Jump to content

Molotov Cocktail omvormen naar fakkel


jvj

Recommended Posts

Hoi! Ik wil een molotov cocktail omvormen tot een fakkel.

  • Het model kan ik zelf maken (w_molotov.wdr)
  • Textures (w_molotov.wtd) werken niet voor dat model :? Hoe zorg ik dat dit model textures kan hebben?

Dan moeten er nog enkele dingen aangepast worden:

  • De houding hoe je mannetje de fakkel vasthoudt.
  • De vlam moet op een andere plaats komen te staan, ze zit nu op dezelfde plek van de molotov cocktail vlam.
  • Ook zou ik de vlam groter willen hebben.

Als je al eens de basisversie wil aanpassen: download.

Foto's:

naamloosxt.jpg

naamloos1.jpg

naamloos2c.jpg

naamloos3n.jpg

Alvast bedankt,

JVJ

Bewerkt: door jvj
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet weinig tot niets van wapen modding af, maar ik veronderstel dat dat ongeveer hetzelfde is als bij auto's.

Voor je textureprobleem moet je materials gebruiken in zmodeler. Als je je fakkel selecteert moet je er de originele material van de molotov op plaatsen en dan zal je texture erop verschijnen. Je tweede en derde probleem ligt waarschijnlijk bij de dummies of blauwe blokjes in zmodeler. Die vertellen GTA waar Niko de fakkel net moet vasthouden en waar de vlam moet komen. Ik kan nu even niet controleren hoe het net zit, maar bij auto's is het ook zo'n systeem.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet weinig tot niets van wapen modding af, maar ik veronderstel dat dat ongeveer hetzelfde is als bij auto's.

Voor je textureprobleem moet je materials gebruiken in zmodeler. Als je je fakkel selecteert moet je er de originele material van de molotov op plaatsen en dan zal je texture erop verschijnen. Je tweede en derde probleem ligt waarschijnlijk bij de dummies of blauwe blokjes in zmodeler. Die vertellen GTA waar Niko de fakkel net moet vasthouden en waar de vlam moet komen. Ik kan nu even niet controleren hoe het net zit, maar bij auto's is het ook zo'n systeem.

Omdat ik een noob ben in Zmodeler had ik het model naar google sketchup geimporteerd omdat ik in dat programma wel een pro ben. :D Maar dan gaat er informatie verloren zeker? Toen hij af was terug vanuit google sketchup naar zmodeler en zo naar gtaiv bestand.

Bewerkt: door jvj
Link to comment
Delen op andere websites

Omdat ik een noob ben in Zmodeler had ik het model naar google sketchup geimporteerd omdat ik in dat programma wel een pro ben. :D Maar dan gaat er informatie verloren zeker? Toen hij af was terug vanuit google sketchup naar zmodeler en zo naar gtaiv bestand.

Klopt, en voor je drie problemen moet je dus in Zmodeler zijn. Je model uit sketchup is goed, nu moet je alleen de dummies verplaatsen en de material erop zetten. Klopt het dat je in Zmodeler twee blauwe vierkantjes ziet? Post anders eens een screen van het model dat je nu hebt, geopend in Zmodeler. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat ik een noob ben in Zmodeler had ik het model naar google sketchup geimporteerd omdat ik in dat programma wel een pro ben. :D Maar dan gaat er informatie verloren zeker? Toen hij af was terug vanuit google sketchup naar zmodeler en zo naar gtaiv bestand.

Klopt, en voor je drie problemen moet je dus in Zmodeler zijn. Je model uit sketchup is goed, nu moet je alleen de dummies verplaatsen en de material erop zetten. Klopt het dat je in Zmodeler twee blauwe vierkantjes ziet? Post anders eens een screen van het model dat je nu hebt, geopend in Zmodeler. :)

naamloosmq.jpg

Zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Het groene blokje moet je verslepen naar waar het handvat van de fakkel zit. Het moet dus in de fakkel zitten, en dan zal deze mooi in Niko's handen zitten. Kies hiervoor "move" en dan moet je iets aanklikken met "move pivot only" zodat enkel het groene blokje beweegt.

De vlam is blijkbaar geen dummie, dus hoe die gecodeerd staat weet ik niet. Probeer dat eens op te lossen door je model én dummie naar beneden te slepen, waar de vlam zich nu ongeveer bevindt. Ik zie op je screens dat de vlam ergens midden in de fakkel zit, sleep die dus wat naar beneden samen met je dummie zodat de vlam bovenaan komt te staan.

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, :bonk:naamloosfz.jpg

Dit programma is echt nieuw voor me en ik zeg dat Google sketchup 1000 keer makkelijker werkt!

Edit: laat maar, ik heb hem al gevonden na ontzettend veel uitzoomen :bonk:

Ik vraag jullie: hoe selecteer je en verschuif je meerdere vlakken?

Bewerkt: door jvj
Link to comment
Delen op andere websites

Ik las je PB, maar ik zou me hier geen raad mee weten. Misschien heb je het object verwijderd? Oh, en over die textures, kan het komen doordat GTA: IV geen custom textures leest (geen idee, want mij lukt het niet eens om custom models ingame te krijgen)?

EDIT: Had je post niet gelezen. Je kunt meerdere vlakken selecteren door naar Faces Mode te gaan en dan Select>Separedet (hoe je het ook spelt :puh: ) en dan kun je gewoon een vlak aanklikken en selecteert ie er meerdere. Als je het wat complexer wil, dan moet je Select>Quadr doen.

Bewerkt: door LSDesign
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nieuwe progressie gemaakt.

Ik heb het fakelontwerp in sketchup ontworpen, en in zmodeler geïmporteerd, samen met de originele molotovcocktail. Dan heb ik de groene stip van de molotov verschoven naar het handvat van de fakkel, en het geheel verschoven zodat het vuur bovenaan de fakkel komt. Dan molotov cocktail model verwijdert, en al het resterende geexporteerd. Hij exporteerde in 2 bestanden (aangepaste molotov en een ander bestand) Ik heb dit getest in gta en het is fout. Ik zie een onzichtbare toorts. Waarschijnlijk is het groene handvatpunt opgeslagen onder het nieuwe molotov ontwerp, dat ik niet nodig had. Oh ja, en als ik het molotov ontwerp (zonder model, maar wel met het handvatpunt) in gtaiv test, crasht gta. :{

Dus ik moet die 2 modelen in zmodeler tot één kunnen herleiden. Hoe doe je dat?

En dan moet ik ook nog uitvissen hoe ik de fakkel moet inkleuren.

naamloosm.jpg

Bewerkt: door jvj
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...