Jump to content

Slag om Libië

Recommended Posts

Geplaatst:

Dit keer begonnen de Fransen er mee volgens mij.

Wist je dat die ook aanleiding waren voor wat later de Vietnam-oorlog werd? Ik zie een verband. Altijd weer die Fransen... :schater:

onze nieuwe geschiedenis docent Jacky! :bier:

teacher.jpg

voor als u echt eens wat wil gaan leren

:schater:

lol is dit offtopic? zou dit bij schooltopic zetten dan. Mja nu we ervover bezig zijn, hoe oud is deze dame?

• Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Davedavy

11

• Mooner_37

10

• Kenny-Petrovic

9

• Jacky-2007

8

Geplaatst: (bewerkt)

Wist je dat die ook aanleiding waren voor wat later de Vietnam-oorlog werd? Ik zie een verband. Altijd weer die Fransen... :schater:

fransen zijn maar zwak op vlak van leger, moest ooit oorlog door aanloop in libië daartegen ontstaan zijn ze snel weggeblazen geloof ik.

How how,"Fransen zijn maar zwak op vlak van leger"? Frankrijk heeft een supermacht. Ze trokken zich zelfs terug uit de NAVO omdat ze een nucleaire macht werden. Op de dag van vandaag hoort Frankrijk tot één van de grootste legers ter wereld en ze hebben nog steeds kernwapens en modern materiaal om oorlog mee te voeren tot hun beschikking. Tevens zijn ze vanaf 2009 weer volledig lid van de NAVO.

Bewerkt: door Wesley_GTA
Geplaatst:

fransen zijn maar zwak op vlak van leger, moest ooit oorlog door aanloop in libië daartegen ontstaan zijn ze snel weggeblazen geloof ik.

How how,"Fransen zijn maar zwak op vlak van leger"? Frankrijk heeft een supermacht. Ze trokken zich zelfs terug uit de NAVO omdat ze een nucleaire macht werden. Op de dag van vandaag hoort Frankrijk tot één van de grootste legers ter wereld en ze hebben nog steeds kernwapens en modern materiaal om oorlog mee te voeren tot hun beschikking. Tevens zijn ze vanaf 2009 weer volledig lid van de NAVO.

opgezocht en begrepen, nou dan verander ik mijn mening, mijn excuses. Maar in WOII was frankrijk snel weg nadat de anderen verloren dat wilde ik zeggen en dacht dat het heden nog zo was. Wat vind jij dat ze met Khaddafi moeten doen?

Geplaatst: (bewerkt)

Hoelang gaat deze slag "nog" duren?

davy ik vrees nog lang en hoop met je mee dat het snel over is mja. Ze schoten al vaak in de buurt van zijn residentie maar waarom dat niet op zijn residentie zelf?

Big Boss: hij zij dat hij nooit zal overgeven al moet hij er voor sterven :o

Bewerkt: door Mooner_37
Geplaatst:

voor als u echt eens wat wil gaan leren :schater:

Infidel.. Misschien dat je jouw geschiedenis-docent dan maar even dit uit haar bolletje moet leren. Check eerst je bronnen en dubbelcheck ze dan nog eens, voordat je mij denkt uit te kunnen lachen, beste man. Ow, en je mag gewoon "je" zeggen, hoor.

[table=header]Jacky-2007|commando

:dans: |nocheer.gif[/table]

Ontopic:

Nederland gaat alleen de "voorkant dichthouden", de wateren bewaken en controleren op de invoer van wapens. Dat vind ik prima zo; een belangrijke taak vereist tenslotte goed denkwerk. En dat kunnen we wel. :Y

Geplaatst:

voor als u echt eens wat wil gaan leren :schater:

Infidel.. Misschien dat je jouw geschiedenis-docent dan maar even dit uit haar bolletje moet leren. Check eerst je bronnen en dubbelcheck ze dan nog eens, voordat je mij denkt uit te kunnen lachen, beste man. Ow, en je mag gewoon "je" zeggen, hoor.

[table=header]Jacky-2007|commando

:dans: |nocheer.gif[/table]

:bonk::7

OT:

ben ziezo benieuwd wat het resultaat van die operatie wordt... ik denk een burgeroorlog ( mits men andere maatregelen gaan treffen ( bijf grondtroepen))

Geplaatst:

ik moet wel zeggen... zijn wij nog nodig? er zijn al engelse, franse, Scandinavische & USA vliegtuigen... dus ik denk dat ze liever een arabisch land in de lucht zien ( zodat het niet een all-western operatie lijkt ) dan de f16's van NL / BE

Qatar doet ook mee hoor.

Geplaatst:

ik moet wel zeggen... zijn wij nog nodig? er zijn al engelse, franse, Scandinavische & USA vliegtuigen... dus ik denk dat ze liever een arabisch land in de lucht zien ( zodat het niet een all-western operatie lijkt ) dan de f16's van NL / BE

Qatar doet ook mee hoor.

wat zou er gebeuren stel dat de landen onder elkaar ruzie krijgen, dan heb je WO III?

Geplaatst:

Qatar doet ook mee hoor.

wat zou er gebeuren stel dat de landen onder elkaar ruzie krijgen, dan heb je WO III?

ik hoop dat Nederland dan neutraal blijft maar ik hoop dat ze nog niet zo ver gaan

Geplaatst:

Zolang dit op korte en lange termijn geen gevolgen heeft voor Nederland zelf, vind ik zeker dat Nederland mag deelnemen aan het conflict in Libië. De bevolking zelf word aangevallen door hun eigen leider, dat kan NIET door de beugel en moet wat aan gedaan worden. De VN is er toch om dit soort conflicten op te lossen? Zolang dat het doel blijft, vind ik dat Nederland zich er mee mag bemoeien.

Geplaatst:

Nou dan moet het wel heel erg ver gaan, ik zie dat zelf niet gebeuren trouwens.

ik hoop dat Nederland dan neutraal blijft maar ik hoop dat ze nog niet zo ver gaan

Nederland zal nooit weer neutraal komen te staan zolang ze lid blijven van de NAVO. Landen als Oostenrijk en Zweden zijn ook neutrale landen, zij worden dus ook niet toegelaten bij de NAVO.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...