Jump to content

StemWijzer


PowerPats

Recommended Posts

Met de aankomende verkiezingen lijkt het me leuk om zelfs als sommige mensen nog helemaal niet kunnen stemmen, Toch even te kijken wat de forumleden zouden kiezen qua partij.

Daarvoor is een hele goeie site genaamd: stemwijzer.nl

Je kan de test doen zijn ongeveer 30 vragen en daarna je uitslag hier posten en onder andere zeggen of de uitslag klopt met wat jezelf ervan had gedacht.

Ik heb het net gedaan en had al verwacht dat PVV hoog zou uitkomen, maar ben toch verbaast dat het een gedeelde nummer 1 is met Christenunie.

Bewerkt: door PowerPats
Link to comment
Delen op andere websites

Mwah de uitslag klopt bij mij wel zo ongeveer wat ik eerst ook ingedachte had. Maar ik zal sowieso nooit op Trots op Nederland stemmen. Ik wil natuurlijk wel een grote partij hebben.

Hier mijn uitslag:

post-3624-1273576319,55.png

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had ook het meest de PVV, op sommige punten ben ik het wel met hun eens maar met sommigen ook niet.

Meeste overeenstemming met:

PVV

Bewerkt: door MostWantedKid
Link to comment
Delen op andere websites

Behalve de overeenkomst bij Stemwijzer raad ik ook ten zeerste aan om te kijken waarop je overeenkomst hebt en waarop niet. Het kan net zijn dat ze ergens op voor zijn waar jezelf fel op tegen bent. Naast Stemwijzer kan je ook kieskompas doen waar je jou mening iets preciezer kan aangeven.

Tevens is het altijd slim de partijprogramma's (of ieder geval de samenvattingen) door te lezen van enkele partijen met overeenkomst. In partijprogramma's(samenvattingen) is alles beter uitgelegd en toegelicht. Want meestal zijn partijen meer dan ergens op voor of tegen. Goed voorbeeld was bij de gemeenteverkiezingen hier met terrasverwarming.

D66: Voor terrasverwarming, maar we moeten op zoek naar milieuvriendelijker oplossingen.

Groen Links: Tegen, terrasverwarming, want we moeten op zoek naar milieuvriendelijkere oplossingen.

Beide partijen zeggen dus eigenlijk hetzelfde ondanks dat in de Stemwijzer staat dat de ene partij voor is en de andere tegen. Nu is dit niet een heel belangrijk standpunt van een (lokale) verkiezing, maar het is dus zeker goed om uit te zoeken waarom ze ergens voor op tegen zijn. Meestal hebben partijen namelijk eigen oplossingen voor problemen ondanks dat ze bijvoorbeeld beide voor of tegen zijn.

Hiermee wil ik dus zeggen dat Stemwijzer een grappige manier is om te kijken welke partij een beetje bij je past, maar dat je er zeker niet je stem op moet baseren.

Naast Stemwijzer en Kieskompas kan ook de Stomwijzer worden gemaakt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je wat mij opvalt? Er komen heel veel PVV uitslagen uit. Ik ben het op sommige punten wel eens, maar eigenlijk zitten er ook absurde dingen tussen hun standpunten.. Hopelijk dringt dit ook door tot de echte stemmers?

Link to comment
Delen op andere websites

Naast Stemwijzer en Kieskompas kan ook de Stomwijzer worden gemaakt. puh2.gif

Uit welk jaar is die stomwijzer? Want PVV staat er niet tussen en Fortuyn wel.

EDIT @ Hieronder:

Thanks, ik keek alleen voor de afkorting PVV en niet voor de totale naam. :)

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Naast Stemwijzer en Kieskompas kan ook de Stomwijzer worden gemaakt. puh2.gif

Uit welk jaar is die stomwijzer? Want PVV staat er niet tussen en Fortuyn wel.

PVV staat er wel.

Koe = Eten

Euro = Alles voor mij

Neger = Bah, weg ermee

Lijk = Spuitje

Vliegtuig = Gaaaaaaaaf

Mokkel = Sexy

Kinderen = Etters

Schilderij = Prutswerk

Link to comment
Delen op andere websites

1273576474-760.png

Dit klopt voor geen meter.

Ik zelf ben meer van de D66 en SP. En als ik twijfelde zou ik gewoon de piratenpartij kiezen.

Wat mij opvalt is dat er veel vragen over de Islam werd gesteld. Logisch dat iedereen dan bij de PVV of Trots op NL uitkomt

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ze alle vier gedaan (kieswijzer, kieskompas, stomwijzer en stemtracker). Kwam bijna overal verschillend uit :? Zie hieronder!

Wel viel het me op dat er veel mens op de PVV uit komen. Ik snap dat wel want bijna iedereen denkt (vooral jeugd(igen) en niet heel slim maar ook niet heel dom): 'het zit hier vol van die buitenlanders' (netjes gezegd)

HIer de uitslagen: (stom wijzer is niet betrouwbaar komt altijd uit op lijst 7 D66!)

post-104265-1273588102,92.png

post-104265-1273588110,19.png

post-104265-1273588120,78.png

post-104265-1273588128,23.png

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...