Jump to content

Gangs


NeverMyWorld

  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden jullie van gangs?

    • Ik vind het maar niks!
      13
    • Ik vind ze eigenlijk best wel geinig!
      6
    • Het maakt mij niks uit.
      5
    • Ik vind ze best goed bezig
      2
    • Anders, namelijk...
      3
  2. 2. Welke gang vind je beter?

    • Bloods
      5
    • Crips
      5
    • Latino Gangs
      2
    • Anders, namelijk...
      17


Recommended Posts

Nou zoals de titel al zegt gaat dit over Gangs zoals die in de amerikaanse stad Los Angeles. Ik wil weten wat jullie van deze "gangs" vinden en of jullie een voorkeur hebben voor welke gang. Natuurlijk weet ik dat velen zeggen dat het allemaal nergens op slaat met de gangs maar toch wil ik jullie mening graag zien.

Gangs als de Crips en de Bloods die nu actief zijn, zijn ontstaan in Amerika. Dit kwam vooral omdat Afro-Amerikanen in de jaren 60' buitengesloten werden in de maatschappij. Ze mochten geen lid worden van bepaalde verenigingen/organisaties en werden zogezegd gediscrimineerd. Hierdoor gingen verschillende Afro-Amerikanen zelf een vereniging oprichten. Dit werd dan een groep van hangjongeren. Aangezien deze jongeren niet veel te doen hadden raakten ze betrokken bij kleinere misdaden die zich later steeds verder ontpopten. De buurten waar deze jongeren vandaan kwamen waren meestal arm en er was veel werkloosheid. Zo kwamen deze jongens in de problemen en de politie vond het tijd om ze aan te pakken. Dit werd dan ook op een gewelddadige manier gedaan. Maar op een moment ging het te ver de politie gebruikten hun macht om van alles te doen zo werden mensen onschuldig gearresteerd of in elkaar getrapt. Dit waren dan ook Afro-Amerikanen. De Afro-Amerikanen kwamen in opstand en dit werd dan ook hevig onderdrukt door de politie. Uiteindelijk werden deze problemen opgelost maar dat ging niet zo. Er ontpopten zich nieuwe groepen maar ditmaal echte "gangs" dit waren de Crips opgericht door tiener Raymond Lee Washington. Deze jongeren waren helemaal buitengesloten hadden geen baan, geen familie en waren ook erg arm. Ze hadden niks om zich aan te binden hierdoor ontstond de eerste gang. Toen kwam er een alliantie van verschillende rivale groepen die zich de Bloods noemden. Zij werden opgericht omdat de bedreiging van een grote gang als de Crips te groot werd. Er werden kleuren gegeven aan de gangs. Blauw voor Crips en Rood voor Bloods. Zo ontstond uiteindelijk de gangs die we nu kennen.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd. Meld het maar als ik iets ben vergeten.

Crips: Crips (Community Revolution In Progress) is een bende uit Californië (Verenigde Staten), en zijn vooral actief in Compton en Los Angeles. De Crips zijn de grootste rivalen van de Bloods, maar zij zijn ook rivalen van Latino bendes, zoals Florencia 13. De bende is in 1969 opgericht door Raymond Washington. Het bestaat voor het merendeel uit Afro-Amerikaanse mensen. Ze gebruiken de kleur Blauw.

Bloods: De Bloods is een bende uit Los Angeles, Californië (Verenigde Staten).

De Bloods zijn herkenbaar aan de rode kleuren in hun kleding, vooral bij de bandana's die de leden dragen. Het bendesymbool van de Bloods is het woord BLOOD dat de leden spellen met hun handen. De Bloods zijn ooit opgericht door politieke organisaties voor de bescherming van zwarte buurten. De Bloods bestaan voornamelijk uit Afro-Amerikaanse leden en hebben in de loop der tijd ook in de rest van de Verenigde Staten en de rest van de wereld bendes opgericht. De Bloods zijn rivalen van de Crips maar ook rivalen van Latino bendes zoals de Compton Varrio Tortilla Flats.

Latinos: Ik Weet niet veel van deze gangs maar het zijn vooral gangsters van een spaanse afkomst. Dus vooral uit landen waarin ze spaans spreken. De grootste is als het goed is de Surenos

Bewerkt: door GloriousDa7
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NeverMyWorld

    10

  • Faenty.

    4

  • Jacky-2007

    3

  • -TonyStark-

    3

Ik vind gangs maar niks wat doen ze eigenlijk?Lullen over geld,sex,vrouwen,graffiti,auto en vette geweren :7

Ik koos voor de crips(ik weet niet waarom :puh: )

EDIT:Wat me nog tegen valt is die Crappy,'stoere',wannabe gangs.Vind je overal in mijn buurt :7

Bewerkt: door SanAndreasStories
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind gangs maar niks wat doen ze eigenlijk?Lullen over geld,sex,vrouwen,graffiti,auto en vette geweren :7

Ik koos voor de crips(ik weet niet waarom :puh: )

EDIT:Wat me nog tegen valt is die Crappy,'stoere',wannabe gangs.Vind je overal in mijn buurt :7

Haha, Ze noemen zichzelf niet echt gangs maar zien elkaar als Family. En die gangs die jij bedoeld zijn zeker niet zoals die in Amerika die zien elkaar echt als familie hier in NL proberen ze er alleen maar stoer mee te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt mij tot dusver niet zoveel uit. Maar waar ik zo'n hekel aan heb, zijn die gangs, waar jij het al over hebt, SanAndreasStories, die wannabe gangs. Dat zijn onder andere veel jongeren met hun straattaal, die ze hoogstwaarschijnlijk overnemen van andere 'gangs', maar ook tv series/films als New Kids. :7 Ik heb daar serieus zo'n hekel aan. De hele tijd over seks, wapens, drugs enz. praten... Dat kan toch ook in een 'gewoon' groepje? :7

Het hoeft niet zo te zijn dat het meteen zo'n gang groepje is, maar ik doel over het algemeen wel over deze soort groepen.

Nu vind je bij mij in de buurt niet zoveel van zulke gangs, maar dat heeft onder andere te maken met het feit dat ik niet in zo'n crimineel dorp woon. Voorbeelden van steden als Eindhoven, daar vind je genoeg gangs.

Ik heb overigens gestemd op de 'Latino Gangs', aangezien ik die van de 3 keuzes het beste ken. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt mij tot dusver niet zoveel uit. Maar waar ik zo'n hekel aan heb, zijn die gangs, waar jij het al over hebt, SanAndreasStories, die wannabe gangs. Dat zijn onder andere veel jongeren met hun straattaal, die ze hoogstwaarschijnlijk overnemen van andere 'gangs', maar ook tv series/films als New Kids. :7 Ik heb daar serieus zo'n hekel aan. De hele tijd over seks, wapens, drugs enz. praten... Dat kan toch ook in een 'gewoon' groepje? :7

Nu vind je bij mij in de buurt niet zoveel van zulke gangs, maar dat heeft onder andere te maken met het feit dat ik niet in zo'n crimineel dorp woon. Voorbeelden van steden als Eindhoven, daar vind je genoeg gangs.

Ik heb overigens gestemd op de 'Latino Gangs', aangezien ik die van de 3 keuzes het beste ken. :puh:

Je zegt misschien wel "drugs" maar niet alle gangsters zijn daar mee bezig. Ook zij weten dat het je kapot maakt. Sommige gangsters hadden ouders die dagelijks drugs gebruikten terwijl zij nog klein waren. Dat is dus een slechte opvoeding en je leert het zelf ook aan. Logisch dat ze dan geen baan krijgen en in de "ghetto" belanden. De meeste gangs zijn tegen drugs maar sommigen handelen hier echt in.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat ze er tegen zijn. Maar dat ze het gewoon niet gebruiken.

Ze zijn er dus wel degelijk tegen zij weten wat het doet en wat er met je gebeurd als je het gebruikt. Kijk maar eens naar Youtube filmpjes of naar Documentaires over de gangs.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik mis de keuze in de poll "Anders, namelijk..". Ik neem dit topic nu met heel veel moeite serieus, al begrijp ik dat je het wel zo bedoeld hebt.

De reden van het ontstaan en het voortbestaan van gangs in de VS mis ik wel een beetje, een stukje achtergrond informatie van hoe het werkelijk zit. Het is niet voor niets dat we hier in Nederland er weinig tot geen last van hebben: Namelijk omdat hier iedereen of bezig is met een baan zoeken, of bezig is met werken of bezig is met een studie. Daar in de VS is de werkloosheid in complete deelstaten zo groot als Nederland al decennia lang ontzettend groot, en daar komen dan ook de gangs vandaan.

Ik persoonlijk ben er zwaar op tegen. Het zijn weggezakte jongeren die de criminaliteit in worden getrokken, en het kost mensenlevens. Het is verschrikkelijk dat Washington er nog steeds niet in geslaagd is om de hele boel op te doeken. Mik het tuig maar in de gevangenis.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik mis de keuze in de poll "Anders, namelijk..". Ik neem dit topic nu met heel veel moeite serieus, al begrijp ik dat je het wel zo bedoeld hebt.

De reden van het ontstaan en het voortbestaan van gangs in de VS mis ik wel een beetje, een stukje achtergrond informatie van hoe het werkelijk zit. Het is niet voor niets dat we hier in Nederland er weinig tot geen last van hebben: Namelijk omdat hier iedereen of bezig is met een baan zoeken, of bezig is met werken of bezig is met een studie. Daar in de VS is de werkloosheid in complete deelstaten zo groot als Nederland al decennia lang ontzettend groot, en daar komen dan ook de gangs vandaan.

Ik persoonlijk ben er zwaar op tegen. Het zijn weggezakte jongeren die de criminaliteit in worden getrokken, en het kost mensenlevens. Het is verschrikkelijk dat Washington er nog steeds niet in geslaagd is om de hele boel op te doeken. Mik het tuig maar in de gevangenis.

Ik zal de hoofdpost even aanpassen en enkele redenen geven voor het ontstaan van de gangs. En mijn excuses voor het verkeerd plaatsen van dit topic.

Ja, de gangs vormen zich ook in de gevangenis maar dat komt ook omdat het grootste deel van de leden van gangs allemaal wel eens naar de gevangenis gaan. En omdat er ook altijd "oorlog" tussen de gangs is moet je er zogezegd lid van worden voor bescherming anders zou je het er niet overleven.

En ja BoerTijger het moet inderdaad afgeschaft worden maar er is geen beginnen aan ze verspreiden zich als een gek door de wereld en het bestrijden is erg moeilijk. De gemiddelde neger word in een wijk in het South Central gebied van LA al gezien als een gangster. Hier kan je dan ook niet goed over straat heen lopen. Sommige gangsters zitten jaren achtereen in een kleine omvang vast omdat ze qua gebied worden omsingeld door rivale gangs. Als ik het goed heb zijn er in de laatste 10 jaar zo'n 15000 doden gevallen door gang geweld.

@Jacky-2007 Washington moet er inderdaad wat aandoen maar het word zeer moeilijk aangezien er al zo'n 785,000 gangsters zijn in heel de U.S. die ook echt een strafblad hebben. De gangs bestaan uit verschillende sets. Zo bestaan Crips uit meer dan 800 sets.

Bewerkt: door GloriousDa7
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou je zo een gang goed/beter moeten vinden?

Super! Ik moedig ze aan... :7

Ik bedoel het ook niet verkeerd maar ik wou gewoon een mening zien. Mensen zijn soms zo dat ze anders over iets denken dan jij misschien doet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...