Tha Real G. Geplaatst: 26 juni 2005 Rapport Geplaatst: 26 juni 2005 Dit topic duid aan welke handheld het voor het zeggen heeft bron:gunk.be Het Japanse tijdschrift Otonafami heeft een onderzoek gedaan omtrent de strijd tussen de PSP en de DS. Het onderzoek werd afgelegd door een groep van 1000 gamers, met een leeftijd van 21 of ouder. Het algemene onderzoek toonde aan dat, 14% van de gamers een PSP bezit, 25% een Nintendo DS en 19% beide consoles. Betreffende de gamers die nog geen console hebben, 31% is van plan zich een PSP aan te schaffen, 31% een DS, 19% beide consoles en 15% beslist toch maar geen van beide handhelds te kopen. De console hebben is 1 ding maar hoe zit het met de games? 27% van de PSP bezitters beweren 1 game te bezitten, 25% 2 games en 23% 3 games. Voor de DS bezitters is het andere koek! Maar liefst 26% van de gamers beweert minstens 6 games te bezitten. Verder was er nog een specifiek onderzoek naar de mening van gamers over hun PSP of DS. 75% van de PSP bezitter gaven hun mening en deze luidt als volgt. Vele geïnterviewden kunnen de multimedia functies van de PSP niet gebruiken en vinden ze te ingewikkeld. Ook zien de gebruikers Sony's console meer als een draagbaar mediacenter dan een gameconsole. Daarentegen zijn de gamers wel zwaar onder de indruk van de grafische pracht van de console en de diverse functies! Vele gamers vonden dan weer dat er in het algemeen teveel slechte games op de PSP verschijnen en dat het gameassortiment niet gevarieerd genoeg is. De console zou ook last hebben van te lange laadtijden. 77% van de DS gebruikers deelden ook hun mening. Velen waren zeer enthousiast over de Wi-Fi functies van de DS, de mogelijkheid om GBA games op de DS te kunnen spelen en uiteraard het touchscreen. Minder goede reacties daarentegen over het zwakke geluid van de DS en de te kleine schermpjes. Ook zouden er volgens hun te weinig games voor volwassenen zijn. Tot zover het onderzoek, maar hoe staat het nu met de werkelijke verkoopcijfers? Wat betreft de tot nu toe verkochte consoles in Japan, zit de DS al aan 2.2 miljoen verkochte units en de PSP "slechts" aan 1.3 miljoen verkochte exemplaren. Op het gebied van software kunnen we die lijn doortrekken, Nintendo DS WarioWare : Touched ! - 740 000 units Super Mario 64 DS - 710 000 units Nintendogs - 400 000 units Pokémon Dash - 320 000 units Kirby : Canvas Curse - 190 000 units PSP Hot Shots Golf : Open Tee - 350 000 units Ridge Racers - 260 000 units Dynasty Warriors - 260 000 units Tales of Eternia - 170 000 units Metal Gear Acid - 110 000 units Dit toont aan dat de DS het beter doet dan de PSP Reageren
MadMike Geplaatst: 27 juni 2005 Rapport Geplaatst: 27 juni 2005 Ik denk als de PSP in europa uit komt dat de PSP het beter gaat doen dan de DS maar eerst wachten op de feiten Reageren
Pimp_Killer Geplaatst: 20 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2005 ik denk dat de psp tog beter is.. maar ik heb de DS en ik vind het een grappig dingetje Reageren
Le MrG Geplaatst: 20 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2005 Ik vind de PSP qua uitstraling mooier Maar de DS heeft een Toutch screen Reageren
Lennart91 Geplaatst: 20 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2005 PSP heeft leukere games en een mooier display, maar de DS heeft weer een touchscreen en dat is ook wel leuk. Ik ga toch voor de PSP. Reageren
Typhoon Geplaatst: 20 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2005 psp lijkt me leuker je kan er ook meer mee maar een touch screen is ook wel leuk maar lijkt me ook wat ondhandig Reageren
MrKooKie Geplaatst: 21 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2005 psp lijkt me leuker je kan er ook meer mee maar een touch screen is ook wel leuk maar lijkt me ook wat ondhandig De eerste week heb ik ook mijn Nintendo DS in de hoek gelegd omdat dat pennetje echt zoog... Na wat oefenen wil ik niet anders dan dat 'stomme stokkie'! En de besturing van de PSP is altijd erg krampachtig... Reageren
Juice Geplaatst: 21 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2005 Ik ga voor de Nintendo DS want die heeft touchscreen en heeft het spel Nintendogs! echt een topspel die wil ik echt hebben maar heb geen DS dus ga sparen. Juice Reageren
BeatboxGamer Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 Ik ga voor de Nintendo DS want die heeft touchscreen en heeft het spel Nintendogs! echt een topspel die wil ik echt hebben maar heb geen DS dus ga sparen.Juice Ik heb op alletwee de handhelds gespeeld. Ik vond ze allebei leuk om te spelen. Er zitten aan allebei voor en nadelen. Voordelen DS Mooi uiterlijk Touch screen. Leuke spelletjes als je ervan houdt. Goedkope spelletjes in vergelijking met de PSP. Nadelen DS. Gekloot met dat stokje Soms kinderachtige spellen. Grafisch niet echt sterk. De zoveelste Nintendo handheld. Voordelen PSP. Grafisch zeer goed Goede spellen Veel extra's Nadelen PSP. Duur om aan te schaffen Te dure spelletjes Beetje groot. Dit zijn mijn voor en nadelen van alletwee de handhelds. Ik zou denk ik eerder voor de PSP gaan als ik geld had en er behoefte voor had. Reageren
Damos Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 ik kies toch voor de psp dankzij de betere spellen Reageren
T@rget Geplaatst: 2 november 2005 Rapport Geplaatst: 2 november 2005 Doe mij maar een PSP daar komt teminste GTA op uit kan die lompe DS niet aan tippe! en ik vind de DS kinderachtig maar dat is ook maar een mening Reageren
DenTheMen Geplaatst: 9 november 2005 Rapport Geplaatst: 9 november 2005 hier de meest aantrekkelijke games voor mensen die de spellen nog niet bezitten: NINTENDO DS: - Nintendogs - en wat nog meer???? PSP: - Grand Theft Auto Liberty City Stories - Pro Evolution Soccer 5 - Fifa 06' - Socom US Navy Seals Team Bravo - Need For Speed (welke versie mmaakt niet uit) - Mid Night Club 3 DUB Edition Ik denk dat de PSP gewoon het beter doet omdat ''grote'' spellen van de PS2 ook op de PSP verschijnen waardoor dit veel aandacht trekt van twijfelaars tussen DS en PSP Voor de DS is het enige spel op dit moment eigenlijk nintendogs... Reageren
Eli R Geplaatst: 10 november 2005 Rapport Geplaatst: 10 november 2005 Dat is jou mening over vette games. Voor de PSP vind ik vet: ......Tsjah, niks, ik verafschuw Sony. Voor de DS vind ik vet of om naar uit te kijken: Nintendogs Mario 64 DS Animal Crossing DS Zelda DS Maar dat is alleen mijn mening. Die van jullie kan me niet zoveel schelen. Reageren
Juice Geplaatst: 10 november 2005 Rapport Geplaatst: 10 november 2005 Ik ga voor de Nintendo DS. En waarom is die kinderachtig?! Er komen ook heus wel schiet -en racespellen op hoor! Reageren
Giorgo Geplaatst: 11 november 2005 Rapport Geplaatst: 11 november 2005 PSP, heb hem ook zelf. Ik vind Sony gewoon beter van exclusiviteit. En De PSP is zo easy voor te besturen, lekkere foto's en muziek. Touchscreen vind ik dom dan maak je allemaal krassen op je scherm(als je er niet mee kan omgaan( zo een stokje)). En de PSP heeft gewoon ''vette'' spellen, maar wel duur. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.