Jump to content

Ineens blauw scherm?!


K1pc0rn

Recommended Posts

ik heb het batterijtje eruit gehaald en nog ff in mn BIOS geweest en alles naar Default gezet maar ik krijg nog steeds een blauw scherm. en elke keer is het een andere.

Oké. Het POST-probleem heb je opgelost. Dat is weer een stapje in de goede richting :) En nu Windows BSOD. Er zijn een paar mogelijkheden:

- je drivers zijn corrupt

- Windows' systeembestanden zijn kapot

- je hardware is kapot

Windows systeembestanden kapot*:

1: Druk tijdens het opstarten herhaaldelijk op F8. Daar kies je de optie om je Windows te repareren. Lukt het hiermee niet?

2: Pak je Windows CD, laad die, en probeer daarmee je Windows te repareren.

Luktnie?

Als eerste stap zou ik eerst eens alles uit je computer halen. Haal alle RAM sticks eruit behalve 1, als je een PCI-E videokaart EN een interne kaart hebt, haal je videokaart eruit en sluit het beeld aan op je interne uitgang, koppel je CD, DVD en floppies los. Als je meerdere harde schijven hebt, koppel die ook los. Na elke keer iets eruit halen moet je wel je Windows proberen te starten. Bij het onderdeel dat het laatste eruit ging en daarna Windows wel normaal opstartte, dat is de bron van dat probleem.

Lukt het ook niet?

Windows er opnieuw op gooien. Kans blijft dat je nog steeds een BSOD krijgt, dus dat betekent dan dat je moederbord (of harde schijf, of andere aangesloten hardware) hoogstwaarschijnlijk naar de mallemiezen is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • K1pc0rn

    20

  • wesley123

    10

  • TekaLoca

    6

  • Hayte

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

ik heb het batterijtje eruit gehaald en nog ff in mn BIOS geweest en alles naar Default gezet maar ik krijg nog steeds een blauw scherm. en elke keer is het een andere.

Oké. Het POST-probleem heb je opgelost. Dat is weer een stapje in de goede richting :) En nu Windows BSOD. Er zijn een paar mogelijkheden:

- je drivers zijn corrupt

- Windows' systeembestanden zijn kapot

- je hardware is kapot

Windows systeembestanden kapot*:

1: Druk tijdens het opstarten herhaaldelijk op F8. Daar kies je de optie om je Windows te repareren. Lukt het hiermee niet?

2: Pak je Windows CD, laad die, en probeer daarmee je Windows te repareren.

Luktnie?

Als eerste stap zou ik eerst eens alles uit je computer halen. Haal alle RAM sticks eruit behalve 1, als je een PCI-E videokaart EN een interne kaart hebt, haal je videokaart eruit en sluit het beeld aan op je interne uitgang, koppel je CD, DVD en floppies los. Als je meerdere harde schijven hebt, koppel die ook los. Na elke keer iets eruit halen moet je wel je Windows proberen te starten. Bij het onderdeel dat het laatste eruit ging en daarna Windows wel normaal opstartte, dat is de bron van dat probleem.

Lukt het ook niet?

Windows er opnieuw op gooien. Kans blijft dat je nog steeds een BSOD krijgt, dus dat betekent dan dat je moederbord (of harde schijf, of andere aangesloten hardware) hoogstwaarschijnlijk naar de mallemiezen is.

Oke, zal het proberen _O_

Link to comment
Delen op andere websites

ligt het misschien aan dat er Windows 7 op staat in plaats van Vista?

want Vista werd erbij geleverd met key enzo en die key staat ook gewoon OP mijn computer.

bij mijn vorige was dat ook toen had ik Vista i.p.v XP en kreeg ik ook steeds crashes maar later was dat een hardware probleem (weet niet precies welk probleem, volgens mij iets met mn BIOS ofzo)

Link to comment
Delen op andere websites

ligt het misschien aan dat er Windows 7 op staat in plaats van Vista?

want Vista werd erbij geleverd met key enzo en die key staat ook gewoon OP mijn computer.

bij mijn vorige was dat ook toen had ik Vista i.p.v XP en kreeg ik ook steeds crashes maar later was dat een hardware probleem (weet niet precies welk probleem, volgens mij iets met mn BIOS ofzo)

Ligt het niet aan. Bij foute keys zou er hooguit een waarschuwing van MS moeten staan dat je illegale software gebruikt en dat zij zo snel mogelijk een groepje huurmoordenaars op je af sturen.

Link to comment
Delen op andere websites

als ik in veilige modes zit heb ik helemaal geen problemen.

maar ligt het er misschien aan omdat ik Windows 7 heb? want ik kreeg Vista erbij met een key die OP mijn computer zit. bij mijn vorige PC had ik ook al z'n probleem en toen had ik er Vista op i.p.v XP.

maar ik snap dit stuk niet:

Na elke keer iets eruit halen moet je wel je Windows proberen te starten. Bij het onderdeel dat het laatste eruit ging en daarna Windows wel normaal opstartte, dat is de bron van dat probleem.

dus als ik bijvoorbeeld mijn hardeschijf eruit heb gehaald en dan mijn PC opstart en als hij dan niet uitvalt ligt het dan aan mijn hardeschijf.

net veel mijn computer uit en geeft hij allemaal lange piepjes.

ik hem heb maar uitgezet want hij ging maar door.

maar het gebeurt ook als ik voor de eerste keer die dag mijn computer opstart. en dan als ik hem opnieuw opstart gebeurt het niet meer?!

Bewerkt: door lennart1995
Link to comment
Delen op andere websites

als ik in veilige modes zit heb ik helemaal geen problemen.

maar ligt het er misschien aan omdat ik Windows 7 heb? want ik kreeg Vista erbij met een key die OP mijn computer zit. bij mijn vorige PC had ik ook al z'n probleem en toen had ik er Vista op i.p.v XP.

maar ik snap dit stuk niet:

Na elke keer iets eruit halen moet je wel je Windows proberen te starten. Bij het onderdeel dat het laatste eruit ging en daarna Windows wel normaal opstartte, dat is de bron van dat probleem.

dus als ik bijvoorbeeld mijn hardeschijf eruit heb gehaald en dan mijn PC opstart en als hij dan niet uitvalt ligt het dan aan mijn hardeschijf.

net veel mijn computer uit en geeft hij allemaal lange piepjes.

ik hem heb maar uitgezet want hij ging maar door.

maar het gebeurt ook als ik voor de eerste keer die dag mijn computer opstart. en dan als ik hem opnieuw opstart gebeurt het niet meer?!

Het ligt niet aan je serial ;) Windows bluescreen komt dan hoogstwaarschijnlijk door kapotte drivers. Gooi alle drivers er via veilige modus af. Windows zou dan zijn standaard drivers moeten laden, maar hij zou wel goed moeten opstarten.

En jouw intepretatie van wat ik uitleg is goed, dat bedoel ik dus :) Ohja, je CMOS batterij is hoogstwaarschijnlijk leeg. Vervang die. De systeemtijd staat zeker elke keer op 1 januari 00:00 ergens in het verre verleden? :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Geef die piepcode hier eens, deze verwijst naar een probleem in de pc waar de POST(Opstarttest voordat OS word geladen) op vastloopt en dus neit veilig door kan gaan.

Het heeft nog weinig met drivers of een batterij te maken, dit wijst allemaal op een kapot moederbord.

Link to comment
Delen op andere websites

hij geeft steeds hele lange piepjes. ik denk ongeveeer 5 seconden.

maar dat gebeurt als ik gewoon zit te internetten ofzo.

niet als ik een opstart.

dan geeft hij gewoon altijd een klein piepje maar dat hoort zo

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...