Jump to content

Nieuwe laptop voor Mevin


Mevin

Recommended Posts

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mevin

    24

  • kelwin

    11

  • Sublime

    8

  • Woody268

    3

Top Posters In This Topic

Waar je nu in zit, daarmee pas alleen de instellingen aan als je in Hoge Prestaties modus zit.

Je moet gewoon het volgende doen: Configuratie scherm -> Energiebeheer -> Kies Hoge Prestaties (klik op zon rondje voor de naam).

En je hebt een laptop met de Processor kracht (Dus goed voor het draaien van veel programmas, converteren van videos / muziek etc). Je videokaart is daarentegen alleen geschikt voor taken zoals oudere games spelen, transparantie in windows 7, filmpje afspelen etc.

Als je dus games wilt gaan spelen ligt het dus duidelijk aan je videokaart. Nu is minecraft een veeleisend spel (meer dan je zal verwachten), en doet je onboard videokaart het nog aardig goed. Mijn vorige laptop had een aparte videokaart in de laptop zitten (wel een oud model), en deze kon minecraft ook niet normaal spelen in "fancy".

Dus je hebt eigenlijk voor een laptop gekozen die niet goed voor gamen is, maar meer voor de taken zoals meerdere programmas draaien, converteren etc. Voor 600 euro zal je wel een laptop met een veel betere videokaart kunnen kopen, maar dan had je wel een slechtere processor gekregen.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Als deze in Hoge prestaties draait, ja. En je videokaart is een onboard chip (de chip zit bij de CPU in) en heet:

Intel HD Graphics 3000

Als je framerates van diverse spellen wil zien:

klik

Scroll naar beneden totdat je "Game Benchmarks" ziet staan.

in principe presteert deze onboard videokaart nog aardig goed vergeleken met andere onboard videokaarten..

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Als deze in Hoge prestaties draait, ja. En je videokaart is een onboard chip (de chip zit bij de CPU in) en heet:

Intel HD Graphics 3000

Als je framerates van diverse spellen wil zien:

C

klik

Scroll naar beneden totdat je "Game Benchmarks" ziet staan.

Helaas staat die van mij er niet bij. Toshiba sattellite C660-1N3. Er staat wel een 1NZ maar dat is een i3.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, niet zo :D. Op die pagina zie je informatie alleen over je videokaart. Je hoeft niet te zoeken naar je laptop.

Scroll gewoon naar beneden tot de game benchmarks, daar zul je framerates zien (bv 71 fps bij Dirt 3 op low). Dit geeft je een indicatie van wat deze videokaart aankan, en deze videokaart zit dus ook in jou laptop.

Zo is ~30fps (aangegeven in groen) goed te spelen.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

En wat is dan dat low med high en ultra?

Maar als ik nu Minecraft speel op Hoge prestatie, is mijn framerate niet veranderd. Of is dit vanwege mijn videokaart?

Edit: De luidsprekers die erin zitten, evenals mijn eigen oortjes, die echoën. Hoe kan ik dit oplossen?

Bewerkt: door Mevin
Link to comment
Delen op andere websites

En wat is dan dat low med high en ultra?

Maar als ik nu Minecraft speel op Hoge prestatie, is mijn framerate niet veranderd. Of is dit vanwege mijn videokaart?

Ja vooral als je minecraft op Fancy speelt kost dat meer rekenkracht van je videokaart. Tevens zal ik je ook aanraden niet een HD patcher te gebruiken, dat zorgt meestal voor nog meer lag.

De low/med/high betekent hoe de instellingen in het spel zijn: Net als je in minecraft de settings van textures kan veranderen tussen "Fast" en "Fancy" kan je in de meeste spellen kiezen tussen "low" "medium" "high". Waarbij met low de computer het makkelijker heeft, maar het spel er waarschijnlijk iets minder mooi uitziet. Bij minecraft maakt het verschil tussen Fast en Fancy niet zo heel veel uit, het zichtbare is dat de leafes van de bomen niet meer doorzichtbaar zijn.

Edit:

Wat bedoel je met echoeen? gewoon dat als je je oordopjes erin doet, dat je het geluid via je oordopjes, en via de luidsprekers van de laptop hoort?

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Oke oke.

En met de echo bedoel ik dat ik het geluid hoor, en ongeveer een halve seconde daarna dat ik het geluid nog een keer zachter hoor.

Hmm.. Misschien ligt het aan je oordopjes, maar zou niet weten waar het aan kan liggen..

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het is ook met het geluid van de laptop zelf.

Misschien aan de geluidskaart?

Maar waarom doen ze eigenlijk een slechtere videokaart in zo'n laptop. Of is dit ding niet bedoelt om core games op te spelen?

Edit: Het is al verholpen, die mensen hebben blijkbaar met de geluidssettings geknoeid.

Nog een vraagje, kan mijn laptop/videokaart L4D2 aan? Is namelijk op steam voor 5 euro

Minimale specs:

  • Besturingssysteem: Windows® 7 32/64-bit / Vista 32/64 / XP
  • Processor: Pentium 4 3.0GHz
  • Geheugen: 1 GB voor XP / 2GB voor Vista
  • Videokaart: DirectX 9 compatibele videokaart met 128 MB, Shader Model 2.0. ATI X800, NVIDIA 6600 of beter
  • Harde schijf: Minimaal 7.5 GB vrije harde schijf ruimte
  • Geluidskaart: DirectX 9.0c compatibele geluidskaart
Bewerkt: door Mevin
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het is ook met het geluid van de laptop zelf.

Misschien aan de geluidskaart?

Maar waarom doen ze eigenlijk een slechtere videokaart in zo'n laptop. Of is dit ding niet bedoelt om core games op te spelen?

Edit: Het is al verholpen, die mensen hebben blijkbaar met de geluidssettings geknoeid.

Nog een vraagje, kan mijn laptop/videokaart L4D2 aan? Is namelijk op steam voor 5 euro

Minimale specs:

  • Besturingssysteem: Windows® 7 32/64-bit / Vista 32/64 / XP
  • Processor: Pentium 4 3.0GHz
  • Geheugen: 1 GB voor XP / 2GB voor Vista
  • Videokaart: DirectX 9 compatibele videokaart met 128 MB, Shader Model 2.0. ATI X800, NVIDIA 6600 of beter
  • Harde schijf: Minimaal 7.5 GB vrije harde schijf ruimte
  • Geluidskaart: DirectX 9.0c compatibele geluidskaart

Op de eerste vraag: Omdat die laptops niet echt bedoeld zijn voor games maar eerder voor alledaagse toepassingen.

Op de tweede vraag: Ja, je zal L4D2 zeker aan kunnen op high - very high op resolutie 1920 x 1200. yep.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Oke dan :)

Ik heb verder geen vragen meer, iedereen bedankt voor jullie hulp :D

Ik weet niet zo zeker of dat wel op very high kan hoor. op low/medium zal hij zowiezo wel kunnen draaien. Je scherm is gelukkig geen Full HD, maar dan nog. Er zijn bekende problemen met de Intel Videochip bij left 4 dead 2 / Mafia 2.

Je kan een test doen:

Klik

Deze website vergelijkt de hardware in jou laptop, met de requirements van de game. Meestal geven deze goede waarden aan (geef er dus niet al te veel waarde aan).

Je kunt gewoon op "click here" klikken, en dan vraagt java of je het wil installeren, dan klik je op run, en wacht je even. Daarna krijg je een uitslag.

Edit:

Ik heb even rondgekeken, en op youtube en forums zegt bijna iedereen dat ze het met ~25 fps op medium/high kunnen spelen met ongeveer dezelfde resolutie als die van jou. Dus ja, je kan het goed in medium (en misschien een paar opties high) spelen.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet zo zeker of dat wel op very high kan hoor. op low/medium zal hij zowiezo wel kunnen draaien. Je scherm is gelukkig geen Full HD, maar dan nog. Er zijn bekende problemen met de Intel Videochip bij left 4 dead 2 / Mafia 2.

Je kan een test doen:

Klik

Deze website vergelijkt de hardware in jou laptop, met de requirements van de game. Meestal geven deze goede waarden aan (geef er dus niet al te veel waarde aan).

Je kunt gewoon op "click here" klikken, en dan vraagt java of je het wil installeren, dan klik je op run, en wacht je even. Daarna krijg je een uitslag.

Edit:

Ik heb even rondgekeken, en op youtube en forums zegt bijna iedereen dat ze het met ~25 fps op medium/high kunnen spelen met ongeveer dezelfde resolutie als die van jou. Dus ja, je kan het goed in medium (en misschien een paar opties high) spelen.

Ik heb een laptop met zelfde processor en dus ook met zelfde videokaart en ik speelde L4D2 op high - very high op resolutie 1920 x 1200. icon_cab.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...