Spongzbobbah Geplaatst: 29 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 mei 2010 Zie het als lego, K'nex, duplo en al die andere zooi. Een Lego processor past alleen op een Lego socket. Dus een Core 2 Duo socket 775 processor past alleen op een socket 775 moederbord. Intel heeft op dit moment meerdere sockets (775, 1156, en 1366), terwijl AMD er eigenlijk maar eentje heeft (AM3). Bij AM2+ moederborden kunnen vaak overigens door middel van een Bios update gewoon AM3 processoren op. Is dat dan die 'capsule' op het moederbord? Want toen ik mijn oude PC uit elkaar haalde, kwam ik een ventilator tegen, ik maakte die los en daaronder zat een processor die vastgemaakt was door middel van een soort capsule, is die soort capsule dus een socket? Jeweetwl, in mijn geval was dat een dingetje dat je moest opheffen zodat je de processor eruit kon nemen. Reageren
Kryziek Geplaatst: 29 mei 2010 Rapport Geplaatst: 29 mei 2010 Wss wel dan. Je moest dan eerst zon pennetje omhoog trekken en dan kun je de cpu er uit halen. Reageren
Sprunk Geplaatst: 29 mei 2010 Rapport Geplaatst: 29 mei 2010 (bewerkt) Die capsule is geen capsule maar een soort behuizing. Intel heeft op al hun sockets zo'n omhulsel. AMD heeft dat niet, zij hebben echt alleen een voetje en verder niets. Intel socket: AMD socket: Hier zie je meteen meer verschillen tussen beiden sockets. Bij Intel zitten er namelijk pinnen in het socket, die de CPU in gaan, en bij AMD is het precies omgekeerd. Dus CPU pinnen die het socket in duiken. Ook gebruikt AMD het gehele socket voor pinnen, bij Intel zitten er alleen pinnen in een dikke buitenrand, en in het midden van de socket niet. Ik weet overigens niet waarom dat zo is bij Intel. Bewerkt: 29 mei 2010 door Sprunk Reageren
Spongzbobbah Geplaatst: 30 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2010 (bewerkt) Die capsule is geen capsule maar een soort behuizing. Intel heeft op al hun sockets zo'n omhulsel. AMD heeft dat niet, zij hebben echt alleen een voetje en verder niets. Intel socket: [...] AMD socket: [...] Hier zie je meteen meer verschillen tussen beiden sockets. Bij Intel zitten er namelijk pinnen in het socket, die de CPU in gaan, en bij AMD is het precies omgekeerd. Dus CPU pinnen die het socket in duiken. Ook gebruikt AMD het gehele socket voor pinnen, bij Intel zitten er alleen pinnen in een dikke buitenrand, en in het midden van de socket niet. Ik weet overigens niet waarom dat zo is bij Intel. Ja, dat bedoel ik nou, toen ik mijn oude pc uit elkaar haalde om de onderdelen als 2dehands te verkopen, kwam ik een ventilator tegen op het moederbord, ik heb die losgemaakt en dan was het precies zo'n Intel socket, maar ik snap dat niet helemaal van die AM3 socket, hoe is ie bevestigt? Ik zie nergens van die pinnen behalve rechts daar eentje. En van die intel, doen ze dat niet om het een beetje te koelen? Zodat de warme lucht gemakkelijker door kan? Bewerkt: 30 mei 2010 door Flitskikker Reageren
Sprunk Geplaatst: 30 mei 2010 Rapport Geplaatst: 30 mei 2010 Bij een AMD socket stop je gewoon de processor in het socket (eerst het hendeltje omhoog!). Alle pinnen vallen er precies goed in. Vervolgens duw je het hendeltje naar beneden en zit de CPU muur vast. Vervolgens douw je de koeler eroverheen en klaar. Optioneel kun je eerst nog wat koelpasta over de processor smeren, maar als je een boxed koeler hebt is dat niet nodig. Reageren
Hayte Geplaatst: 30 mei 2010 Rapport Geplaatst: 30 mei 2010 Bij een AMD socket stop je gewoon de processor in het socket (eerst het hendeltje omhoog!). Alle pinnen vallen er precies goed in. Vervolgens duw je het hendeltje naar beneden en zit de CPU muur vast. Vervolgens douw je de koeler eroverheen en klaar. Optioneel kun je eerst nog wat koelpasta over de processor smeren, maar als je een boxed koeler hebt is dat niet nodig. Stel je nou echt voor dat iemand zonder koelpasta een koeler op een processor moet zetten? Is dat niet gewoon processor-moord? Reageren
Djmaddox Geplaatst: 30 mei 2010 Rapport Geplaatst: 30 mei 2010 Bij een AMD socket stop je gewoon de processor in het socket (eerst het hendeltje omhoog!). Alle pinnen vallen er precies goed in. Vervolgens duw je het hendeltje naar beneden en zit de CPU muur vast. Vervolgens douw je de koeler eroverheen en klaar. Optioneel kun je eerst nog wat koelpasta over de processor smeren, maar als je een boxed koeler hebt is dat niet nodig. Stel je nou echt voor dat iemand zonder koelpasta een koeler op een processor moet zetten? Is dat niet gewoon processor-moord? Nee, hij koelt dan alleen slechter. (ervaring ) Reageren
Spongzbobbah Geplaatst: 1 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juni 2010 Heey, d'r staat nu 'afgehandeld' als status voor mijn PC, en ik kan nu ook buiten Detail en Factuur, Garantiebewijs aanklikken, dus nu is hij mooi geassembleerd en alles functioneert very well? Is de volgende stap 'Verzending' ofso? En hoe lang duurt de verzending als de status maar juist vandaag op Afgehandeld was gezet, in de Benelux, morgen? Overmorgen? ;D Reageren
Sprunk Geplaatst: 1 juni 2010 Rapport Geplaatst: 1 juni 2010 Bij een AMD socket stop je gewoon de processor in het socket (eerst het hendeltje omhoog!). Alle pinnen vallen er precies goed in. Vervolgens duw je het hendeltje naar beneden en zit de CPU muur vast. Vervolgens douw je de koeler eroverheen en klaar. Optioneel kun je eerst nog wat koelpasta over de processor smeren, maar als je een boxed koeler hebt is dat niet nodig. Stel je nou echt voor dat iemand zonder koelpasta een koeler op een processor moet zetten? Is dat niet gewoon processor-moord? Nee, dat stel ik niet voor. Ik zeg dat je koelpasta nodig hebt als je een aftermarket koeler gebruikt. Gebruik je de boxed koeler heb je geen extra koelpasta nodig omdat het door de processor fabrikant al is aangebracht. Heey, d'r staat nu 'afgehandeld' als status voor mijn PC, en ik kan nu ook buiten Detail en Factuur, Garantiebewijs aanklikken, dus nu is hij mooi geassembleerd en alles functioneert very well? Is de volgende stap 'Verzending' ofso? En hoe lang duurt de verzending als de status maar juist vandaag op Afgehandeld was gezet, in de Benelux, morgen? Overmorgen? ;D Morgen of overmorgen verwacht ik. In ieder geval voor het einde van de week. Reageren
Spongzbobbah Geplaatst: 1 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juni 2010 Can't wait. Toen ik een week geleden aan het rond kijken was wat mijn toekomstige XFX Radeon HD 5850 zou kunnen doen, heb ik hier en daar gelezen dat je er Dirt 2 bij krijgt, geven ze dat ook mee bij Azerty? >>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<< Reageren
Casss Geplaatst: 2 juni 2010 Rapport Geplaatst: 2 juni 2010 Can't wait. Toen ik een week geleden aan het rond kijken was wat mijn toekomstige XFX Radeon HD 5850 zou kunnen doen, heb ik hier en daar gelezen dat je er Dirt 2 bij krijgt, geven ze dat ook mee bij Azerty? >>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<< Lijkt me onwaarschijnlijk. Reageren
Spongzbobbah Geplaatst: 3 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juni 2010 Naaaajjzzzz PC man, ik heb hem al sinds gister middag maar ik had het veel te druk met mijn lekkere pc om het te posten . Hij is echt prachtig, mooie 22" schermn, nice bak, alles mooi, behalve mijn boxen die ik al 8-10 jaar heb... Maar das voor over 2 weken. Iedereen bedankt voor jullie hulp. ;D Reageren
Kryziek Geplaatst: 3 juni 2010 Rapport Geplaatst: 3 juni 2010 Mooi dat alles werkt Moet ook, anders was het niet goed xD Reageren
Hayte Geplaatst: 3 juni 2010 Rapport Geplaatst: 3 juni 2010 Naaaajjzzzz PC man, ik heb hem al sinds gister middag maar ik had het veel te druk met mijn lekkere pc om het te posten . Hij is echt prachtig, mooie 22" schermn, nice bak, alles mooi, behalve mijn boxen die ik al 8-10 jaar heb... Maar das voor over 2 weken. Iedereen bedankt voor jullie hulp. ;D Als je nieuwe speakers wilt, ik raad je persoonlijk de T20/40 (Series II) aan van de Creative Gigaworks serie. Zeer goede 2.0 speakers, voor een redelijke prijs. Reageren
Spongzbobbah Geplaatst: 3 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juni 2010 Maar ik bedoel geen 2 boxen he, maar een hele surround system met een woofer enzo, die ongeveer rond de 100 euro mag zijn. Maar dat is voor later, ik zal er wel een topic over maken in beeld & geluid als ik niet weg kan met logitech. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.