Jump to content

Formula 1 2011


Die Hard

Recommended Posts

Formula 1 2011



Ontwikkelaar: Codemasters

Uitgever: Codemasters

Genre: Race

Platforms: PS3, Xbox630, PC, 3DS en PS Vita TBC.

Release: 23 september 2011

Demo: Niet beschikbaar, zal waarschijnlijk ook niet komen.

Website: Klik. De officiele website is het slachtoffer geworden van hackers en is daarom even offline gehaald, alle updates/informatieberichten worden daarom op hun Facebook-pagina geplaatst.

Tot nu toe uitgekomen video's:



http://www.youtube.com/watch?v=JoCRRdKWH1c&hd=1



http://www.youtube.com/watch?v=Rc6jWpA-03k



http://www.youtube.com/watch?v=Xjru9m5bN3Q&feature=player_embedded



http://www.youtube.com/watch?v=C-KmboF3mfI



http://www.youtube.com/watch?v=hxPIBzq9nQ0

Screenshots:

009.jpg

010.jpg

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg




Ik vroeg me even af hoe het zat met de Formule 1-liefhebbers op dit forum: gaan jullie dit spel kopen of niet? Ik heb de voorganger - Formula 1 2010 - helemaal platgespeeld (totdat ik erachter kwam dat mijn savegame verdwenen was, maar goed) en kan niet wachten op deze game. Vorig seizoen zaten DRS, Kers en de Safety Car er nog niet in, maar er is officieel bevestigd dat deze in Formula 1 2011 wel beschikbaar zullen zijn. Weer een stukje meer realisme in het spel en natuurlijk zijn de graphics ook prachtig. Formula 1 2011 staat zeker op de eerste plek van spellen die ik ga kopen.

Wat vinden jullie ervan?

Bewerkt: door Die Hard
Link to comment
Delen op andere websites

De allereerste 'Gameplay'-trailer is uitgekomen! Je kan hem hieronder bekijken. Ook zijn er wat nieuwe screens opgedoken, die er echt fantastisch uitzien. :) Twee van de screens heb ik hieronder geplaatst, de rest van de screens zijn hier te bewonderen.

http://www.youtube.com/watch?v=Xjru9m5bN3Q&feature=player_embedded

009.jpg

010.jpg

Jammer genoeg nog niet veel reacties op dit onderwerp... Blijkbaar zijn er niet veel Formule 1-fans op dit forum overgebleven? :puh: Meningen over het spel zijn altijd welkom! :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Het zal er weer prachtig uitzien, al heb ik daar zelf nog door beperkte hardware geen ervaringen mee. Wat mij betreft kan het nauwelijks slechter dan de 2010-versie. Als ze de bugs daaruit hebben opgelost, zal dat enorm schelen voor de fans die volledige races en seizoenen willen rijden. Ik ben ook erg benieuwd naar het DRS- en KERS-systeem en of het ook voor de gemiddelde rijder nog te doen is met die extra systemen. Hetzelfde geldt voor de regels omtrent de Safety Car; zijn die realistisch en kan je ook zelf doorrijden met de ingewikkelde systemen voor hoe snel je mag, of gaat het vanaf dat moment allemaal automatisch? Belangrijke punten die het spel kunnen maken of breken.

Persoonlijk hoop ik dat je de straffen van de wedstrijdleiding in de single player kan uitschakelen. Met dat systeem heb ik al meerdere malen fikse ruzie gehad en samen met die bugs zweer ik daarom nog steeds bij Grand Prix 4.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga dit spel waarschijnlijk niet kopen, met een kijkje naar de games die op me verlanglijstje staan ( BF3, MW3, Driver ) denk ik dat F1 2011 als laatst in mijn bezit komt. 60 euro is veel geld voor een spel dat elk jaar uit komt. Ik heb vorig jaar ook F1 2010 gekocht en het is voor een tijdje leuk om te spelen, alleen het is niet dat ik zeg van WOW die moet ik echt hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zal er weer prachtig uitzien, al heb ik daar zelf nog door beperkte hardware geen ervaringen mee. Wat mij betreft kan het nauwelijks slechter dan de 2010-versie. Als ze de bugs daaruit hebben opgelost, zal dat enorm schelen voor de fans die volledige races en seizoenen willen rijden. Ik ben ook erg benieuwd naar het DRS- en KERS-systeem en of het ook voor de gemiddelde rijder nog te doen is met die extra systemen. Hetzelfde geldt voor de regels omtrent de Safety Car; zijn die realistisch en kan je ook zelf doorrijden met de ingewikkelde systemen voor hoe snel je mag, of gaat het vanaf dat moment allemaal automatisch? Belangrijke punten die het spel kunnen maken of breken.

Persoonlijk hoop ik dat je de straffen van de wedstrijdleiding in de single player kan uitschakelen. Met dat systeem heb ik al meerdere malen fikse ruzie gehad en samen met die bugs zweer ik daarom nog steeds bij Grand Prix 4.

Ik vond de 2010-versie niet echt slecht, maar je hebt gelijk dat het door bugs en de vreselijk irritante straffen af en toe best wel verpest werd. Als ik bijvoorbeeld per ongeluk de bocht afsneed en daarmee iemand voorbij schoot, kreeg ik meteen een drive through-penalty, terwijl ik normaliter de plek gewoon terug zou moeten geven. Zoals je zegt moet het wel te doen zijn met die Safety Car, op het Codemasters forum werd onlangs door een producer van Formula 1 2011 gezegd:

"At present the team are investigating including a safety car, and if they can do so to the required quality standard in the time remaining till submission then they will attempt to do so.

To reiterate, there has been no confirmation to date either yes or no as to whether f1 2011 will have a safety car."

Ook Codemasters houdt er rekening mee dat wel alles soepel moet verlopen met de Safety Car. Lukt dat niet, dan zal de game helaas geen safety car bevatten. Ik hoop uiteraard dat ze het wel kunnen redden, het is toch iets wat de game weer een stuk realistischer maakt.

Trouwens, in het filmpje wat ik vandaag heb gepost kan je op 1:00 een geel licht zien met daaronder SC (Safety Car), dus ze zijn er wel mee bezig. Voor de rest zie je op 1:12 dat er iets fout gaat met de auto van Virgin en op 1:15 zie je de Sauber zijn DRS gebruiken. Allemaal dingen die nieuw zijn, voor degenen die het interessant vinden. :)

Bewerkt: door Die Hard
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik heb vorig jaar F1 2010 gepre-orderd omdat ik een gigantische F1 fan ben (zie mijn F1 2010 game topic van vorig jaar) . Ik vond het best een leuk spel, maar aangezien ik nog niet aan de carrière begonnen was tot ik mijn stuurtje kocht, en ondertussen er een nieuwe patch uit was, heb ik nooit te kampen gehad met de bugs in career (meestal de pitstopbugs). Algemeen is het spel best te pruimen, zeker voor hun debuut en is het toch zoveel beter dan Sony's F1 games. Ikzelf speelde altijd GP4 op mijn PC en het rijgevoel bij die game vind ik nog steeds beter dan F1 2010 , die zichzelf ook profileert als een sim. Ikzelf vind dat de auto's veel te veel aan de grond plakken en ze bijna niet kapot te krijgen zijn op lagere snelheden, niet omdat ik een brokkenrijder ben, maar het spel is gewoon veel te mild. Soms vlieg ik uit een bocht en breek ik nog niet eens mijn voorvleugel.

Ik speel het spel nog steeds en ben bezig aan mijn tweede seizoen. Het spel is plezierig met een stuurtje, alleen kan de force feedback beter. Ik zal F1 11' zeker kopen, er zijn zoveel coole stuff aangekondigd , en dan ook nog eens split screen en co-op. Dit wordt geen sim, daarvoor richt deze game zich te weinig op het simpubliek. Maar een toppertje wordt deze zeker en vast.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Vandaag is er via Facebook officieel bevestigd dat F1 2011 een Safety Car zal bevatten!

"We know it's been the hottest topic amongst the community for some time now, but we're very happy to finally be able to officially confirm that THERE WILL be a safety car in F1 2011!"

SafetyCar.jpg

Aldus Codemasters. :)

Tevens is de tweede Developer Diary uitgekomen, waarin de verbeteringen in de AI en de handling in het middelpunt staan. Daarnaast zal je ook nog wat ingame footage tegenkomen.

http://www.youtube.com/watch?v=hxPIBzq9nQ0

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik zal hem zeker wel kopen. Hopen dat ik snel mijn geld op paypal heb, kan ik hem nog snel pre-orderen op Steam.

Ik denk zelf dat het wel een beter spel wordt dan 2010. Ik denk namelijk ook dat het toen een beetje proberen is geweest, waarop ze feedback hebben gekregen die ze nu kunnen gebruiken voor 2011. Safety car is bijvoorbeeld een leuke toevoeging, net als DRS en KERS, maar is KERS wel die 6,5 seconde?

Toch hoop ik dat boven alles, die irritante bugs eruit gehaald zijn in deze versie. Ben ook mijn savegame al eens verloren door een crash van het spel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal hem zeker wel kopen. Hopen dat ik snel mijn geld op paypal heb, kan ik hem nog snel pre-orderen op Steam.

Ik denk zelf dat het wel een beter spel wordt dan 2010. Ik denk namelijk ook dat het toen een beetje proberen is geweest, waarop ze feedback hebben gekregen die ze nu kunnen gebruiken voor 2011. Safety car is bijvoorbeeld een leuke toevoeging, net als DRS en KERS, maar is KERS wel die 6,5 seconde?

Toch hoop ik dat boven alles, die irritante bugs eruit gehaald zijn in deze versie. Ben ook mijn savegame al eens verloren door een crash van het spel.

Klopt, ze hoeven nu alleen nog maar verder te bouwen op wat ze al hadden. Alle minder goede systemen vervangen en de game alleen maar verder perfectioneren. Safety car is voor mij ook één van de leukste toevoegingen, samen met de oversteer. KERS zal waarschijnlijk wel de 6,5 seconden lang zijn, aangezien alles in het spel zo realistisch mogelijk wordt gemaakt. :)

Aanstaande vrijdag zal het spel eindelijk in de winkels liggen! De launch trailer kan je op de officiële website van Formule 1 bekijken (klik!) of simpelweg via de video hieronder!

http://www.youtube.com/watch?v=JoCRRdKWH1c&hd=1

Bewerkt: door Die Hard
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er zonet eens ruim een uur mee gespeeld en het valt mij tot nu toe niet tegen. Ik kon hem zelfs op m'n pc draaien! :puh: Het corner-cutting mechanisme lijkt aardig te zijn verbeterd, ik kreeg tenminste niet meer constant een waarschuwing. KERS en DRS werken goed, al moet ik nog een situatie tegenkomen dat ze net dat ene beetje extra kunnen geven. Ook de AI lijkt goed in elkaar te zetten. Ze gingen mij goed voorbij als ik een blauwe vlag kreeg. De safety car heb ik nog niet gezien, dus wat dat betreft heb ik nog niks te melden. Enig minpuntje tot nu: het getal van de versnelling mag wat groter. Dat vind ik persoonlijk wat fijner als ik door omstandigheden niet meer weet in welke versnelling ik rijd. En ik kan mij voorstellen dat steeds hetzelfde filmpje waarbij je coureur in de wagen stapt snel gaat vervelen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ondanks dat we inmiddels al een maand of twee verder zijn, zal ik voor de Formule 1-liefhebbers toch nog even vertellen wat ik van het spel vind. Om te beginnen is het (zoals verwacht) een hele verbetering ten opzichte van Formula 1 2010. De basis was er, en deze kon nu verbeterd en uitgebreid worden. Op het gebied van graphics schiet te game op de Playstation 3 net even wat tekort ten opzichte van de Xbox360 en PC, maar na de patch die een anderhalve week geleden is uitgebracht ziet het er al stukken beter uit.

De gameplay is op zijn minst gezegd geweldig. De AI (computergestuurde drivers, tegenstanders) is op Legend ook echt een hele uitdaging, wat in de 2010-versie wel anders was. In de twee maanden dat ik het spel nu in bezit heb heb ik me geen moment verveeld, en ook nooit opzij gelegd. Gevechten tussen jou en andere coureurs zijn levendiger, je auto voelt realistischer aan en tijdens de kwalificatie zal je het spelletje echt tactisch moeten gaan spelen. Realistisch is de game zeker.

De nieuwe Co-Op feature is ook echt geweldig. Bij deze feature kan je online samen met een vriend een eigen carrière starten. Je zit allebei bij hetzelfde team (in mijn geval bij Williams) en je zal echt tegen elkaar moeten strijden voor de punten. Minpuntje aan de feature was dat het op het moment van de release vol met bugs zat. Zo had je na kwalificatie opeens andere startposities, veranderde het niveau van de AI na elke race weer naar Amateur en zorgde het spel er altijd voor dat je - zonder dat je er vanaf wist - op hetzelfde moment de pits in moest, wat dus voor de nodige scheldpartijen en problemen zorgde. Ook deze bugs zijn na de patch opgelost en kan je weer zonder problemen verder met je Co-Op seizoen.

Al met al is het in mijn ogen een geweldige game, een must-have voor elke Formule 1-liefhebber én gamer. De graphics konden beter, maar kunnen er nog mee door. De gameplay maakt echter alles goed en zorgt voor een geweldige Formule 1-ervaring.

Ik heb er zonet eens ruim een uur mee gespeeld en het valt mij tot nu toe niet tegen. Ik kon hem zelfs op m'n pc draaien! :puh: Het corner-cutting mechanisme lijkt aardig te zijn verbeterd, ik kreeg tenminste niet meer constant een waarschuwing. KERS en DRS werken goed, al moet ik nog een situatie tegenkomen dat ze net dat ene beetje extra kunnen geven. Ook de AI lijkt goed in elkaar te zetten. Ze gingen mij goed voorbij als ik een blauwe vlag kreeg. De safety car heb ik nog niet gezien, dus wat dat betreft heb ik nog niks te melden. Enig minpuntje tot nu: het getal van de versnelling mag wat groter. Dat vind ik persoonlijk wat fijner als ik door omstandigheden niet meer weet in welke versnelling ik rijd. En ik kan mij voorstellen dat steeds hetzelfde filmpje waarbij je coureur in de wagen stapt snel gaat vervelen.

Inmiddels heb ik wel ondervonden dat de AI nogal klunzig is als jij er een keer voorbij moet wanneer je ze op een ronde zet, ze gaan altijd zo rijden/slingeren dat je klem zit op hun achterkant. Ik vind 't wel knap van je dat je zelf je versnellingen regelt, als ik dat doe moet ik me op teveel dingen tegelijk focussen en gaat het fout. Die filmpjes beginnen inderdaad wel te irriteren... Gelukkig kan je ze vaak skippen. Leuk dat je reageerde! :) Nog steeds dezelfde mening over het spel?

Voor de overige bezitters onder ons: hoe ervaren jullie het spel?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...