Jump to content

Gameverslaafd


K1pc0rn

Recommended Posts

Ik merk wel van mezelf dat ik minder game dan vroeger. Misschien klinkt dit scheef maar ik game nu eigenlijk meer om de tijd te doden. Natuurlijk vind ik het wel leuk maar het is ook weer niet zo dat ik het super geweldig vind. Maar goed, ik ben eigenlijk niet anders gewend :S

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    6

  • NickOwnage

    6

  • Amfetamientje

    5

  • paul007

    3

Ik merk wel van mezelf dat ik minder game dan vroeger. Misschien klinkt dit scheef maar ik game nu eigenlijk meer om de tijd te doden. Natuurlijk vind ik het wel leuk maar het is ook weer niet zo dat ik het super geweldig vind. Maar goed, ik ben eigenlijk niet anders gewend :S

Vrienden maken, lid worden van een (sport)vereniging, uitgaan, vissen, schaatsen, etc, etc.. Er is ZOO veel te doen :7 , niemand hoeft zich te vervelen..

idee.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben wel opgelucht ik dacht dat ik veel gamede maar als ik zo de reacties hier lees ben ik niet eens zo heel erg. Ik vind 2 uur gamen op een dag al aardig veel.

Maar zelfde verhaal met vrienden als die langskomen gamen we ook en hun hebben ook een ps3. Dus dan tikt het op sommige dagen wel aan. vooral met ps3 LAN party's :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Uitgaan en vrienden maken doe ik ook wel hoor. Ik ben niet echt een sportman dus dat sla ik liever over en vissen of schaatsen is niet echt mijn ding. Lezen vind ik hatelijk, dusja dan blijft er maar weinig over.

Er zijn nog 1001+ andere dingen :7

Link to comment
Delen op andere websites

In game wel vaak maarja ik zit nu in een internaat waar je dus niet kan gamen maar als ik dan weer in het Weekend thuis ben meteen achter de xdoos ;)

Je kan op internet wel gamen hoor, tot op zekere hoogte. Helemaal als je bereid bent een plug-in te installeren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Tony van Rooij van het instituut voor verslavingszorg IVO deed samen met de afdeling Maatschappelijke Gezondheidszorg van het Erasmus MC onderzoek naar gameverslaving en constateerde dat ongeveer 12.000 tieners verslaafd zijn.

GameverslaafdeUit het onderzoek van Van Rooij blijkt dat 3 procent van de tieners die online games spelen, verslaafd genoemd kan worden aan het via het internet spelen van videogames met andere personen. Dat is 1,5 procent van alle Nederlandse jongeren van 13 tot en met 16 jaar, wat neerkomt op zo’n 12.000 tieners. Tony van Rooij, niet alleen werkzaam bij het IVO, instituut voor verslavingszorg, maar ook student aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, deed onderzoek naar gameverslaving onder Nederlandse tieners en werkte daarin samen met de afdeling Maatschappelijke Gezondheidszorg van het Erasmus MC. De resultaten zijn gebaseerd op een meerjarig onderzoek van Van Rooij, waarin hij schoolgaande tieners een vragenlijst liet invullen onder toezicht van een leraar.

bron: http://tweakers.net/nieuws/74361/nederland-telt-12000-gameverslaafde-tieners.html

Link to comment
Delen op andere websites

Verslavend ben ik niet. Ik bedoel ik vindt het heel leuk om te gamen etc. Ik kan me er ook uren vol mee maken. Maar ik kan ook gewoon zonder. Voetballen buiten doe ik ook met plezier.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 9 maanden later...

Verslavend ben ik niet. Ik bedoel ik vindt het heel leuk om te gamen etc. Ik kan me er ook uren vol mee maken. Maar ik kan ook gewoon zonder. Voetballen buiten doe ik ook met plezier.

Sorry ik moet hier zo hard om lachen, moest het gewoon ff quoten. :7

Maar ik speel ongeveer 2/3 uur per dag, als ik me echt op een regenachtige dag niet naar buiten kan. Ga ik meestal wel naar vrienden, heel soms blijf ik dan ook wel de hele dag thuis en dan game ik zo'n 5/6 uur.

Zelf laat ik altijd mijn Computer en Xbox 360 aan staan dus denken mensen direct dat ik de heledag achter die zooi zit. :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Of ik gameverslaafd ben? Nee valt eigenlijk best wel mee :puh: Ik kan me eigen pas gameverslaafd noemen als de game boeiend zit en er bijv. tot de middag mee bezig ben.

Dat is wel een keer gebeurd met GTA SA :puh: ik kon niet van de PS2 afblijven :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...