Jump to content

Ineens blauw scherm?!


K1pc0rn

Recommended Posts

soms als ik aan het computeren ben krijg ik ineens 0.1 seconden een blauw scherm.

mijn specs:

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (Quad Core)

- Kloksnelheid: 2400 MHz

- Socket & Cache(s): Socket 775

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 2048 MB RAM

- Type(s): 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 288,33 GB (144,30 GB (C:) + 144,03 GB (D:) )

- Vrije ruimte: 125,76 GB (72,15 GB (C:) + 53,60 GB (D:) )

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce 8500 GT (Microsoft Corporation - WDDM v1.1)

- Beeldprocessor: GeForce 8500 GT (0x0421)

- Geheugengrootte: 256 MB VRAM

- Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.15.11.8593

Windows 7 Home Premium 32 bit

komt het er misschien door dat ik Windows vista bij deze computer kreeg?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • K1pc0rn

    20

  • wesley123

    10

  • TekaLoca

    6

  • Hayte

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kan je je pc dan niet meer in, blijft hij haken bij dat blauwe scherm, of zie je alleen een blauw scherm voor 0.1 seconde waarna hij weer weg gaat? In het geval van dat laatste, wat is het probleem? Als hij normaal opstart en je kan hem normaal gebruiken, waarom zou je het dan willen "maken"? Don't fix what isn't broken ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je je pc dan niet meer in, blijft hij haken bij dat blauwe scherm, of zie je alleen een blauw scherm voor 0.1 seconde waarna hij weer weg gaat? In het geval van dat laatste, wat is het probleem? Als hij normaal opstart en je kan hem normaal gebruiken, waarom zou je het dan willen "maken"? Don't fix what isn't broken ;)

na 0.1 seconden is het beeld weg en sluit mijn computer gelijk af

daarna start ik hem weer op en doet hij het weer.

maar als hij het vaker doet is het niet echt handig

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk is het een BSOD. Je kan voorkomen dat de PC opnieuw opstart, zodat je de informatie die op het scherm verschijnt kan noteren.

Die informatie kan je dan gebruiken om te zoeken naar de oorzaak van het probleem.

Rechtermuis op Computer en kies Eigenschappen. Klik links in het menu op Geavanceerde systeeminstellingen.

Onder het kopje Opstart- en herstelinstellingen klik op je de knop Instellingen... Vervolgens haal je het vinkje weg bij De computer automatisch opnieuw opstarten onder het kopje Systeemfouten.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk is het een BSOD. Je kan voorkomen dat de PC opnieuw opstart, zodat je de informatie die op het scherm verschijnt kan noteren.

Die informatie kan je dan gebruiken om te zoeken naar de oorzaak van het probleem.

Rechtermuis op Computer en kies Eigenschappen. Klik links in het menu op Geavanceerde systeeminstellingen.

Onder het kopje Opstart- en herstelinstellingen klik op je de knop Instellingen... Vervolgens haal je het vinkje weg bij De computer automatisch opnieuw opstarten onder het kopje Systeemfouten.

Dat helpte bij mij toch niet hoor.

Ik had net nog dat scherm (automatisch afsluiten staat uit), en toen bleef hij maar op dat blauw dus moest ik op knop drukken van PC zelf..

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk is het een BSOD. Je kan voorkomen dat de PC opnieuw opstart, zodat je de informatie die op het scherm verschijnt kan noteren.

Die informatie kan je dan gebruiken om te zoeken naar de oorzaak van het probleem.

Rechtermuis op Computer en kies Eigenschappen. Klik links in het menu op Geavanceerde systeeminstellingen.

Onder het kopje Opstart- en herstelinstellingen klik op je de knop Instellingen... Vervolgens haal je het vinkje weg bij De computer automatisch opnieuw opstarten onder het kopje Systeemfouten.

Dat helpte bij mij toch niet hoor.

Ik had net nog dat scherm (automatisch afsluiten staat uit), en toen bleef hij maar op dat blauw dus moest ik op knop drukken van PC zelf..

... Dat is het hele idee, slimpie. Je moet de tekst kopiëren die er staat. alleen de 0x000 zooi, de rest kennen we ook wel uit ons hoofd.

Link to comment
Delen op andere websites

bij mij komt het steeds vaker voor.

ik zal de code noteren als het weer gebeurt

ik zit nu namelijk in veilige modes.

EDIT: nu krijg ik niet eens meer een blauw scherm, maar geeft ie steeds van die lange piepjes?!

hoe kan ik dit nou weer oplossen

Misschien komt het door dat ik geen windows Vista erop heb staan want dat kreeg ik bij de PC

Bewerkt: door lennart1995
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...