Jump to content

[WIP] BMW e39 touring


xbox360kris

Recommended Posts

Ja uhm, conversion van GTA SA naar IV

eerste keer dat ik met zmodeler werk dus hulp is heel gewaardeerd!

paar foto's

Hij zal de Ingot vervangen

tijd tot nu toe besteed: 5 u en half uur

gtaiv20100910110838926.th.png

gtaiv20100910110843158.th.png

gtaiv20100910110831365.th.png

gtaiv20100910110846608.th.png

gtaiv20100910110913439.th.png

gtaiv20100910110941045.th.png

gtaiv20100910111400816.th.png

(oude foto's)

gtaiv20100906235416849.th.png

gtaiv20100906235223154.th.png

gtaiv20100906235214399.th.png

gtaiv20100906235216846.th.png

gtaiv20100906235857748.th.png

Paar opmerkingen/vragen

-textures

-de deur en raam van elk portier is een geheel, dus er is geen apart child als raam ofzo, hoe kan ik een raam uit die deur krijgen?Heb de faces waar het raam zou moeten zijn geselecteerd, detached naar nieuw object en zo is een raam geschapen!

-hoe kan ik textures erin krijgen? Dit was eigenlijk heel simpel :ch: ... Alleen kom ik niet verder heb echt een les van iemand nodig die tuts helpen niet genoeg :$

-Heb een serieus tekort aan kennis qua textures(uv mapping?) en shaders, hulp is heel gewaardeerd

-In de laatste foto kijk ik door de motorkap heen, hoe kan ik dat verhelpen?

-wielen

-wiel staat verkeerde kant op, als ik 'm 180 graden draai dan wordt hij onzichtbaar; alleen de mesh draaien, verder niks nu staat hij goed

-Te groot, hoe kan dat verholpen worden? wielgrootte was niet hetzelfde als in zmodeler, ik heb bij de tool ''exact transform'' de waardes van X Y en Z ingesteld als 1, nu kreeg ik te zien hoe hij eruit zag in het spel, precies dezelfde grootte. Ik paste hem aan, deed de pivots beetje naar buiten want de wielen stonden te ver naar binnen en is nu perfect!

-Wat zijn die 2 irritante schaduwen op de wielen? Hoe kan dit verholpen worden? (texture???)

-De hubs, remschijf en nog zo een ding, worden niet veranderd in het spel terwijl ze in zmodeler wel anders staan, iemand enige idee wat het zou fixen? Vreemd genoeg moest ik de dummy (zonder affect children aangevinkt te hebben) naar buiten van de auto slepen om de hubs naar binnen te laten gaan, vreemd maar gefixt :tu:

-schade

-de wing in gta iv krijgt geen kogelschade, wel deukschade; In gta sa zijn er geen wings, de wings zitten aan de body. In gta iv zijn er wel wings, die heb ik verwijderd omdat ze overbodig zijn, hoe kan ik dit oplossen? Heb via select een wing eruit geselecteerd, detached naar nieuw object zoals ik bij de ramen in de deuren deed en is nu gefixt :)

-Iemand die uitleggen wilt hoe ik een schademesh maak?

oja, heeft er iemand teamviewer? Dat zou geweldig zijn

edit1: sorry, de titel moest [WIP|IV] zijn

edit2: Iemand op zmodeler forum's beweert dat deze auto gestolen is door GTAman en behoort tot STRANik, wat nu :{ Heb de toestemming gekregen!

edit3: Hoop gefixt! Het enige probleem is waarschijnlijk de textures en materials, daar heb ik echt geen kennis van ! hulp aub!

edit3b: Heb de png files in zmodeler gekregen, heb alleen een probleem met het plaatsen van de textures , ze worden onzichtbaar in het spel waarschijnlijk door shader? hulp ? :$ ?

Bewerkt: door xbox360kris
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Teamviewer, wat wil je er verder mee doen dan?

Verder snap ik niet waarom je dit post... Leuk dat je dit gelukt is, dat je bezig bent met het leren van GTA4-modding, maar hier is weinig interessants aan. Je had dit beter in het "IV-era modding hulp"-subforum kunnen posten, krijg je tenminste geen "leuk! 9/10" reacties, maar reacties waar je ook wat aan hebt.

Heb zelf de ballen verstand van Zmodeler, dus ik wens je er succes mee.

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Teamviewer, wat wil je er verder mee doen dan?

Verder snap ik niet waarom je dit post... Leuk dat je dit gelukt is, dat je bezig bent met het leren van GTA4-modding, maar hier is weinig interessants aan. Je had dit beter in het "IV-era modding hulp"-subforum kunnen posten, krijg je tenminste geen "leuk! 9/10" reacties, maar reacties waar je ook wat aan hebt.

Heb zelf de ballen verstand van Zmodeler, dus ik wens je er succes mee.

ja eigenlijk wel, goed idee.

met teamviewer zou iemand kunnen laten zien hoe-en-wat, optioneel. Hulp via post is ook goed.

zou een mod dat misschien kunnen doen?

Bewerkt: door xbox360kris
Link to comment
Delen op andere websites

Verplaatst. Leuk dat je er mee bezig bent, ik had je graag willen helpen maar ben zelf nog niet aan IV modding begonnen.

dankje,

je bent nog jong, dus tijd genoeg :puh:

leuke foto trouwens

cute_bunny.jpg

maar voor de mensen die willen helpen,

De wielgrootte aanpassen, hoe?

kijk anders nog naar de OP voor de andere vragen/opmerkingen

edit1: wielgrootte was niet hetzelfde als in zmodeler, ik heb bij de tool ''exact transform'' de waardes van X Y en Z ingesteld als 1, nu kreeg ik te zien hoe hij eruit zag in het spel, precies dezelfde grootte. Ik paste hem aan, deed de pivots beetje naar buiten want de wielen stonden te ver naar binnen en is nu perfect! Oppassen met ''geometry'' in tools dat verziekt het model soms :puh:

Bewerkt: door xbox360kris
Link to comment
Delen op andere websites

Geen directe hulp, maar je hebt er ongetwijfeld wat aan: check ook even het "Vehicles" hulpsubforum op GTAForums.com. Daar zul je ongetwijfeld topics vinden waarmee een aantal vragen al wordt beantwoord, omdat de GTA4-era modding daar al veel meer op gang is. Link?

http://www.gtaforums.com/index.php?showforum=252

Hopelijk heb je d'r wat aan :)! Op GTAForums.com actief worden is ook een aanrader: daar 'leeft' de modding scene veel meer dan hier (sorry Biegel, Dutchy, Beessie bloos.gif ).

>>> Door Beagle: :-(<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Geen directe hulp, maar je hebt er ongetwijfeld wat aan: check ook even het "Vehicles" hulpsubforum op GTAForums.com. Daar zul je ongetwijfeld topics vinden waarmee een aantal vragen al wordt beantwoord, omdat de GTA4-era modding daar al veel meer op gang is. Link?

http://www.gtaforums.com/index.php?showforum=252

Hopelijk heb je d'r wat aan :)! Op GTAForums.com actief worden is ook een aanrader: daar 'leeft' de modding scene veel meer dan hier (sorry Biegel, Dutchy, Beessie bloos.gif ).

Dankje, ik kijk er morgen na zit op m'n telefoon :puh:

Heb nu een heleboel problemen opgelost via zmodeler fora

Morgen maak ik WIP in showroom :puh:

Ik denk het enige waarmee ik echt serieus hulp nodig heb is textures.

Link to comment
Delen op andere websites

*problemen geupdate*

*foto's geupdate*

Is er nergens niemand hier die verstand van textures en materials heeft, NIEMAND?

dat is echt het laatste voor het model! daarnaast moet nog de handling file en vehicles.ide maar dat is absoluut geen probleem

Link to comment
Delen op andere websites

Textures moet je eerst toevoegen in de bijhorende texture file van je auto, of de textures uit het general vehicles texture pack gebruiken. Daarvoor moet je tussen de materials zoeken naar iets met vehicle lights.

volg deze tut voor de textures:

http://www.zmodeler2.com/docs/program/tutorials/mapping/index.html

Hier staan er nog een paar:

http://forum.zmodeler2.com/viewtopic.php?t=927

Voor de wielen zou ik weer de originele wielen eronder zetten van de ingot om te beginnen, dan de banden laten staan maar de velg vervangen voor de velg die je wil hebben. Wielen zijn namelijk erg delicaat in het spel: één verkeerde bewerking en je wielen zweven 10 meter boven of onder je auto, of ze verdwijnen, of ze schokken, of ze hebben die witte textures en schaduw.

Wat bedoel je met schademesh? Als je het schademodel bedoelt, dat wordt door de engine van GTA IV gegenereerd in-game.

Om ook maar even op je laatste vraag te antwoorden: op dit forum zijn echt maar een paar IV modders. Ik weet voor zowat al je vragen een antwoord maar heb helaas geen tijd om het echt goed uit te leggen op dit moment. Ik raad je aan alle tuts van Zmodeler in de link die ik postte eens goed door te nemen en zeker niet op te geven, zo heb ik het ook geleerd. :)

Dit hier is een tut die ik heb gemaakt om de basis van het converteren van een voertuig te tonen, maar ik denk dat je dat al goed onder de knie hebt, de body van je auto ziet er namelijk al goed uit.

http://www.gtaforum.nl/topic/0101892-tutiv-zelf-autos-converteren-naar-gta-iv/

Link to comment
Delen op andere websites

1. Textures moet je eerst toevoegen in de bijhorende texture file van je auto, of de textures uit het general vehicles texture pack gebruiken. Daarvoor moet je tussen de materials zoeken naar iets met vehicle lights.

2. volg deze tut voor de textures:

http://www.zmodeler2.com/docs/program/tutorials/mapping/index.html

Hier staan er nog een paar:

http://forum.zmodeler2.com/viewtopic.php?t=927

3. Voor de wielen zou ik weer de originele wielen eronder zetten van de ingot om te beginnen, dan de banden laten staan maar de velg vervangen voor de velg die je wil hebben. Wielen zijn namelijk erg delicaat in het spel: één verkeerde bewerking en je wielen zweven 10 meter boven of onder je auto, of ze verdwijnen, of ze schokken, of ze hebben die witte textures en schaduw.

4. Wat bedoel je met schademesh? Als je het schademodel bedoelt, dat wordt door de engine van GTA IV gegenereerd in-game.

Om ook maar even op je laatste vraag te antwoorden: op dit forum zijn echt maar een paar IV modders. Ik weet voor zowat al je vragen een antwoord maar heb helaas geen tijd om het echt goed uit te leggen op dit moment. Ik raad je aan alle tuts van Zmodeler in de link die ik postte eens goed door te nemen en zeker niet op te geven, zo heb ik het ook geleerd. :)

Dit hier is een tut die ik heb gemaakt om de basis van het converteren van een voertuig te tonen, maar ik denk dat je dat al goed onder de knie hebt, de body van je auto ziet er namelijk al goed uit.

http://www.gtaforum.nl/topic/0101892-tutiv-zelf-autos-converteren-naar-gta-iv/

1. Bedoel je dat ik dan de PNG files uit de TXD file van gta sa naar de WTD file moet doen?

2. De tuts helpen gedeeltelijk maar ik heb een probleem met onjuiste ''shaders'' volgens een forumlid van forum.zmodeler2.com , en door die onjuiste ''shader'' worden de onderdelen onzichtbaar waarvan ik de material heb veranderd

3. ik laat de velgen nu maar wat ze zijn aangezien ik geen andere originele e39 velgen kan vinden, en heb ook het remschijvenprobleem opgelost

4. Ik heb een dakraam geplaats als _extra2 maar hij gaat niet kapot, hoe kan ik dat zo krijgen dat ie kapot gaat?

en jou tut heeft mij geholpen 90 % om het hele model bij elkaar te plakken :)

shader is nu eigenlijk het grootste probleem, textures.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...