Jump to content

PSP Vs DS


Tha Real G.

Recommended Posts

idd, psp is heel anders dan DS, psp heeft wel teminste games voor +16

terwijl DS meer voor 10 jarige zijn.

ieder heeft zijn voor en nadelen maar psp is zeker geen nageaapt handheld!

Zeker niet mee eens, het overgrote deel van mensen die een DS hebben zijn toch echt wel ouder dan 10.. Ikzelf heb er 1, en ben er zeker wel tevreden mee. Touch screen is geniaal verzonnen en werkt goed met de gameplay :) .

hier de meest aantrekkelijke games voor mensen die de spellen nog niet bezitten:

NINTENDO DS:

- Nintendogs

- en wat nog meer????

PSP:

- Grand Theft Auto Liberty City Stories

- Pro Evolution Soccer 5

- Fifa 06'

- Socom US Navy Seals Team Bravo

- Need For Speed (welke versie mmaakt niet uit)

- Mid Night Club 3 DUB Edition

Ik denk dat de PSP gewoon het beter doet omdat ''grote'' spellen van de PS2 ook op de PSP verschijnen waardoor dit veel aandacht trekt van twijfelaars tussen DS en PSP

Voor de DS is het enige spel op dit moment eigenlijk nintendogs...

Er zijn zeker wel meer spellen voor de DS die erg goed en leuk zijn, maar waarschijnlijk ken je er verder geen, omdat je nu alleen maar naar de PSP games kijkt om het tegendeel te bewijzen. (Kan ik natuurlijk fout hebben :engel: )

Warioware Touched, NFS, AW en nog vele mario games zijn allemaal te spelen op de DS, dus vergis je er niet in! Ook wil ik niet zeggen dat de PSP slecht is, maar ikzelf vind de DS toch net iets beter en tevens ook goedkoper.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Evan

    4

  • Eli R

    3

  • VforV

    3

  • Pimp_Killer

    2

Top Posters In This Topic

Ze zijn allebei even slecht..

DS Heeft geen een voordelen

PSP maar een paar

1.Je kan er ook andere dingen meedoen

Want dat soort kleine dingetjes kan gestolen worden! ben je al 200-250 euro naar je kl*te(Niet dat ze slecht zijn omdat ze duur is ... ik koop gewoon nog een game van 70euro)

Bewerkt: door AmsterdamBoy
Link to comment
Delen op andere websites

En bij NINTENDO is het alleen maar Mario wat de klok slaat. :gaap:

Super Mario-Ball

Super Mario-Golf

Super Mario-Kart

Super Mario dit, Super Mario dàt!

Ofwel is het Pokémon...

Ik hoef geen lijstje te geven zeker?

:zz:

Toevallig hou ik de release lijst van de DS bij dus geef ik wel een lijstje van wat al uit is:

Robots.

The Urbz: Sims in the City.

Polarium.

Ping Pals.

Super Mario 64 DS.

Zoo Keeper.

Mr. DRILLER: Drill Spirits.

Retro Atari Classics.

Pokémon Dash.

Spider-Man 2.

Asphalt: Urban GT.

Tiger Woods PGA Tour.

Project Rub.

Wario Ware Touched!

Rayman DS.

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith.

Yoshi Touch & Go.

PAC-PIX.

Need for Speed Underground 2.

Ridge Racer DS.

Another Code: Two Memories.

GoldenEye: Rogue Agent.

Tiger Woods PGA Tour.

Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory.

Bomberman DS.

Meteos.

Castlevania: Dawn of Sorrow.

Advance Wars: Dual Strike.

FIFA 2006.

Nintendogs.

Ultimate Spider-Man.

Madden NFL 2006.

Pac 'n Roll.

The Sims 2.

Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects.

Lost in Blue.

Need for Speed Most Wanted.

Spyro Shadow Legacy.

Nonostray.

Harry Potter en de Vuurbeker.

Yu-Gi-Oh! Nightmare Troubadour.

Shrek SuperSlam.

Tony Hawk's American Sk8land.

Ultimate Card Games.

Zoo Tycoon.

Kirby: Power Paintbrush.

Spongebob Squarepants: Super Wraaknemer!

Nintendo Touch Golf: Birdie Challenge.

Mario Kart DS.

Sonic Rush.

Teenage Mutant Ninja Turtles 3: Mutant Nightmares.

Lunar Genesis.

Zo vaak staat Mario er nou ook weer niet bij, dus niet overdrijven..

De Nintendo DS heeft een touchscreen en heeft daarmee iets totaal nieuws. De psp is een gameboy met meer functies en betere graphics.

Ik (16) heb zelf ook een DS en ben er zeer tevreden over, er zijn zat spellen die voor de wat oudere gamers zijn. Dus al die kletspraat over games die voor gamers van 10 jaar zijn gaat nergens over.

Wat ook net nieuw is, Mario Kart DS. Een top game, je kan racen tegen de hele wereld! :Y:D:puh:

Maar volgens sommige heeft de DS alleen maar kinderachtige games, dus zijn deze ook kinderachtig:

- FIFA 2006.

- Tony Hawk's American Sk8land.

- Need for Speed Most Wanted.

- The Urbz: Sims in the City.

- Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith.

- Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory.

- GoldenEye: Rogue Agent.

:sst:;)

En het Touch Screen is meesterlijk! _O_

Bewerkt: door jowx
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 1 year later...

Ik word altijd zo moedeloos van deze discussies he :N Je KAN de PSP en de DS gewoon niet vergelijken. PSP is simpelweg de multimedia handheld waarmee je toevallig ook kan gamen. De DS is gewoon een echte Gamehandheld. Veel grote gamespellen en de gameplay is ook goed( mijn mening dan he ). De graphics op de PSP zijn mooier ja, omdat de PSP in eerste instantie is gemaakt om de meerdere functies, denk aan films/ mp3. De DS is gemaakt door de unieke gameplay. Ik lees reacties van jullie dat de DS niet fijn speelt met dat stokje blablabla. Ik heb het vreemde vermoeden dat diegene nog nooit van hun leven met dat stokje hebben gespeeld. Misschien dat sommige het maximaal 1 dag probeerden? Je moet niet dingen afkraken waarvan je het nut zelf niet eens weet. ( De mensen die er wel mee gespeeld hebben en het niks vinden ; dat is jullie mening dan ) . Ikzelf heb beide controllers, maar ik gebruik de PSP alleen om GTA op te spelen en om films mee te kijken. De meeste tijd zit ik toch achter mijn DS, simpelweg omdat op die controle veel meer *must have* games op zitten. Denk aan Animal Crossing, Mario Kart, Need for speed, Wario touched en zo kan ik wel eeuwen doorgaan. Bij PSP kom ik echt niet verder dan misschien 5 games die je bovendien ook op de DS kunt spelen. Sommige spellen zijn kinderachtig ja op de DS. Dat heb je minder op de PSP maar op die controle heb je dan ook games van een heel ander kwaliteit. Misschien maar 5 topgames. Mijn tip is: voor je commentaar levert speel met de console zeker een maand en je piept anders.

Mijn doel van deze post is om jullie te laten zien dat jullie deze 2 apperaten gewoon niet kan vergelijken. Ze zijn allebei uniek op hun eigen weg. PSP door de verschillende mogelijkheden en de DS door het fantastische aanbod van games en door de unieke gameplay.

Ik hoop dat jullie het nut van deze post inzien, want die meningen van jullie slaan echt nergens op :)

PS: Je kan op de DS ook films kijken als je een bepaald apperaat erbij haald. Je kan erop internetten net als de PSP en je kan zelfs MP3 luisteren en de prijs is goedkoper. Mindere graphics, dat geef ik toe maar? Denk na allemaal man :) Bij de PSP kun je ook niet in 1e instantie films kijken. Moet je ook dure dingen erbij halen. Geld weggooien noemt men dat!

Bewerkt: door Desperadoz
Link to comment
Delen op andere websites

De DS is gemaakt door de unieke gameplay. Ik lees reacties van jullie dat de DS niet fijn speelt met dat stokje blablabla.

Je kan hier niet gaan beweren dat een shooter ofzo met een stokje fijner speelt dan met een analoge stick, dus van de ene kant berusten die "reacties" wel op de waarheid.

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb een PSP, en vind dat beter als de DS, anders had ik de PSP natuurlijk niet gekocht :D. Dit komt ook voornamelijk dat ik mijn PSP meer gebruik voor MP3 te luisteren, en filmpjes te bekijken. En zelf hou ik ook niet zo van dat stokje van de DS... Ik zal even de plus en de min punten van beide handhelds opnoemen.

PSP:

+ Betere graphics.

+ Je kan meer doen dan alleen gamen.

+ Er is GTA op.

+ Je hebt een redelijk groot beeld.

- De PSP kost veel.

- Het scherm is rap vuil, en er komen vlug krassen op.

DS:

+ Kost minder dan de PSP.

+ Dual scherm.

+ Meer games voor uit te kiezen.

- Slechtere graphics.

- Geen GTA.

Er zijn waarschijnlijk wel veel meer plus en min punten, maar daar kom ik nu niet op.

GTA-Freak2

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind sowieso de PSP beter dan de DS. Op de PSP kan je ook nog internetten, muziek luisteren, plaatjes bekijken, films kijken, demo's spelen, en kan je gewoon dingen downloaden.

Wat kan je op de DS? Gamen. Dat is veel zeg.

De PSP vind ik ook fijner spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ondanks dat ik een ds heb ga ik voor de psp. waarom? omdat de ds bijna alleen maar games voor (kleine) kinderen heeft en geen 'volwassen' games. De schermpjes zijn ook te klein en je raakt snel uitgekeken op de ds. En de psp heeft tenminste goeie grafhics en goeie games zoals gta en daxter. Ik had beter verder kunnen sparen en een psp hebben gekocht. Maar helaas....

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
+ Er is GTA op.

Ik vind dat niet echt een Pluspunt aan de psp. Omdat er GTA opzit, hoeft de psp niet meteen een stuk leuker te zijn. Alhoewel het naaturlijk altijd mooi meegenomen is als er een Grand Theft Auto game voor de handheld verschijnt. Verder ben ik het met je eens. Vooral dat scherm. Ik heb mijn psp sinds december, en er zitten nu al vet veel krassen op.

En btw. de PSP kost nu €170 euro. Een DS (Dacht ik, vergeef me als ik het fout heb) €150. Ik zou dan maar voor die 20 euro extra gaan. Dan heb je wel een kwalitatief iets.

Winner: PSP

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kies voor de PSP, want een DS gebruik je eigenlijk alleen maar om te gamen.

Meestal als ik ergens niet verder kom op de PSP en geen zin meer heb stop ik ermee en ga ik vaak muziek luisteren. En DS is opzich ook leuk, maar het is nou het ding waarvoor ik zou kiezen.

Ook kan je op je PSP nog heel wat andere leuke dingen doen zoals video's en foto's bekijken.

BTW, ik heb mijn PSP sinds augustus 2006 en het schermpje is nog erg netjes vind ik. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...