Jump to content

Luxe in gevangenissen


Teh_Ninja

Recommended Posts

Gevangenissen zijn tegenwoordig veelte mild in mijn ogen, maar ik vind de straffen die worden opgelegd voor bepaalde delicten ook erg laag. Er zijn mensen in Nederland die zeggen ''Als ik een moord pleeg vlieg ik 2 jaar de bak in + tbs en ik ben weer vrij''

Je krijgt pas TBS als je langer dan 4 jaar in de bak zit, en de TBS duurt bovendien ook nog minstens 2 jaar. Je krijgt alleen TBS als er getwijfeld wordt of je wel toerekeningsvatbaar was toen je de misdaad pleegde. Als je uit de gevangenis komt en TBS hebt gehad, is het erg moeilijk om weer je leven op te pakken. Je krijgt b.v moeilijk een baan, want wie wil er nou een pedo/moordenaar/stalker in dienst?

Je krijgt dan misschien wel wat moeilijker een baan, en wellicht krijg je ook nooit meer een baan bij de overheid. Maar dat neemt niet weg dat de gevangenisstraffen minder moeten worden. Ik vind een persoon die een ander persoon expres van het leven beroofd, verdient wat mij part een celstraf van minimaal 10 jaar en niet zo miezerige strafje van 4 jaar+tbs. Zo'n figuur verdient gewoon voor een flinke poos geen vrijheid/luxe.

P.S. Best vreemd eigenlijk ook, in Nederland zit je voor een moord 4 jaar vast ofzo, en in Colombia zit je 20 jaar vast voor 100 gram cocaïne in je koffer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FireFighter

    24

  • flippie13

    20

  • Teh_Ninja

    19

  • Kloep

    17

P.S. Best vreemd eigenlijk ook, in Nederland zit je voor een moord 4 jaar vast ofzo, en in Colombia zit je 20 jaar vast voor 100 gram cocaïne in je koffer.

Inderdaad, die straf in Colombia is gewoon veel te hoog.

Link to comment
Delen op andere websites

Gevangenissen zijn tegenwoordig veelte mild in mijn ogen, maar ik vind de straffen die worden opgelegd voor bepaalde delicten ook erg laag. Er zijn mensen in Nederland die zeggen ''Als ik een moord pleeg vlieg ik 2 jaar de bak in + tbs en ik ben weer vrij''

Je krijgt pas TBS als je langer dan 4 jaar in de bak zit, en de TBS duurt bovendien ook nog minstens 2 jaar. Je krijgt alleen TBS als er getwijfeld wordt of je wel toerekeningsvatbaar was toen je de misdaad pleegde. Als je uit de gevangenis komt en TBS hebt gehad, is het erg moeilijk om weer je leven op te pakken. Je krijgt b.v moeilijk een baan, want wie wil er nou een pedo/moordenaar/stalker in dienst?

Maar dat neemt niet weg dat de gevangenisstraffen minder moeten worden. Ik vind een persoon die een ander persoon expres van het leven beroofd, verdient wat mij part een celstraf van minimaal 10 jaar en niet zo miezerige strafje van 4 jaar+tbs.

Moeten gevangenisstraffen nou langer of korter worden?

Link to comment
Delen op andere websites

Je krijgt pas TBS als je langer dan 4 jaar in de bak zit, en de TBS duurt bovendien ook nog minstens 2 jaar. Je krijgt alleen TBS als er getwijfeld wordt of je wel toerekeningsvatbaar was toen je de misdaad pleegde.

Even voor de duidelijkheid. Het onderwerp gaat niet over TBS en ik gebruik het als voorbeeld van wat " Sommige mensen zeggen" Hiermee wil ik ook aanduiden hoe makkelijk sommige mensen over het systeem denken. Dat ze zomaar een moord kunnen plegen en denken dat ze een lage straf gaan krijgen. Wat ze er dan dus wel voor over hebben.

Als er een moord word gepleegd zijn de straffen veelte kort in mijn ogen en dat mag dus wel wat beter worden geregeld. Dat mensen geen kans meer krijgen als ze uit de gevangenis komen vind ik ook weer zoiets. Natuurlijk kan je zeggen ja had je maar beter na moeten denken, maar de maatschappij geef sommige mensen geen keus meer en maakt het ze wel erg moeilijk om te overleven. Ik denk dat bij dat onderwerp er goed moet worden gekeken naar de situatie van een persoon. Wat heeft hij/zij gedaan. Heeft hij/zij ervan geleerd et cetera. Daarnaast kan je een gedetineerde altijd een proef contract begeven voor een bepaalde periode.

Bewerkt: door Sa_bulldog
Link to comment
Delen op andere websites

Even voor de duidelijkheid. Het onderwerp gaat niet over TBS en ik gebruik het als voorbeeld van wat " Sommige mensen zeggen" Hiermee wil ik ook aanduiden hoe makkelijk sommige mensen over het systeem denken. Dat ze zomaar een moord kunnen plegen en denken dat ze een lage straf gaan krijgen. Wat ze er dan dus wel voor over hebben.

Als er een moord word gepleegd zijn de straffen veelte kort in mijn ogen en dat mag dus wel wat beter worden geregeld. Dat mensen geen kans meer krijgen als ze uit de gevangenis komen vind ik ook weer zoiets. Natuurlijk kan je zeggen ja had je maar beter na moeten denken, maar de maatschappij geef sommige mensen geen keus meer en maakt het ze wel erg moeilijk om te overleven. Ik denk dat bij dat onderwerp er goed moet worden gekeken naar de situatie van een persoon. Wat heeft hij/zij gedaan. Heeft hij/zij ervan geleerd et cetera. Daarnaast kan je een gedetineerde altijd een proef contract begeven voor een bepaalde periode.

_O_ , niks meer aan bijvoegen

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Raad eens waar alle pedo's en verkrachters zijn 1x per week... :7:puh: <<< Kom op zeg, dit is toch belachelijk. Verkrachter's en pedo's kunnen daar gewoon seks hebben. Dan leren ze van hun straf zeg! Staan ze op vrije voeten, zien ze een mooie vrouw en ja hoor! Het is weer raak ( :7 ).

Juist als ze tijdens hun straf geen seks mogen hebben gaat het fout. Dan kroppen zij al die verlangens op.

Als je bijvoorbeeld vier jaar zit voor verkrachting, en je mag geen seks hebben dan vergeet je op een gegeven moment die verlangens wel. Maar als je in die vier jaar elke week één keer seks mag hebben, dan wordt/blijft seks een routine en vergeet je het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Geen TV, en geen mogelijkheid tot ''kopen''. Een radio is voldoende, en één brief per week naar de buitenwereld. Die moet uiteraard wel gecontroleerd worden. Zwart-wit gestreepte pakken geven aan de gevangenen, en roze ondergoed om ze te intimideren en kleineren. Camera's in de cellen om de privacy te beperken. Daarnaast vind ik een wc en één wastafel voldoende naast een bed, een stoel en een radio. Van mij mogen ze eventueel ook wel een puzzelboekje en een pen krijgen ofzo, maar dat is naar mijn mening al een uiterste. Je moet een ''verschrikkelijk'' beeld geven van de gevangenis zodat mensen daardoor afgeschrikt worden en er ten koste van alles (?) niet in willen komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je bijvoorbeeld vier jaar zit voor verkrachting, en je mag geen seks hebben dan vergeet je op een gegeven moment die verlangens wel. Maar als je in die vier jaar elke week één keer seks mag hebben, dan wordt/blijft seks een routine en vergeet je het niet.

Die gevoelens zitten zo diep in je, die vergeet je niet.

Geen TV, en geen mogelijkheid tot ''kopen''. Een radio is voldoende, en één brief per week naar de buitenwereld. Die moet uiteraard wel gecontroleerd worden. Zwart-wit gestreepte pakken geven aan de gevangenen, en roze ondergoed om ze te intimideren en kleineren. Camera's in de cellen om de privacy te beperken. Daarnaast vind ik een wc en één wastafel voldoende naast een bed, een stoel en een radio. Van mij mogen ze eventueel ook wel een puzzelboekje en een pen krijgen ofzo, maar dat is naar mijn mening al een uiterste. Je moet een ''verschrikkelijk'' beeld geven van de gevangenis zodat mensen daardoor afgeschrikt worden en er ten koste van alles (?) niet in willen komen.

Waarom moeten gevangenen gekleineerd en geïntimideerd worden? Juist als we willen dat ze na hun straf weer normaal kunnen functioneren moeten we ze goed behandelen. En met goed behandelen bedoel ik niet hetzelfde als ze in luxe laten leven. Ik vind dat ze in een goede sfeer moeten leven. Een omgeving die ze ook laat nadenken over hoe ze verder gaan als ze vrij zijn. Als ze vrij zijn moeten ze met frisse gedachten er weer iets proberen van te maken. Ze moeten niet met opgekropte woede en onteerd er uit komen. Dat leid alleen maar tot wraak en het slecht functioneren van de mens.

Link to comment
Delen op andere websites

Op dinsdagmiddag kwam de wijkagent aan mijn deur, ik was een aantal dagen daarvoor met een paar vrienden en eentje had een bloedneus en er was een beetje bloed op een auto gekomen van een man waar de omgang nogal stroef mee gaat. Nou bestaat de kans dat ik hiervoor gewoon naar justitie moet komen zei de wijkagent. En dan heb ik het nog niet eens gedaan ik was medeplichtig en had kunnen weglopen en had kunnen zeggen dat dat geen goed idee was. Hoezo je word hier hard aangepakt?:duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Op dinsdagmiddag kwam de wijkagent aan mijn deur, ik was een aantal dagen daarvoor met een paar vrienden en eentje had een bloedneus en er was een beetje bloed op een auto gekomen van een man waar de omgang nogal stroef mee gaat. Nou bestaat de kans dat ik hiervoor gewoon naar justitie moet komen zei de wijkagent. En dan heb ik het nog niet eens gedaan ik was medeplichtig en had kunnen weglopen en had kunnen zeggen dat dat geen goed idee was. Hoezo je word hier hard aangepakt?:duh:

Sterk verhaal. Wat het te maken heeft met Luxe in gevangenissen dat ben ik nog aan het uitvogelen, maar een beetje bloed en daarvoor naar justitie? heb het idee dat het niet echt om dat bloed gaat. Misschien had man schade opgelopen en nu krijg jij er de schuld van? apart... Je draait daar niet de bak voor in.. dat zeer zeker niet :puh:

Bewerkt: door Sa_bulldog
Link to comment
Delen op andere websites

Op dinsdagmiddag kwam de wijkagent aan mijn deur, ik was een aantal dagen daarvoor met een paar vrienden en eentje had een bloedneus en er was een beetje bloed op een auto gekomen van een man waar de omgang nogal stroef mee gaat. Nou bestaat de kans dat ik hiervoor gewoon naar justitie moet komen zei de wijkagent. En dan heb ik het nog niet eens gedaan ik was medeplichtig en had kunnen weglopen en had kunnen zeggen dat dat geen goed idee was. Hoezo je word hier hard aangepakt?:duh:

Sterk verhaal. Wat het te maken heeft met Luxe in gevangenissen dat ben ik nog aan het uitvogelen, maar een beetje bloed en daarvoor naar justitie? heb het idee dat het niet echt om dat bloed gaat. Misschien had man schade opgelopen en nu krijg jij er de schuld van? apart... Je draait daar niet de bak voor in.. dat zeer zeker niet :puh:

nee daar ben ik ook zeker niet bang voor maar het was zon heel klein veegje en we hebben nogal wat problemen met de eigenaar van de auto en die heeft dus een hele brief + foto naar de politie toe gestuurt. Maar ik vind het gewoon ze daarvoor al komen. Die man had mij toen met de dood bedreigt, had ik aangifte gedaan. hebben ze niks mee gedaan ?!?! en dit dan wel :S

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Even een bump van een maand, maar ik denk dat dit geval wel gerechtvaardigd is.

Op 6 november a.s. houdt de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) een open dag. Dus mocht je geïnteresseerd zijn en één van de vele inrichtingen in Nederland wel eens van binnen willen bekijken, kijk dan hier. Wees wel snel, want diverse inrichtingen hebben al geen plek meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je proberen, misschien kom je binnen. Mijn ervaring is dat daar heel moeilijk toestemming voor te krijgen is (en ik zit toch wel heel dicht bij het vuur :7)

Ik zou het graag willen zien hoe het er aan toe gaat in een gevangenis. Hoe zit het in NL met gevangeniskleding bijvoorbeeld? Moet je ook een gestreepd pakje aan, of mag je stylish op je nieuwe sneakers de gevangenis rocken?

Ik vind persoonlijk dat drugsdelicten minder zwaar moeten worden bestraft dan in het huidige systeem terwijl mishandeling/verkrachting elke criminele handeling waarbij anderen direct schade is toegedaan zwaarder bestraft moet worden

Bewerkt: door MarkH
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...