Jump to content

PC Schoonmaken (de kast)


qbdown

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik wil graag mijn PC schoonmaken want er zit erg veel stof in... maar hoe kan ik dit het beste doen zonder dat er iets kapot gaat? Ik heb gehoord over blazen etc... kun je niet gewoon de stofzuiger gebruiken (je kunt de kracht waarmee hij zuigt aanpassen).

Het gaat hier vooral om de ventilators op de videokaart, processor, voeding etc ...

Bedankt!

Bewerkt: door SilverShield
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    5

  • Sublime

    4

  • SpacyColours

    4

  • GTA_MasterNL

    3

Badkuip vol laten lopen, stukje zeep erbij, PC erin. Even laten weken en klaar.

Nee, effe serieus nu. Je moet het niet met een stofzuiger doen. Ik heb gehoord dat het niet zo goed schijnt te zijn. Ik weet het fijne er niet van maar het word in ieder geval afgeraden. Het beste kan je een busje perslucht kopen. Of gewoon de fans demonteren en goed schoonmaken met een doek of zoiets.

Link to comment
Delen op andere websites

Badkuip vol laten lopen, stukje zeep erbij, PC erin. Even laten weken en klaar.

Nee, effe serieus nu. Je moet het niet met een stofzuiger doen. Ik heb gehoord dat het niet zo goed schijnt te zijn. Ik weet het fijne er niet van maar het word in ieder geval afgeraden. Het beste kan je een busje perslucht kopen. Of gewoon de fans demonteren en goed schoonmaken met een doek of zoiets.

Je kan de fans ook met je eigen longen uitblazen als je ze hebt gedemonteerd, bij mij maakte dit mijn PC zo stil als een zonnetje, zorg wel dat je de draadjes vast maakt. (nee, niet omdat de processor boem deed)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik deed het eerst ook met de stofzuiger, maar daarna eens met perslucht gedaan. Ik verschoot er van hoeveel stof er wel nog uitkwam. Ook omdat je met de stofzuiger niet overal kunt geraken en je hebt kans dat je hardware beschadigd als je niet voorzichtig genoeg bent.

Bewerkt: door SNIPER44
Link to comment
Delen op andere websites

Het grote nadeel van een stofzuiger is statische electriciteit. Voor een groot ding zoals jij maakt dat niet uit, maar op microchip's schaal kan een vonkje net zoveel schade doen als een dikke vette bliksmeschicht op jou. Niet doen dus. :) Zoals hierboven al staat, perslucht, of als je creatief bent en met meer bent, een fietsenpomp kan dan ook, zo doe ik het :puh: Blazen kan ook, maar kijk uit voor speeksel, water en electronische dingen mixen niet lekker.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe het altijd met me stofzuiger. En oja kijk uit als je de Processor koeler eraf haalt. Dat je dan zorg dat hij er ook weer op kan. Nu hangt de fan van mijn koeler eraf. En ik krijg hem er niet meer op. Gelukkig is het de PC van me ouders. :clown:

Bewerkt: door rienie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe het altijd met me stofzuiger. En oja kijk uit als je de Processor koeler eraf haalt. Dat je dan zorg dat hij er ook weer op kan. Nu hangt de fan van mijn koeler eraf. En ik krijg hem er niet meer op. Gelukkig is het de PC van me ouders. :clown:

Blijf alsjeblieft van pc's af. Ten eerste ga je hem schoonmaken met een stofzuiger wat al redelijk dom is, en tot overmaat van ramp laat je een processor zonder koeler draaien. Als zelfs ik, een twee-links-handige, onsportieve (toen) 15-jarige luie flikker dat ding er al in kan schroeven, kan iedereen het.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe het altijd met me stofzuiger. En oja kijk uit als je de Processor koeler eraf haalt. Dat je dan zorg dat hij er ook weer op kan. Nu hangt de fan van mijn koeler eraf. En ik krijg hem er niet meer op. Gelukkig is het de PC van me ouders. :clown:

Blijf alsjeblieft van pc's af. Ten eerste ga je hem schoonmaken met een stofzuiger wat al redelijk dom is, en tot overmaat van ramp laat je een processor zonder koeler draaien. Als zelfs ik, een twee-links-handige, onsportieve (toen) 15-jarige luie flikker dat ding er al in kan schroeven, kan iedereen het.

Je vergeet nóg wat. Je koeler eraf halen en er weer opnieuw opdoen is sowieso niet een goed idee, want dat is slecht voor je koelpasta ;). Dit kan wel, maar dan zou ik in ieder geval je pasta vervangen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gisteren ervaren dat de stofzuiger geen goed idee is. Ik had mijn laptop even ontstoft met een stofzuiger, zonder hem open te maken. Toen ik hem even later aanzette kreeg ik na een poosje een blauw scherm met een of andere error, maar ik kreeg de kans niet om hem te lezen, want m'n laptop viel direct uit. Ik starte hem weer op, en hij viel weer gelijk uit. Hij bleek dus oververhit te zijn, omdat er een pluk stof in de ventilator zat, waardoor hij niet meer kon draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gisteren ervaren dat de stofzuiger geen goed idee is. Ik had mijn laptop even ontstoft met een stofzuiger, zonder hem open te maken. Toen ik hem even later aanzette kreeg ik na een poosje een blauw scherm met een of andere error, maar ik kreeg de kans niet om hem te lezen, want m'n laptop viel direct uit. Ik starte hem weer op, en hij viel weer gelijk uit. Hij bleek dus oververhit te zijn, omdat er een pluk stof in de ventilator zat, waardoor hij niet meer kon draaien.

Dat zijn nog onschuldige problemen. Door de statische elektriciteit kan een van de onderdelen een schok krijgen en is je hele computer dood. For evah.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gisteren ervaren dat de stofzuiger geen goed idee is. Ik had mijn laptop even ontstoft met een stofzuiger, zonder hem open te maken. Toen ik hem even later aanzette kreeg ik na een poosje een blauw scherm met een of andere error, maar ik kreeg de kans niet om hem te lezen, want m'n laptop viel direct uit. Ik starte hem weer op, en hij viel weer gelijk uit. Hij bleek dus oververhit te zijn, omdat er een pluk stof in de ventilator zat, waardoor hij niet meer kon draaien.

Dat zijn nog onschuldige problemen. Door de statische elektriciteit kan een van de onderdelen een schok krijgen en is je hele computer dood. For evah.

Ik vraag me af of dat nog enig verschil zou maken, ik heb echt de slechtste computer allertijden. Is dit trouwens ook nog zo fataal als hij helemaal uit staat?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...