Jump to content

Diverse moddingfora samengevoegd


Lantyz

Recommended Posts

Als je een verandering opgemerkt hebt, dan hoor je waarschijnlijk bij het selecte groepje modders dat op ons forum actief is. Door het hoge aantal fora werd de activiteit nogal verspreid. Door een aantal fora samen te voegen hopen we dat de modders elkaar weer wat vaker tegen het lijf lopen. We gaan er uiteraard van uit dat dit zo'n sprankelende bedrijvigheid teweegbrengt dat we spoedig kunnen zien welke onderdelen van modding weer een eigen forum nodig hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik weten waar dit goed voor is? Een scripter gaat het toch niets aan hoe iemand een texture op een auto heeft geplakt? Op deze manier maak je het onoverzichterlijker voor de scripters, textureerders, etc...

Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik weten waar dit goed voor is?

Door het hoge aantal fora werd de activiteit nogal verspreid. Door een aantal fora samen te voegen hopen we dat de modders elkaar weer wat vaker tegen het lijf lopen. We gaan er uiteraard van uit dat dit zo'n sprankelende bedrijvigheid teweegbrengt dat we spoedig kunnen zien welke onderdelen van modding weer een eigen forum nodig hebben.

Dat dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik weten waar dit goed voor is?

Door het hoge aantal fora werd de activiteit nogal verspreid. Door een aantal fora samen te voegen hopen we dat de modders elkaar weer wat vaker tegen het lijf lopen. We gaan er uiteraard van uit dat dit zo'n sprankelende bedrijvigheid teweegbrengt dat we spoedig kunnen zien welke onderdelen van modding weer een eigen forum nodig hebben.

Dat dus.

En dit dan:

Een scripter gaat het toch niets aan hoe iemand een texture op een auto heeft geplakt? Op deze manier maak je het onoverzichterlijker voor de scripters, textureerders, etc...

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien maakt het hem niet uit, maar het zorgt wel voor meer activiteit waardoor het vaak aantrekkelijker is om te lezen en te posten. Waardoor het aantrekkelijker is om het te leren. Als iemand SA speelt vanwege het autorijden, hoeft het hem toch ook niet te interesseren dat je kleding kan kopen, terwijl dat allebei in SA General gaat? Waarom gaat dat bij elkaar; omdat het over hetzelfde spel gaat. Hier gaat het over dezelfde 'hobby': modding.

Link to comment
Delen op andere websites

Voorbeeldje:

Een forum wordt aangemaakt, er registreren zich wat mensen en die beginnen te posten. Het forum is in het begin heel klein, met relatief weinig subfora. Maar, door de post-activiteit en de diversiteit van sommige onderwerpen, worden de beheerders gedwongen om specifiekere categorieën te gaan maken, zodat er niet in één subfora heel druk gepost wordt met van alles door elkaar, maar dat alles enigszins op categorie wordt gesorteerd. Na een tijdje groeit dat ook weer uit z'n maat en blijkt dat er nog meer aparte subfora nodig zijn. Doordat het forum (in dit voorbeeld) de laatste tijd heel erg gegroeid is, zijn er veel categorieën, maar wordt in elke categorie ook fanatiek gepost.

Dit is natuurlijk een voorbeeld van het ideale forum (afgezien van de leden :7). Ik zal zo op dit voorbeeld terugkomen.

De modding-fora waren in hun laatste levensfase beland. Goede bekenden kwamen nog eens langs om gedag te zeggen aan het sterfbed (met de zieke als metafoor voor de modding-subfora). Er werd vrij weinig gepost en we mochten blij zijn als er überhaupt elke dag 1 nieuw bericht ergens in de modding-subfora te vinden was.

De activiteit per subforum was dus erg laag. Er waren welgeteld 12 modding-subfora.

Mijn idee was om subfora samen te gaan voegen. Zo krijg je aan de ene kant misschien subfora met een (misschien enigszins onoverzichtelijke) diversiteit aan onderwerpen, maar aan de andere kant een verhoogde activiteit door de concentratie van onderwerpen. Die rommeligheid is misschien een nadeel, maar die lijkt me goed in de hand te houden, aangezien de postactiviteit op dit moment dus vrij laag is.

Terugkomend op het voorbeeld, vond ik dat we de modding-subfora dus opnieuw zouden moeten gaan opbouwen. Ik vond dat we terug moeten gaan naar grove roots, zoals de fora op dit moment dus opnieuw zijn ingedeeld.

Zou dit doorgevoerd worden, dan kon het modding fora weer opnieuw van kleins af aan groeien. Door de dan hoge concentratie aan diverse onderwerpen per subforum, zou er per subforum dus ook relatief meer gepost worden, omdat men meer, nieuwe en onbekende onderwerpen ziet. Meer posts betekent meer activiteit, omdat men het weer interessant gaat vinden (omdat er veel gepost wordt). Enfin, dat gaat zo door, zoals ik in het voorbeeld beschreven heb, inclusief de uitbreiding van meer subfora als het weer te krap wordt.

Het was een behoorlijk radicaal plan en alle geordendheid in de subfora wordt behoorlijk de grond in geboord, maar we waren het erover eens dat dit de beste stap was naar de 'wederopbouw en herpopularisering van de modding-subfora', om het even chique te zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

@Hierboven: Lekker lang. :engel:

Zelf vind ik het wel een goed idee om dit te doen het mag dan wel onoverzichtelijk zijn maar als het activiteit teweeg kan brengen is dat altijd goed meegenomen. Het was nu gewoon te dood daar.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...