Jump to content

Gangs

NeverMyWorld

29 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vinden jullie van gangs?

• Ik vind het maar niks!
      13
    • Ik vind ze eigenlijk best wel geinig!
      6
    • Het maakt mij niks uit.
      5
    • Ik vind ze best goed bezig
      2
    • Anders, namelijk...
      3
  2. 2. Welke gang vind je beter?

• Bloods
      5
    • Crips
      5
    • Latino Gangs
      2
    • Anders, namelijk...
      17

Recommended Posts

Geplaatst:

Lookin for Big's killers, dressed in ridiculous.

Blue and red, like I don't see what the big deal is.

Quote van een grote man met geweldige teksten. _O_

Ontopic: We kunnen het ook anders oplossen. Ieder bendelid die wel een baan aanpakt, krijgt een baan. Voor de rest regelen we een immens grote kooi ergens in Zuid Afrika, dumpen het hele soepje erin, last one standing krijgt $1.000.000,- mee naar huis. Wedden dat binnen een dag of tien de strijd wel beslist is? Die dollars zijn dan een pure investering. Puin moet je niet laten liggen, puin moet je ruimen. :Y

Ik zie ook wel in dat dit niet helemaal als humaan wordt gezien, en ik zet het even heel eg cru neer. Maar wat wil je dan? Pappen en nathouden? Wachten tot het overgaat? Het wordt tijd dat regeringen eens gaan inzien dat het geen nut heeft om dit soort omvangrijke dossiers onderop de stapel te leggen, in de hoop dat het er nog steeds ligt op het moment dat je ambtstermijn voorbij is. Dat is het nadeel aan onze wereld, we zijn allemaal een stel slappe zakken zonder enige cohones.

• Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NeverMyWorld

10

• Faenty.

4

• Jacky-2007

3

• -TonyStark-

3

Geplaatst:

Oplossing: Regel 785.000 banen waarmee ze hun brood kunnen verdienen. Wedden dat ze allemaal volmondig "Ja!" roepen op dat aanbod? :Y

Helaas komen gangs niet alleen uit werkeloosheid, maar ook uit racisme, mishandeling door politie/blanken/andere negerts, status, snel geld verdienen, etc.

Want de Maffia is ook een 'gang', KKK is ook een soort van 'gang', en gangs bestaan al eeuwen.

Vroeger, waren 'Afro-Americans' aka negers, niet zo gewild bij de blanken.

Er was racisme tegen de donkere, zowel door blanken als door politie, en de eerdere gangs waren ook juist daartegen(zoals Black Panther Party).

Ze voelde zich minder dan de gemiddelde blanken, want er waren die wouden werken maar niet konden/mochten omdat ze zwart waren.

Het is een conflict die Amerika ook aan zichzelf te danken heeft, dus om het volledig bij de mensen zelf te leggen is ook onzin.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Op "Crime and Investigation Network" komt elke zaterdag het programma "Gangland". Hier worden diverse beruchte gangs gevolgd. Ik vind het een bijzonder interessant programma.

CI vind je bij Ziggo op kanaal 124. Bij andere aanbieders is het geloof ik nog niet verkrijgbaar.

• 5 weken later...
Geplaatst:

Ik heb echt een hekel aan gangs en vooral die jongetjes die doen alsof ze stoer zijn.

ik ken wat van die mensen.

Zeggen "ja wij komen uit de ghetto wij zijn zo gewoon"

ja jonge je hebt in nederland geen ghetto :7?

Geplaatst: (bewerkt)

Of je in Nederland van echte ghetto's kan spreken weet ik niet, maar er zijn zeker wijken die er voor in aanmerking zouden komen. Gangs hebben we niet echt in Nederland, maar er zijn heel veel jeugdbendes, waaronder enkele tientallen die door de politie als "crimineel" worden bestempeld. Ze plegen, vaak in wisselende samenstelling, criminele activiteiten als berovingen, inbraken of mishandelingen. Ze zitten over het algemeen in de leeftijd van 12 tot 24 jaar, waarbij de jongeren vaak meedoen om stoer te doen voor de ouderen.

Bewerkt: door Guardian1980
Geplaatst:

Of je in Nederland van echte ghetto's kan spreken weet ik niet, maar er zijn zeker wijken die er voor in aanmerking zouden komen. Gangs hebben we niet echt in Nederland, maar er zijn heel veel jeugdbendes, waaronder enkele tientallen die door de politie als "crimineel" worden bestempeld. Ze plegen, vaak in wisselende samenstelling, criminele activiteiten als berovingen, inbraken of mishandelingen. Ze zitten over het algemeen in de leeftijd van 12 tot 24 jaar, waarbij de jongeren vaak meedoen om stoer te doen voor de ouderen.

Mhaww, echte ghetto's heb je hier inderdaad niet, wel de buurten overvol met mensen zonder werk/uitkeringstrekkers maar die zitten eigenlijk overal.

Gangs is hier eigenlijk ook niet maar wel wat lokale straatschoffies die denken dat ze stoer zijn, en dat het er gelijk ruig aan toe gaat zoals buschauffeurs in elkaar meppen en Nederlanders uitschelden voor kaaskoppen, en die paar kidnappingen en paar moorden vanwege rivaliserende bendes dat hier in een jaar gebeuren is daar dagelijkse kost.

Eigenlijk juist dat volk een maandje richting de ghetto's van Amerika sturen, dan zullen ze wel anders piepen, als ze dat überhaupt overleven met een grote mond.

Als ze zien dat het in Nederland er maar soft aan toe gaat wat dat betreft, beter en harder aanpakken van zulke straataapjes.

Zoals een oud collega van mij het zo mooi zei, 'mensen met een grote mond hoef je niet bang voor te zijn, dat is allemaal lucht dat eruit komt, maar oppassen voor diegene die juist stil zijn'.

Niet geheel passend, maar de meeste grootpraters blijven bij grote praat, veel lucht, weinig daden.

Gelukkig ook goed zo, want anders hadden we daadwerkelijk gangs/bendes en ghetto's.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

@GolfG60,

Ik vind het grappig dat je met name de allochtone bevolking als pispaal aanwijst. Ik zelf ken genoeg gevallen van plunderingen door Nederlanders zelf, en dan nog grootschalig ook. Denk maar aan voetbalrellen.

Ontopic: Nederland heeft naar mijn mening geen gangs. Oke ze zijn er wel (Green gang bijv) mmaar ze hebben een veel kleinere invloed dan amerikaanse gangs

Geplaatst:

In bepaalde buurten in steden waar de meeste mensen allochtoon zijn is het percentage overvallen enz door allochtonen groter, tuurlijk logisch. Maar in mijn dorp hebben de meeste allochtonen gewoon een baantje, daar is het percentage overvallen weer groter bij Nederlanders. Het is eigelijk appels met peren vergelijken wat ik doe.

Om even een idee te geven van hoe erg het eraan toe gaat met de gangs:

In 1993 is een album gereleased, Bangin' On Wax. Dit album is gemaakt door Bloods & Crips, hoewel ze niet hebben samengewerkt, maar elke gang heeft wat raps opgestuurd naar de centrale producers, die hebben ze allemaal op 1 album gegooid. Op die raps hebben ze het enkel en alleen over het vermoorden van de mensen van de andere gang.

Als je dat hoort, dan klinkt het als een gezellig spelletje elkaar dissen op hetzelfde album, gewoon als grapje bedoeld. Niets is minder waar.

Op Wikipedia staat een lijstje met members die in die rapgroep zaten, plus doodleuk erachter of ze nog leven en zo.

Toen ik dat voor het eerst las was ik wel even geschokken - had ik net dat album geluisterd, videoclips gekeken, lees ik dat alleen al meer dan de helft van de Bloods die te zien/te horen waren, nu dood is.

Hier is de volledige lijst aan de rappers die zijn vermoord sinds het maken van dat album:

http://en.wikipedia.org/wiki/Damu_Ridas

http://en.wikipedia.org/wiki/Nationwide_Rip_Ridaz

Maar als je die raps hoort - in zo'n gang zitten is niet zomaar iets. Hun hele leven draait erom, en het is de normaalste zaak van de wereld daar dat je wordt doodgeschoten, je mag blij zijn als iemand je herinnert.

Deze 'documentaire' is ook wel interessant:

Ze doen het daar voor de lol, met die rags van ze. Gang wars zijn eigenlijk gewoon mini-oorlogjes. In Oorlog gaan soldaten onnodig dood, vaak puur vanwege nationalisme, zoals in de Eerste Wereldoorlog. In gangs is het net zo. Dus als je het mij vraagt, is er niets leuks aan gangs.

(Deze post is even voor al die mensen die 'best wel geinig' stemmen).

Bewerkt: door SpacyColours
  • 3 maanden later...

Zelf heb ik gestemt voor de Crips.

Als je info op zoekt bij Wikipedia staan daar allemaal verhalen over de Crips en de Bloods.

De Bloods zijn eigenlijk gewoon ontstaan uit de Crips als je verhalen leest, dat is allemaal gebeurd door ruzie's en meningsverschillen.

Soms vragen de Bloods ook andere gangs om de Crips de kop in te drukken.

Seks, drugs, auto's en diefstal en moord, zo gaat dat in het gangster leven.

Zoals al ergens tussen de reacties stond zijn er documentaires over de gangs ( bijv. bij de Crips )

GTA San Andreas is eigenlijk een beetje een voorbeeld van het echte gang leven, maar dan in de straten van Los Santos ( Los Angeles )

Bewerkt: door MisterDM
  • 4 years later...
Geplaatst:

Ik vind dat ze lekker hun gang mogen gaan. Crips vind ik zelf echt heel dope omdat ze de C-walk hebben bedacht, haha. Ook zijn het gewoon echte beesten. Ik denk altijd: wanneer is een "groepje" een "Gang".

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...