Jump to content

Terreurdreiging van de taliban tegen Nederland

Recommended Posts

Geplaatst:

Het veel met moslims omgaan vind ik ook wel weer overbodig. Zelf ga ik ook veel met moslims om (50% allochtonen op mijn school ongeveer) en die zijn het ook niet altijd eens met de Taliban etc. Toch zie ik wel bepaalde standpunten van Wilders die mij wel aanspreken. Maakt mij dit een racist? Nee. Maakt mij dit iemand aan wie de Taliban een hekel heeft? Ja. Hebben de allochtonen die ik ken ook een hekel aan mij? Nee.

De taliban is wel heeuull erg extreem bezig, zo denken ze waarschijnlijk dat alle hoofddoekjes moeten worden afgeschaft, dat die niet meer in het openbaar gedragen mogen worden. Het betreft alleen de Boerka's, die 'hoofddoekjes' waar ook (een groot deel van) het gezicht mee word afgesluierd. In turkije zelf (waar toch een overgrote deel van de bevolking Moslim is) is het verboden om boerka's / hoofddoekjes (welke weet ik niet zeker) in openbare plaatsen te dragen. Daar doet de taliban niets aan. Maar als wij het hier wel verbieden, dan komen ze wel in een keer? Ik zelf vind dat de meeste allochtonen die hier heen komen, zich aan onze cultuur moeten aanpassen. Ik vind dan wel dat de Moskeeën mogen blijven (tot beperkt aantal per gemeente, afhankelijk van inwoners / percentage), maar dat ze wel moeten accepteren dat ze sommige 'gewoontes' uit hun eigen cultuur (in het moederland dus) achterwege moeten laten.

• Reacties 186
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ferrigno

25

• GolfG60

17

• Teh_Ninja

16

• flippie13

11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

En dat laatste, dat slaat wel wat op, volgens de wet moet je herkenbaar zijn, bivakmutsen zijn ook verboden, dus waarom een boerka niet?

Zo willen ze voorkomen dat mensen dingen gaan doen en dat ze niet herkenbaar zijn en dus ongestraft ervandoor gaan.

Wat zou jij ervan vinden als ik je op je kop mep met een boerka op, wat wil je doen dan, aangifte doen, hoe? je weet niet eens wie er onder dat deken zit, staat er soms een labeltje gestikt met diegene naam erin?

Ze hadden het al eerder moeten verbieden.

En nu staat het de moslims niet aan omdat het niet volgens hun regeltjes gaat, en guess what, we krijgen gelijk bedreigingen met terroristische aanslagen op onze kop, dat toont wel hoeveel (de meeste) ze kunnen hebben en dat er zijn die niet dankbaar zijn voor de onderdak en eten dat ze hier krijgen.

Ik heb niks tegen Marokkanen, Turken etc. zolang ze maar werken en zich aanpassen, voor die mensen heb ik respect, voor die straatschoffies en talibaardjes heb ik geen respect en mogen zo de zee in geplempt worden.

Volgens welke wet zou je op (elk) moment herkenbaar moeten zijn dan?

Serieus 't lijkt wel alsof je gewoon een voorstander bent van een aanval op nederland hoe je reageert op dit alles :?

Ik ben een tegenstander van die aanvallen natuurlijk. Maar ik reageer als iemand die voor vrijheid is. Iemand verbieden zijn of haar gezicht te bedekken is geen vrijheid.

Mijn gevoel zegt dat hij zelf een Moslim is of dat hij met veel Moslims omgaat.

Niet dat het relevant is voor de discussie, maar ik ben zelf een Atheïst met enkel christelijke, joodse en atheïstische mensen in mijn familie. En persoonlijk ken ik nul moslims.

Geplaatst:

En dat laatste, dat slaat wel wat op, volgens de wet moet je herkenbaar zijn, bivakmutsen zijn ook verboden, dus waarom een boerka niet?

Zo willen ze voorkomen dat mensen dingen gaan doen en dat ze niet herkenbaar zijn en dus ongestraft ervandoor gaan.

Wat zou jij ervan vinden als ik je op je kop mep met een boerka op, wat wil je doen dan, aangifte doen, hoe? je weet niet eens wie er onder dat deken zit, staat er soms een labeltje gestikt met diegene naam erin?

Ze hadden het al eerder moeten verbieden.

En nu staat het de moslims niet aan omdat het niet volgens hun regeltjes gaat, en guess what, we krijgen gelijk bedreigingen met terroristische aanslagen op onze kop, dat toont wel hoeveel (de meeste) ze kunnen hebben en dat er zijn die niet dankbaar zijn voor de onderdak en eten dat ze hier krijgen.

Ik heb niks tegen Marokkanen, Turken etc. zolang ze maar werken en zich aanpassen, voor die mensen heb ik respect, voor die straatschoffies en talibaardjes heb ik geen respect en mogen zo de zee in geplempt worden.

Niet dat het heel veel uitmaakt, maar ik ben een keertje opgepakt door de politie omdat ik een bivakmuts in het openbaar droeg. Welke wet dat was weet ik niet, maar dat het door politie (= wet vertegenwoordigers) is, weet ik wel.

Geplaatst:

Het veel met moslims omgaan vind ik ook wel weer overbodig. Zelf ga ik ook veel met moslims om (50% allochtonen op mijn school ongeveer) en die zijn het ook niet altijd eens met de Taliban etc. Toch zie ik wel bepaalde standpunten van Wilders die mij wel aanspreken. Maakt mij dit een racist? Nee. Maakt mij dit iemand aan wie de Taliban een hekel heeft? Ja. Hebben de allochtonen die ik ken ook een hekel aan mij? Nee.

De taliban is wel heeuull erg extreem bezig, zo denken ze waarschijnlijk dat alle hoofddoekjes moeten worden afgeschaft, dat die niet meer in het openbaar gedragen mogen worden. Het betreft alleen de Boerka's, die 'hoofddoekjes' waar ook (een groot deel van) het gezicht mee word afgesluierd. In turkije zelf (waar toch een overgrote deel van de bevolking Moslim is) is het verboden om boerka's / hoofddoekjes (welke weet ik niet zeker) in openbare plaatsen te dragen. Daar doet de taliban niets aan. Maar als wij het hier wel verbieden, dan komen ze wel in een keer? Ik zelf vind dat de meeste allochtonen die hier heen komen, zich aan onze cultuur moeten aanpassen. Ik vind dan wel dat de Moskeeën mogen blijven (tot beperkt aantal per gemeente, afhankelijk van inwoners / percentage), maar dat ze wel moeten accepteren dat ze sommige 'gewoontes' uit hun eigen cultuur (in het moederland dus) achterwege moeten laten.

Hoe zeg ik dit goed...

Tegenwoordig zie je vaak dat mensen zich gaan gedragen naar de 'vrienden' waarmee ze omgaan.

Zegt de ene 'kanker', zegt vaak de hele vriendengroep dat ineens ook.

Gaat de ene stelen, gaat de rest vaak ook stelen, om er puur erbij te horen.

En van kwaad naar erger, het begint met een woordje maar vaak eindigt het 10x erger, uiteindelijk weten ze iemand zo te veranderen(en diegene laat dat stom genoeg toe) dat diegene zelfs van gedachte(soms in een relatie zelfs van geloof veranderen!) veranderd om erbij te horen.

En zo gaat dat vaak ook qua mening, ze pakken iemands anders mening(of iig een mening die hun aanstaat) om erbij te horen.

Ene brult, blahh Boerka's verbieden is dom, en dan zit er in dat vriendengroepje net iemand die geen Moslim is maar om erbij te horen gaat ook hij/zij die mening overnemen.

Als hij of zij zeggen van 'maar het is Nederland, hier is het verboden', dan is het geen vriend meer maar een snitch omdat diegene anders is dan de rest van dat groepje.

Uiteindelijk is het beide schuld, diegene laat zich manipuleren en dat vriendgroepje maakt er gebruik van, maar uiteindelijk moet diegene zelf kiezen of ze het zover laten gaan.

Goede vrienden die echt voor je klaar staan zijn tegenwoordig moeilijk te vinden.

Geplaatst:

Niet dat het heel veel uitmaakt, maar ik ben een keertje opgepakt door de politie omdat ik een bivakmuts in het openbaar droeg. Welke wet dat was weet ik niet, maar dat het door politie (= wet vertegenwoordigers) is, weet ik wel.

Ten eerste kent de politie ook niet alle wetten goed, en zal je ten onrecht opgepakt kunnen zijn. Maar het zou ook in de APV van de gemeente waar je was kunnen staan, maar dan is het nog niet door het hele land geldig.

Geplaatst:

Hoe zeg ik dit goed...

Tegenwoordig zie je vaak dat mensen zich gaan gedragen naar de 'vrienden' waarmee ze omgaan.

Zegt de ene 'kanker', zegt vaak de hele vriendengroep dat ineens ook.

Gaat de ene stelen, gaat de rest vaak ook stelen, om er puur erbij te horen.

En van kwaad naar erger, het begint met een woordje maar vaak eindigt het 10x erger, uiteindelijk weten ze iemand zo te veranderen(en diegene laat dat stom genoeg toe) dat diegene zelfs van gedachte(soms in een relatie zelfs van geloof veranderen!) veranderd om erbij te horen.

En zo gaat dat vaak ook qua mening, ze pakken iemands anders mening(of iig een mening die hun aanstaat) om erbij te horen.

Ene brult, blahh Boerka's verbieden is dom, en dan zit er in dat vriendengroepje net iemand die geen Moslim is maar om erbij te horen gaat ook hij/zij die mening overnemen.

Als hij of zij zeggen van 'maar het is Nederland, hier is het verboden', dan is het geen vriend meer maar een snitch omdat diegene anders is dan de rest van dat groepje.

Uiteindelijk is het beide schuld, diegene laat zich manipuleren en dat vriendgroepje maakt er gebruik van, maar uiteindelijk moet diegene zelf kiezen of ze het zover laten gaan.

Goede vrienden die echt voor je klaar staan zijn tegenwoordig moeilijk te vinden.

Noem je me hierbij een meeloper? Of wat is het hele verhaal achter die post van je?

Om er even op in te gaan: Paar van mijn vrienden zijn dan wel Turks/Irakees/Russisch/Chinees/weetikveelwaarvandaan, ik laat me door geen van alle leiden. Als de ene nou meerdere keren per dag naar het oosten wil buigen, respecteer ik dat, als de andere bami pangpang mee neemt in zijn lunchpakketje, accepteer ik dat ook. Ik respecteer het alleen, ik zelf neem dus nogsteeds boterhammen mee naar school en buig alleen naar het oosten als ik iets heb laten vallen, geen diepgaandere redes.

Geplaatst: (bewerkt)

Sinds 1 januari 2005 is het voor alle Nederlanders verplicht altijd een geldig identiteitsbewijs bij zich te hebben zodat ze zich op elk moment van de dag kunnen identificeren. Voor de vrouwen die een burka dragen, is dit dus lastig omdat ze hun burka niet in het openbaar af “mogen” doen. Op plaatsen als Schiphol geeft het niet zoveel problemen omdat daar de vrouwen vaak even apart genomen worden in een aparte kamer zodat ze daar door een vrouwelijke douane gecontroleerd kunnen worden. Als er echter iets gebeurt op de Dam in Amsterdam (denk aan een aanslag of iets dergelijks), dan moeten alle aanwezigen snel geïdentificeerd kunnen worden en is er geen aparte ruimte waar de vrouwen hun burka af kunnen doen. Dit belemmerd dus de identificatieplicht.

Bron

Dit dus, is al een klein deeltje waarom dit soort spul verboden is, en anders zou moeten zijn.

Mijn gevoel zegt dat hij zelf een Moslim is of dat hij met veel Moslims omgaat.

Niet dat het relevant is voor de discussie, maar ik ben zelf een Atheïst met enkel christelijke, joodse en atheïstische mensen in mijn familie. En persoonlijk ken ik nul moslims.

Nou, gefeliciteerd, je kent geen enkele Moslim terwijl Nederland voor de helft ermee gevuld zit, krijg je thuis je les?

Noem je me hierbij een meeloper? Of wat is het hele verhaal achter die post van je?

Om er even op in te gaan: Paar van mijn vrienden zijn dan wel Turks/Irakees/Russisch/Chinees/weetikveelwaarvandaan, ik laat me door geen van alle leiden. Als de ene nou meerdere keren per dag naar het oosten wil buigen, respecteer ik dat, als de andere bami pangpang mee neemt in zijn lunchpakketje, accepteer ik dat ook. Ik respecteer het alleen, ik zelf neem dus nogsteeds boterhammen mee naar school en buig alleen naar het oosten als ik iets heb laten vallen, geen diepgaandere redes.

Nope, er staat duidelijk 'vaak', daarnaast verwijs ik niks naar jou toe, geen reden om paniek te zaaien ;)

Bewerkt: door GolfG60

Dit dus, is al een klein deeltje waarom dit soort spul verboden is, en anders zou moeten zijn.

Op zo een moment zou zo een vrouw gewoon een uitzondering moeten maken. Dus indien het nodig is gewoon die boerka even af. Is dat nou zo moeilijk? Want het gaat me er niet om wat er in die Koran staat over het dragen van een boerka, maar meer om het recht om baas over je eigen lichaam te zijn en dus te dragen wat je wil.

Nou, gefeliciteerd, je kent geen enkele Moslim terwijl Nederland voor de helft ermee gevuld zit, krijg je thuis je les?

Nee. Maar iets met in het noorden des lands wonen enzo.

Bewerkt: door Teh_Ninja

Op zo een moment zou zo een vrouw gewoon een uitzondering moeten maken. Dus indien het nodig is gewoon die boerka even af. Is dat nou zo moeilijk? Want het gaat me er niet om wat er in die Koran staat over het dragen van een boerka, maar meer om het recht om baas over je eigen lichaam te zijn en dus te dragen wat je wil.

Even de Boerka af doen, goh, wat zou de reden zijn om zo'n sluier te dragen denk je?

Daarnaast is het vaak niet dat het van de Koran moet, maar omdat hun man dat wilt, anders had je heel veel Boerka's gehad of helemaal geen.

Daarnaast is zo'n ding gevaarlijk voor veel mensen, wat denk je zelf als zo'n zwart spook op de fiets rond scheurt, die ziet geen hand voor ogen door die brievenbus, die wordt vroeg of laat voor d'r flikker opgereden omdat ze niet eens naar links of rechts kan kijken.

Maar dus als ik een wapen wil dragen mag dat ook, terwijl het een verboden middel is?

Als het gewoon om een reden is verboden heb je dat te respecteren, ook al is het voor je geloof, ze doen alsof ze alles puntje precies doen wat erin staat, en als je het toch draagt en een boete krijgt of opgepakt wordt moeten ze niet gaan huilen, eigen schuld.

Nee. Maar iets met in het noorden des lands wonen enzo.

Hmm, misschien dat ik maar moet gaan verhuizen, heb het wel gehad met Turkse gezinnen die hun kinderen(bij mijn oma langs gebeurd dat veel, kind is 8 ofzo) op straat schoppen en om 9 uur 's avonds gaat de voordeur weer open.

Btw, deze advertentie stond onderin, vond hem wel ruig xD

43078177.png

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Op nu.nl staat dat er een aanslag in europa zal komen, Duitsland en Frankrijk zijn de doelwitten met de meeste kans.

Wat maken die terro's zich belachelijk in de wereld zeg, die gekken worden nooit serieus genomen op deze manier.

Geplaatst:

jah, de taliban hoort de mens te respecteren en dat doen ze dus niet, en dat is heel verkeerd maar als ik kijk wat amerika heeft gedaan en israel in gaza kan ik de woede begrijpen

Geplaatst:

Eigelijk is het de schuld van de Duiters, als de Duitsers vroeger niet al die joden hadden vermoord. Dan waren er geen joden uit europa naar israel gestuurt door de amerikanen en britten.

Ik begrijp de palastijnen wel een beetje, maar kwaad met kwaad vergoeden is nooit goed. Wanneer leggen de moslims het er eens een keer bij neer, dan worden ze mischien over 30 a 40 jaar serieus genomen.

Geplaatst:

Eigelijk is het de schuld van de Duiters, als de Duitsers vroeger niet al die joden hadden vermoord. Dan waren er geen joden uit europa naar israel gestuurt door de amerikanen en britten.

Ik begrijp de palastijnen wel een beetje, maar kwaad met kwaad vergoeden is nooit goed. Wanneer leggen de moslims het er eens een keer bij neer, dan worden ze mischien over 30 a 40 jaar serieus genomen.

Zou jij het leuk vinden als jou land wordt afgepakt? de zionisten (israeliers) pakken straat voor straat

ze kopen zomaar de huizen van de arabieren zonder toestemming en worden uit huis gezet

Geplaatst:

Nee, maar mensen dood maken en dood willen hebben sta ik van geen enkel volk toe. Van de palastijnen niet en van de joden niet.

Wel zie ik soms in televisie programma's dat alles apart is in israel, en dat de palastijnen achter hekken op hun balkon opgesloten zitten. Dat is schandalig, ze mogen van mij wel bouwen. Maar dan moeten ze er ook een aantal palastijnen laten wonen, zo blijf je haat houden zoals ze nu in israel bezig zijn.

Geplaatst:

jah, de taliban hoort de mens te respecteren en dat doen ze dus niet, en dat is heel verkeerd maar als ik kijk wat amerika heeft gedaan en israel in gaza kan ik de woede begrijpen

Dat de gazastrook door Israël is afgepakt, vind ik niet bij dit onderwerp horen eigenlijk. Dat Amerika oorlog tegen het terreur is begonnen wel. Maar de Amerikanen zijn hier niet mee begonnen, iets met actie-reactie komt nu in me op.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...