Jump to content

Nieuwe PC samenstellen


Spongzbobbah

Recommended Posts

Welk gedeelte van "Neem 4 GB want 6 GB werkt niet lekker en 8 GB is veel te veel" snap je niet? Ik heb nu nog slechts 2 GB, en ik kan alles doen wat ik wil. 4 GB is ruim voldoende voor een dergelijk systeem als dit.

Elke 4 GB DDR3 1333 set zal volstaan. Sneller dan 1333 moet je niet nemen want dat is duurder en kan de geheugencontroller in de processor niet aan. Zolang je niet gaat overclocken is elk geheugen goed, mits van een A merk en niet van een flut merk als Dane elec ofzo. Goede merken zijn o.a. Kingston, OCZ, Corsair en GeiL.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Spongzbobbah

    41

  • Hayte

    13

  • Sprunk

    10

  • Kryziek

    9

Welk gedeelte van "Neem 4 GB want 6 GB werkt niet lekker en 8 GB is veel te veel" snap je niet? Ik heb nu nog slechts 2 GB, en ik kan alles doen wat ik wil. 4 GB is ruim voldoende voor een dergelijk systeem als dit.

Elke 4 GB DDR3 1333 set zal volstaan. Sneller dan 1333 moet je niet nemen want dat is duurder en kan de geheugencontroller in de processor niet aan. Zolang je niet gaat overclocken is elk geheugen goed, mits van een A merk en niet van een flut merk als Dane elec ofzo. Goede merken zijn o.a. Kingston, OCZ, Corsair en GeiL.

Dus 4gb is meer dan voldoende en zal zeker nog een paar jaar meegaan enzo? En mijn PC en games en muziek en video enzo zal goed kunnen draaien en alles zal snel gaan? Thx.

Ik heb eens gekeken, en ik heb een Kingston HyperX 4gb gevonden.::: Is ie goed en snel? ;D

Bewerkt: door Spongzbobbah
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, we herhalen steeds nadrukkelijk dat 4GB zat genoeg is voor alles wat je met je pc wilt gaan doen, maar in werkelijkheid lullen we maar wat, en heb je minstens 16GB wil je je pc fatsoenlijk opgestart krijgen :duh:

Dat is wel snel geheugen ja. Al zit er volgens mij niet zo heel veel verschil in die geheugen modules en 20 euro goedkope modules.

Link to comment
Delen op andere websites

Awesome! Dit is mijn PC nu.

Maar ik zou graag een wat goedkopere Videokaart nemen maar die ook echt goed is en dingen als Battlefield Bad Company 2 en Crysis enzo op high zou kunnen spelen, of jaah, heel erg goed. Ik heb nu deze en wat is het verschil met deze.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou de HD 5870 zo laten, goede kaart. Je zou eventueel een 955 BE kunnen nemen en die overklokken naar de snelheid van de 965 BE, dat scheelt een paar tientjes.

Leuke prijs trouwens (1337). :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal denk ik maar de XFX Radeon HD 5850 nemen? Ik zal alles op high kunnen spelen maar dat mijn FPS met 5 minder zal zijn, lekker boeiuh. En het scheelt me ook ruim 100€ hé...

Hij is bijna even elite als mijn vorige lijst, maar kost wat minder dan de vorige prijs (€1337): Maar zijn jullie zeker dat dit allemaal goed en wel is? Bij voorbaat bedankt. (:

Link to comment
Delen op andere websites

waarom neem je geen 955? is in feite een iets lager geklokte 965, scheelt 30 euro en om weer op de clocks van de 965 te komen hoef je alleen maar de multiplier van de cpu met 1 te verhogen, er is geen enkele kennis of andere koeler voor nodig maar scheelt je wel 30 euro

Link to comment
Delen op andere websites

waarom neem je geen 955? is in feite een iets lager geklokte 965, scheelt 30 euro en om weer op de clocks van de 965 te komen hoef je alleen maar de multiplier van de cpu met 1 te verhogen, er is geen enkele kennis of andere koeler voor nodig maar scheelt je wel 30 euro

Toch bedankt, maar ik ben tevreden met hetgeen wat ik nu heb gekozen en ik wil graag niets al te veel aan mijn PC prutsen wanneer ik hem heb. Ik wil gewoon duidelijk weten of dat alles in orde is enzo, want ik zou hem het liefst nog vandaag willen bestellen, dus wil ik weten dat alles 110% dik in orde is zodat er geen mistakes zijn. x)
Link to comment
Delen op andere websites

waarom neem je geen 955? is in feite een iets lager geklokte 965, scheelt 30 euro en om weer op de clocks van de 965 te komen hoef je alleen maar de multiplier van de cpu met 1 te verhogen, er is geen enkele kennis of andere koeler voor nodig maar scheelt je wel 30 euro

Toch bedankt, maar ik ben tevreden met hetgeen wat ik nu heb gekozen en ik wil graag niets al te veel aan mijn PC prutsen wanneer ik hem heb. Ik wil gewoon duidelijk weten of dat alles in orde is enzo, want ik zou hem het liefst nog vandaag willen bestellen, dus wil ik weten dat alles 110% dik in orde is zodat er geen mistakes zijn. x)

is weinig aan prutsen, 1 instellignen veranderen en er is nergens ook maar iets van gevaar. het is jou keus of je die 30 euro extra wilt betalen maar er is helemaal geen verschil als jij die multiplier van de 955 met 1 verhoogt of dat je het gewoon de fabriek laat doen door de 965 te kopen. Je fixt je fietsband toch ook zelf ipv dat je eht een fietsenmaker voor weetikveel hoeveel euro laat doen?

Link to comment
Delen op andere websites

waarom neem je geen 955? is in feite een iets lager geklokte 965, scheelt 30 euro en om weer op de clocks van de 965 te komen hoef je alleen maar de multiplier van de cpu met 1 te verhogen, er is geen enkele kennis of andere koeler voor nodig maar scheelt je wel 30 euro

Toch bedankt, maar ik ben tevreden met hetgeen wat ik nu heb gekozen en ik wil graag niets al te veel aan mijn PC prutsen wanneer ik hem heb. Ik wil gewoon duidelijk weten of dat alles in orde is enzo, want ik zou hem het liefst nog vandaag willen bestellen, dus wil ik weten dat alles 110% dik in orde is zodat er geen mistakes zijn. x)

is weinig aan prutsen, 1 instellignen veranderen en er is nergens ook maar iets van gevaar. het is jou keus of je die 30 euro extra wilt betalen maar er is helemaal geen verschil als jij die multiplier van de 955 met 1 verhoogt of dat je het gewoon de fabriek laat doen door de 965 te kopen. Je fixt je fietsband toch ook zelf ipv dat je eht een fietsenmaker voor weetikveel hoeveel euro laat doen?

Maar buiten dat, is alles goed oke? Want ik sta op het punt om hem te bestellen. Ik wil een goedkeuring.. ;D Bewerkt: door Spongzbobbah
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit met een probleem, de RAM latjes die ik had gekozen, ze zijn niet meer leverbaar... Gelukkig heb ik nog geen overschrijving gedaan. Welke 4gb RAM is er nog goed en die als de vorige ong. €135,68 kost? MVG.

Is deze goed? OCZ Platinum Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 Gelieve me het snel te laten weten. (:

Bewerkt: door Spongzbobbah
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...