Jump to content

PSN - email werkt niet meer


Sublime

Recommended Posts

Hay,

Een paar dagen geleden had ik iets gehoord over het gehackte PSN netwerk. Ik weet niet wat voor gegevens er zijn gelekt, maar het wachtwoord op mijn email adres werkt niet meer. Het wachtwoord van dit e-mailadres is hetzelfde als die van het PSN netwerk. De geheime vraag kan ik ook niet opvragen omdat hij zegt dat ik het antwoord fout heb..

Nu is het niet zo heel erg dat mijn email niet meer werkt, want ik gebruikte hem meer voor spam en het PSN. Maar zijn de creditcard gegevens van mijn ouders nu ook in gevaar? Dit moet me eigenlijk ook meteen laten denken aan het mailtje wat ik van chinezen kreeg klik. Omdat mijn ouders het toch niet veel uitmaakte weten deze "chinezen" nu wel mijn ouders naam, adres en bankrekeningnummer.

Link to comment
Delen op andere websites

Alle gegevens van PSN zijn gelekt. Creditcard-gegevens zijn nog niet bekend, maar als je sommige berichten hoort worden er plotseling bedragen afgeschreven van rekeningen, dus reken er maar op dat die ook gelekt zijn. Sony raad zelf ook aan alle wachtwoorden (zie hetzelfde zijn als je PSN) die je voor andere diensten buiten Sony gebruikt te wijzigen. Voor de creditcard-gegevens moet je de rekening in de gaten houden of er zomaar geld wordt afgeschreven. Is dat het geval dan zou ik contact op nemen met de bank om de boel eventueel te blokkeren. Het mailtje wat je laatst heb gekregen heeft er denk ik niks mee te maken, dat is gewoon spam wat iedereen krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, dan zal ik alle wachtwoorden maar weer eens veranderen..

En over die chinezen. Ze hebben gewoon gereageerd na het reply-en. Alleen toen mn vader zn bankgegevens gaf (nummer met Iban etc) stopte hij opeens met mailen.

Link to comment
Delen op andere websites

Aan dat soort mensen moet je NOOIT je bankgegevens geven. Die maken daar misbruik van, zeker mailtjes met dit soort gebrekkig Engels zijn niet te vertrouwen. Dat zijn mensen die juist op zoek zijn naar dat soort websites om bankgegevens te vragen maar later nooit antwoorden of komen. De bankgegevens die hun krijgen verkopen ze in de meeste gevallen weer door aan andere.

Link to comment
Delen op andere websites

Aan dat soort mensen moet je NOOIT je bankgegevens geven. Die maken daar misbruik van, zeker mailtjes met dit soort gebrekkig Engels zijn niet te vertrouwen. Dat zijn mensen die juist op zoek zijn naar dat soort websites om bankgegevens te vragen maar later nooit antwoorden of komen. De bankgegevens die hun krijgen verkopen ze in de meeste gevallen weer door aan andere.

Niet echt gebrekkig engels, alleen leek het of ze geen spaties na een punt kenden ;p. We hebben ook al eens mensen uit Frankrijk gehad die wel "echt waren". Maar wat kunnen zulke mensen met die informatie dan? Ze kunnen niets linken aan ons IP adres aangezien ze die nooit hebben gehad. Ik heb hun IP adres ook niet gekregen ondanks ik ze een link naar ons vakantiehuis had gestuurd met een tracker daarin.

Maarja, kunnen mijn ouders/ ik hier nog iets aan doen? om te zorgen dat hun informatie niets meer waard is?

Link to comment
Delen op andere websites

Aan dat soort mensen moet je NOOIT je bankgegevens geven. Die maken daar misbruik van, zeker mailtjes met dit soort gebrekkig Engels zijn niet te vertrouwen. Dat zijn mensen die juist op zoek zijn naar dat soort websites om bankgegevens te vragen maar later nooit antwoorden of komen. De bankgegevens die hun krijgen verkopen ze in de meeste gevallen weer door aan andere.

Niet echt gebrekkig engels, alleen leek het of ze geen spaties na een punt kenden ;p. We hebben ook al eens mensen uit Frankrijk gehad die wel "echt waren". Maar wat kunnen zulke mensen met die informatie dan? Ze kunnen niets linken aan ons IP adres aangezien ze die nooit hebben gehad. Ik heb hun IP adres ook niet gekregen ondanks ik ze een link naar ons vakantiehuis had gestuurd met een tracker daarin.

Maarja, kunnen mijn ouders/ ik hier nog iets aan doen? om te zorgen dat hun informatie niets meer waard is?

Het is een creditcard? Dan zou ik die laten blokkeren, dan krijg je een nieuwe kaart met geloof ik ook een nieuw nummer :Y
Link to comment
Delen op andere websites

Van wat ik begrijp uit de chatsessie tussen de hackers (hier te lezen), wordt de data wel over een beveiligde verbinding verzonden maar niet gecodeerd opgeslagen. Dan is het natuurlijk kinderspel om aan de wachtwoorden te komen zodra ze eenmaal binnen zijn...

Link to comment
Delen op andere websites

MD5 is decodeerbaar, en natuurlijk zijn alle gegevens bij Sony opgeslagen. Anders kunnen ze nooit kijken of je wachtwoord wel goed is als je inlogd.

het is niet decodeerbaar. Er zijn manieren om te brute forcen etc, maar dat mag je geen decoderen noemen omdat het gewoon miljoenen combinaties proberen is.

Als je inglogd wordt jou input ook gewoon gecodeerd en dan vergeleken.

Maar lijkt me wel slecht dat ze het wachtwoord niet coderen..

het is natuurlijk zowiezo al slecht dat mn pa creditcard gegevens nu op straat liggen :duh: . Nu moet ik mijn ouders uit gaan leggen dat het gevaarlijk is, en dan krijg ik weer gezeur dat ik dat niet had moeten kopen bla bla..

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Nu moet ik mijn ouders uit gaan leggen dat het gevaarlijk is, en dan krijg ik weer gezeur dat ik dat niet had moeten kopen bla bla..

Maar zoiets kan ook gebeuren met zegmaar PayPal, zodra je ook maar met een betaalkaart betaalt is er kans om gescamt de worden, vertel ze dat maar ;) Dat dit bij Sony nu gebeurt had ook bijvoorbeeld net zo goed dus bij PayPal kunnen gebeuren. Okee, PayPal is wel beter beveiligd lijkt mij, maar toch hetzelfde idee, en dat weten je ouders toch niet :engel:
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik jou was zou ik gewoon de situatie aan je ouders uitleggen en vertellen dat het handig is contact op te nemen met het creditcardbedrijf, dit kan je beter nu doen dan nadat er vreemde uitgaven gedaan gaan worden vanaf de kaart van je pa (er vanuit gegaan dat de creditcardgegevens inderdaad gehacked zijn). Dat wordt in de toekomst prepaidkaarten gebruiken denk ik :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

MD5 is decodeerbaar, en natuurlijk zijn alle gegevens bij Sony opgeslagen. Anders kunnen ze nooit kijken of je wachtwoord wel goed is als je inlogd.

het is niet decodeerbaar. Er zijn manieren om te brute forcen etc, maar dat mag je geen decoderen noemen omdat het gewoon miljoenen combinaties proberen is.

Als je inglogd wordt jou input ook gewoon gecodeerd en dan vergeleken.

Maar lijkt me wel slecht dat ze het wachtwoord niet coderen..

het is natuurlijk zowiezo al slecht dat mn pa creditcard gegevens nu op straat liggen :duh: . Nu moet ik mijn ouders uit gaan leggen dat het gevaarlijk is, en dan krijg ik weer gezeur dat ik dat niet had moeten kopen bla bla..

70 miljoen mensen wereldwijd zijn getroffen, dat is meer dan 3 keer Nederland. Je ouders kunnen je moeilijk de schuld gaan geven.

Link to comment
Delen op andere websites

@zamgod

Nee, het is een bankrekening.

Maarja, zal het proberen uit te leggen. Dat wordt idd maar prepaid kaarten kopen dan :duh: .

Edit: heb trouwens bericht terug van hotmail, ze hebben me gewoon het email account laten resetten en ik kan het nu weer gebruiken. dat ging makkelijker dan ik had verwacht :bonk: .

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...