Jump to content

Slag om Libië

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Damn dat hier nog geen topic van is :7 Anyhoe iedereen heeft het wel gehoord de slag om Libië is nu gaande, het luchtruim boven Libië is afgesloten en Britse en Franse straaljagers vliegen al in de buurt van Libië. Morgen komt er een grote bijeenkomst van Europese, Amerikaanse, Afrikaanse leiders in Parijs. Ze gaan daar overleggen, hoogst waarschijnlijk gaan ze een plan van aanpak maken hoe ze deze operatie gaan aanpakken en wie er allemaal eventueel steun kunnen bijdragen.

ProjectOdyssee.png

De NAVO heeft Nederland nog niet gevraagd om steun bij te dragen bij de Slag om Libië, maar toch is Nederland bereidt om F-16 gevechtsvliegtuigen en KDC-10 Tankervliegtuigen in te zetten. De Nederlandse premier Mark Rutte is ook uitgenodigd in Parijs en ongetwijfeld zullen ze Nederland vragen om een bijdrage te leveren.

Nou was ik eens benieuwd wat de gemiddelde Nederlander hier van vindt, moeten we wel of niet steunen op militair gebied?

Bewerkt: door Wesley_GTA
  • Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Davedavy

11

• Mooner_37

10

• Kenny-Petrovic

9

• Jacky-2007

8

Geplaatst:

Ja, ik vind dat Nederland hieraan moet bijdragen. Khadaffi is een man die zijn eigen volk bombardeert. aanvalt en protesten zo hard mogelijk de grond in drukt. Dit moet zo snel mogelijk voorbij zijn en zoals het er nu naar uit ziet gaat de bevolking dit niet in zijn eentje redden. En op dat moment kunnen wij mooi bijspringen dan is het zo afgelopen. :bier:

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Rutte mag er eerst wel eens eventjes voor zorgen dat Nederland er goed bij zit, hij is toch niet voor niks de minister-president van Nederland.

Dus ik heb als enige tot nu toe nee gestemd. :tu:

timo

Ik heb ja gestemd.

Ik vind dat we de mensen moeten helpen, want die Khaddaffi is gek. Maar dan wel een gek om rekening mee te houden. Het volk in Libië (en dan doel ik op Benghazi) juichtten toen ze hoorde dat de VN Veiligheidsraad militaire steun zou verlenen. Maar Khaddaffi is nou eenmaal zo'n persoontje die lak heeft en alles, en dus ook aan de VN en de NAVO. Dus die zal hier ook op een militaire wijze te werk gaan.

Rutte mag er eerst wel eens eventjes voor zorgen dat Nederland er goed bij zit, hij is toch niet voor niks de minister-president van Nederland.

Rutte is minister-premier, niet minister-president. Minister-president kun je alleen worden in een land zonder koningshuis, als ik goed heb opgelet bij Geschiedenis. :engel:

Er is LIVESTREAM via BBC

Bewerkt: door Cabyon

Ja, als ze daar Nederlanders hebben weggehaald kunnen ze dat ook.

Het moet afgelopen zijn met de bombardementen, hij roeit gewoon zijn eigen volk uit..

Bewerkt: door martijn0126
Geplaatst:

Rutte is minister-premier, niet minister-president. Minister-president kun je alleen worden in een land zonder koningshuis, als ik goed heb opgelet bij Geschiedenis. :engel:

Waarom zeggen ze dan altijd op het nieuws minister president rutte :7

Geplaatst:

Waarom zeggen ze dan altijd op het nieuws minister president rutte :7

Omdat, koningshuis moet WEG!!!!!! :tu:

timo

Geplaatst:

Niet steunen, we hebben hier al genoeg geldproblemen in Nederland en op alles word bezuinigd maar dan sturen wel voor miljarden het buitenland in, dom hoor als ze dat gaan doen

@Cheers, helemaal mee eens, meerendeel van de keren doen die ontwikkelingslanden er geeneens iets mee omdat de regering van dat land er alleen maar wapens en andere dure shit zoals auto's [Ferrari, Lamborghini, Buggati ] van koopt.

timo

@hieronder, Bush is inmiddels weg, en Obama doet zijn best om alles wat Bush verneukt heeft weer recht te zetten, dit duurt waarschijnlijk nog wel even, aangezien Bush het echt focking hard heeft verneukt.

BuckFush.gif

Bewerkt: door linux-or-unix
Geplaatst:

Niet steunen, we hebben hier al genoeg geldproblemen in Nederland en op alles word bezuinigd maar dan sturen wel voor miljarden het buitenland in, dom hoor als ze dat gaan doen

Wil je dan 2de Iran of Irak op de wereld?

Ik niet hoor..

Geplaatst:

Wil je dan 2de Iran of Irak op de wereld?

Ik niet hoor..

wil jij als je gaat studeren alles zelf betalen zoals studiebeurs etc.

Geplaatst:

We hebben 76 F16's staan die nu staan te niksen. Als de NAVO een beroep doet op ons, dan moeten we daar gelijk gehoor aan kunnen geven. Ik zou zeggen, zet de boel maar vast klaar. We hebben als land de plicht om klaar te staan voor iedere wereldburger waarvan het leven bedreigd wordt, en de situatie in Libië wordt nu al een maand lang passief gade geslagen door de rest van de wereld.

Beter vandaag nog reageren dan wachten tot morgen. Ik zeg: Doen! :tu:

Geplaatst:

We hebben 76 F16's staan die nu staan te niksen. Als de NAVO een beroep doet op ons, dan moeten we daar gelijk gehoor aan kunnen geven. Ik zou zeggen, zet de boel maar vast klaar. We hebben als land de plicht om klaar te staan voor iedere wereldburger waarvan het leven bedreigd wordt, en de situatie in Libië wordt nu al een maand lang passief gade geslagen door de rest van de wereld.

Beter vandaag nog reageren dan wachten tot morgen. Ik zeg: Doen! :tu:

Het gaat niet over overstappen op een andere energiemaatschappij. Maar even serieus, als die 76 (omg wat veel!) F16's toch niks te doen hebben, kan je inderdaad ze beter even gebruiken om die geschifte K/Gadaffi te stoppen.

timo

Geplaatst:

Behandel anderen zoals je zelf behandeld zou willen worden. Mochten wij hier in opstand zijn en men knalt ons zonder pardon neer, dan zou je ook militaire steun willen hebben van andere landen.

Ik zeg DOEN! Simpelweg omdat de militairen anders voor niks zoveel trainen en dit gewoon een noodsituatie is. We moeten elkaar helpen, toch? Het is nou niet dat België en Nederland z'n F16's nodig heeft hé..:7

Geplaatst:

Ik denk zoiezo dat er dit weekend of zelfs al vanmiddag actie komt, Ik heb gezien dat er al britse straaljagers waren opgestegen. Gewoon een bom gooien op kadhaffi's schuilplaats. hak je de hoofd af dan gaat het lijf ook neer.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...