Jump to content

[GTAIV] - Sketchup to IV


cooling

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

Op het gebied van modding heb ik een grote achterstand opgelopen ivm school en werk.

Nu ik weer af en toe tijd heb wil ik dit hervatten. Deze keer niet met San Andreas maar met GTA IV

Toch een nieuwe engine en natuurlijk... nieuwe uitdagingen!

Mijn vraag is eigenlijk simpel maar toch uitgebreid ;) Haha

Waar moet ik beginnen om models in GTA IV te plaatsen.

Ik heb van diverse bestandsnamen en programma's gehoord om aan de slag te kunnen.

Van San Andreas wist ik veel af en kon ik zo'n beetje alles aanpassen naar mijn zin.

Ik ben uiteidelijk aan de slag gegaan met een aantal Total Conversion mods. Sommige Succesvol maar sommige ook niet.

Mijn hoop is natuurlijk op google gevestigd maar misschien ook op jullie!

Wie heeft er al ervaring met het importeren van Custom models in GTA IV.

Graag hoor ik jullie ervaring en uiteraard deel ik de mijne!

Ik hoop met de hulp van jullie een goede start te kunnen maken.

Tutorials, How To's, Forumposts enz.. Alles is welkom!

Alvast bedankt allemaal!

Groetjes, Dennis

[Edit] Ben aan het zoeken geweest en kwam de volgende tutorial tegen.

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=462296 --> [TUT|IV|3DSMax]3DS Max to IV, Custom models in IV from Max!]

Is iemand anders ook aan het proberen? hoor ik het graag!

Bewerkt: door cooling
Link to comment
Delen op andere websites

Jammer dat er weinig reacties zijn. :(

Wel kwam ik meteen het eerste probleem tegen.

Ik moest bij San Andreas altijd BMP/png bestanden gebruiken.

Bij IV wordt er gesproken over DDS files (DirectX textures)

Help! :)

Alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer dat er weinig reacties zijn. :(

Wel kwam ik meteen het eerste probleem tegen.

Ik moest bij San Andreas altijd BMP/png bestanden gebruiken.

Bij IV wordt er gesproken over DDS files (DirectX textures)

Help! :)

Alvast bedankt.

Google even een bmp\png to dds omzetter.

DDS bestanden kun je importeren in G texture.

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer dat er weinig reacties zijn. :(

Wel kwam ik meteen het eerste probleem tegen.

Ik moest bij San Andreas altijd BMP/png bestanden gebruiken.

Bij IV wordt er gesproken over DDS files (DirectX textures)

Help! :)

Alvast bedankt.

Google even een bmp\png to dds omzetter.

DDS bestanden kun je importeren in G texture.

Oké dat heb ik gevonden :) maar als ik objecten een texture geef in sketchup en zet later die texture om naar DDS dan werkt dit toch niet meer?

Ik ben nu ook begonnen met 3ds max om daar in te modellen maar eerlijk gezegt vindt ik nog niet echt mijn weg.

Heeft iemand daar ook nog duidelijke Tutorials voor?

Groetjes en bedankt alvast!

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer dat er weinig reacties zijn. :(

Wel kwam ik meteen het eerste probleem tegen.

Ik moest bij San Andreas altijd BMP/png bestanden gebruiken.

Bij IV wordt er gesproken over DDS files (DirectX textures)

Help! :)

Alvast bedankt.

Google even een bmp\png to dds omzetter.

DDS bestanden kun je importeren in G texture.

Oké dat heb ik gevonden :) maar als ik objecten een texture geef in sketchup en zet later die texture om naar DDS dan werkt dit toch niet meer?

Ik ben nu ook begonnen met 3ds max om daar in te modellen maar eerlijk gezegt vindt ik nog niet echt mijn weg.

Heeft iemand daar ook nog duidelijke Tutorials voor?

Groetjes en bedankt alvast!

Als je opslaat naar .WDR (gta 4 model format) veranderd hij alle .bmp extensies naar .dds. Dat geld alleen voor het opslaan van de WDR, de textures moet je wel zelf omzetten van bmp naar dds. Je moet 3Ds Max toch gebruiken om de WDR en de OBN\WBN te maken, kijk dan meteen even of de textures op je model staan.

Om te leren 3Ds maxen heb je hier een heleboel tutorials:

http://www.gtaforum.nl/topic/78454-master-tutorial-list/

Je kunt ook even googlen op iets als '3ds max basics' of '3ds max basic polygon modelling'

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...