Jump to content

Portal 2


Hayte

Recommended Posts

Totaal verbaasd dat er nog geen algemeen topic was voor, wat in mijn ogen, best eens het beste spel voor het jaar zou kunnen worden, bij deze. Het algemene Portal 2-topic.

Portal 2

Ontwikkelaar Valve

Uitgever Valve en EA Games (Valve distribueert het via Steam, EA Games doet de overige retail)

Genre First-Person Puzzle Platform Game

Platforms PC, PS3 en XBox 360

Aantal spelers 1-2

Release April 22, 2011 (EU)

Demo Onbekend

Website thinkwithportals.com

Portal 2 is het vervolg op de kritisch succesvolle Portal, welke meer een testbed was dan een echt volledig spel, en werd daarom toegevoegd aan The Orange Box (waarin ook Half-Life Episode 1 en 2, Team Fortress 2 e.a. in zaten). Valve had toen het idee van, het is een leuk spel, maar we weten niet of de gamers hier op zitten te wachten. Nou, dat zijn ze. Het spel werd kritisch overweldigend goed ontvangen, vaker zelfs hoger gepreesd dan andere titels in het spel. Het originele spel, wat maar een paar uurtjes lang is als je er goed in bent, was goed voor verschillende meme's (zoals The cake is a lie), en er werden ook vele mods voor uitgebracht. En nu is het terug.

Ditmaal geen testbed, maar een volledig stand-alone spel. In plaats van zo'n 17 levels, zal het nu een uitgebreid verhaal bevatten. Deze keer sta je er niet alleen voor, maar zijn er bepaalde robotjes die je op weg helpen. Ook zal er naast een Singleplayer ook een Co-Op Multiplayer aanwezig zijn, met een eigen story line en characters. Naast je normale Portal Gun zal je ook met andere dingen kunnen spelen, zoals bepaalde gels welke je met portals over een map kunt verplaatsen waarmee je bijvoorbeeld sneller kunt lopen, of verder kunt springen. Maar dat is niet alles.

Zoals sommigen van jullie misschien weten, kampte The Orange Box met veel problemen. Bugs, het spel liep niet vloeibaar, noem maar op. Als verklaring daarop gaf Valve aan dat ze de PS3 een flut ding vonden waar ze totaal niks mee konden, en het daarom maar aan een ander bedrijf hebben gegeven zodat die het konden porten. Nu is dat anders. Portal 2 wordt dit keer door Valve zelf gemaakt, en daar blijft het niet bij. Ze zijn ook van plan om Steamworks bij het spel te leveren. Wat het precies doet is nog niet geheel duidelijk, wel is zeker dat je ermee zult kunnen spelen tegen mensen op de pc, modificaties en speciale mappen die je op de PC kunt spelen zal je ook op de PS3 kunt spelen, en elke PS3 speler krijgt een gratis PC versie erbij. Dit zal overigens niet naar de XBox 360 komen, de reden daarvan is niet geheel duidelijk. De meest voor de hand liggende redenen zijn XBox Live regeltjes welke het 3rd party modden niet toestaan, en Microsoft's eigen Games for Windows Live, welke een beetje geflopt is.

Zoals je ziet, redenen genoeg om er zeker van te zijn dat het spel beter zal worden dan het origineel. Het zal weer vol zitten met de droge humor van GlaDOS, de eind filmpjes zullen weer meme's vormen, en nou zal er een verhaal in zitten en extra dingen om mee te spelen. Het is maar de vraag wat Valve allemaal met ons in petto heeft met dit spel, en met Steamworks, maar Valve kennende zal dat weer iets geweldigs zijn.

Specificaties;

[table=header]Windows

Windows XP or later[3]

3.0 GHz Intel Pentium 4 of een 2.0 GHz Core2Duo Processor

1 GB RAM (2 GB voor Windows Vista)

7.6 GB Harde Schijf ruimte

DirectX 9 graphics card met 128 MB RAM

Geluidskaart DirectX 9.0c compatibel[/table]

[table=header]Mac OSX

Mac OS X v10.6.6 of beter

2.0 GHz Intel 2 Core Duo processor

2 GB RAM

7.6 GB Harde schijf ruimte

GeForce 8600M of ATI Radeon HD 2400 of beter[/table]

Extra filmpjes;

Een voorbeeld van één de gels

Co-op Trailer

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet het niet. Portal 1 was een briljant spel, maar ik zie er een beetje tegenop dat nu bijna alles co-op moet. Tegenwoordig moet echt ieder spel co-op en online hebben om nog te verkopen en dat komt in de plaats van originaliteit. Een puzzel spel als Portal kan ik me niet in co-op voorstellen. Alsof je tetris co-op wilt spelen waarmee je alleen als je samen werkt bepaalde dingen weg kan krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier is er nog een mooi filmpje dat een paar dagen geleden was uitgegeven. Ik heb ook best wel zin in deze game. Heb P1 echt helemaal kapot gespeeld. En Co-op lijkt me juist geweldig. Met een vriend lekker er doorheen knallen en dan opnieuw weer de cake zoeken (zeker dat die er weer in zit).

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik zie de coöp echt zitten, maar net zoals met alle Multiplayer is het alleen leuk als je goeie vrienden hebt ;)

Gijsso, ze hebben al aangekondigd dat de cake er niet meer in zit :-(

Valve kennende zit ie er dan toch stiekem in. Ik wil er nu een wedje op leggen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet het niet. Portal 1 was een briljant spel, maar ik zie er een beetje tegenop dat nu bijna alles co-op moet. Tegenwoordig moet echt ieder spel co-op en online hebben om nog te verkopen en dat komt in de plaats van originaliteit. Een puzzel spel als Portal kan ik me niet in co-op voorstellen. Alsof je tetris co-op wilt spelen waarmee je alleen als je samen werkt bepaalde dingen weg kan krijgen.

Niks moet. Het spel bevat zowel een Co-Op als een Singleplayer. Omdat er een singleplayer zal komen is het einde van Portal 1 overigens ook lichtelijk anders. In plaats van een simpele fade naar zwart wanneer je het gebouwtje uit wordt geflikkert wordt je nou weggesleept door een robotje.

Heb net trouwens Portal uitgespeeld (in een twee uurtjes of zo :7), en ik vraag mij af of die "the cake is a lie" gozer terug komt? Lijkt me wel grappig om iets van hem te zien, al is het maar een lijk ergens :7

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Heb het uitgespeeld (heb het al dinsdag kunnen halen bij de game mania). Op zich een redelijk episch spel, maar ik heb vrijwel geen verwijzingen kunnen vinden naar de Half-Life serie, wat imo wel had gemoeten. Al heb ik die "missing experiment" achievement nog niet gehaald, wat wel eens (en eigenlijk waarschijnlijk) een verwijzing naar de Borealis zou kunnen zijn.

Spel zelf is wel leuk, omgevingen zijn geweldig neer gezet, je wordt echt gezogen in het spel, alleen zijn de dialogen redelijk lastig te verstaan (vooral die van GLADOS), graphics zijn een beetje mwah, sommige stukken zijn wel hilarisch en verrassend (bijvoorbeeld hoe je aan de Lunatic acchievement komt), maar echt onvergetelijk is het spel niet. Had beter verwacht van Valve.

Ik weet niet wat het is, maar het valt tegen. Misschien dat de co-op beter is, probeer ik morgen wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap dit spel helemaal niet. Ik heb de trailer net 3x bekeken en kan er niks uithalen. Een mannetje met een geweer die gaten schiet in de muren en erin gaat ?

Het hele principe draait eigenlijk om de portal gun. Hiermee kan je een blauw en een oranje portal creëren. Als je door de blauwe portal stapt, kom je eruit bij de oranje portal, en omgekeerd. Aan de hand van dat principe word je in een testlaboratorium geplaatst en moet je je een weg banen doorheen de verschillende kamers.

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een beetje meegewerkt (vertaling), dus ik hem ook. :)

Dinsdag had ik vrij, dus toen heb ik hem helemaal doorgespeeld, en wat was hij geweldig! :D Geweldige uitgebreide omgevingen, en goede puzzels waarbij ik soms echt niet meer wist wat ik moest doen. :puh:

Ik ben er dus erg te spreken over. Alleen de co-op nog proberen en wat achievements halen.

Al heb ik die "missing experiment" achievement nog niet gehaald, wat wel eens (en eigenlijk waarschijnlijk) een verwijzing naar de Borealis zou kunnen zijn.

Dat is het. Die vind je in het oude gedeelte ergens een deur achter een kast. Ligt een groot schip en er ligt een reddingsboei met "Borealis". Al weet ik niet wat dat is. Iemand? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...