is wat meer nemen, maar nu is meer gewoon über overkill als je luttele dingen als gamen gaat doen. En die geluidskaart is wel compatible met W7, alleen verwacht ik geen grote verbeteringen, en zal je er geen steek aan hebben als je geen fatsoenlijke speakers hebt. Nee ik wil liever toch wel 6 of meer, maar zou je alsjeblieft even willen kijken naar mijn vraag? En ik snap dat btw niet van die overkills enzo. Overkill:overdreven. Ik raad je af een 6GB kit te kopen, die zijn niet ontworpen voor jouw moederbord. Daarvoor moet je weer een andere, duurdere processor nemen met een ander moederbord. Ga nu maar van ons advies uit en neem 4GB. Over de geluidskaart: zolang je geen goeie speakers hebt hoor je het verschil tussen een losse geluidskaart en het geluid van je moederbord toch geen verschil. Reageren
Spongzbobbah Geplaatst: 12 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2010 (bewerkt) Gast, ga gewoon voor 4GB. Dat is niet te weinig, niet te duur, wanneer mogelijk kan je als het goedkoper is wat meer nemen, maar nu is meer gewoon über overkill als je luttele dingen als gamen gaat doen. En die geluidskaart is wel compatible met W7, alleen verwacht ik geen grote verbeteringen, en zal je er geen steek aan hebben als je geen fatsoenlijke speakers hebt. Nee ik wil liever toch wel 6 of meer, maar zou je alsjeblieft even willen kijken naar mijn vraag? En ik snap dat btw niet van die overkills enzo. Overkill:overdreven. Ik raad je af een 6GB kit te kopen, die zijn niet ontworpen voor jouw moederbord. Daarvoor moet je weer een andere, duurdere processor nemen met een ander moederbord. Ga nu maar van ons advies uit en neem 4GB. Over de geluidskaart: zolang je geen goeie speakers hebt hoor je het verschil tussen een losse geluidskaart en het geluid van je moederbord toch geen verschil. Maar het is wel mogelijk? Om 6gb te nemen? En keer ik al weer terug naar mijn vraag, is die 6gb beter en sneller dan mijn pruts8gb? En die geluidskaart, ik zal dan ook een goeie surroundsysteem kopen dus daar moet je niet meer naar kijken. Het is vooral de RAM waarover ik wat meer wil weten.Jongens.. Bewerkt: 12 mei 2010 door Spongzbobbah Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.