Jump to content

Nieuwe PC samenstellen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Waarom wil je niet gaan overclocken? Je hebt er een redelijk moederbord voor, een makkelijk(ere) overclockbare processor, en een uitstekende koeler. Als je hem gaat overclocken, rek je wel de future-proofness van je pc uit. Ook is er weinig kans op kapotte onderdelen, behalve als je gelijk hele GHz's omhoog gaat timmeren ofzo.

Bewerkt: door Hayte
  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Spongzbobbah

41

• Hayte

13

• Sprunk

10

• Kryziek

9

Waarom wil je niet gaan overclocken? Je hebt er een redelijk moederbord voor, een makkelijk(ere) overclockbare processor, en een uitstekende koeler. Als je hem gaat overclocken, rek je wel de future-proofness van je pc uit. Ook is er weinig kans op kapotte onderdelen, behalve als je gelijk hele GHz's omhoog gaat timmeren ofzo.

Maar ik heb daar geen ervaring mee, en ik ben bang dat ik iets zou kapot maken of een essentieel iets zou weg doen ofso. Ik wil gewoon niet aan mijn PC prutsen. Maar overclocken welke voordelen heeft dat? En hoef ik dat eigenlijk dan? Ik bedoel, die videokaart die ik zal hebben zal een goeie zijn en de processor 3.4ghz, ook nog een mooie. En hoe zou zo'n overclocking te werk gaan dan, om het te doen? Ik heb daar echt totaal geen benul van, 0% kennis daarover, over overclocken... Dat is eigenlijk totaal nieuw voor mij.

BTW, South Park fanaat? :puh:

Bewerkt: door Spongzbobbah
Geplaatst:

Bij spellen die heel processor intensief zijn (zoals GTA IV) zal het de prestaties bevorderen. Zo heel moeilijk is overclocken ook niet (volgens mij, nog nooit gedaan (rot OEM mobo), wel veel over gelezen), alleen moet je gewoon oppassen wat je doet. Als alles fucked up gaat, is het enigste wat je hoeft te doen is de batterij uit je moederbord halen, en er weer terug in duwen. Dan zijn alle overclock dingen gewist. En als de processor te warm word clockt hij zichzelf automatisch terug, of valt die hele boel gewoon uit voordat hij schade aan kan richten. Als je het goed doet en niet in abusrd grote getallen gaat springen, kan er vrij weinig fout gaan.

Btw; nee, hoe kom je erop >.> *kuch*

Bij spellen die heel processor intensief zijn (zoals GTA IV) zal het de prestaties bevorderen. Zo heel moeilijk is overclocken ook niet (volgens mij, nog nooit gedaan (rot OEM mobo), wel veel over gelezen), alleen moet je gewoon oppassen wat je doet. Als alles fucked up gaat, is het enigste wat je hoeft te doen is de batterij uit je moederbord halen, en er weer terug in duwen. Dan zijn alle overclock dingen gewist. En als de processor te warm word clockt hij zichzelf automatisch terug, of valt die hele boel gewoon uit voordat hij schade aan kan richten. Als je het goed doet en niet in abusrd grote getallen gaat springen, kan er vrij weinig fout gaan.

Btw; nee, hoe kom je erop >.> *kuch*

Nah, ik blijf toch liever bij de standaard dingen. En GTA IV enzo zie ik niet direct als super high spel, ik vind dat eigenlijk nog een redelijk normaal, niet de allermooiste graphics, spel. Als ik toch alles op high zou kunnen doen zonder enige problemen, waarom overclocken? Ik denk dat ik maar bij de originele status blijf. (: Bedankt voor de uitleg. (:Maar nu ik toch iets vraag over overclocken, wil ik best nog iets anders vragen, waterkoeling, ik heb gehoord dat dat gevaarlijk zou kunnen zijn voor je systeem, maar dat koelt dan extreem veel keren beter. Is dat waar? Heb het ergens gelezen op een ander forum toen ik aan het googlen was naar dingen voor mijn PC.

Ik heb Scrotie McBoogerBalls gezien jongeuh. Met dat kots zeker? :puh:

Ofjaah, weet je wat, laat maar, ik zal dan ooit wel nog eens kijken op het internet wat waterkoeling precies allemaal is. ik ga maar lekker gaan slapen, slap lekker.

Geplaatst:

Ik weet redelijk weinig over water-koeling, maar ik heb nog nooit gehoord dat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Al zou ik me wel kunnen voorstellen dat als de boel gaat lekken je een gigantisch probleem hebt.

Waterkoeling is compleet useless, het kost achterlijk veel ne heeft voor juo geen toegevoegde waarde, want je overclcokt niet. Het enige moment wanneer het foutg aat is als je eht gewoon fout hebt aangesloten, anders is de kans echt nihil.

Daarbij moet je gta4 als het meest veeleisende spel ever zien, erger dan crysis. Het spel ziet er maxed out nog steeds niet max-waardig uit. Echt mooie games op max zijn crysis(serieus, daar krijgt menig gamer een harde van), Far Cry, DiRT2(genius dat water) en nog andere waar ik even niet op kan komen

@hierbeneden; ja, maar dat spel is echt erg, volgens mij is hij nog neit eens maxxed out te doen. Crysis 2 word ook ernstig trouwens

Bewerkt: door wesley123

Waterkoeling is compleet useless, het kost achterlijk veel ne heeft voor juo geen toegevoegde waarde, want je overclcokt niet. Het enige moment wanneer het foutg aat is als je eht gewoon fout hebt aangesloten, anders is de kans echt nihil.

Daarbij moet je gta4 als het meest veeleisende spel ever zien, erger dan crysis. Het spel ziet er maxed out nog steeds niet max-waardig uit. Echt mooie games op max zijn crysis(serieus, daar krijgt menig gamer een harde van), Far Cry, DiRT2(genius dat water) en nog andere waar ik even niet op kan komen

Crysis op High is allang achterhaalt. Kijk eens naar Metro 2033. Als je van Crysis een harde krijgt, krijg je van dat spel een BBZL'etje

BBZL = BinnenBroekse Zaad Lozing

Anyways, back on topic: Als je niet wilt overklokken, prima. Wil je later toch wel overklokken, kun je altijd een topic daarover maken. Ik zelf heb inmiddels ook ervaring met Phenom II overklokken dus kan ik je eventueel helpen, ondersteund door andere overklokkers op dit forum.

Bewerkt: door Sprunk

Maar eigenlijk hoef ik totaal niet te overclocken als ik Crysis en van die heavy shit op high wil spelen? Ofjaah, minstens medium.. En als ik een serieuze no life gamer zou zijn, zou ik wel een boner kunnen krijgen van Battlefield: Bad Company 2, man, wat een lekker spel eigenlijk...

Geplaatst:

neuh, dat is niet nodig. Overigens is het wel overdreven gezegt, wil jij je pc echt langfer futureproof maken moet je ruim een GHz hoger gaan, en dat lukt niet.

Geplaatst:

neuh, dat is niet nodig. Overigens is het wel overdreven gezegt, wil jij je pc echt langfer futureproof maken moet je ruim een GHz hoger gaan, en dat lukt niet.

Maar ie gaat toch wel minstens 3-5 jaar nog lekkah werken?

Hoe wel dat altijd lastig te zeggen is, mag je in ieder geval drie jaar verwachten, denk ik. Maar tegen die tijd heeft AMD al nieuwe processors en grafische kaarten uitgebracht (met een beetje geluk nog steeds op AM3 (en PCIe, uiteraard) of is er een simpele BIOS update vereist), en kost een upgrade niet al te veel.

Geplaatst:

Verwacht ze maar emt een compleet nieuw Socket, Bulldozer is bij ze in ontwikkeling en die gaat waarschijnlijk een vers socket krijgen om volledig van zijn kracht gebruik te maken, ze wouden ermee het gevecht met intel aangaan, en in dat idee past een 'cheap' AM3 socket moederbord niet echt, want het socket is in feite veroudert. het AM3 socket is neit veel meer dan een doorontwikkeling van wat begon als een 939 socket, wat AM2 en AM2+ werd. Je pc zal nog makkelijk 3 jaar goed mee kunnen gaan, maar houd er maar rekening mee dat je neit supoer veel zult kunnen upgraden, hooguit binnen de Phenom II processors, maar veel verder verwacht ik persoonlijk niet

Geplaatst:

Verwacht ze maar emt een compleet nieuw Socket, Bulldozer is bij ze in ontwikkeling en die gaat waarschijnlijk een vers socket krijgen om volledig van zijn kracht gebruik te maken, ze wouden ermee het gevecht met intel aangaan, en in dat idee past een 'cheap' AM3 socket moederbord niet echt, want het socket is in feite veroudert. het AM3 socket is neit veel meer dan een doorontwikkeling van wat begon als een 939 socket, wat AM2 en AM2+ werd. Je pc zal nog makkelijk 3 jaar goed mee kunnen gaan, maar houd er maar rekening mee dat je neit supoer veel zult kunnen upgraden, hooguit binnen de Phenom II processors, maar veel verder verwacht ik persoonlijk niet

Nice. :) Ik ga effe uit de doeken en ik ga niet meer zo schijnheilig doen over die sockets, wat zijn dat precies? :$
Geplaatst:

Nice. :) Ik ga effe uit de doeken en ik ga niet meer zo schijnheilig doen over die sockets, wat zijn dat precies? :$

Dat is het ding waar je processor opgeplaatst word

Zie het als lego, K'nex, duplo en al die andere zooi. Een Lego processor past alleen op een Lego socket. Dus een Core 2 Duo socket 775 processor past alleen op een socket 775 moederbord. Intel heeft op dit moment meerdere sockets (775, 1156, en 1366), terwijl AMD er eigenlijk maar eentje heeft (AM3). Bij AM2+ moederborden kunnen vaak overigens door middel van een Bios update gewoon AM3 processoren op.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...