Jump to content

[GEZOCHT] Uitleg over dialogs en strings!


Recommended Posts

Geplaatst:

Hey!

Ik begrijp er niks van.. Strval zorgt ervoor dat een string naar een integer gaat. Strlen gaat alleen over de LENGTE van de string maar, hoe in een dialogid wat is inputtext[playerid] voor iets?

Een integer of string?

Ik heb dit:

PlayerInfo[playerid][mname] = inputtext[playerid];

Ergens in mijn dialog.

Maar, als ik met een command deze bekijk (ook in dialogs) dan krijg ik slechts de eerste letter (Chris - C)

Heb het met strval en strlen geprobeert (jeweet maar nooit als rookie-zijnde!)

Enig idee?

Geplaatst:

Gebruik niet inputtext[playerid], maar gewoon inputtext. Anders neemt hij alleen het karakter uit de string wat in cel playerid is opgeslagen (in jouw geval dus het eerste).

Geplaatst:

Als ik die array weghaal krijg ik dit:

error 047: array sizes do not match, or destination array is too small

Geplaatst:

probeer dan dit eens:

udb_hash(inputtext)

udb_hash versleuteld en zorgt dat bijvoorbeeld "[" wordt "_04".

anders ligt het aan je "PlayerInfo".

Geplaatst:

Nope dan krijg ik hele rare getallen!

Mijn PlayerInfo[...][mname] is bij enum: mname[MAX_PLAYER_NAME].

Geplaatst:

Probeer eens een keer:

PlayerInfo[playerid][mname][0] = EOS; // EOS: End Of String
strcat(PlayerInfo[playerid][mname], inputtext);

Dit kopiëert als het ware de inputtext naar jouw variabele (bij gebrek aan een string copy functie).

Geplaatst:

Nope werkt niet.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit bij een DIALOG_LIST Doe kweetniet of dat veel uitmaakt.

Althans, voor mname doe ik het via een DIALOG_INPUT voor 2 andere doe ik het met een LIST.

Bij die van mname dus niks en bij die van LIST krijg ik een nulletje.

Geplaatst:

Aha...

Mrja hij werkt niet :puh:.

Kweetnu wel weer dak met listitems moet werken en niet met inputtext[playerid] (nja switch dan) met die LIST dinge.

Maar nogsteeds een raadsel over dat INPUt gebeure.

Geplaatst:

als je een dialog gebruikt met een lijn waar je zelf iets moet invullen (dus de DIALOG_STYLE_INPUT) kan je hetgeen ophalen wat de speler heeft ingetypt in dat inputlijntje met "inputtext".

hopelijk is het zo duidelijk. :D

Geplaatst:

Dus bij een dialog van INPUT zou:

....[mname] = inputtext;

Toch goed moeten zijn?

Maar dan moet ik inputtext arreye (als dat een werkwoordsvorm is). Ofeh indexen ofzo..

Igg een [..] erachter doen :)

Geplaatst: (bewerkt)

nee, inputtext zit al inbegrepen bij de public :

"public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])"

hier een regel uit mijn accountsysteem waarbij hij het wachtwoord uit het bestand van de spelernaam vergelijkt met de inputtext, hier heb ik verder geen variables aan toegevoegd, dus geen new's etc. :

if(dini_Int((playername), "password") != udb_hash(inputtext))

ik weet niet of je er wat aan heb maar dan kan je zien dat het zo gewoon werkt bij mij.

Bewerkt: door Morph1
Geplaatst:

nee, inputtext zit al inbegrepen bij de public :

"public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])"

hier een regel uit mijn accountsysteem waarbij hij het wachtwoord uit het bestand van de spelernaam vergelijkt met de inputtext, hier heb ik verder geen variables aan toegevoegd, dus geen new's etc. :

if(dini_Int((playername), "password") != udb_hash(inputtext))

ik weet niet of je er wat aan heb maar dan kan je zien dat het zo gewoon werkt bij mij.

Ja ik weet dat het zo kan werken.

Maar volgens mij is dat alleen zo bij een aantal voor-bepaalde script-dingen zoals udb ofzo?

Want simpelweg een ... = inputtext; doen werkt niet.

Dus dan is mijn vraag, mocht het zo zijn dat ik een array moet plaatsen om mijn probleem op te lossen; welke array en hoeveel cellen?

Geplaatst: (bewerkt)

Als ik :

PlayerInfo[playerid][mname][0] = inputtext[64];

Doe dan stopt mijn dialog-ketting daar. Hiermee bedoel ik dat de dialogs die eigenlijk hierna moeten volgen niet meer plaatsvinden, zonder die [64] en met [playerid] werkt dit wel. Maarja zoals ik er nu dus dankzij jullie

achter ben gekomen is playerid geen goede manier hiervoor.

EDIT:

Na een aantal uur de wiki van sa-mp te hebben doorgespit heb ik de strmid functie gevonden!

strmid(PlayerInfo[playerid][mname], (inputtext), 0, strlen((inputtext)), 128);

Dit werkt 100%!

Bewerkt: door 1112rutger

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...