Bierbuikje Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Van mijn part is het oorlog, maar dan wel een echte oorlog. Niet van dat zoetjes oorlog met 'ja jongens, wij gaan vanmiddag aanvallen, oppassen hoor!'. Nee gewoon meteen binnenvallen zonder waarschuwing en 'shoot first then talk'. Anders duurt het een jaar voordat het afgelopen is. Reageren
linux-or-unix Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Van mijn part is het oorlog, maar dan wel een echte oorlog. Niet van dat zoetjes oorlog met 'ja jongens, wij gaan vanmiddag aanvallen, oppassen hoor!'. Nee gewoon meteen binnenvallen zonder waarschuwing en 'shoot first then talk'. Anders duurt het een jaar voordat het afgelopen is. Teveel GTA? Nee weer een grapje, dit werkt inderdaad het best, hetzelfde als met die mensen die dan "Kom dan!" roepen en uiteindelijk toch niks doen. K/Gadaffi moet gewoon gestraft worden. Op de brandstapel met 'm! timo Reageren
Ultimate-Killer Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Als ze weten waar die Kadafi zit kunnen ze hem toch ook Bombaderen? Zoals Kadafi z,n eigen steden bombadeert? Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Ik hoop dat er dit weekend al actie komt want Khadaffi heeft het staakt het vuren ook gestaakt. Hij heeft vanochtend vroeg alweer aangevallen waarbij waarschijnlijk één van zijn straaljagers is neergehaald. Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Ik weet het niet. Aan de ene kant wil iedereen die ghadaffi weg hebben. Maar aan de andere kant is er dan ook wel weer een grote kans dat hij door een nog extremer figuur opgevolgd word. En ik denk dat niemand zowel daar als hier op een 2e iran zit te wachten. Dan zal het volk het nog slechter krijgen. Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Nou, als het westen, de Arabische liga en de Afrikaanse Unie zich er nu mee bemoeien gaan ze er denk ik ook wel voor zorgen dat er een beetje eerlijke verkiezingen komen als Khadaffi word afgezet. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Als ze weten waar die Kadafi zit kunnen ze hem toch ook Bombaderen? Zoals Kadafi z,n eigen steden bombadeert? De NAVO zal zich nooit zo verlagen tot het zelfde niveau. Ik verwacht dat ze eerst precies willen weten waar Kadaffi en zijn top zit verscholen, en dan pas tot actie overgaan. Maar maakt je niet druk; de VS kennende hebben ze al genoeg infobronnen in Libië zitten om de pakkans een beetje te vergroten. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Niet steunen, we hebben hier al genoeg geldproblemen in Nederland en op alles word bezuinigd maar dan sturen wel voor miljarden het buitenland in, dom hoor als ze dat gaan doen Wil je dan 2de Iran of Irak op de wereld? Ik niet hoor.. Nu is er juist kans op een 2de Irak.. Bij Irak vond de VS het ook zo nodig Hussein omver te werpen, nou zie wat er van geworden is. Het is één grote kankerzooi in dat land. En ik ben bang dat het in Libië ook een grote teringzooi wordt als het niet duidelijk is wie er daar aan de macht is, de rebellen zijn verenigd in de strijd tegen Kaddafi, maar als die Kaddafi eenmaal weg is dan zijn ze zo verdeeld als de pest. We hebben 76 F16's staan die nu staan te niksen. Als de NAVO een beroep doet op ons, dan moeten we daar gelijk gehoor aan kunnen geven. Ik zou zeggen, zet de boel maar vast klaar. We hebben als land de plicht om klaar te staan voor iedere wereldburger waarvan het leven bedreigd wordt, en de situatie in Libië wordt nu al een maand lang passief gade geslagen door de rest van de wereld. Beter vandaag nog reageren dan wachten tot morgen. Ik zeg: Doen! Als we 76 F16's hebben die niks doen, dan moeten we ze niet naar Libië sturen enkel en alleen zodat ze wat te doen hebben.. Maar dan moeten we ze in de uitverkoop zetten. En wat mij betreft daarna meteen de hele defensie opdoeken. Het is vandaag overigens ook pijnlijk duidelijk geworden dat de VN ook alleen maar aan symboolpolitiek doet. Als je een No-Fly zone afkondigt, handhaaf het dan ook. Want vandaag heeft onze grote vriend Kaddafi gewoon weer aan lopen vallen. Reageren
Davedavy Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Zonder defensie word het ook een lekkere boel hier . Maar ik vind dat wij ons er niet mee moeten bemoeien , de mensen die dit moeten regelen zullen het vast beter weten dan ons Reageren
ikt Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 [appelsap met stukjes] Het is vandaag overigens ook pijnlijk duidelijk geworden dat de VN ook alleen maar aan symboolpolitiek doet. Als je een No-Fly zone afkondigt, handhaaf het dan ook. Want vandaag heeft onze grote vriend Kaddafi gewoon weer aan lopen vallen. Frankrijk hebt vliegtuigen naar Libië gestuurd om te patrouilleren. Reageren
Wesley Geplaatst: 19 maart 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Militaire actie tegen Libië begonnenAMSTERDAM - De internationale militaire actie in Libië is begonnen. Dat heeft de Franse president Nicolas Sarkozy zaterdag gezegd na afloop van overleg van wereldleiders in Parijs. Bron: Nu.nl Zover bekend is doet Nederland nu nog niet mee, maar op het RTLNieuws zeiden ze dat we binnen 24 uur hoogst waarschijnlijk nog wel gevraagd worden door de NAVO. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Ze kunnen het op het nieuws zo mooi verwoorden, maar het is eigenlijk gewoon oorlog. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Ware woorden, maar het hogere doel, veiligheid van wereldburgers, geeft wat mij betreft genoeg fiat voor deze actie. En nu met weemoed toekijken en hopen dat de NAVO snel klaar is met deze missie.. Reageren
Davedavy Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Ik vraag me eigenlijk af , wat zou slimmer zijn; Met zoveel mogelijk man erop af , het land veilig maken en klaar , of het rustig aan doen en niet teveel mensen tegelijk Want als je met meer mensen bent heb je toch sneller het land veilig? Reageren
Flitskikker Geplaatst: 19 maart 2011 Rapport Geplaatst: 19 maart 2011 Ik heb "nee" gestemd. Het is hun probleem, niet het onze. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.