Jump to content

Poster ontwerp voor een evenement


S-te-Fan

Recommended Posts

Samen met een paar vrienden organiseer ik een evenement deze zomer. Aan mij de taak (net als de vorige editie) om een poster in elkaar te prutsen aangezien ik een van de paar ben met een klein beetje photoshop skills. Zie hier het resultaat.

testversie4.jpg

Comments, tips, toevoegingen? :)

Gemaakt met photoshop / 3dsmax

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Best leuk, ik zou alleen de witte tekst wat anders doen, want nu vloekt die met de achtergrond, imo.

doordat al de tekst ook bijna de hele poster inneemt lijkt het mij wat te druk, misschien de tekst ook wat verkleinen? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Best leuk, ik zou alleen de witte tekst wat anders doen, want nu vloekt die met de achtergrond, imo.

doordat al de tekst ook bijna de hele poster inneemt lijkt het mij wat te druk, misschien de tekst ook wat verkleinen? :)

De tekst moet noujuist groot zijn, aangezien het een poster is voor langs de weg. Die moet opvallen en zeggen waar het over gaat. Afijn ik heb de line-up een klein beetje kleiner gemaakt en overal wat meer ruimte gemaakt. Nog een leuk effectje gedaan bij de naam en nog wat kleine dingetjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou het wat strakker maken, je hebt nu heel veel 'figuurtjes' over de poster verspreid, zoals het konijn, voetbal, vogel, ballonnen, enz. Daardoor oogt het wat rommelig. Daarnaast werk je met verschillende lettertypes, dat zou ik afraden. En probeer informatie te groeperen, mensen willen snel zien waar, wanneer en wat het is. Ik zou de datum, tijd en locatie op één bord plaatsen, dan is dat in een oogopslag te zien. De prijzen kan je zo laten, maar ik vind het een afschuwelijk lettertype. En prijzen worden doorgaans als €8,- weergegeven.

Achtergrond vind ik wel erg leuk gedaan, de titel en de luchtballon zorgen er toch wel voor dat het de aandacht trekt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Arial, Verdana, Impact... Waarom die standaard (k*t) lettertypen? En dan Impact in het zwart met zwarte schaduw.

Het idee is verder leuk, maar ik raad dus het volgende aan:

  • De genoemde lettertypen vervangen met betere/professionelere (Helvetica, Interstate - voor de borden, etc).
  • Prijs meer bij de afbeelding halen met lichtere schaduw en ook gedraaid, in plaats van lonely in de hoek.

Link to comment
Delen op andere websites

De tweede versie is iets rustiger. Ik zou dan ook voor de tweede versie gaan. Maar de prijzen zou ik gewoon doen zoals je bij de eerste versie had. Datum, prijs en locatie is meer bijzaak. Je wilt dat je blik gelijk valt op de naam van het feest en de line up. Dat heb je hier heel goed gedaan.

De tekst is nog niet helemaal perfect. Arial en Verdana zijn voor boekverslagen, niet voor posters. Al kies je maar een andere schreefloze font die minder bekend is. :) De blauwe lucht zou ik voor het contrast nog wat donkerder maken. Dan is het beter leesbaar, scheelt waarschijnlijk ook wanneer je poster is natgeregend.

Al met al een poster die al beter is dan wat je soms op straat ziet.

Link to comment
Delen op andere websites

Frisse poster! Maar ik zou er meer realisme in stoppen. Het lijkt nu net alsof alles op de achtergrond geplakt is. Neem een punt waar het licht vandaan komt (de zon bijvoorbeeld) en creëer op basis daarvan de schaduwen voor je ballonnen, vogels en konijnen. Verder zou ik in PS per object nog even spelen met het contrast, levels, etc. om alles wat beter op elkaar aan te laten sluiten. Ik vind het momenteel nog wat onsamenhangend.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het echt een mooie poster, ik heb alleen wel het idee dat de boodschap die je wilt overbrengen en de lay-out van de poster niet echt bij elkaar passen? (of ligt dat nou aan mij...)

Ik lees termen als "Kick off", "Noisecult" en "ALPHAVERB - Hardstyle DJ / Producer" en heb ook eventjes naar de muziek van Alphaverb op hun website geluisterd maar dan denk ik nou niet direct aan luchtballonnen, konijnen en mooi groen gras.

Volgens mij zou de tekst "Open dag, Kinderboerderij Het Appeltje, knuffel een konijn" ook niet gek staan? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Arial, Verdana, Impact... Waarom die standaard (k*t) lettertypen? En dan Impact in het zwart met zwarte schaduw.

Het idee is verder leuk, maar ik raad dus het volgende aan:

  • De genoemde lettertypen vervangen met betere/professionelere (Helvetica, Interstate - voor de borden, etc).
  • Prijs meer bij de afbeelding halen met lichtere schaduw en ook gedraaid, in plaats van lonely in de hoek.

Beide adviezen opgevolgd

Al met al een poster die al beter is dan wat je soms op straat ziet.

Thanks!

Frisse poster! Maar ik zou er meer realisme in stoppen. Het lijkt nu net alsof alles op de achtergrond geplakt is. Neem een punt waar het licht vandaan komt (de zon bijvoorbeeld) en creëer op basis daarvan de schaduwen voor je ballonnen, vogels en konijnen. Verder zou ik in PS per object nog even spelen met het contrast, levels, etc. om alles wat beter op elkaar aan te laten sluiten. Ik vind het momenteel nog wat onsamenhangend.

Ik zal kijken wat ik hiermee kan.

Ik vind het echt een mooie poster, ik heb alleen wel het idee dat de boodschap die je wilt overbrengen en de lay-out van de poster niet echt bij elkaar passen? (of ligt dat nou aan mij...)

Ik lees termen als "Kick off", "Noisecult" en "ALPHAVERB - Hardstyle DJ / Producer" en heb ook eventjes naar de muziek van Alphaverb op hun website geluisterd maar dan denk ik nou niet direct aan luchtballonnen, konijnen en mooi groen gras.

Volgens mij zou de tekst "Open dag, Kinderboerderij Het Appeltje, knuffel een konijn" ook niet gek staan? :D

1. Alphaverb is één persoon

2. Het thema is zomers, we stemmen ons niet af op de die ene dj. Feesten zoals Defqon.1 (zomers) en Hardbass (duister) hebben zo ook hun eigen thema en gaan zich niet afstemmen op de dj(s). Overigens is Alphaverb z'n muziek grotendeels erg erg energiek met in veel platen een vrolijk vleugje (niet overal natuurlijk).

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou de schaduwen ietsje blurren en bij de twee konijntjes nog even wat met het contrast/curves spelen. Het zijn kleinigheden, maar ik vind het belangrijk dat het totaalplaatje klopt. Al met al heb je in ieder geval wel een poster die mijn aandacht trekt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...