Jump to content

Nieuwe laptop voor Davedavy

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Dat is nu net het probleem,

1. Het is veel duurder,

2. Er is bijna geen shop die die verkoopt..

Ik kan miss wel eens kijken bij de macro of mediamarkt, maar op hun websites zie je anders ook weinig van hun assortiment...

Edit:

Ik heb wat alternatieven:

http://www.otto.nl/product/16860835?cmp=M4N_deep&s2m_type=3&filter.manufacturer=ASUS&s2m_channel=6&c=multimedia-computer-notebooks-netbooks-notebooks&p=2&shop=Notebook-Asus-K52F-EX887V Wel 2 gig minder ram en I5 geen I7.

Niet doen! De grafische kaart is gewoon onboard prut ding.. Als je wil gamen sla je de plank flink mis. Ook degene die je via de PM stuurde is geen fijne laptop. Als ik jou was, zou ik gewoon afstand nemen van die K serie van Asus (tenzij je toch denkt dat degene goede specs heeft) omdat bijna alle laptops in die serie last hebben van oververhitting, en de goedkope hardschijven (die echt slecht presteren in het lezen en schrijven van data). En dit lul ik niet uit mijn nek, dat zeg ik uit ervaring omdat ik een K73 had..

De enigste twee laptops die "normaler" uit de K serie komen zijn de twee die ik het begin van het topic benoem. Deze hebben tenminste een snelle processor en videokaart, toch hebben deze allebei last van de goedkope harde schijf en de hitte productie. Tevens is de case van de 17 inch versie wat lomp..

Bewerkt: door Maikle
  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Davedavy

18

• Sublime

12

• Woody268

5

• Hayte

2

Top Posters In This Topic

Toch goed dat ik het even post :schater: Ik probeer die van campusshop te krijgen, dan maar een maand wachten :schater: Toch zie ik vooral negatieve reacties van de belgische campusshop, op nederlandse sites vind ik niet zoveel..

Bewerkt: door Davedavy
Geplaatst:

Dat is nu net het probleem,

1. Het is veel duurder,

2. Er is bijna geen shop die die verkoopt..

Ik kan miss wel eens kijken bij de macro of mediamarkt, maar op hun websites zie je anders ook weinig van hun assortiment...

Edit:

Ik heb wat alternatieven:

http://www.otto.nl/p...sus-K52F-EX887V Wel 2 gig minder ram en I5 geen I7.

Niet doen! De grafische kaart is gewoon onboard prut ding.. Als je wil gamen sla je de plank flink mis. Ook degene die je via de PM stuurde is geen fijne laptop. Als ik jou was, zou ik gewoon afstand nemen van die K serie van Asus (tenzij je toch denkt dat degene goede specs heeft) omdat bijna alle laptops in die serie last hebben van oververhitting, en de goedkope hardschijven (die echt slecht presteren in het lezen en schrijven van data). En dit lul ik niet uit mijn nek, dat zeg ik uit ervaring omdat ik een K73 had..

De enigste twee laptops die "normaler" uit de K serie komen zijn de twee die ik het begin van het topic benoem. Deze hebben tenminste een snelle processor en videokaart, toch hebben deze allebei last van de goedkope harde schijf en de hitte productie. Tevens is de case van de 17 inch versie wat lomp..

Hoe bedoel je lomp?

Ik heb een 17 inch asus K serie en ben er heel tevreden over. :)

Hoe bedoel je lomp?

gewoon lomp :D mijne was tevens ook heel zwaar. Het touchpad vind ik ook zuigen, alleen was dat toetsenbord wel fijn. Bijvoorbeeld heeft de N serie een veel minder breede laptop met dezelfde schermgrootes en hogere resoluties. Ik had een versie met 2 hdds en een ati 5145. Die werd dus onnoemlijk warm en ik heb zelfs 2 keer gehad dat de tweede harde schijf gewoon uitviel... Naast alle freezes moet dat toxh wel wat over de kwaliteit zeggen... Of het bij andere versies ook Zo is kan ik niet bewijzen maar als je het zekere wil zou ik daar niet zo snel voor kiezen...

Ja goede cpu en gpu. Erg krachtig dus hij kan ook erg warm worden maar niet extreem lijkt mij. En voordelig, en als je hebt gezocht naar reviews van campusshop en niet te roosfleurig zij kan je hem bestellen :)

Bewerkt: door Maikle

Hoe bedoel je lomp?

gewoon lomp :D mijne was tevens ook heel zwaar. Het touchpad vind ik ook zuigen, alleen was dat toetsenbord wel fijn. Bijvoorbeeld heeft de N serie een veel minder breede laptop met dezelfde schermgrootes en hogere resoluties. Ik had een versie met 2 hdds en een ati 5145. Die werd dus onnoemlijk warm en ik heb zelfs 2 keer gehad dat de tweede harde schijf gewoon uitviel... Naast alle freezes moet dat toxh wel wat over de kwaliteit zeggen... Of het bij andere versies ook Zo is kan ik niet bewijzen maar als je het zekere wil zou ik daar niet zo snel voor kiezen...

Ja goede cpu en gpu. Erg krachtig dus hij kan ook erg warm worden maar niet extreem lijkt mij. En voordelig, en als je hebt gezocht naar reviews van campusshop en niet te roosfleurig zij kan je hem bestellen :)

Wat je bedoeld met dat het touchpad slecht is snap ik niet, maar wat je over het toetsenbord zegt is wel waar dat typt echt heel fijn.

Bij mijn asus heb ik geen last van heel warme hdd mijn hdd blijft bij gaming mooi rond de ~ 55 °C en bij normaal gebruik ~35 °C.

Ik heb zelf nog geen problemen maar in mijn laptop is de hdd van seagate ik heb er zelf nog geen ervaring met dat merk maar ik hoor en niet veel goed over maar op dit moment heb ik zelf nog geen enkel probleem. thumbsup2.gif

Bewerkt: door woody268
Geplaatst:

Hmm zo te zien is er al een nieuwe lijn voor de k serie uit. Als je op een knop drukte op het touchpad hoorde een duidelijke klik. En die textuur was ieritant omdat hij dan niet alle momements waarnam.

Nu moet ik wel zeggen dat die nieuwere laptops er beter uitzien, en een ander touchpad hebben. Maar nog steeds aardig breed. En natuurlijk veel betere specs..

Geplaatst:

Hmm zo te zien is er al een nieuwe lijn voor de k serie uit. Als je op een knop drukte op het touchpad hoorde een duidelijke klik. En die textuur was ieritant omdat hij dan niet alle momements waarnam.

Nu moet ik wel zeggen dat die nieuwere laptops er beter uitzien, en een ander touchpad hebben. Maar nog steeds aardig breed. En natuurlijk veel betere specs..

Wat je over die duidelijke klik is er nu nog maar ik gebruik die toetsen niet omdat je ook het touchpad kan gebruiken ipv die toetsen.

Ik weet niet hoe jouw textuur er uit zag maar bij mij dat hij alles perfect wat ik wat ik aangeef. :)

• 1 maand later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Was ik net aan het gamen met me nieuw laptop, was de videokaart overhit...

Op de sticker staat: x53s, maar toen ik Open Hardware Monitor opende, stond er boven: K53SV , Is dat niet het asus model wat zo snel overhit raakte?

Heb je de ventilatieopening niet per ongeluk afgesloten?

Normaal is deze ventilatieopening links aan de zijkant, zorg ervoor dat je die opening niet versperd met papier, boeken, kleding, kabels of wat dan ook. thumbsup2.gif

Bewerkt: door woody268
Geplaatst:

Nee, alleen de kabel van de accuoplader staat er 10 cm vanaf ofzo , hij werd ook erg heet ( Nij de ventilatie opening ), toen ik aan het gamen was, maar de andere kant van de laptop merk je niks aan..

Geplaatst:

Nee, alleen de kabel van de accuoplader staat er 10 cm vanaf ofzo , hij werd ook erg heet ( Nij de ventilatie opening ), toen ik aan het gamen was, maar de andere kant van de laptop merk je niks aan..

Dat is heel normaal, ik heb bijna dezelfde model en als ik gta iv of crysis 2 speelt wordt het al warm zelfs bij minecraft :bonk:

Geplaatst:

Dat is heel normaal, ik heb bijna dezelfde model en als ik gta iv of crysis 2 speelt wordt het al warm zelfs bij minecraft :bonk:

Bij minecraft kan je hem op Powersaver zetten. Dat zorgt voor ongeveer 40fps, en wordt ie ook niet zo heet. Je kan eens het programma "speedfan" downloaden en testen tijdens het gamen. Mijn Huidige laptop bij gamen van GTA IV haalt hij nooit boven de 60 graden. Bij mijn vorige laptop werd hij bij minecraft al 105 graden en viel dus vanzelf uit.

Zit er niet zon sticker op de laptop zelf waar het serienummer etc staat? Wel raar dat ie dan opeens K ipv X serie zegt..

Geplaatst:

Op de sticker staat: X53S , de pc echter zegt k53sv. Verder die speedfaan heeft de heletijd een vlam icoon voor de core's staan , dat lijkt me niet normaal?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...