Jump to content

Slag om Libië


Wesley

Recommended Posts

Dat het een teringzooi is en nog wel even zal zijn, zal ik niet betwisten. Maar vergeet niet dat er veel "pro-Kadaffi aanhangers" zijn, die alleen die jas hebben aangetrokken uit angst zelf geëxecuteerd te worden.

Rusland gooit trouwens even lekker wat kolen op het vuur om de haat bij de rooie rakkers in Rusland, Venezuela e.d. een beetje aan te wakkeren tegenover de Westerse wereld. Hou je vast aan je stoel, daar gaan we:

Volgens RussiaToday heeft Kadaffi nooit luchtaanvallen laten uitvoeren op zijn mede-Libiërs, let op:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    11

  • Mooner_37

    10

  • Kenny-Petrovic

    9

  • Jacky-2007

    8

Rusland,Venezuela, China etc zitten allemaal in hetzelfde vat onkruid.

In economisch opzicht willen ze wel hun voordeel halen, maar mensenrechten komen niet of nauwelijks voor.

Daarbij de arabische liga/Rusland die nu protesteren omdat er volgens hun burgerdoelen zijn geraakt (wat uiterst te betwijfelen valt), zijn zelf nauw betrokken bij het wel en wee van Kadaffi. Om nog maar ver zwijgen over het schijnheilige rechtse volk Berlusconi/Sarkozy die eerst de beste vrienden waren met Kadaffi.

Nu zeg ik overigens wel een felle ja tegen inzet van onze straaljagers, immers is het 1 een goed moment om je "skills" te hanteren in een conflict wat dichterbij huis. 2 de straaljagers staan er anders maar wat "stof te happen". Ja uiteraard er is ondehoud en er zijn test flights, maar alles in de praktijk brengen is wat anders.

Nu om even terug te komen op de statement "teringzooi" want wat voor Irak/Afganistan geld, hoeft niet meteen bij elk land te gelden waar een tiran word omgegooid.

Nu is het wezenlijke verschil met Irak/Afganistan dat er geen officiële troop combat is van westerse strijdkrachten (of er moeten enkele commando's actief zijn die Kadaffi willen elimineren). Een ander voorbeeld zijn de overige revolutielanden, welliswaar is het geweld hier grootser maar ook hier is het eigen volk verantwoordelijk voor die revolutie. De westerse landen wilden zich in eerste instantie niet eens mee bemoeien.

De vraag is hoe het zal aflopen...

Hoe loopt het af...

Feit is, dat Kadaffi niet te vertrouwen is, dus ook het "staakt het vuren" dat voor de 2e keer in korte tijd is afgekondigd door hem niet.

Bewerkt: door Shorty_D
Link to comment
Delen op andere websites

Rusland,Venezuela, China etc zitten allemaal in hetzelfde vat onkruid.

In economisch opzicht willen ze wel hun voordeel halen, maar mensenrechten komen niet of nauwelijks voor.

Daarbij de arabische liga/Rusland die nu protesteren omdat er volgens hun burgerdoelen zijn geraakt (wat uiterst te betwijfelen valt), zijn zelf nauw betrokken bij het wel en wee van Kadaffi. Om nog maar ver zwijgen over het schijnheilige rechtse volk Berlusconi/Sarkozy die eerst de beste vrienden waren met Kadaffi.

daar ben ik het volledig mee eens _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist staat er een bericht op nu.nl dat één van de zonen van Khadaffi is omgekomen tijdens een van de luchtaanvallen van de westerse landen. Als dit waar zou zijn zal Khadaffi hier uiteraard niet blij mee zijn en ik ben benieuwd wat zijn reactie is.

Link to comment
Delen op andere websites

We hebben 76 F16's staan die nu staan te niksen. Als de NAVO een beroep doet op ons, dan moeten we daar gelijk gehoor aan kunnen geven. Ik zou zeggen, zet de boel maar vast klaar. We hebben als land de plicht om klaar te staan voor iedere wereldburger waarvan het leven bedreigd wordt, en de situatie in Libië wordt nu al een maand lang passief gade geslagen door de rest van de wereld.

Beter vandaag nog reageren dan wachten tot morgen. Ik zeg: Doen! :tu:

ik zou ja zeggen, het leger van België moet ook maar wat actie doen, ik vind dat het te lang heeft geduurd voor er reactie kwam, ik denk dat de wereld gewoon bang is om met desnoods geweld problemen op te lossen.

Link to comment
Delen op andere websites

Na een aantal dagen komt het dan toch:

Nederland stuurt F-16's naar Libië

AMSTERDAM - Nederland wil met F-16-gevechtsvliegtuigen, een mijnenjager en een tankvliegtuig meedoen aan de internationale militaire operatie in Libië. Dat hebben ingewijden dinsdag gemeld.

Bron: Nu.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kom je daar nou bij, natuurlijk wel. Je hebt geen regering nodig om een F16 te sturen, dat regelt Defensie wel. België heeft hetzelfde standpunt ingenomen als Nederland en heeft ook besloten een NAVO oproep af te wachten.

Link to comment
Delen op andere websites

ik moet wel zeggen... zijn wij nog nodig? er zijn al engelse, franse, Scandinavische & USA vliegtuigen... dus ik denk dat ze liever een arabisch land in de lucht zien ( zodat het niet een all-western operatie lijkt ) dan de f16's van NL / BE

Link to comment
Delen op andere websites

ik moet wel zeggen... zijn wij nog nodig? er zijn al engelse, franse, Scandinavische & USA vliegtuigen... dus ik denk dat ze liever een arabisch land in de lucht zien ( zodat het niet een all-western operatie lijkt ) dan de f16's van NL / BE

dat ben ik ook eerder geneigd te geloven aangezien het in Arabische continenten het zich afspeelt moeten zij dat oplossen maar het liep uit de hand en de NAVO moeide zich ermee waardoor er meteen Fransen, Britten en Amerikanen als wolven op vlees op vlogen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit keer begonnen de Fransen er mee volgens mij.

Wist je dat die ook aanleiding waren voor wat later de Vietnam-oorlog werd? Ik zie een verband. Altijd weer die Fransen... :schater:

onze nieuwe geschiedenis docent Jacky! :bier:

teacher.jpg

voor als u echt eens wat wil gaan leren

:schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Dit keer begonnen de Fransen er mee volgens mij.

Wist je dat die ook aanleiding waren voor wat later de Vietnam-oorlog werd? Ik zie een verband. Altijd weer die Fransen... :schater:

fransen zijn maar zwak op vlak van leger, moest ooit oorlog door aanloop in libië daartegen ontstaan zijn ze snel weggeblazen geloof ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...