Jump to content

Slag om Libië


Wesley

Recommended Posts

Ik heb "nee" gestemd. Het is hun probleem, niet het onze. :)

Als er een aap was die ons beschoot , en hulp nodig had , zou jij dat ook fijn vinden? Dan zeggen andere landen ook niet : dat is hun probleem...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    11

  • Mooner_37

    10

  • Kenny-Petrovic

    9

  • Jacky-2007

    8

[appelsap met stukjes]

Het is vandaag overigens ook pijnlijk duidelijk geworden dat de VN ook alleen maar aan symboolpolitiek doet. Als je een No-Fly zone afkondigt, handhaaf het dan ook. Want vandaag heeft onze grote vriend Kaddafi gewoon weer aan lopen vallen.

Frankrijk hebt vliegtuigen naar Libië gestuurd om te patrouilleren.

Ja maar wel mooi te laat. Want Kaddafi heeft vanmorgen nog plekken lopen bombarderen.. Als je om 17:00 een No-Fly zone afkondigt moet je dat vanaf 17:00 handhaven, en niet een dag later pas. Dat is zo moeilijk toch niet.

Beter bemoeit Nederland zich er niet mee. Hele land gaat nu naar de kanker, net als Irak en Afghanistan in het verleden. Over 5 jaar lopen we nog te kloten in dat Libië.

Link to comment
Delen op andere websites

nee, niet nodig... er zijn al genoeg NAVO landen die meedoen.

@Mania-92: Het was een libisch gevechtsvliegtuig, in handen van de rebellen , die door eigen vuur werd neergehaald

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

@Mania-92: Het was een libisch gevechtsvliegtuig, in handen van de rebellen , die door eigen vuur werd neergehaald

Ja, dus? Ik heb toch nimmer anders beweerd? Zaterdag morgen heeft Kaddafi nog wat bommen lopen werpen, dat heeft verder niets te maken met dat neergestorte vliegtuig..

Link to comment
Delen op andere websites

Nou dan word het hoog tijd!

Puik plan! :tu: En helemaal top dat JIJ het wilt financieren! :tu:

Goed dat jij je ouders verkoopt voor wat geld! :klap:

Kijk, dit is nou goed. Zelfs als dit een miljard gaat kosten, is elke cent het waard als het een goede uitkomst heeft. Mensenlevens redden, daarvoor geef je geld uit.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Een F16: ± €300.000,-

Een Jeep, camo gespoten: ± €25.000,-

Vrede in Libië: Onbetaalbaar. "Voor de rest: Eurocard, Mastercard"

m.a.w.: Als het bakken met geld kost om daar een paar mensenlevens te redden, so be it. Het gaat erom dat we mensen zijn, allemaal. En je maakt pas het verschil met eikels als Kadaffi, Chavez en al die andere rooie klootzakken wanneer je laat zien dat je wél om mensenlevens geeft, en dat je bereid bent ervoor te knokken. Wanneer je aan de zijlijn blijft staan gapen ben je net zo slecht (of nog slechter!!!) dan de dictator in kwestie. :duh:

It's about making a difference.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op ja gestemt, er moet alles aan gedaan worden om de burgers in Libie te beschermen tegen het zinloze geweld. Hoe wel ik niet echt een fan bent van linkse activisten, vind ik wel dat er in die landen maar ook landen in het midden oosten, eens een keer eerlijke democratische beschaving krijgen net als hier in het westen. Dan zullen er meer mensen in hun eigen land blijven, en komen er minder imigranten naar nederland. Dat lijk me een handige imigratie maatregel, ik zal niet te ver af dwalen van het onderwerp. Ik vind het goed dat Franrijk maar ook andere landen hebben in ge grepen, het liefst heb ik dat de VN nederland er zo lang mogelijk buiten houd. Maar om de contacten op peil te houden zal ieder land zijn bijdragen moeten leveren.

Bewerkt: door Sjaakswabber
Link to comment
Delen op andere websites

Een F16: ± €300.000,-

Een Jeep, camo gespoten: ± €25.000,-

Vrede in Libië: Onbetaalbaar. "Voor de rest: Eurocard, Mastercard"

m.a.w.: Als het bakken met geld kost om daar een paar mensenlevens te redden, so be it. Het gaat erom dat we mensen zijn, allemaal. En je maakt pas het verschil met eikels als Kadaffi, Chavez en al die andere rooie klootzakken wanneer je laat zien dat je wél om mensenlevens geeft, en dat je bereid bent ervoor te knokken. Wanneer je aan de zijlijn blijft staan gapen ben je net zo slecht (of nog slechter!!!) dan de dictator in kwestie. :duh:

It's about making a difference.

Zowel Afghanistan als Irak zijn nog net zo naar de tering, zo niet nog meer naar de klote, als voordat de wereld zich er zo nodig mee moest bemoeien. Hetzelfde vrees ik voor Libië. Het land is verdeeld, een grote groep is pro-kaddafi, een andere grote groep anti-kaddafi. Bombardementen nemen die verdeeldheid niet weg. Je kunt Kaddafi gevangen nemen, maar die miljoenen pro-kaddafi aanhangers gaan dan niet zomaar braaf thuis zitten. Het is, en blijft, een totale teringzooi daar.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...