Davedavy Geplaatst: 4 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2010 (bewerkt) Ik heb op verschillende forums gezien dat mensen niet wisten hoe je een screenshot maakt , sommige mensen denken dat dit moet met Fraps , Fraps is een programma waar mee je screenshots kan maken in games... Screenshots van de destkop maak je via de printscreen knop of porgramma's in deze Tutorial ga ik uitleggen hoe je een screenshot maakt ingame en van je desktkop. Vraag niet waarom ik dit maak , ik maak dit dus omdat ik het nogal gek vind dat mensen geen screenshot kunnen maken. Inhoud. 1.Screenhsot maken van je desktkop. 1.1 Met printscreen knop. 1. Screenshot maken van je desktkop. 1.1 Met de printscreen knop. Eerst zal ik even uitleggen waar die knop licht , meestal rechts van F12: Door op printscreen te klikken maak je dus een soort van foto van je beeldscherm , nu heb je een printscreen gemaakt, maar hoe sla ik hem nou op? Je moet hem eerst ergens plakken , dit kan in paint ( Standaard op windows) , photofiltre of photoshop etc. 1.2 Screenshot maken met het programma knippen. In windows 7 vind je het programma knippen , dit kan je vinden in : Alle programma's > Bureau accesoires > Knippen , klik op nieuw en je kunt je gewenste foto "uitknippen". Als je het geselecteerd hebt ,kunt je het makkelijk bewerken en opslaan. Dit was mijn tutorial , de meeste zullen hier niks aan hebben , maarja , je bent wel van het gezeur af van; hoe maak je toch zo'n printscreen? ® typfouten voorbehouden Bewerkt: 4 oktober 2010 door davedavy Reageren
Hayte Geplaatst: 4 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2010 Als je ALT + PrSC doet dan krijg je alleen een screenie van het scherm waar je in bezig bent. Reageren
Big Boss Geplaatst: 4 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2010 Handig voor de mensen die het nog niet wisten, maar met een beetje zoeken kom ik ook al op een aantal bruikbare resultaten uit: hier, hier en hier Reageren
vice Geplaatst: 4 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2010 Deze tutorial is wel duidelijker door de screenshot vind ik. Ik wist al wel hoe het moest, maar toch goed voor beginners. Om nog even 2 toevoegingen te geven: Op het einde zeg je dat er in Windows 7 een knipprogramma is om je afbeeldingen uit te knippen, dit programma bestaat ook al in Windows Vista. En misschien kan je ook uitleggen waar je de afbeeldingen kan uploaden om ze op internet te plaatsen (Imageshack, Tinypic, Photobucket, ...). Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 4 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2010 Zelf wist ik al hoe het moet, maar voor beginners is dit zeer handig. Reageren
Davedavy Geplaatst: 6 oktober 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 oktober 2010 Was dat knipprogramma ook al in win vista ;O , wist ik niet, heb win vista niet zolang gehad , ik heb liever 7 Reageren
PinkDevil Geplaatst: 6 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2010 Zelf wist ik al hoe het moet, maar voor beginners is dit zeer handig. Hoe dom kun je zijn. Echt dit is gewoon een tut van niks helemaal nergens voor nodig. Want idereen weet wel hoe je een prt screen moet maken. En dan maak je deze tut nieteens uitebrijd dmv hat gebruik alt prtscr. Idereen die op internet kan kan een prtscr maken. @ topic maker ga AUB weg... Dat geslijm om hoger op te komen dmv nutteloze tuts is gewoon slecht. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 6 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2010 (bewerkt) Oh, is dat zo? Weet iedereen hoe je een print screen maakt? Ik weet dat pas sinds vorig jaar ofzo. Ik ben er niet zelf achter gekomen, maar ik vroeg het toen iemand op een gegeven moment vroeg of ik ergens een print screentje van wilde maken... Dus niet alles meteen onder één kap scheren... Bewerkt: 6 oktober 2010 door Grand Theft Auto TOM Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.