Jump to content

[New] Laptop


Tomeken

Recommended Posts

Budget: Ik heb geen verstand van computers en weet dus ook niet wat de prijzen zijn.

Doel: Er moeten enkele zwaare programma's op geinstalleerd worden zoals AutoCAD, LabVIEW, ... en ik zou willen dat die laptop niet te traag begint te worden als er enkele programma's op hetzelfde moment openstaan.

Desktop of laptop: Laptop

Merk pc of samengesteld: /

Benodigde randapparatuur: Een muis, maar die koop ik wel eens apart.

Besturingssysteem: Windows 7?

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: /

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Euh, hp mss?

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Een laptop dus.

Extra koeling (voor overklokken)?: Wat is overklokken?

Gamen ga ik er niet mee doen. Dus een topding moet het niet zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Even voor de duidelijkheid met Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel bedoelen ze het merk van de grafische kaart

en niet een merk van laptop zelf knipoog.gif

en om het even over het merk te hebben zou ik geen HP nemen maar kiezen voor Asus want uit onderzoek is gebleken dat bij HP wel 25,6% van de laptops binnen de 3 jaar kapot is net zoals Acer (23,3%), Gateway (23,5%) en bij Asus maar 15,6 %, bij Toshiba 15,7% bij, Sony 16,8%. bron

(tenzij je geen laptop wilt die lang meegaat)crazy.gif

MVG,

woodyzwaaien.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Voor 800 euro kan je zeker iets moois kopen. Zoals woody al zei: Asus! Die zijn echt goed te betalen en het is zo belangrijk dat je geen gezeik met je laptop krijgt als je em voor school gebruikt. Ik had een Acer, die ging binnen de kortste keren kapot. Daarna mocht ik een nieuwe uitzoeken en toen wou die verkoper me weer een acer meegeven of een packard bell. Dat ging em niet worden uiteraard en nu heb ik een asus waar ik al 2 jaar probleemloos van geniet!

Ik denk dat je voor jezelf de volgende afweging moet maken:

licht of groot?

Ik baal er wel van dat mijn laptop vrij zwaar is omdat ie wat groter is. Je hebt tegenwoordig ook laptops die minder zwaar zijn en geloof mij, je gaat je kapot irriteren als je dat ding elke dag naar school mee moet nemen.

Batterij....of groot?

Als je je laptopt veel mee naar school neemt is het handig om mobiel te blijven. veel grote laptops hebben een bettrijduur van rond de 1 tot 2 uur. Ze zijn er tegenwoordig ook die als een mac tot wel 8 uur werken (wat heel fijn is). Volgens mij zijn vooral samsung en acer hier goed in.

desktopvervanger?

Als je een laptop wilt die je dus thuis ook voor alles gebruikt dan is het wel fijn om een iets groter scherm te hebben (17 inch ofzo). Wat je ook kan doen is een iets goedkopere laptop kopen en er een los beeldscherm bij kopen als je em thuis hebt. Zelf heb ik een soort van docking station voor me laptop, waardoor als ik em thuis gebruik hij op een fijne hoogte zit (15 cm boven het bureau ofzo), een los keyboard en een externe harde schijf. Op die manier werk ik thuis bijna net zo comfortabel op me laptop als ik zou doen op een desktop (en geloof me , als je verslagen van meer dan 10 pagina's tikt is het heel fijn om dat te hebben)

Nouja succes bij het kiezen :cab: ,

zelf vind ik dynabyte en computerland fijne winkels.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...